Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Здравейте, с риск да си навлека гнева на масата "коректни" данъкоплатци тук искам да попитам как става така, че хората си регстрират автомобилите в общината като товарни и плащат 10лв данък? Чувал съм за много такива случаи и съм попадал на много обяви в мобилето, където пише регстриран като товарен и някаква Х5-ца, МЛ и др.? 

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Колега, имаше една или две теми по този повод, и то скоро. Потърси ги.
Мисля че няма да можеш ако вече е регистрирана.
Мисля че няма да можеш ако вече е регистрирана.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
2 пъти преглед в годината... 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Отиваш в декра, там ще ти кажат 
От офроуд форума:
Трябва да свалиш коланите да сложиш преграда м/у шофьора и товарния отсег. След това техно тест щото си направил промени по консртукцията на втомобила и го пишете категория N1 за справка можеш да прочетеш в правилника какво пише, но по памет ще ти кажа, че това е товарен автомобил до 3500кг. общо тегло, Минаваш преглед 2 пъти годишно, до тук добре, но след като си узакониш така направеният автомобил вероятно ще искаш да си сложиш обратно седалки и там друго дето си оскубал, но това може да е проблем пред органите на реда. Щото в талона ще пише 1+1 което значеи, че не можеш да возиш повече пътници от 1 + шофьора. Все пак това не е за подценяване, но риска си го поемаш ти.

От офроуд форума:
Трябва да свалиш коланите да сложиш преграда м/у шофьора и товарния отсег. След това техно тест щото си направил промени по консртукцията на втомобила и го пишете категория N1 за справка можеш да прочетеш в правилника какво пише, но по памет ще ти кажа, че това е товарен автомобил до 3500кг. общо тегло, Минаваш преглед 2 пъти годишно, до тук добре, но след като си узакониш така направеният автомобил вероятно ще искаш да си сложиш обратно седалки и там друго дето си оскубал, но това може да е проблем пред органите на реда. Щото в талона ще пише 1+1 което значеи, че не можеш да возиш повече пътници от 1 + шофьора. Все пак това не е за подценяване, но риска си го поемаш ти.

- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
N1 вече е възможна и с 3+1 места. Има някакво съотношение между мощност и товароносимост, която трябва да се спази, затова не всички моторизации на даден модел подлежат на N1 сертификация.
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Скоро го правихме това упражнение на една МЛ-ка.
Въобще не слушай колегата, който ти обяснява за преграда и т.н.
Основния принцип, за да вземеш Н1 е, че полезния товар, който може да носи колата, трябва да бъде минимум 2 пъти по-голям от сбора на пътниците в нея.
Демек ако един автомобил е регистриран като лек такъв с общ полезен товар от 610кг при разрешени 4+1 пътника, то това прави 5 пътника по 75 кг (375кг) и полезен товар от 235 кг.
Маха се средния колан и колата остава регистрирана като 3+1 (300кг) и 310кг полезен това. => изпълняваш условието за товароподемност на N1, минаваш през Декра или Технотест за издаване на удостоверение за промяна на категорията, след това минаваш през КАТ, за да смениш талоните, след това през данъчното и накрая си в джаза.
п.п. Но основната задача на горното упражнение, което направихме е, не да спестим от данък, защото самия данък само по себе си е малък на годишна база в сравнение с цената на колата и разходите след това по нея, а именно да може да вземем ДДС-то след това от горивото ѝ, а и разходите по нея да минават като разход на фирмата.
Въобще не слушай колегата, който ти обяснява за преграда и т.н.
Основния принцип, за да вземеш Н1 е, че полезния товар, който може да носи колата, трябва да бъде минимум 2 пъти по-голям от сбора на пътниците в нея.
Демек ако един автомобил е регистриран като лек такъв с общ полезен товар от 610кг при разрешени 4+1 пътника, то това прави 5 пътника по 75 кг (375кг) и полезен товар от 235 кг.
Маха се средния колан и колата остава регистрирана като 3+1 (300кг) и 310кг полезен това. => изпълняваш условието за товароподемност на N1, минаваш през Декра или Технотест за издаване на удостоверение за промяна на категорията, след това минаваш през КАТ, за да смениш талоните, след това през данъчното и накрая си в джаза.
п.п. Но основната задача на горното упражнение, което направихме е, не да спестим от данък, защото самия данък само по себе си е малък на годишна база в сравнение с цената на колата и разходите след това по нея, а именно да може да вземем ДДС-то след това от горивото ѝ, а и разходите по нея да минават като разход на фирмата.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- бабъл
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Колега , я кажи къде точно направихте МЛ Н1 , защото аз два пъти вече ходя до Технотест и ми обясниха , че няма шанс за 3 + 1 на джип. Става дума за Соренто и Санта Фе.
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Преди месец останах с недоумение, като видах талона на чисто нова служебна Шкода Октавиа комби регистрирана като N1 и 4+1 места. Как после хората да имат стимул да си плащат данъците....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
fitter написа:Преди месец останах с недоумение, като видах талона на чисто нова служебна Шкода Октавиа комби регистрирана като N1 и 4+1 места. Как после хората да имат стимул да си плащат данъците....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Новите шкоди масово ги предлагат от магазина с категория Н1. Взех служебно Йети тази година, и си дойде чисто ново без прегради, с 4+1 места и категория Н1 от магазина. Само че се ползва от фирмата за служебен автомобил..
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
- бабъл
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
В Технотест ми обясниха , че когато производител прави нерегистриран автомобил Н1 критериите са едни , когато е регистриран и се прави промяна , са други. Основния проблем е отвора на товарния отсек , който трябва да е определен размер.
- POYO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.11.2009
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: E-65 730D
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Дару кар също я предлага тази екстра, да ти регистрира колата със N1, и го направиха за две Х6, в случая годишния преглед си е валиден за една година, а данъка смешен, то на физически лица
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
бабъл написа:В Технотест ми обясниха , че когато производител прави нерегистриран автомобил Н1 критериите са едни , когато е регистриран и се прави промяна , са други. Основния проблем е отвора на товарния отсек , който трябва да е определен размер.
бб) когато превозното средство е оборудвано с два или повече реда седалки, минималната височина на
отвора за товарене трябва да е най-малко 800 mm, а площта на отвора трябва да е най-малко 12 800 cm2;
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- бабъл
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
Ок , МЛ покрива ли тези критерии. За новите коли ми е ясно , интересува ме за вече регистрани.
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
smamf написа:fitter написа:Преди месец останах с недоумение, като видах талона на чисто нова служебна Шкода Октавиа комби регистрирана като N1 и 4+1 места. Как после хората да имат стимул да си плащат данъците....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Новите шкоди масово ги предлагат от магазина с категория Н1. Взех служебно Йети тази година, и си дойде чисто ново без прегради, с 4+1 места и категория Н1 от магазина. Само че се ползва от фирмата за служебен автомобил..
Sent from my SM-N910C using Tapatalk
Аз пък мислех, че всички шкоди са с Н1. Имам познат със Superb и е с Н1, а вие коментирате някакви баничарки и комбита...
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.
Re: Регистриране на пътнически автомобил като товарен?
бабъл написа:Ок , МЛ покрива ли тези критерии. За новите коли ми е ясно , интересува ме за вече регистрани.
Ами покрива ги. Вся пак нали го направихме.
Най-якото беше в данъчното. Защото регистрирахме колата в данъчното и ѝ платихме данъка.
След това въведохме смут с пререгистрацията, като предложиха да не ни върнат парите от платения данък от стотици левове, а да кажем следващите 10 години да не се плаща данък.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани