За заварените джанти
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
За заварените джанти
Хвърлих се в размисли днес - кога си заслужава да заварим една джанта и да продължим да я ползваме, а кога вече не си заслужава?
Какви са рисковете или пък е достатъчно надеждно?
Карали ли сте със заварени джанти или пък имате лоши спомени от такива?
Конкретната ми дилема е:
Ще стане от ли от тази джанта надеждно изделие след заварка или ще е просто за закърпване на положението и по-добре да се купи нова?
Какви са рисковете или пък е достатъчно надеждно?
Карали ли сте със заварени джанти или пък имате лоши спомени от такива?
Конкретната ми дилема е:
Ще стане от ли от тази джанта надеждно изделие след заварка или ще е просто за закърпване на положението и по-добре да се купи нова?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За заварените джанти
Това най-добре може да го каже заварчика... По принцип теорията гласи, че при добре изпълнен заваръчен шев (и когато двата метала са пригодни за заваряване, което в случая се явява единствено алуминия) то готовото изделие е със същите механични качества като отделните детайли. Преди заваряването е важно джантата да се изправи максимално добре, за да може след заварката да се прилага минимална или никаква деформация. А вече колко ще изкара никой не знае. Както каза веднъж един клиент - "То е било здраво, а се е скъсало...". Аз съм "ЗА", само ако заварява кадърен човек.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: За заварените джанти
Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: За заварените джанти
In_Memoriam написа:Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.
Съгласен съм на 100%

Едва ли от толкова малка заварка ще имаш какъвто и да е проблем,но все пак

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: За заварените джанти
In_Memoriam написа:Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.
Според мен, ако се завари от човек, който знае какво прави, не мисля, че точно тая пукнатина ще създаде проблем при бързо каране. За да стане "фал" трябва сериозен удар, дупка и т.н. Мисля, че джантата няма да е от първите компоненти, които ще се предадат, ако има какво там да става...

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: За заварените джанти
За мен положението е малко ту партс ... поне
От една страна заварката на джантата си е слабо място от друга сигурно много зависи
каква джанта се заварява (самия материал) и как (колко, с какви елктроди и тн дето не им разбирам
) .
Моят опит (по застраховка ми бяха заварили джанти вместо да ги сменят
) беше с негативен резултат ...
На влизане в София от магистралата друснах сериозно в една дупка със 70-80 макс - гумата нищо, джантата нищо ...
На другия ден боята на джантата беше надута като балонче, а гумата спаднала,
викам пукнах джантата свалям гумата - заварка ... нямаше нищо видимо като цепка и тн.
Явно беше отворила нещо минимално, но все пак ... със по-висока скорост не искам да си представям кво би могло да е ...
С две думи бих избягвал ако не е много наложително ...
От една съвсем друга страна
2 лета карам с тези произведения без проблеми ... малко е по-друга технологията, но все пак ...









От една страна заварката на джантата си е слабо място от друга сигурно много зависи
каква джанта се заварява (самия материал) и как (колко, с какви елктроди и тн дето не им разбирам

Моят опит (по застраховка ми бяха заварили джанти вместо да ги сменят

На влизане в София от магистралата друснах сериозно в една дупка със 70-80 макс - гумата нищо, джантата нищо ...
На другия ден боята на джантата беше надута като балонче, а гумата спаднала,
викам пукнах джантата свалям гумата - заварка ... нямаше нищо видимо като цепка и тн.
Явно беше отворила нещо минимално, но все пак ... със по-висока скорост не искам да си представям кво би могло да е ...
С две думи бих избягвал ако не е много наложително ...
От една съвсем друга страна










Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: За заварените джанти
Адмирации за "смелостта" да пуснеш такава тема!
Тука от години се знае, че никой никога не се е докосвал до джанта реплика
, всички карат с гуми с дот не по-стар от половин година
, ако караш със заварена джанта си за екзорсист
и всички висят по гумаджиите през две седмици, за да са им прави на струна джантите винаги 
он:
Познавам хора със заварени джанти и нямат оплаквания, стига да се направи читаво. Вече има доста кадърни майстори, които правят меко казано чудеса от доста счупени джанти. Нито спада гумата, нито джантата е крива или каквото и да е.
Най-пресния пример е откъртено парче от борда на борбет а и я направиха толкова добре, че дори с полиран борд не си личи къде е заварката, като говорим за сериозно парче.
В твоя случай според мен ако джантата се изправи и завари качествено няма да имаш никакви проблеми.
Ако решиш мога да ти дам координати къде в София "сглобиха" и полираха борбета и стана перфектно

Тука от години се знае, че никой никога не се е докосвал до джанта реплика




он:
Познавам хора със заварени джанти и нямат оплаквания, стига да се направи читаво. Вече има доста кадърни майстори, които правят меко казано чудеса от доста счупени джанти. Нито спада гумата, нито джантата е крива или каквото и да е.
Най-пресния пример е откъртено парче от борда на борбет а и я направиха толкова добре, че дори с полиран борд не си личи къде е заварката, като говорим за сериозно парче.
В твоя случай според мен ако джантата се изправи и завари качествено няма да имаш никакви проблеми.
Ако решиш мога да ти дам координати къде в София "сглобиха" и полираха борбета и стана перфектно

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: За заварените джанти
Ако заварчика си разбира от работата, няма да разбереш къде е заваряна.
Карал съм заваряна предна, без да знам, без проблем, като е търпяла и изправяне.
Правят се джанти с липсващи бордове или липсваща половин джанта, но всичко зависи от "майстора"
Карал съм заваряна предна, без да знам, без проблем, като е търпяла и изправяне.
Правят се джанти с липсващи бордове или липсваща половин джанта, но всичко зависи от "майстора"
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: За заварените джанти
Истината е в човека който ти прави джантата. Ако е съвестен и с умение, ще ти я направи като хората или ще ти каже, че от тва джанта не става.
От "читави" майстори в Плд една джанта сцепена 3 пъти я заваряха, заебах ги накрая, занесох я където трябва (установих място с проба-грешка) и край, после си взех друг комплект джанти, имаха заварака направена некадърно - според мен. Занесох си я на човека който знаех, че ги прави като хората, и край ... перфектна.
Та мърлячи много, майстори малко - за съжаление навсякъде е така, а това е нещо от което ти зависи живота.
От "читави" майстори в Плд една джанта сцепена 3 пъти я заваряха, заебах ги накрая, занесох я където трябва (установих място с проба-грешка) и край, после си взех друг комплект джанти, имаха заварака направена некадърно - според мен. Занесох си я на човека който знаех, че ги прави като хората, и край ... перфектна.
Та мърлячи много, майстори малко - за съжаление навсякъде е така, а това е нещо от което ти зависи живота.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: За заварените джанти
Или става или не става, опитахме се да поправим джанта с подобна цепнатина, като на автора на темата. Пукаше се точно до самата заварка, след една магистрала Плв. Сф. и то на няколко пъти. После просто намерихме друга и проблема се реши.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: За заварените джанти
Имах едни от е34 М5 Мсистем 2, сцепих една или си е била сцепена при покупката незнам, знам че после ги заварявах 4 пъти в три различни града и ефекта беше отрицателен.
Пак се цепеше или заварката или до нея.
Поседяха и накрая почти ги подарих.
П.П.
Едната заварка беше в Силистра ( за кратко живях там), та там има едно момче дето много хубаво заваряваше, вечерта, като отидох до него имаше някакви пачета, на другия ден си беше джанта 21ца
Пак се цепеше или заварката или до нея.
Поседяха и накрая почти ги подарих.
П.П.
Едната заварка беше в Силистра ( за кратко живях там), та там има едно момче дето много хубаво заваряваше, вечерта, като отидох до него имаше някакви пачета, на другия ден си беше джанта 21ца

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: За заварените джанти
Карам със заварена джанта, която беше спукана малко повече от картинката на автора на темата. Вече 5 години да чукна на дърво няма проблеми. Даже вече съм забравил коя джанта беше.
Та моето мнение е, че зависи коя я прави. Човекът има сервиз в с. Дълбоки, Старозагорско и е доста известен в мото средите. Някои от Вас може и да го знаят.
Та моето мнение е, че зависи коя я прави. Човекът има сервиз в с. Дълбоки, Старозагорско и е доста известен в мото средите. Някои от Вас може и да го знаят.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: За заварените джанти
Явно има доста фактори които влияят на една заварка и не може да се каже на 100% за или против.
Аз имам опит с една джанта от която се беше отчупило парче от нея (2 - 3 сантиметра, парчето го нямаше) + беше крива във лъчите (спрямо оста) с две думи джанта в състояние като за коша. Обаче джантата беше от една по-различна кола която се водеше спортна версия на обикновения модел и самата кола е доста рядка (нещо като 5000 произведени имаше), а джантите с които е естествено са модел само за нея. Джанти имаше два три комплекта за продан в Германия, но много приятна цена
Избора беше да е автентична колата (тя така е интересна и има стоиност) или да купим други джанти каквито харесам (японска кола с гадно междуболтово се сещате колко избор има) Обадих се на един доста известен гумаджия в Казичене (повечето го знаете...) и му я занесох, след десетина дни на борба ходих да си прибера джантата заварена и изправена. Питам го ще може ли да се кара с нея и отговора му беше "сложи я предна"! (той монтира и гумите, като сложи много малко баланс точно на тази джанта) По стечение на обстоятелствата с човека дето купи колата имахме общи познати и знам какво се случва с колата. Три години от ремонта на джантата, колата се кара доста често и няма никакъв проблем с пукане на заварката или дизбаланс.
Същия този гумаджия ми е заварявал и други джанти доста по-малко спукани, ударени и не е имало проблем.
Аз имам опит с една джанта от която се беше отчупило парче от нея (2 - 3 сантиметра, парчето го нямаше) + беше крива във лъчите (спрямо оста) с две думи джанта в състояние като за коша. Обаче джантата беше от една по-различна кола която се водеше спортна версия на обикновения модел и самата кола е доста рядка (нещо като 5000 произведени имаше), а джантите с които е естествено са модел само за нея. Джанти имаше два три комплекта за продан в Германия, но много приятна цена

Същия този гумаджия ми е заварявал и други джанти доста по-малко спукани, ударени и не е имало проблем.

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: За заварените джанти
K_Ilkov написа:От една страна заварката на джантата си е слабо място
Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите. Там където е закърпено, самият шев не поддава, но поддава ламарината около него, именно защото е термично обработена и отслабена. Тва при положение, че говорим за МИГ заваряне.
При ТИГ заваряне, което е абсюлютно задължително за алуминиеви детайли, и то не какъв ТИГ, ами такъв с възможност за реглаж на импулсната дъга заварянето пак си има своите тънкости, като най-основната е че материала трябва предварително да се подгрее. Алуминият е с много добри топлопроводими свойства и при заваряне, създадената топлина се разпределя бързо в определен периметър, вместо да остане концентрирана в една точка. Това е и добре, и зле. Добре е защото метала не се измята, а е зле защото температурата не е достатъчна, че да се получи здрава и хубава заварка.
Та в заключение.
Ако ще се прави на двора с телоподаващото с алуминиева тел и коктейл 88% co2 / 12% Ar - НЕ !
Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: За заварените джанти
В един сервиз в с. Ягодово (ако е много важно името мога и да се напъна да се сетя) ми завариха преди 4г една джанта на Х3-ката. Беше спукана по горе-долу същия начин, може би една идея повече, но по същия начин обхващаше две равнини от джантата. Нарочно поисках да я боядисат цялата джанта (предложиха и само парчето, защото джантата беше относително нова и нямаше да личи) и ги въртя при всяка смяна - сега не знам коя е. Никакви ядове за 4г и над 100000км, но все пак колата не може да се сравмява с М5.
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани