За заварените джанти

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

За заварените джанти

Мнение от Хаос » 11 Мар 2016, 20:39

Хвърлих се в размисли днес - кога си заслужава да заварим една джанта и да продължим да я ползваме, а кога вече не си заслужава?
Какви са рисковете или пък е достатъчно надеждно?
Карали ли сте със заварени джанти или пък имате лоши спомени от такива?

Конкретната ми дилема е:
Ще стане от ли от тази джанта надеждно изделие след заварка или ще е просто за закърпване на положението и по-добре да се купи нова?
1.jpg

2.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: За заварените джанти

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Мар 2016, 21:09

Това най-добре може да го каже заварчика... По принцип теорията гласи, че при добре изпълнен заваръчен шев (и когато двата метала са пригодни за заваряване, което в случая се явява единствено алуминия) то готовото изделие е със същите механични качества като отделните детайли. Преди заваряването е важно джантата да се изправи максимално добре, за да може след заварката да се прилага минимална или никаква деформация. А вече колко ще изкара никой не знае. Както каза веднъж един клиент - "То е било здраво, а се е скъсало...". Аз съм "ЗА", само ако заварява кадърен човек.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: За заварените джанти

Мнение от In_Memoriam » 11 Мар 2016, 21:15

Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: За заварените джанти

Мнение от (bubsa) » 11 Мар 2016, 21:28

In_Memoriam написа:Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.

Съгласен съм на 100% :yes: И аз не бих карал със заварявана джанта.
Едва ли от толкова малка заварка ще имаш какъвто и да е проблем,но все пак :nono:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: За заварените джанти

Мнение от Nickelback » 11 Мар 2016, 21:48

In_Memoriam написа:Никога не бих карал с нещо такова, а пък ако ще ги търкаляш на кола която прави 270-80 направо търси нова. Дори и да не караш с такива скорости веднъж ще те ухапе кучето и тогава е задължително да си с перфектно прави, балансирани и с ненарушена цялост джанти.


Според мен, ако се завари от човек, който знае какво прави, не мисля, че точно тая пукнатина ще създаде проблем при бързо каране. За да стане "фал" трябва сериозен удар, дупка и т.н. Мисля, че джантата няма да е от първите компоненти, които ще се предадат, ако има какво там да става... :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: За заварените джанти

Мнение от K_Ilkov » 11 Мар 2016, 21:49

За мен положението е малко ту партс ... поне :D

От една страна заварката на джантата си е слабо място от друга сигурно много зависи
каква джанта се заварява (самия материал) и как (колко, с какви елктроди и тн дето не им разбирам :oops: ) .

Моят опит (по застраховка ми бяха заварили джанти вместо да ги сменят :banghead: ) беше с негативен резултат ...

На влизане в София от магистралата друснах сериозно в една дупка със 70-80 макс - гумата нищо, джантата нищо ...
На другия ден боята на джантата беше надута като балонче, а гумата спаднала,
викам пукнах джантата свалям гумата - заварка ... нямаше нищо видимо като цепка и тн.
Явно беше отворила нещо минимално, но все пак ... със по-висока скорост не искам да си представям кво би могло да е ...

С две думи бих избягвал ако не е много наложително ...

От една съвсем друга страна :mhihi: 2 лета карам с тези произведения без проблеми ... малко е по-друга технологията, но все пак ...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: За заварените джанти

Мнение от k.milanov » 11 Мар 2016, 22:32

Адмирации за "смелостта" да пуснеш такава тема!


:OT:

Тука от години се знае, че никой никога не се е докосвал до джанта реплика :shock: , всички карат с гуми с дот не по-стар от половин година :roll: , ако караш със заварена джанта си за екзорсист :nono: и всички висят по гумаджиите през две седмици, за да са им прави на струна джантите винаги :kuku:

он:

Познавам хора със заварени джанти и нямат оплаквания, стига да се направи читаво. Вече има доста кадърни майстори, които правят меко казано чудеса от доста счупени джанти. Нито спада гумата, нито джантата е крива или каквото и да е.
Най-пресния пример е откъртено парче от борда на борбет а и я направиха толкова добре, че дори с полиран борд не си личи къде е заварката, като говорим за сериозно парче.
В твоя случай според мен ако джантата се изправи и завари качествено няма да имаш никакви проблеми.

Ако решиш мога да ти дам координати къде в София "сглобиха" и полираха борбета и стана перфектно :yes:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: За заварените джанти

Мнение от Lenco » 11 Мар 2016, 22:34

Ако заварчика си разбира от работата, няма да разбереш къде е заваряна.
Карал съм заваряна предна, без да знам, без проблем, като е търпяла и изправяне.
Правят се джанти с липсващи бордове или липсваща половин джанта, но всичко зависи от "майстора"
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: За заварените джанти

Мнение от host » 11 Мар 2016, 22:41

Истината е в човека който ти прави джантата. Ако е съвестен и с умение, ще ти я направи като хората или ще ти каже, че от тва джанта не става.

От "читави" майстори в Плд една джанта сцепена 3 пъти я заваряха, заебах ги накрая, занесох я където трябва (установих място с проба-грешка) и край, после си взех друг комплект джанти, имаха заварака направена некадърно - според мен. Занесох си я на човека който знаех, че ги прави като хората, и край ... перфектна.

Та мърлячи много, майстори малко - за съжаление навсякъде е така, а това е нещо от което ти зависи живота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: За заварените джанти

Мнение от Борис_Малинов » 11 Мар 2016, 23:00

Или става или не става, опитахме се да поправим джанта с подобна цепнатина, като на автора на темата. Пукаше се точно до самата заварка, след една магистрала Плв. Сф. и то на няколко пъти. После просто намерихме друга и проблема се реши.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: За заварените джанти

Мнение от racing_team_vidin » 11 Мар 2016, 23:05

Имах едни от е34 М5 Мсистем 2, сцепих една или си е била сцепена при покупката незнам, знам че после ги заварявах 4 пъти в три различни града и ефекта беше отрицателен.
Пак се цепеше или заварката или до нея.
Поседяха и накрая почти ги подарих.
П.П.
Едната заварка беше в Силистра ( за кратко живях там), та там има едно момче дето много хубаво заваряваше, вечерта, като отидох до него имаше някакви пачета, на другия ден си беше джанта 21ца :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: За заварените джанти

Мнение от gromovich » 12 Мар 2016, 6:51

Карам със заварена джанта, която беше спукана малко повече от картинката на автора на темата. Вече 5 години да чукна на дърво няма проблеми. Даже вече съм забравил коя джанта беше.
Та моето мнение е, че зависи коя я прави. Човекът има сервиз в с. Дълбоки, Старозагорско и е доста известен в мото средите. Някои от Вас може и да го знаят.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: За заварените джанти

Мнение от Bavarcho » 12 Мар 2016, 8:40

Явно има доста фактори които влияят на една заварка и не може да се каже на 100% за или против.

Аз имам опит с една джанта от която се беше отчупило парче от нея (2 - 3 сантиметра, парчето го нямаше) + беше крива във лъчите (спрямо оста) с две думи джанта в състояние като за коша. Обаче джантата беше от една по-различна кола която се водеше спортна версия на обикновения модел и самата кола е доста рядка (нещо като 5000 произведени имаше), а джантите с които е естествено са модел само за нея. Джанти имаше два три комплекта за продан в Германия, но много приятна цена :mhihi: Избора беше да е автентична колата (тя така е интересна и има стоиност) или да купим други джанти каквито харесам (японска кола с гадно междуболтово се сещате колко избор има) Обадих се на един доста известен гумаджия в Казичене (повечето го знаете...) и му я занесох, след десетина дни на борба ходих да си прибера джантата заварена и изправена. Питам го ще може ли да се кара с нея и отговора му беше "сложи я предна"! (той монтира и гумите, като сложи много малко баланс точно на тази джанта) По стечение на обстоятелствата с човека дето купи колата имахме общи познати и знам какво се случва с колата. Три години от ремонта на джантата, колата се кара доста често и няма никакъв проблем с пукане на заварката или дизбаланс.
Същия този гумаджия ми е заварявал и други джанти доста по-малко спукани, ударени и не е имало проблем.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: За заварените джанти

Мнение от ogata » 12 Мар 2016, 9:41

K_Ilkov написа:От една страна заварката на джантата си е слабо място


Грешка. Заварката ако е направена с добър провар става по-твърда от самият останал материал. Поради нагряването обаче, метала около заварката отслабва и там става рисково. Както и при кърпенето на колите. Там където е закърпено, самият шев не поддава, но поддава ламарината около него, именно защото е термично обработена и отслабена. Тва при положение, че говорим за МИГ заваряне.

При ТИГ заваряне, което е абсюлютно задължително за алуминиеви детайли, и то не какъв ТИГ, ами такъв с възможност за реглаж на импулсната дъга заварянето пак си има своите тънкости, като най-основната е че материала трябва предварително да се подгрее. Алуминият е с много добри топлопроводими свойства и при заваряне, създадената топлина се разпределя бързо в определен периметър, вместо да остане концентрирана в една точка. Това е и добре, и зле. Добре е защото метала не се измята, а е зле защото температурата не е достатъчна, че да се получи здрава и хубава заварка.

Та в заключение.

Ако ще се прави на двора с телоподаващото с алуминиева тел и коктейл 88% co2 / 12% Ar - НЕ !
Ако ще се прави на аргон от човек дето ги разбира работите - Може и да стане.
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: За заварените джанти

Мнение от stocky » 12 Мар 2016, 10:00

В един сервиз в с. Ягодово (ако е много важно името мога и да се напъна да се сетя) ми завариха преди 4г една джанта на Х3-ката. Беше спукана по горе-долу същия начин, може би една идея повече, но по същия начин обхващаше две равнини от джантата. Нарочно поисках да я боядисат цялата джанта (предложиха и само парчето, защото джантата беше относително нова и нямаше да личи) и ги въртя при всяка смяна - сега не знам коя е. Никакви ядове за 4г и над 100000км, но все пак колата не може да се сравмява с М5.

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook