Koenigsegg Regera
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
Koenigsegg Regera
Колеги мисля че тази уникална кола заслужава собствена тема. Много ще е интересно ако някой по-навътре в материята обясни как точно работи тази машина и най-вече липсата на скоростна кутия и има ли някакво приложение за бъдещо внедряване в масовите автомобили.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Koenigsegg Regera
Зад монокока е монтиран 5.0-литров V8 двигател с мощност 1100 к.с. и вграден електромотор, разполагащ с 215 к.с., който върти коляновия вал. По този начин електрическият мотор работи едновременно като генератор, стартер и асистент на основния двигател с вътрешно горене.
При ниска скорост, хидравличен съединител изолира V8 двигателя, а за задвижването се грижат два електромотора с мощност 241 к.с. всеки, които са разположени на всяка от двете задни полуоски. Когато скоростта надвиши 50 км/ч, в играта влиза бензиновият мотор, който прехвърля въртящия момент към заден диференциал с предавателно число 2.73:1, задвижвайки по този начин задните колела заедно с двата електрически мотора.
Шведите казват, че са решили да използват хибридна система, тъй като в техния дизайн не фигурира трансмисия (няма загуби на мощност и добавено тегло), така че компромисите, свързани с електрическото задвижване тук са почти несъществуващи.
За да лишат системата от скоростна кутия, от Koenigsegg просто са решили да използват пълния потенциал на електромоторите. Ако искате да се движите назад, те просто обръщат посоката си на въртене. От друга страна, 5.0-литровият туин-турбо двигател е оборудван с по-малки турбокомпресори, които осигуряват достатъчно въртящ момент в ниския оборотен диапазон, така че двигателят да може да “развърти” мощността си по-бързо и по-лесно, без колата да “забие нос”.
Когато скоростта се увеличи, коляновият вал започва да се върти по-бързо, тъй като мощността се разгръща паралелно със скоростта. Оттук идват и ограниченията на максималната скорост – при скорост от 402 км/ч стрелката на оборотомера навлиза в червената зона и ускорението спира.
Ако съберем мощността на бензиновият двигател и трите електромотора, ще получим 1800 к.с. и 2150 Нм, но тъй като двигателят и електромоторите достигат пикова мощност по различно време, комбинираната мощност на Regera е 1500 к.с. и около 2000 Нм.
Това е достатъчно за постигане на ускорение от 0 до 100 км/ч за 2.8 секунди; доускорение от 150 до 200 км/ч за едва 3.9 секунди, а от покой до 402 км/ч Regera се изстрелва за 20 секунди.
Koenigsegg Regera има електрическата мощност на Tesla Model S P85D, върху която надгражда с бензинов двигател с 1100 к.с. и по-ниско с 590 кг тегло. Ако някога сте живели с мисълта, че Tesla-та e бърза кола, Regera ще ви стопи лагерите.
Зад волана има пера за смяна на предавките, но предавки няма, защото няма скоростна кутия. Чрез тях в Regera се управлява хидравличния съединител, който може да действа и като torque converter. Дърпаш дясната лопатка и съединителят приплъзва, освобождавайки двигателят от задвижващата система. Така позволяваш на двигателя да се “изреже” и да произведе по-страховит звук и повече въртящ момент, който се мултиплицира от съединителя и се изпраща към задните колела.
Лявата лопатка пък увеличава функцията за възобновяване на енергията от спирачките, която се използва за зареждане на батерията. Звучи малко нелогично и неестествено, но така е като няма скорости.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Koenigsegg Regera
Според мен този Кьонигсег ще обере публиката на Бугати. Наследникът на Вейрон - именно Широн е просто надграден Вейрон. Според мен хората които са на пазара за такива автомобили търсят нещо ново, революционно, различно - което да ги отличи от всички други автомобили. Именно това предлага Регера и според мен е предопределен успеха на този модел, в сравнение с другите на Кьонигсег.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Koenigsegg Regera
Ще обере, ама друг път. Ако мислиш, че някой си е купувал Вейрон заради спортните му постижения...лъжеш се. Всеки си го е купувал защото е Вейрон и струва един колко си, има еди колко си бройки от него и на хартия се води супер бърз. Едва ли г-н шейх един кой си(примерно)му е през оная работа колко време ще кара тоя Вейрон. Важното е да му стои в колекцията и да го транспортира от време на време до някъде си. За кефа може да си купи и един Кьонинсег Агера, един Регера и едно Аполо. Все им е тя на тия хора в крайна сметка. Вече който си търси спортна кола и държи да има такава за каране, ще си купи я Аполо, я Кьонинсег, я Пагани Зонда и на тоя човек няма да му дреме, че има Вейрон, Широн, пирон и т.н. защото това е кола за гъзария, а не за състезателни емоции като тежи колкото слон и определено не завива много. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Koenigsegg Regera
Имам предвид ексклузивност, а не каквито и да било постижения като ускорение, кеф за каране, поведение и тн. Вейрона беше немислим по времето когато излезе - нямаше такъв мотор, 4 турбота, 1000 коня ?! Това беше извънземно. Сегашната му версия какво е спрямо предната - за мен си е тунингован Вейрон. Какво предлага - същия мотор, малко доразвит - 4 турбота малко доразвити - това не е нещо уникално и невиждано. Това сме го видяли още преди 10 години във Вейрона. Но примерно Регерата е без скоростна кутия, с 3 ел. двигателя, има гигантски ауспух - ама това е за охлаждане на батериите, а не реалните ауспуси. Има ръчки за това, бутони за онова - това са нещата които имат значение за такива купувачи според мен. Всяка кола има скоростна кутия. LaFerarri и p1 имат ел. двигател, ама нямат 700 коня ел. двигатели и отгоре 1100 коня v8 и тотално различно усещане. Мне - според мен важното пак казвам е драмата и различността при тия коли - кой ще има най-различната кола. А в момента Широна има всичко което има Вейрона, просто понапудрено малко.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Koenigsegg Regera
Максималната скорост на новото Бугати беше откачена...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Koenigsegg Regera
Boyadjiev написа:Имам предвид ексклузивност, а не каквито и да било постижения като ускорение, кеф за каране, поведение и тн. Вейрона беше немислим по времето когато излезе - нямаше такъв мотор, 4 турбота, 1000 коня ?! Това беше извънземно. Сегашната му версия какво е спрямо предната - за мен си е тунингован Вейрон. Какво предлага - същия мотор, малко доразвит - 4 турбота малко доразвити - това не е нещо уникално и невиждано. Това сме го видяли още преди 10 години във Вейрона. Но примерно Регерата е без скоростна кутия, с 3 ел. двигателя, има гигантски ауспух - ама това е за охлаждане на батериите, а не реалните ауспуси. Има ръчки за това, бутони за онова - това са нещата които имат значение за такива купувачи според мен. Всяка кола има скоростна кутия. LaFerarri и p1 имат ел. двигател, ама нямат 700 коня ел. двигатели и отгоре 1100 коня v8 и тотално различно усещане. Мне - според мен важното пак казвам е драмата и различността при тия коли - кой ще има най-различната кола. А в момента Широна има всичко което има Вейрона, просто понапудрено малко.
Koenigsegg като цяло правят доста по-есклузивни коли от Бугати, и като бройка и като технически характеристики.Това с 4те турбини сме го гледали преди 25 години - Bugatti EB110/ EB110 Supersport.Да, не е с 1000 коня, но за тогавашните стандарти си е направо 1500 коня

- T0nk00
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: с колкото пари изкара
- Мечтае да кара: BMW S1000RR
- Детайли за колата: корава 316-ка (M40B20)
Re: Koenigsegg Regera
Добре де излиза така че тази кола на пълна газ с едно пълнене на оборотомера вдига 400 ,а ако искаш да караш нормално просто стои на нещо като полусъединител така ли 

Re: Koenigsegg Regera
seimo написа:Добре де излиза така че тази кола на пълна газ с едно пълнене на оборотомера вдига 400 ,а ако искаш да караш нормално просто стои на нещо като полусъединител така ли
Не, до 60 караш на електромоторите само. След това се включва и бензиновия, който вече разполага с достатъчно торк да ускорява, а съединителя приплъзва с дръпване на дясното перо на волана за по-добър старт на ускорението.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Koenigsegg Regera
Т.е. от 60 км/ч нагоре все едно си боднал 5та скорост. Интересно решение.
Значи електромотора трябва да помага поне до 100 км/ч примерно за да излизат сметките. Не просто да се изключи на 60 км/ч. Малко на изуст си го измислих тва, някой да каже дали е вярно за последното, че не ми се гледа видеото.
Значи електромотора трябва да помага поне до 100 км/ч примерно за да излизат сметките. Не просто да се изключи на 60 км/ч. Малко на изуст си го измислих тва, някой да каже дали е вярно за последното, че не ми се гледа видеото.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Koenigsegg Regera
Аз като чуя хибрид по принцип пропускам, та нещо не схванах в цялата схема.
Т'ва чудо с тия три зверски електромотора има ли достатъчен капацитет да си зарежда батерията, ако по някаква причина трябва да се кара бавно ? За 50 км разбрах , че има ресурс само на батерия (режим за пълно разреждане). Ако изпуснем батерията
и хидравликата е торк конвертор дето заключва на 60 км/ч и ~1000 об/м на мотора, реално - това си остава на място като паметник.... Вярно, че е екзотика и че почти няма как да се наложи да се карат 50 км с под 60 км/ч - ама все пак 



Ubi dubium, ibi libertas
Re: Koenigsegg Regera
Няма как да умре... под определено ниво се включва двигателя и започва да зарежда. Демек си бръмчиш на ток
А електромоторите никой не е казал, че спират да помагат
Друго също е интересно - батериите са проектирани с помощта на хърватите от Rimac Automobili, някои може да помнят зелената им е30-ка на ток. Интериорът на техния ел. концепт пък е проектиран от Vilner 



13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани