Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 26 Май 2016, 10:26

Здравейте! :mhihi:
Изпадна ми една Японска кола с ръжди по подкалниците . И тъй като нямам познати ламаринаджии имам нужда от информация, как аджеба е най добре да постъпя. В проекта се гони ефективност а не естетика и красота. Избягвам заварки и поставянето на нова ламарина поради две причини. Некачесвена работа и ниска цена.. и качествена работа, много висока цена.. Вече е решено, че ще го правя сам.
1. Като лек за ламарината, знам, че най добре е да се изреже корозиралия метал до здраво.
2. Всичко се минава с едра шкурка.
3. Всичко се почиства и ебезмаслява.
4. Нанасям цинкова боя тип Zinga или mr. Zink на оргахим с четка или валяк, тъй като не разполагам с пистолет а не съм фен на спрейчета и фъскалки..
5. След като мине технологичното време и се направят 2 ръце, всичко се минава на по финна шкурка и се нанася боя от тип 3 в 1.

6 Моля за подробна информяция, както и за други опции Долупосочените варианти са от това което съм гледал по U.S форумите.
Вариант №1. Купувам си епоксидна смола и фибростъклен плат, като предваритело си правя шаблони от оризова хартия и правя двупластово.
Слагам 1 пласт фибростъклен плат върху вече подтотвената ламарина намазана с епоксидна смола измазвам с четка или валяк и слагам 2 пласт, който също мажа и минавам с валяче да изкарам въздуха.При наличието на по голями разминавания запълвам с двукомпонентен епоксиден кит. След последната обработка външно се затваря с боди 950 или друг битумен матрял. Вътрешата ламарина с пръска с парафин за кухини.

Мога ли да бъркам смолата с други материали? (Цинков прах,оловен минимум и т.н)
Какво мога да сгреша, че да се стигне до процес на самозапалване на смолата?
Каква смола бихте ми препоръчали за най-дълготраен ремонт?
Последна промяна Haddess на 26 Май 2016, 11:46, променена общо 2 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от pinko_23 » 26 Май 2016, 10:54

Здрасти Колега

Аз ти препоръчвам след като отстраниш ръждата да ползваш задължително ръждопреубразовател на вюрт , скъп е но си струва. Боди не е качествено. Ползвай новол или карсистем, успех.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 26 Май 2016, 10:57

pinko_23 написа:Здрасти Колега

Аз ти препоръчвам след като отстраниш ръждата да ползваш задължително ръждопреубразовател на вюрт , скъп е но си струва. Боди не е качествено. Ползвай новол или карсистем, успех.

Ползвам го колега, но той прави реакция с ръждата, като създава филм и няма да позволи ни цинка да направи реакция с метала. :dunno:
Като при мен всичкия ръждив метал, ще бъде отстранен с ъглошлайф. Иначе българския ръждопреубразовател става да си топиш болчета гайки в него. :mhihi: Евтината алтернатива е оцет.. :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 26 Май 2016, 17:50

Vra4anin написа:Ръжда и жена тръгнат ли - спиране няма. Изтъркан лаф, но си е самата истина. Борил съм се не веднъж с ръжда по коли (точно с японки, с тяхните по-тънки и от вестник ламарини) и файдата е никаква. Почне ли да гние - всичко приключва.

Щом има ръжда по подкалници, прагове.... единствения вариант който си заслужава (но е най-пипкав и скъп) е рязане до здраво и след това заваряване на нов, здрав (не прогнил) елемент. Въпроса е да намериш такъв детайл здрав (нов или втора ръка) и най-важното - заварките, китването и т.н. технология да се направят грамотно така, че да не се напука кит в най-скоро време. Но ти този вариант го изключваш, но за мен всичко останало е самозалъгване че правиш нещо.

Дали после ще мажеш с епоксидна смола, антикор (боди 950 например), топене на асфалт и тем подобни гуджоли - за мен файдата е никаква. Мазал съм с антикор и от вибрациите и влагата/водата и дори автомивката (като надуе високото налягане водоструйката) рано или късно те ще паднат и ефекта от тях ще е общо взето нулев. Не може да го направиш като заводското, това е.

Според мен - нищо недей да правиш и да се занимаваш, а карай колата някоя друга година (ако е читава технически) и ти върши работа и след това сменяй с друга.


Може би не съм го написал правилно.
Корозиралия метал ще се изреже и ще мине студено подцинковане със zing или mr. zing, след това ще се измаже с боя 3в1 (не българска) накрая ще затворя дупките в обработената ламарина с фибростъкло и епоксидна смола. Като и те ще бъдат измазани с боя 3в1 и боди/антикор друг битумен продукт или по препоръки от Офроуд форума български грунд и блажна боя.Кухините ще бъдат запълнени с промишлен парафин. Но явно никой не е използвал метода, за да ми даде насоки. :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Sasho.85 » 26 Май 2016, 18:49

Заслужава ли си толкова много работа за оризник. Закърпи го да те изкара една, две години. Даже и толкова е много да се наказваш :mhihi:


Не си давай парите за епоксидна смола. Ползвай полиестерна. По-евтина е, по-лесно се смесва с втвърдителя, и по-еластична. Минусите са, че мирише докато засъхне и има един жълтеникав цвят.

Това, да мажеш стъкломата със смолата и така да го поставяш няма да стане, без временна подложка от долу. Смолата е течна и ще се разтече, плата ще провисне. Можеш да ползваш картон за това.
Смолата не можеш да я бъркаш с нищо. Единствено можеш да добавяш пълнеж, но няма смисъл.
С четка или обикновен валяк не е хубаво да се маже, понеже се разнищват самите влакна на плата, не можеш да нанесеш еднакво количество смола и да махнеш въздуха в нея. Ползва се специално пластмасово валяче.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от M10 » 26 Май 2016, 20:39

По-добре изрежи нова ламарина, грундирай я с епоксиден грунд, както и кръпката и лепи с полиуретан. Мр Зинк няма добра адхезия на следващите покрития. Добър е да намажеш заварки по генерация издържа на температура, но е зле за основно покритие. След като залепне, може да наклепаш всичко с полиуретана или да купиш качествен шегрен - минимум новол. Боди-то го зарежи, пука се след година-две. 3в1 също, става за оградата на двора или винкели, но не и за автомобили.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 26 Май 2016, 21:02

Sasho.85 написа:Заслужава ли си толкова много работа за оризник. Закърпи го да те изкара една, две години. Даже и толкова е много да се наказваш :mhihi:


Не си давай парите за епоксидна смола. Ползвай полиестерна. По-евтина е, по-лесно се смесва с втвърдителя, и по-еластична. Минусите са, че мирише докато засъхне и има един жълтеникав цвят.

Това, да мажеш стъкломата със смолата и така да го поставяш няма да стане, без временна подложка от долу. Смолата е течна и ще се разтече, плата ще провисне. Можеш да ползваш картон за това.
Смолата не можеш да я бъркаш с нищо. Единствено можеш да добавяш пълнеж, но няма смисъл.
С четка или обикновен валяк не е хубаво да се маже, понеже се разнищват самите влакна на плата, не можеш да нанесеш еднакво количество смола и да махнеш въздуха в нея. Ползва се специално пластмасово валяче.


Абе оризника хич не е лош, вярно не е БМВ, но нали съм педантичен и ме дразни, че се пълни с вода. А идеята е да се направи качествено, за това избора ми е епоксидна, до колкото гледам тя не се самозапалва :mhihi: .

M10 написа:По-добре изрежи нова ламарина, грундирай я с епоксиден грунд, както и кръпката и лепи с полиуретан. Мр Зинк няма добра адхезия на следващите покрития. Добър е да намажеш заварки по генерация издържа на температура, но е зле за основно покритие. След като залепне, може да наклепаш всичко с полиуретана или да купиш качествен шегрен - минимум новол. Боди-то го зарежи, пука се след година-две. 3в1 също, става за оградата на двора или винкели, но не и за автомобили.


А Zingata?
Изображение


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от efren » 27 Май 2016, 0:46

По въпроса са самозапалване на смолата: още не съм виждал такова, но съм стигал до бурна реакция с рязко повишение на температурата и сериозен пушек. Това което не трябва да правиш с епоксидна смола е: да смесиш двата компонента в съд с лошо топлоотдаване, да разбъркаш добре и след това да я забравиш за известно време ( в зависимост от отвореното време на втвърдителя ) без да я бъркаш, тогава можеш да стигнеш до бурна реакция при някои смоли. Като марка смоли бих препоръчал R&G, германски с много високо качество, с добри механични характеристики и съответната висока цена. От няколко години не съм се занимавал с тези неща и вече може някой да ги внася в БГ, преди съм ги поръчвал от Германия.
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Sasho.85 » 27 Май 2016, 17:26

Самовъзпламенява се и епоксидната смола. Даже нарочно сме го правили :mhihi:
Лесно е, бъркаш голямо количество и го оставяш в пластмасов съд.
Така, ако мажеш плата и пари да ти давам, пак няма да можеш да я запалиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 28 Май 2016, 10:03

Интересно ми е фибростъклото може ли да се лепи с друго към метала? В америка има фирма, която се занимава само с Мерцедес и работят с патентовата от тях боя miracle paint. :dunno: Ето един клип от техен блог Miracle paint Mercedessource Явно боята е от типа 3в1 на Por15 :dunno: .
Другото което е много интересно... Ръждопреобразувател Коростоп но Оргахим русе пишат :

Условия за нанасяне: Не се допуска смесване на преобразувателя с алуминий (Сребърен
феролит), цинк, магнезий и техните сплави


Но:

Допълнителна
обработка на
повърхността:
• Преди грундиране повърхността се избърсва със суха кърпа;
• Грундиране с Грунд алкиден ПФ-02, Грунд алкиден ПФ-05, Грунд
антикорозионен ПФ-07, Грунд защитен с Miox, поцинковане Mr.Zink;
:shock: :shock:

Нито един тенекеджия не пише, няма да ви изам хляба :mhihi: :help: .
1. несъвместин преобразувателс цинк, но като изсъхне може. :mhihi:
2. как цинка ще направи свръзка с метала като е пасивиран ? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Jordana » 28 Май 2016, 18:27

Виж свойства на ортофосфорната киселина и ще разбереш защо не се смесва с алуминий цинк тоя преобразувател . Практически всички такива продукти са агресивни и към метала и предизвикват вторична корозия така че най добрия метод е механично премахване на ръждата без химии до чист метал . zinga е покритие чиято цел е да създаде галванична двойка с желязото и да корозира покритието а не основния материал . Трябва да се има предвид че тия методи със шишенца и спрейове са много далеч от истинско фосфатиране и галванично поцинковане на стомана .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 30 Май 2016, 9:01

II система
Mr. Zn ЦИНКОВ ГРУНД ,
разреден до 5% с Разредител
АМВ

Задължително ли е да се разрежда?

Декоративно покритие – Леко
емайллак ,Ultra Gloss,
Полиуретанов или
акрилатуретанов емайллак
разредени със съответния
разредител

Кое е най-подходящо?

Лънк към PDF

И дали ще хване кит върху mr. Zink ? :mhihi:

Ако не по добре да купя Zinga :|
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Помощ за работа с епиксидна смола и ръжа на една Японка.

Мнение от Haddess » 01 Юни 2016, 12:55

up :dunno:
Изображение

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook