Кое е по-надеждно като технология?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Кое е по-надеждно като технология?

Мнение от sieg » 25 Окт 2006, 16:01

Компресора или турбината? Под турбина разбирам турбокомпресор, задвижван от изгорелите газове, а под компресор - supercharger, който се задвижва от коляновия вал, кардана или там по другите възможни начини.
Въпросът ми е свързан с това, че съвременните турбини се водят едва ли не консуматив и на по 150к км заминават, та въпросът е дали и с компресорите е такава историята.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 25 Окт 2006, 16:46

Виждам, наясно си с тия неща, но компресорът сякаш се товари по-малко ми се струва. Той си е един малък опростен "двигател", който би следвало да се износва толкова, колкото и самият мотор, че даже и по-малко - все пак там компресията не е толкова зверска като в цилиндрите на мотора. Та според мен компресорът е по-надежден от турбината като технология.
It's not who You are, it's who You know...

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 25 Окт 2006, 16:48

logout написа:Виждам, наясно си с тия неща, но компресорът сякаш се товари по-малко ми се струва. Той си е един малък опростен "двигател", който би следвало да се износва толкова, колкото и самият мотор, че даже и по-малко - все пак там компресията не е толкова зверска като в цилиндрите на мотора. Та според мен компресорът е по-надежден от турбината като технология.

от налягането ли според теб се износва толкова турбината? или пък от горещината на газовете? или има някакъв момент с лагеруването - че турбината се върти на доста повече обороти?
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 25 Окт 2006, 16:57

Не си ме разбрал правилно. За налягането сравнявах устройството на нормалния мотор с компресора, а не компресора с турбината. Затова дадох сравнение за износване между двигателя и компресора. А турбината е ясно, че заминава от лагеруването и горещината.

За колите не знам, но на камионите компресорите се охлаждат с водата (а турбините с маслото, разбира се).
It's not who You are, it's who You know...

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 25 Окт 2006, 17:01

logout написа:Не си ме разбрал правилно. За налягането сравнявах устройството на нормалния мотор с компресора, а не компресора с турбината. Затова дадох сравнение за износване между двигателя и компресора. А турбината е ясно, че заминава от лагеруването и горещината.

За колите не знам, но на камионите компресорите се охлаждат с водата (а турбините с маслото, разбира се).

аха... а някакви практически знания имаш ли? коли с компресори или камиони имат ли проблем с него? щото за турбините знаеме... кола 99та година със сменена турбина...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 25 Окт 2006, 17:09

От практиката... компресор съм разглобявал, а турбина само видях, как я разглобяват (на камион де). И да, при камионите турбините заминават преди компресорите. Само че там компресорът се използва за пълнене на системата с въздух и няма връзка с работата на мотора - освен че се задвижва от коляновия му вал. Обаче компресорът работи под налягане само до достигане на максималното налягане, което е 8-10 бара. След това се разтоварва - върти, но не напомпва. Което при движението на камиона почти през цялото време е така - компресорът е разтоварен. Но като видях къв джмел е турбото, а компресорът е милионник, това ме навежда на мисълта, че компресорът е по-здрав ;)
It's not who You are, it's who You know...

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 25 Окт 2006, 20:16

Когато се рових в нета попаднах на информация за милите пробег като ресурс на руут компресор,ставаше дума за 160.000 мили,което не е малко,но и не е никак много при положение,че ги купуваме на по 200-300 хиляди километри,освен ако не е катастрофилара колата донор :roll:
Срещу 400$ и стария има фирми които ти доставят основно рециклиран с гаранция :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 26 Окт 2006, 9:15

Турбото руулз :lol: Камионите специално са с турбо повечето, а не с чарджър. Пук и турбото не краде к.с.
AcoTo®

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 26 Окт 2006, 16:00

...има и турбота с водно охлаждане :D

и друго нещо се сещам g-компресорите на фолксваген се славят, че са супер капризни, 30К сервизни интервали (?!). така че може би зависи от вида на компресора.

а това за камионите е заради друго... на дизела няма идея да се слага компресор ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook