WW II митове и легенди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 13:14

Т.е. практическата липса на C3 за масова употреба няма значение.

Повечето точно от тия мощните са пълни дървета и спреляци във въздуха
:mhihi: :mhihi:

Много е трудно да се сравняват мощности без да се коментира височина, скорост и супер-чарджър, но общо взето средностатистическата Дора 9 има паритет по отношение на мощността с средностатистически P-51D(FWто има предимство на ниски височини, на средни са относително равни, а на високо Мустанга е напред).

Само дето Мустанга вади този относителен паритет в мощността с по-малък мотор. Защо?

Може да си позволи до 2.5 АТА налягане на входящия въздух(и компресия 9,5.1 ако не ме лъже паметта) при само около 2 АТА за Дора-та и то с метанол.

А защо Ролса държи на такава компресия?

През '44-45 масовото авиационно гориво достъпно за съюзниците е 130-150 октана.

И причината немците да нямат еквивалентното С3 масово е точно липсата на нефтени продукти. С3 от въглища не става или поне не става да се произвежда масово. А нефтът от Плоещ не стига, след като доставките от Румъния спират си отива и С3то като опция дори за бутиково приложение тук и там.
И това не се отнася само до '44-45. В нито един момент от войната нямат масово нещо по-различно от В4.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 14:08

Авиобензина С3 на луфтфаве е около 100 октана , получава се с третиране тетраетил олово . Има и други присадки с които може да се повиши октановото число . Този бензин не е бил за масова употреба , само за авиацията . Не знам къде ги гледаш тези американски рекорди в двигателите . Всичките Харрикей Спитфайер Бофайтер Москито Ланкастер Халифакс Мустанг ползват един мотор -ролс ройс Мерлин . Или негови лицензни копия като пакард бел V 1650 . Същия 100 октанов бензин като гориво . Ако сравниш този мотор с немския DB 600 на даймлер не виждам къде са изостанали германците заради бензина . Руснаците също ползват 100 октанов авиобензин :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 14:43

Пропускаш нюансите.

В началото на войната има две високо-октанови авиационни горива достъпни за немците C2 и C3. И двете със 100 октана тогава. По-късно(не знам точният момент) С3 вече е 130 немски октана
Да, в началото на войната V 1650 ползва 100 октана (по това време немците са основно на В4 87 октана). Но когато американските Мустанги започват да летят над континентална Европа вече са със V-1650-7 което е напълно различно животно. И по това време('43) вече си хапва 130 октаново гориво, докато немците си карат със същия В4.

Аз говоря за масово гориво в немската авиация, а то през цялата война е В4 поради липса на суровина за масово производство на С2/С3. Което е ясен индикатор, че само със синтетично гориво от въглища не става. Налага се да правиш компромиси, да набиваш повече ресурси за да си решиш проблема, ограничаваш си тактическата мобилност и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 15:18

Нещо бъркаш с тези 130 октана . Не съм задълбавал чак толкова темата с тия октани през войната , но в началото при битката за албиона и германци и англичани ползват 87 октанов бензин в изтребителите . Англичаните естествено получават бензина от американски рафинерии които работят с натурален петрол . Проблема при високооктановия бензин не е в наличието на петрол а в технологията за получаване . Каталитичния крекинг на нефта дава възможност за получаване на висококачествен високо октанов бензин . Така наложено от изискванията на войната американците развиват тази технология и започват да доставят 100 октанов бензин на кралските ВВС . Само до преди десетилетия се използваше тетраетил все още за получаване на високооктанов бензин по цял свят . Което показва че това изобщо не е проста технология способна да преработи нискокачествени петролни суровини . Така че проблема е бил и при американците докато не разработят съответната технология за крекинг подходяща за авиобензини . При германците както казах този проблем има друго решение и това са химическите подобрители на синтетичния бензин . При тях просто няма вариант за подобряване на рафинирането на бензина тъй като са ориентирани към друг тип горива с други особености и проблеми различни от преработката на нефта . Ето тука има писано за тия неща , ако те интересува :dunno:
https://www.wyohistory.org/encyclopedia ... fuel-plant
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 16:31

Изобщо не бъркам, защото не говоря за '40та година, а за '43 и след това.

Когато Мустангите започват да летят над Италия и Германия, горивото което ползват е със 130 октаново число. По-късно през '44-45 вече са на 150 октана.
Експерименталните им машини дори летят със 160 октана, но такова гориво не е ползвано във фронтовите машини.

Масовото немско С3 гориво е около 100 октана, по-късно вадят С3 със 130 октана. "Новото" С3 доколкото знам почти изцяло се произвежда с базова суровина от завода във Виена работещ с петрол от Румъния и Австрия.

"Стандартното С3" е зачислявано на ескадрили с определен тип машини. Примерно 190А с радиалните мотори са получавали повече С3, докато 190D са карали основно на В4.
Нямам представа кой точно е получавал 130 октановото С3 :dunno:
Но важното в случая е, че масово немските хвърчила са летели с доста по-лошо гориво.

Американските методи за производство на високо октанов бензин са били известни на немците още отпреди войната. Точно заводът във Виена е използвал американската технология, но е било въпрос на налично количество базова суровина.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 17:59

Стандартното С3" е зачислявано на ескадрили с определен тип машини. Примерно 190А с радиалните мотори са получавали повече С3, докато 190D са карали основно на В4.
Нямам представа кой точно е получавал 130 октановото С3 :dunno:
Но важното в случая е, че масово немските хвърчила са летели с доста по-лошо гориво

Това е напълно разбираемо , месера е със двигател с водно охлаждане а фокевулфа със радиален въздушно охлаждане . Тоест доста по капризен към горивото мотор по начало . Така че да му слагат по качествен бензин е било вероятно не само въпрос на избор .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 02 Фев 2021, 12:29

В моето мнение Месършмити няма ;)

FW-190 A series - е с радиалния мотор на БМВ
FW-190 D series - използва Jumo 213 V образен 12 цилиндров с водно охлаждане.

Разпределението на горивото няма почти нищо общо с вида охлаждане. Може би основният чисто технически фактор е наличнието на MW-50 система и сетъпа за налягане на двигателите и чарджърите в дадената ескадрила.
Грубо сравнено B4+MW50 = C3(100). Съответно ако самолетите в дадената ескадрила са имали MW50, доставките на гориво са били B4.

Парадоксално италианците получават повече C3 през '43та. :mhihi: Не съм срещал обяснение защо е така, но следвам логиката при немските ескадрили, а именно - липса на MW50 при жабарите. :dunno:

Наистина късно през войната, когато вече ги заливат Мустанги. Някъде по времето на Bf-109 G14; Bf-109K ; Fw-190 D12 и т.н. Е разрешено използването на С3(100) там където има и MW50. Но дори и в тази конфигурация комбинираното октаново число е далеч от 130, а след средата на '44та американците вече летят само на 150 октана.

Да не говорим, че по това време не е било рядкост да им липсва метанол и летните месеци доста са карали само на вода+масло в системата.

Кофти тръпка, да знаеш че на почти всички височини противникът има огромно предимство, а на всичкото отгоре той решава дали да "слезе долу" при теб или да си "чака горе" с бомбардировачите където е пълен господар.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 02 Фев 2021, 12:44

Ротационите авиационни двигатели с въздушно охлаждане имат проблеми с охлаждането и са склонни към прегряване особено втория ред цилиндри . Това води до детонации при нискооктаново гориво , и при двата вида мотори метаноловата инжекция не с цел допълнително гориво а за охлаждане на въздуха в интейка . Метанола е с ниска калоричност и не е подходящ за основно гориво а само да обогати допълнително сместа пак с антидетонационна цел . Практически това е система която може и се ползва и при 130 октана бензин , не е задължително свъзана с това че ползват В4 или С3 гориво
Последна промяна Jordana на 08 Фев 2021, 11:37, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: WW II митове и легенди

Мнение от ivoaudi » 08 Фев 2021, 2:53

Супер тема! Благодаря сърдечно на участващите за интересните диалози! Мен също ме вълнува темата, но дори не бих се счел за аматьор в сравнение с вас, коментиращите. Със сигурност обаче мога да кажа, че отговори на много от споровете тук се съдържат точно в подобни книги, къде споменахте още в началото "Повест за исинския човек". Елементарна, с никаква художествена стойност, но истинска. Който умее да чете и анализира, лесно е - и преди и сега войни се водят и печелят предимно благодарение на човешкия фактор. Техниката си е техника, човека е решаващия фактор. Волята, готовността за саможертва и силата на духа!
Имало да, един чичка с едни мустачки се правил на велик, докато не дошъл един друг с големи мустаци и взел, че го опердашил. За интересуващите се може да е интересна книгата "Донася Дора". Нищо художествено не е и тя и който се впечатлява от холивудски бози определено ще е разочарован :ok:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 16 Фев 2021, 0:48

hell's angel написа:Зачетох се , к'во сте се джавкали из ферманите (обикновено ги пропускам тия работи) та видех, че не си виждал 109-ка спарка :mhihi: Ама се падна кофти адрес дето не го четеш, сори ама повече от един път ме мързи да гуглирам


Арангеле, понеже ги знаеш самолетите, кажи нещо за тоя модел :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: WW II митове и легенди

Мнение от hell's angel » 16 Фев 2021, 13:57

:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Гледам, че си се заровил, та ако ти се чете по темата, препоръчвам с две ръце - Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945 на Heinz Nowarra.
С'а и Драйвера, трябва малко да задълбочи, че както ги подкара под общ знаменател 'с'ите моторетки, модели, октани и грейдове - вЕрно взе да ги бърка, че и на митове да го докарва :mrgreen: :ok:
Ubi dubium, ibi libertas

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 16 Фев 2021, 19:10

Ще я видя тази книга довечера. А ти какво каза за снимката?

p.s. Аз за кюмурени деривати не се обаждам :OT:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 17 Фев 2021, 5:26

p.s. Аз за кюмурени деривати не се обаждам

Ето за тебе специално вземи прочети малко за горивата на вермахта преди да приказваш за кюмюр
https://defense.info/re-thinking-strate ... l-and-war/
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: WW II митове и легенди

Мнение от hell's angel » 17 Фев 2021, 9:19

BMW_POWER написа: А ти какво каза за снимката?

Разни суапове - докато го докарат до малка 190-ка и BMW Повер. Ма Вили си е държал на Бенцовете, и оти е виден национал-социалист, са му толерирали решенията за сметка на такива от разни други :mrgreen: :ok: И те така те, съвършенството не търпи и не изисква кардинални промени, а само естествено развитие :mhihi:
A Густав, с V-образна опашка, виждал ли си ? :winky:
Я кажи, Удет що ли си е пръснал главата ?
Ubi dubium, ibi libertas

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 18 Фев 2021, 1:30

hell's angel написа:
BMW_POWER написа: А ти какво каза за снимката?

Разни суапове - докато го докарат до малка 190-ка и BMW Повер. Ма Вили си е държал на Бенцовете, и оти е виден национал-социалист, са му толерирали решенията за сметка на такива от разни други :mrgreen: :ok: И те така те, съвършенството не търпи и не изисква кардинални промени, а само естествено развитие :mhihi:
A Густав, с V-образна опашка, виждал ли си ? :winky:
Я кажи, Удет що ли си е пръснал главата ?


Ти си дразнител, с когото на човек му е кеф да говори. Вили квооо? Нищо съществено. Спарката също е "суап", ама ти я вееш като бойно знаме. Удет е бил от нашите. Пиянка от класа. Аз уважавам такива хора :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Иначе за кое ще говорим? За някой от долните самолети или?

Изображение

Изображение

Иначе теории много. Има намесен и един фелдмаршал евреин ...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook