България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
VladiE написа:1. "голем камьон" за неопитен шофьор - не мощноста дава до някъде сигурност, а опита и отговорното поведение, а това не идва автоматично с СУМПС.
2.Точно с големия камьон ако реши да се държи като келеш, шанса да шибне някой невинен и да има кърваво меле е голям. Да не говорим, че такива понякога свършват със затрити цели семейства.
3.Отделно че получените на готово неща не се ценят и се карат като чужди, без много да се мисли.
1. опита и отговорното поведение идват с времето и не се влияят от това каква е колата, а докато дойдат ако е писано да има удари - предпочитам детето ми да е в по-безопасната кола.
2. Не знам дали си карал някога от тия паркетници тип гл320 и ку7 с 3.0тди, ама с такова да си ''келеш'' трябва мнооого силно да ти идва отвътре, 'щото всичката техника е против тебе и келешлъшките ти пориви.
3. и паркетника и 20 годишната корса най-често са получени от родителското тяло на готово, колко се ценят е въпрос на възпитание ама от доста преди годините за книжка.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
VladiE написа:Четеш избирателно.
Ти искаш младите шофери да карат убити таратайки и да не изпреварват, тоест като се съберат 3-4 в колона да си карат пакет и да създават опасност за останалите шофьори. После аз съм четял избирателно. Излезеш ли да шофираш извън града, почти 100% е сигурно, че ще застигнеш някой по-бавен. Още по-сигурно е, че след някакво разстояние, било то 1км или 5км ще се намери отсечка, където можеш да изпревариш безпроблемно. Опитвам се да ти обясня, че шофирането на кола с много ниска мощност е по-рискововано като цяло и давам пример с изпреварването, защото там най-силно си личи липсата на мощност, а не че всяко мое изпреварване е било на живот и смърт. Дори напротив, смея да твърдя, че съм изключително спокоен шофьор и в много редки ситуации бързам за някъде. Но според мен винаги е по-добре да имаш ресурс под капака, който да не ползваш, но да е там, когато потрябва, защото все някога ще потрябва, от колкото да го нямаш и когато сбъркаш, а това се случва на всеки, да се чудиш какво да направиш. А дори ти да си окей, може водач около теб да направи грешка и пак е хубаво да имаш повече опции за реакция, като например по-добри спирачки, с които обикновено разполагат по-мощните коли. Или дори системи за сигурност, обикновено по-малките и слаби коли имат по-малко такива. Затова донякъде подкрепям гркв, по-голямата кола, карана разумно е по-добрият избор от малка градска въшка, която да натресеш на някой келеш и да се оправя както може. Вместо да мислим как да ограничим младите шофьори да карат мощни коли, може би е по-добре да се замислим как да направим така, че те да мислят и разсъждават по-добре. Поне според мен това би спасило повече животи. Опитът идва с времето, отговорното поведение трябва да тръгне много преди да имаш години да станеш шофьор и не се отнася само за шофирането.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
grkv написа:2. Не знам дали си карал някога от тия паркетници тип гл320 и ку7 с 3.0тди, ама с такова да си ''келеш'' трябва мнооого силно да ти идва отвътре, 'щото всичката техника е против тебе и келешлъшките ти пориви.
А ми не знам до колко е полезно - вярваш си, че си безсмъртен на пътя щото си с по-голямата машина.
За голяма машина се иска отговорност, точно както за силен автомобил. Поне аз така смятам.
Не знам дали трябва да се забранява нещо, аз съм привърженик на строгия контрол на правилата.
На всеки му се дава шанс, сгафи ли, застраховката скача. Любимия ми бонус-Фалус
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вярваш си точно толкова, колкото и с малка кола. Колко от току-що взелите книжка им минават през главата мисли каквито ни минават на нас когато караме по непознат път в дъжд, примерно? Николко.
Резултатът от по-голямата и тежка кола е за сметка на другите, факт, но всеки мисли неговото си и това е нормално.
Живи и здрави
Резултатът от по-голямата и тежка кола е за сметка на другите, факт, но всеки мисли неговото си и това е нормално.
Живи и здрави
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има логика в това което казваш, но не мога да се съглася, че повечето коли са даром от родителя, както и че голямата кола не изкушава за неразумно каране. Повечето хора около мен помогнаха да децата си за кола, а не им я купиха. Аз след няколко години ще направя същото. Относно второто, децата в началото се учат да си правят сандвичи с нож за масло, едва когато се научат им се дава възможност да ползват остър нож. За колите трябва да е същото. Относно изпреварването, да по опасно е с маломощна кола и е хубаво да имаш резерв. Това обаче изкушава новите шофьори и за това ги губим по пътищата. За мен е по важно да е безопаспо за всички, а не само за тоя в по тежката кола, защото ако ме удари от глупост не ми се мре между ламарините.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз да питам наистина ли някой би дал на 18 годишното си дете, вчера взело книжка, да шофира собствен автомобил без значение Корса или Кю7? Не питам да се заяждам, просто наистина винаги съм се чудел на такива родители как разсъждават. Даже го имам примера пред очите си - човекът за 4 години вече няколко пъти потрошава коли, последния път отнесе стълб на улична лампа, но за мама и тате сякаш всичко е в реда на нещата. Понеже сме малко роднини се опитах няколко пъти да повдигна въпроса, но сякаш на никой не му пука.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако не е малко олигофренче, защо не да не му дадеш? На колко години според теб трябва да може да караш сам кола... 30?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не става дума за годините, а за опита. Взима книжка, след седмица му връчваш ключовете и да прави каквото иска. Ако се пребие - пребие, нали е пълнолетно и сам/сама решава, не е твоя грижа, така ли? Не знам, на мен ми идва наум аналогия с подаряване на револвер и да си играе на руска рулетка.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Факт. Аз на 18 на няколко пъти съм взимал колата на баща ми да ходя някъде и абсолютно всеки път единствено и само шансът ме е спасявал от сакатлък. Самочувствие много, опит никакъв и резултатът е на лице. До 23-25 години нещата са сложни.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Глупости.
На мен ми подариха лична кола още преди да си изкарам и листовките.
По това време карах активно кросови мотори, та не е като да не ме е палило и мен на простотии, ама съм възпитаван, че всяко право е и отговорност и при фал веднага се отнема, като скоро няма да се върне. Затова и не съм си позволявал изцепки с колата. Катастрофи не съм имал.
Келешлъците ми на младини са стигали до опъване на ръчни на сняг на празен паркинг, дето и да стане беля ще е само някоя джанта в бордюра.
Да не съм като някоя изстреляла патроните даскалица, ама - въз-пи-та-ни-Е, другото е въпрос на късмет, карма и ала-бала.
На мен ми подариха лична кола още преди да си изкарам и листовките.
По това време карах активно кросови мотори, та не е като да не ме е палило и мен на простотии, ама съм възпитаван, че всяко право е и отговорност и при фал веднага се отнема, като скоро няма да се върне. Затова и не съм си позволявал изцепки с колата. Катастрофи не съм имал.
Келешлъците ми на младини са стигали до опъване на ръчни на сняг на празен паркинг, дето и да стане беля ще е само някоя джанта в бордюра.
Да не съм като някоя изстреляла патроните даскалица, ама - въз-пи-та-ни-Е, другото е въпрос на късмет, карма и ала-бала.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Според мен ако си я изгладува, порабжти здраво и родителя му помогне нещата ще се наредят по правилния начин. Мой братовчед не е сред живите след като баща му за 18тия му рожден ден му подари мечтания мотоциклет. Същата вечер заедно с приятелката му се врязоха в ремаркето на един тир. На съседското момче направи 18, взе книжка и почна да подскача че иска кола. Купиха му една дръглива алфа и се почнаха през седмица по някакви чуквания защото сам се хвалеше че "не се е родил тоя дето ще ме изпревари". За жалост кара колата само няколко месеца, защото разцепи един стълб с нея и загинаха на място отново с гаджето. Извинявайте ако не мога да се съглася с някой от вас, но на 18 годишен дрисльо дето се прави на мъж пред гаджето си не трябва да му се дава мощна кола. Дори бих казал, изобщо не е редно да му се дава даром веднага щом е взел книжка. Пак казвам, родителите са виновни до голяма степен за тийнеиджърското безрасъдство, а още по-лошото е че загиват и невинни хора, деца, семейства.
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro
Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk Pro
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Докато не се спре с тая простотия че задължително трябва да купиш кола на малкото келешче иначе си някъв скъсаняк едва ли не, не се чудете що се трепят като мухи пък ако щете и Скания им земете за първа То нека е бачкало няколко месеца за нея поне пък да видим дали ще я кара като крадена.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
streetz написа:...
Грижа е разбира се, ама ако не си си свършил работата до 18, нямаш механизми да влияеш след тази вързраст... по закон.
Та не зависи много ти какво искаш на този етап и е малко късно за "възпитание". И без да купуваш кола пак може да се
сдобие с такава както се сещаш.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В България често се "влияе" до 50 че и повече . Механизми бол , например - по закона за обгрижване на чадото докато си стъпи на краката
Последна промяна Jordana на 17 Май 2021, 11:27, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вчера към 17:30 на кръговото на Люлин, под моста между изхода за и входа от ХоумМакс, имаше един Мерцедес w124 завъртян перпендикулярно на пътя с двете задни гуми в канавката. Да се е завъртял малко преди мене на леко влажен асфалт. Нищо екстремно. Шофьорът беше над 50. Цяло чудо, че се е разминал със стълба наблизо. За простотии няма ограничение във възрастта.
Та в контекста на последните постове, аз също съм получил ключовете на семейната кола на 18. И не виждам нищо лошо в това. Но ако на човек му липсват първите 7 години възпитание, закона няма да му ги даде.
Та в контекста на последните постове, аз също съм получил ключовете на семейната кола на 18. И не виждам нищо лошо в това. Но ако на човек му липсват първите 7 години възпитание, закона няма да му ги даде.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани