.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Заблуждават ли ни автопроизводителите ?

Мнение от host » 30 Юни 2017, 15:25

виждал си маслото на кутията източено предполагам ? виждал си и това от хидравликата (пак АТФ) ... какъв цвят има ... как мирише ... аз за себе си съм виждал, и не бих карал без да ги сменям

спир. течност да не се сменя ... нз каква е логиката като по състав масовите течности поемат вода с времето ...

има един момент в който аз силно съм убеден и собствената ми кола така си я обслужвам

аз доверие на "оригинален" , "от завода" елемент който е минал в НЕЗНАЕН човек хиляди км нямам ... защото има всякакви хора ... дори части с щампи и сумати $$$ да са сложили (имам такива познати) .... като се качат сутрин и всичката газ, 1ва, 2ра, 3та ... светофар , скачане (буквално) на спирачките, постоянно ръчкане на лоста за скоростите, постоянно мърдане на волана без да се движи колата в ляво-дясно ... въобще карат си собствената кола като за последно - те така считат, че е правилно аз не

та от такъв човек ако си купите кола + да я е карал основно градско ... нз как може да си мислим , че от такъв шофьор кола на 300к км е съизмерима с някой вече имащ идея от пазене на личните си вещи който също е минал 300к км , защото за мен кола от 2рия тип шофьор може да се купи и на 500хил км и да си караш ... но от 1вия и на 150хил да я купиш той ще й е взел душицата и всичко ще е на лимита си за работа

има значение и къде се кара - аз в Пловдив карам адски много по павета ... това е нечовешки стрес за окачването и интериора който никога не е предвиждано колата да понесе всеки ден ... та дали моята кола няма да е по-амортизирана от някой каращ си по европейско шосенце всеки ден, па макар и малки неравности тук там?

ако АЗ съм сменил елемент и си карам колата , вече си имам друго виждане ... не говоря да й трепериш на колата и само да мислиш как да я пазиш, но не й да караш като лудия Макс нон-стоп и после да ревеш "ебати чупената кола"

та свежите масла в системите на автомобила, сменянето на консумативи и прочие ... не пречат ... ама не могат да ви помогнат когато някой преди вас е скъсал от каране колата и тя няма грам ресурс

това е моето мнение

_______________________

като пример мога да дам спирачната ми течност която за 5г съм сменил 3 пъти - никакви проблеми, сменям си и накладките и карам

антифриза 5г не го бях сменил, беше замерван многократно за това време, ок беше ... смених го заедно с помпата водната ... след 2м ми текна радиатора ... свързано ли е ? не ... радиатора беше оригиналния от 90те ... факта че съм карал 5г с него е похвален , свършил си е работата (изпекли му се бяха пластмасите)

хидравличната ми течност съм я сменял 5 пъти (всяка смяна масло) ... рейката ми текна , въпреки, че не бяха маншоните скъсани ... еми нз ... пръта беше ръждясал, явно предния собственик такава рейка е сложил ... все пак 5г изкара и тя ... дали аз съм й удължил живота или скъсил със смените ... аз считам, че съм го удължил и на новата рейка с перфектен прът пак ще сменям всяка година маслото

предполагам колегите с АСК на колите ще споделят доста по-детайлни мнения специално за автоматичните кутии
Последна промяна host на 30 Юни 2017, 15:55, променена общо 2 пъти

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от K_Ilkov » 30 Юни 2017, 15:45

Врачанка, що не сложИ една анкета? :dunno:

Аз гласувам за смяна на флуидите ... другото ми се струват градски легенди :dunno:
Няма как масло на диф, СК и прочие да не променят свойствата си 15-20г.

Пък и не знам на кой какво и от какво му е текнало и пръднало ама у нас всичко е такова менте, че всичко е възможно ...

Специално за АСК пък и за другите СК е сложничко май заради отлагания разни,
които могат да бъдат отмити и да сдаде, ама тук не е ясно виновна ли е конкретната смяна или липсата на предишни.
Чел съм, че е хубаво да се сменя често, но ако не е сменяно по-добре да не се пипа :dunno:
Неква магическа работа :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от cmdkick » 30 Юни 2017, 15:50

Точно от маслата и другите течности да се пести... не е за мен.
Tires are evil - destroy them all ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от racing_team_vidin » 30 Юни 2017, 16:11

За спирачната течност: в зависимост от стила на шофиране може и 10г. да не я сменя.
проблема и е, че абсорбира влага, и в даден момент при високо натоварване тази "вода" се изпарява и вече имате въздух в системата.
Пак, казвам ако дадения водач е от типа "баща ми", няма да усети никаква разлика и да я смени.
Но ако си натоварва спирачната система, си е наложителна ежегодната смяна :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от K_Ilkov » 30 Юни 2017, 16:15

то тва е ключа от палатката и от тая статия, не колко, а какви 1 млн километра е минала колата :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...


Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 5.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 4х4
Мечтае да кара: 6х6

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от efren » 30 Юни 2017, 16:21

Според мен, като купиш нов внос тънкана не трябва да се сменя нищо освен спирачна течност. Той джамбазина ви е сложил добавка и на двигателя и на кутията - смениш ли им маслата и почват проблемите :mhihi: Караш и хвърляш на моргата.
По темата - има една тема за официалните автомобилни сервизи, там май не сменят много :dunno:
Какво означава М54 - означава, че двигателя може да изгори 54 литра масло от смяна до смяна при спазване препоръките на производителя, тоест longlife-04 и смяна на около 20к км.

Кръстникът
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от c04 » 30 Юни 2017, 16:23

Аз ппц съм на принципа, че де що е течност в колата се сменя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от madafaka_donkele » 30 Юни 2017, 16:45

По темата - програмирано остаряване. Тва е. И да сменяш течности и да не сменяш съвременните боклуци и то всички без изключение са един дол дренки. Все кор и все фостата на обикновения потребител. А се опитай да направиш 1 млн. на някоя модерна бангия. Ще направиш точно през крив макарон :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от Conqueror » 30 Юни 2017, 16:47

Заблуждават е изключително лека и неточна форма, на това което правят (примерно някой така да се ус*ре, че чак да текне от крачола, и да се каже е си е попр*цнал леко)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 26.01.2009
Пол: Мъж

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от speedhokk » 30 Юни 2017, 17:13

Мой роднина вече кара втора кола взета чисто нова, каза че никога през живота си не е сменял спирачна течност. Ако е от значение и двете коли са японки, не знам как и защо при тях не е включена профилактична смяна на тази течност, но е факт, че и на двете коли не са му я сменили през гаранционния период, след това и той не я е пипал. Ако е от значение, едната кола е 2007г, другата 2014г.

От друга страна аз зимата си смених моята спирачна течност уж за втори път(предишния бе през 2014та) и ми се накорави педала след интервенцията и колата взе да не спира като преди :lol:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от alx » 30 Юни 2017, 17:25

това е хубава тема. защото.. не мисля, че има еднозначен отговор... или има но той е "според зависи"...

нещата са доста объркани- сигурен съм, че на някакво техническо/ финансово и фазата на луната ниво има някакво логично обяснение, ама така- отдалече като го гледам от гледна точка на ентусиазирания клиент мисля, че дори производителите не знаят точно какво да препоръчат за подръжката.

примерно знам като факт, че на порше 911 като си смениш маслото в оторизирания дълър и компютъра ти казва- следващо масло на 16к км. да, ама ако си го сменяш ти и сам си занулиш компа (пак със piwis щото друг начин няма) и комп-а казва - следващо масло на 32к км... и това е спортна кола с надут турбиниран мотор и тн...

знам като факт, че на мерцедес 4матик колите 3те диф-а са "напълнени до живот". да, ама ако ги оставиш до живот и централния диф си отива на 50к км. ако съответно решиш да източиш жабите на 50к км особено централния диф маслото излиза черно...

знам като факт, че мкларен ф1 маслото британците искат да го сменяш на всеки 5к км- по-често ако си носиш колата на писта... но след като се даде едно масло на 4к на лаборатория и резултите са като на почти чисто ново масло.

знамкато факт, че след 10к км маслото на е60 м5 даде лабораторни резултати дето може да се сумират накратко така- "това масло ли е било? големи концентрации на метали, почти никаква на добавките към маслото. това масло е боклук". добре че в10 си го консумира доволно и като доливаш малко го подновяваш... за сведение борд компа казва, че интервалите за смяна са 16к км...

знам като факт, че мерцедес казват, че на в12 битурбо амг мотора маслото трябва да се сменя всеки 16к км или една година... но като занесеш на лаборатория да ти изледват 5 годишното масло на 4к км и резултатите са като на почти чисто ново масло

знам като факт, че спирачната течност може да е хигроскопична, но 7-годишна спирачна течност като я смениш и не можеш да усетиш разлика в педала

знам като факт, че съвсем до скоро мерцедес изискваше да се смени маслото на 7г (722.9) трансмисията веднъж на 50к км и след това да не се пипа никога.... но ако все пак решиш да източиш маслото на 160к км примерно отвътре излиза черна слуз...

знам също като факт, че на абц системата на големите амг-та (хидравлични амотерсьори) мерцедес казват, че е маслото е доживот. да, ама ако не го сменяш всеки 75к км примерно ще плащаш за клапанни блокове, тандемна помпа и амортесьори.

та.... от всичите първа ръка наблюдения дето ги написах по-горе - за мене производителите не лъжат, но не казват истината... просто защото не я знаят. има ситуации където изискват ненужно честа смяна на консумативи... и други ситуации където трябва да се сменят, но сервизната книжка казва, че не е нужно все още.

та с две думи... не знаят.

но като написах по-горното- това което те препоръчват е най-доброто което имаме като инструкции- освен ако не си се абонирал за местната лаборатория и даваш да ти мерят редовно нещата които те интересуват. затова- гледайте си сервизната книжка и като дойде време за това онова- го правете. знам, тъпо- ама...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от Top Gun Maverick » 30 Юни 2017, 19:28

Това с несмяна масло на кутиите е огромна глупост. Гарантирам ви, че ще се хвърли кутията, ако е с предно особено, диференциалчето първо ще замине. Позаинтересувайте се колко Х5 има с хвърлени кутии(тука в БГ)понеже не сменят масло. С явор от Мирафиоритата преди време бяхме говорили точно на тая тема за тези кутии.
Скоро на един приятел 335д-то на което му препоръчваха първа смяна на 90 мисля беше, той е смяни на 70, колата вече бе почнала да сменя кофти, след смяната(той каквото и да сменя слага масло само БМВ)кутията започна да работи пак като нова и да се чувства осезаема разлика.
Аз лично на работната кола(Зафирата)маслото на двигателя съм го карал по всякакъв експериментален начин. Числа от 10 000 до 25 000, все 5-40, не някакви ултра Марки, Фукс първо, след това пробвах Мобил(Фукса беше супер, просто трябваше да сменя мястото от където го купувам, а те не работеха с Фукс)не го хареса изобщо колата и от доста време съм с Тотал Кварц, всичко е идеално. Та маслото като го карам до 15(по принцип толкова им дават на тия 5-40 някъде)излиза идеално чисто, имайки предвид, че колата върви само на метан е нормално да е бистро. На 20 пак излиза идеално чисто, все се базикат, че могат да го продават за ново. Като мине обаче 20, колата леко го бутва и колкото повече го караш, толкова повече излиза с един гаден мирис на прегоряло когато го точиш. ;) Когато колата ми бе пред ремонт на глава, сегменти и лагери доливах масло. Първоначално обаче до 5000 км. доливах нищо, до 8000 съвсем малко, а над 8000 вече почвах доста към литър на 1000. Същата тази кола, която 300 000 след ремонта на 20 000 км. не доливам грам масло. Да, но това не значи, че то действа както когато е ново! Не го бута, просто защото колата няма много хлабини, а когато беше преди ремонта и имаше, то си лапаше колкото повече остарява маслото. Та когато колата е наред и не бута масло, съвсем не значи, че то работи перфектно. Просто си стои вътре, но вече качествата му не са същите и износва със сигурност повече частите.
Спирачна течност както вие го разбирате на работната кола съм сменял само веднъж цялата и то защото знам, че трябва да се смени някога за щото събира вода, но тя си сменя сама когато изтече при протичане помпата на съединителя до някакви нива, когато слагам нови накладки и когато доливам през определен период когато помпата на съединителя тече по малко. Та реално се е случвало да се подменя доста пъти от само себе си. На М-ката като я купих обаче веднага смених спирачната течност още преди да я карам цялата за да няма изненади(пази боже с такава кола да ти потъне педала когато не трябва)и познайте, че нямаше никаква такава глупост, за която казват старите "майстори", че така отивали гумичките вътре в системата. :kuku: Или поне за 4 години не видях такова нещо. :mhihi:
Скоростната ми кутия и диференциала на М-ката също ги бях обслужил с ново масло веднага като я купих и също не се скапаха защото "не съм уцелил маслото". :mhihi: И не се заблуждавайте, има си достатъчно на брой хубави масла в България. Важното е от къде ги купуваш.
На работната ми кола кутията е ръчна, маслото го дават да се сменя на 70 000, сменял съм го и на толкова, сменял съм го и на 150 и на 250. Тези кутии имат слаби диференциали и реално не ми е пукало за смяна на маслото им, понеже втора ръка вървят по 200-250 лв а карат много време преди да каталясат диференциалите им. А за друго си мисля. Как БМВ препоръчва масло да се сменя на 24 000, а хора от сервизите казват, че дори когато ти е гаранционна по-добре да си го сменяш на 12 000(дори другаде без да разберат)и на безплатната смяна да ходиш на 24 000 защото иначе се износва кофти? Според мен работата е точно обратната. Производителят гледа как да износи мотора повече до 100-200 000 и после да има кой, какво да купува. По-скоро това,отколкото, че те кара да сменяш масло по-често. :mhihi:
Виж ако направиш тема за и против добавките, съм твърдо против, защото съм пробвал всякакви едно време и не само аз, само за да установя, че нищо не помагат откъм дълъг пробег на мотор, кутия и диференциал. Даже един собственик на голям сервиз ми беше казал, че за него са пари на вятъра(въпреки, че продаваше добавки, но се познаваме от деца)понеже тези елементи са проектирани да работят без добавки и маслото е достатъчно и ако не пречат добавките, то със сигурност не помагат. Образували не знам си какъв керамичен слой, много ми е интересно като няма хлабини, тоя слой как и къде ще се образува. :mhihi:
Виж относно части големите сервизи(официалните имам предвид)откровено си лъжат като идеш да гледат нещо. Виждат, че нещо свети и решават, че е за смяна. По принцип това баровец с нова Х6 не го бърка да плати и затова така процедират в официалните представителства. Примерно. Или ако не е единия, то другия ще смени. И така не си дават много зор, но продават разни неща. Така беше преди големите гаранции де, сега предполагам правят същото след като изтекат пробезите, а в някои сервизи си цакат и самия производител като сменят нещо, което реално не е за смяна, но пък гаранционно, на собственика не му пречи, те му казват, че е за смяна и е безплатно, онзи оставя колата и си я взема после.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 172
Регистриран на: 7.04.2012
Местоположение: Плевен
Кара: пил
Мечтае да кара: пил и да стигне жив
Детайли за колата: мътни

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от EH0260BB » 30 Юни 2017, 20:17

Този брой на Аутобилд го имам. Имам и изданието няколко месеца по-късно: в Мюнхен разглобиха Е39ката на основните части. Имаше някакви незначителни поражения по кутията, ЕГР-а беше "естествено" запушен, турбината мисля че беше сменяна - засега онлайн намирам информация само в немската страница: http://www.autobild.de/artikel/gebrauchtwagen-test-bmw-5er-e39--5489362.html.

Все пак автомобилът има много забележки и въпреки това продължава да се движи. Каран е предимно на дълъг път, при което натоварването на механиката е значително по-малко. Освен това тази 39ка е със старата автоматична ск.кутия ZF, която не е толкова ефективна и модерна като GM-ската, но е по-здрава.

Всичко зависи как е експоатиран автомобилът. Естествено при по-новите модели е по-зле...

И много харесвам основната снимка от продължителните тестове на Аутобилд - може да се използва за шаблон при обявите за "Автомобили на части" :mhihi:...
BMW-525-TDS-E39-zerlegt-AUTO-BILD-Test-1200x800-bcbcee3ecdc9e188.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
40345

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от Top Gun Maverick » 30 Юни 2017, 21:35

Според мен най-голямата заблуда подкрепяна от производителите е тази, че трябва да си сменяш колата с нова като стане на 5-6 години и затова бълват модели през 7 години(БМВ например през такъв период за основните си модели). Една кола има толкова живот в нея, че ресурса ползван на запад е супер малко. Дори новите кошове имат дълъг живот, но постоянно ни се обяснява как новите коли за нищо не стават. Сега като се замисля това съм го чувал и за Е39 много пъти в миналото, докато не остаря и вече почна да се хвали. За 535тдс пък колко легенди сме чували как за нищо не става едва ли не, а сега как да я разбираме тази статия на милион километра? :mhihi: :mhihi: :mhihi: Въобще всичко е една заблуда. Разбирам да си сменяш колите защото ти е кеф, но да казваш как ТРЯБВА да се сменят, понеже не знам си какви оправдания със сигурност и екология...хайде няма нужда. То сякаш за да се произведе една кола не се нанасят вреди на екологията, а пък сравнимо с предното поколение все едно с едното се блъскаш с 300 и си без драскотина, а с другото с 50 умираш. Това за мен са заблудите, че трябвало да караш нова кола защото...трябвало. :dunno:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?

Мнение от alx » 01 Юли 2017, 1:15

за на запад не знам, но в америка колата се сменя в момента в който излезе от фабрична гаранция просто защото... поне в америка неоторизираните сервизи не са популярни- особено за немски коли. повечето американци си правят бюджета така- "еди колко си $$$ на месец за (нова) кола в гаранция" където "$$$" е фиксирана сума и е лесна за месечните сметки. докато като караш кола извън гаранция тези "$$$" може да са "нула" а може да са "$$$$" ... и това неизвестно не се нрави на местните.

затова разните м-ки, амг-та и тн като са близо до края на гаранцията си (4 години или 50к мили) и цената им пада рязко надолу.
алекс
трабант 601с
разни други возила

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: opito2

Последни теми
Facebook