Поведение на турбо моторите в жегата

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 01 Юли 2017, 16:33

Колеги, от половин година съм с турбо мотор и тези дни за първи път карах в стабилна жега. На 42 градуса, като карах по баиритие из Гърция, имах чувстовто че 40-50 коня отидоха на паша. Знам, че е нормално за турбо мотори, но все пак ми се видя доста стабилен отбой. При вас как е :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: София

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от inspite » 01 Юли 2017, 16:51

По принцип има логика, защото насрещния въздух,които трябва да охлади този в кулера е много по-топъл, но чак 40 50 коня...Бил си в гърция, най-вероятно с много багаж, хора и климатик и съчетано с баирите и жегата си казва думата.

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от In_Memoriam » 01 Юли 2017, 17:24

С изключен метанол при 30 градуса температура на външния въздух, температурата на входящия въздух в колектора беше 80. Щом го пусна пада наполовина. Разлика на диното между включено и изключено - 25 коня на колелата, на пътя ще е повече.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Top Gun Maverick » 01 Юли 2017, 17:37

Определено си има разлика, а при голямо натоварване е хубаво малко или да пуснеш по инерция по възможност или като си спрял вече да оставиш малко да работи на място да се поохлади, по възможност ако ще оставяш колата, то да е с изключен климатик.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: София

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от inspite » 01 Юли 2017, 17:43

80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от (bubsa) » 01 Юли 2017, 20:15

Top Gun Maverick написа:Определено си има разлика, а при голямо натоварване е хубаво малко или да пуснеш по инерция по възможност или като си спрял вече да оставиш малко да работи на място да се поохлади, по възможност ако ще оставяш колата, то да е с изключен климатик.

Това с инерцията е груба грешка :idea:
За да охлади се връща скорост за да са по-високи оборотите или се спуска пак на скорост за да има обороти за водната помпа.
Гасене веднага след спиране,когато е топло е доста кофти за двигателя!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Dextuar » 01 Юли 2017, 20:40

Аз пък забелязах обратното, като че ли по-плавно върви в тая жега :mhihi:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от (bubsa) » 01 Юли 2017, 21:30

Не мисля,че си въобразява!И аз усещам колата по-мудна в тея жеги,а на тежкотоварните камиони се усеща адски много.На едни и същи места има 10-15км/ч разлика в скоростта с която се изкачват.
Това идва от различните количества кислород във студения и топлия въздух и съпътстващите горещините "убавини".

Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Superexstatic » 01 Юли 2017, 21:37

А за не турбо мотор как е най-добре да се процедира след дълго каране по чукарите в жегите? Ако я оставя да поработи на място на 10-тата секунда се пуска перката и не спира. Ако я изгася веднага и я оставя на контакт пак се пуска, но на по-голяма степен за около 1-2 минути
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Витанов » 01 Юли 2017, 21:55

Може, може.. :lol: на тия жеги тука и на атмосферните матори им пада малко пауъра от топлия поток като прибавим и виското + климатика... при мен рзлика няма де и на 48гр. съм карал гадско в адско задръстване с климатик и фучащо виско 3 часа, но мотора е атмосферка и голям... :)
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от Atsalov » 01 Юли 2017, 21:57

Superexstatic написа:А за не турбо мотор как е най-добре да се процедира след дълго каране по чукарите в жегите? Ако я оставя да поработи на място на 10-тата секунда се пуска перката и не спира. Ако я изгася веднага и я оставя на контакт пак се пуска, но на по-голяма степен за около 1-2 минути




Охладителната система си саморегулира температурата а изпускателната има нужда от охлаждане ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 395
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от gromovich » 01 Юли 2017, 22:04

Според мен, колкото е по-топло кислородът в единица обем въздух е по-малко. Колкото по-малко кислород толкова по-малко мощност

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 01 Юли 2017, 22:31

Със сигурност имаше значение, че ... се движа със 4 човека, препълнен багажник, климатик, пълен резервоар (70ина литра са си) и карах по хубав асфлат на дълги баири (скоростта не се усеща). Но въпреки това си мисля, че доста пооумря, въпреки уж ммного добрия вповер дизел от Гърция. Та реших да чуя и вашите мнение. При мен мисля и налягането на системата по-високо.

:OT:
Vra4anin написа:И аз не бих казал, че усещам разлика, дори и днес съм пътувал близо 300км магистрални и към 13-14 часа показа 43 градуса и пак си върви както си върви (превъзходно). И според мен си въобразяваш и това, че си натоварен с багаж, баири, климатик пуснат и оказват влияние и може би отделно си песимистична натура и се шашкаш и чакаш все нещо да кръъне :mhihi: и търсиш под вола теле.

Не, бе - ще ми се дори в следващата една година да има повече неща да се строшат, че после трябва да си ги плащам аз. И още по-голям офтопик - евала на БМВ че в гаранцията влиза и окачване :ok:
Последна промяна acho.rs на 01 Юли 2017, 22:37, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1329
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от In_Memoriam » 01 Юли 2017, 22:35

inspite написа:80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.

Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk


Разликата беше само между два последователни ръна в рамките на 10 минути. На пътя като раздаваш газ половин час с натоварена кола, изложена на директно слънце, климатици, фарове по пътища с денивелация градусите се вдигат сериозно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Поведение на турбо моторите в жегата

Мнение от acho.rs » 02 Юли 2017, 0:16

Vra4anin написа:
(bubsa) написа:Не мисля,че си въобразява!И аз усещам колата по-мудна в тея жеги,а на тежкотоварните камиони се усеща адски много.На едни и същи места има 10-15км/ч разлика в скоростта с която се изкачват.
Това идва от различните количества кислород във студения и топлия въздух и съпътстващите горещините "убавини".

Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk


Аз го казвам от моята камбанария - пътувам непрекъснато по един и същ повтарящ се за мен маршрут, вкл. и днес. Имам определени отсечки по които.... не се гордея, но обичам да натискам една идея повече на тях, за кратко, ей така за тест :oops: Някои от тях са точно изкачвания (баири). Днес не беше изключение - вървеше както винаги.
Не казвам, че не си прав, просто аз лично не хващам разлика с моята кола. Дет се вика, аз почти не усещам разлика дори при пускане на климатик - едва много слабо се усеща, че спъва. При положение, че ф11 525д е реално с 3.0 мотор (т.е. голям и силен мотор) , да се говори за едни 40-50 коня спад.... това е абсурд. По-скоро Ачо да е нацелил скапана нафта и затова да му се струва такъв голям спад.

С новия мотор съм - 2.0 би турбо - за това се чудех да не би на моторите с по-голямо налягане да им влияае по-зле високата температура. Но вероятно и в по-голяма степен съм надценил мотора

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ildivvy

Последни теми
Facebook