Поведение на турбо моторите в жегата
Модератор: Общи модератори
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Поведение на турбо моторите в жегата
Колеги, от половин година съм с турбо мотор и тези дни за първи път карах в стабилна жега. На 42 градуса, като карах по баиритие из Гърция, имах чувстовто че 40-50 коня отидоха на паша. Знам, че е нормално за турбо мотори, но все пак ми се видя доста стабилен отбой. При вас как е 

Re: Поведение на турбо моторите в жегата
По принцип има логика, защото насрещния въздух,които трябва да охлади този в кулера е много по-топъл, но чак 40 50 коня...Бил си в гърция, най-вероятно с много багаж, хора и климатик и съчетано с баирите и жегата си казва думата.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
С изключен метанол при 30 градуса температура на външния въздух, температурата на входящия въздух в колектора беше 80. Щом го пусна пада наполовина. Разлика на диното между включено и изключено - 25 коня на колелата, на пътя ще е повече.

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Определено си има разлика, а при голямо натоварване е хубаво малко или да пуснеш по инерция по възможност или като си спрял вече да оставиш малко да работи на място да се поохлади, по възможност ако ще оставяш колата, то да е с изключен климатик.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Top Gun Maverick написа:Определено си има разлика, а при голямо натоварване е хубаво малко или да пуснеш по инерция по възможност или като си спрял вече да оставиш малко да работи на място да се поохлади, по възможност ако ще оставяш колата, то да е с изключен климатик.
Това с инерцията е груба грешка

За да охлади се връща скорост за да са по-високи оборотите или се спуска пак на скорост за да има обороти за водната помпа.
Гасене веднага след спиране,когато е топло е доста кофти за двигателя!
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Поведение на турбо моторите в жегата
Аз пък забелязах обратното, като че ли по-плавно върви в тая жега 
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Не мисля,че си въобразява!И аз усещам колата по-мудна в тея жеги,а на тежкотоварните камиони се усеща адски много.На едни и същи места има 10-15км/ч разлика в скоростта с която се изкачват.
Това идва от различните количества кислород във студения и топлия въздух и съпътстващите горещините "убавини".
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
Това идва от различните количества кислород във студения и топлия въздух и съпътстващите горещините "убавини".
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
А за не турбо мотор как е най-добре да се процедира след дълго каране по чукарите в жегите? Ако я оставя да поработи на място на 10-тата секунда се пуска перката и не спира. Ако я изгася веднага и я оставя на контакт пак се пуска, но на по-голяма степен за около 1-2 минути

Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Може, може..
на тия жеги тука и на атмосферните матори им пада малко пауъра от топлия поток като прибавим и виското + климатика... при мен рзлика няма де и на 48гр. съм карал гадско в адско задръстване с климатик и фучащо виско 3 часа, но мотора е атмосферка и голям... 


I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Superexstatic написа:А за не турбо мотор как е най-добре да се процедира след дълго каране по чукарите в жегите? Ако я оставя да поработи на място на 10-тата секунда се пуска перката и не спира. Ако я изгася веднага и я оставя на контакт пак се пуска, но на по-голяма степен за около 1-2 минути
Охладителната система си саморегулира температурата а изпускателната има нужда от охлаждане

- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Според мен, колкото е по-топло кислородът в единица обем въздух е по-малко. Колкото по-малко кислород толкова по-малко мощност
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Със сигурност имаше значение, че ... се движа със 4 човека, препълнен багажник, климатик, пълен резервоар (70ина литра са си) и карах по хубав асфлат на дълги баири (скоростта не се усеща). Но въпреки това си мисля, че доста пооумря, въпреки уж ммного добрия вповер дизел от Гърция. Та реших да чуя и вашите мнение. При мен мисля и налягането на системата по-високо.
Не, бе - ще ми се дори в следващата една година да има повече неща да се строшат, че после трябва да си ги плащам аз. И още по-голям офтопик - евала на БМВ че в гаранцията влиза и окачване

Vra4anin написа:И аз не бих казал, че усещам разлика, дори и днес съм пътувал близо 300км магистрални и към 13-14 часа показа 43 градуса и пак си върви както си върви (превъзходно). И според мен си въобразяваш и това, че си натоварен с багаж, баири, климатик пуснат и оказват влияние и може би отделно си песимистична натура и се шашкаш и чакаш все нещо да кръънеи търсиш под вола теле.
Не, бе - ще ми се дори в следващата една година да има повече неща да се строшат, че после трябва да си ги плащам аз. И още по-голям офтопик - евала на БМВ че в гаранцията влиза и окачване

Последна промяна acho.rs на 01 Юли 2017, 22:37, променена общо 1 път
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
inspite написа:80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Разликата беше само между два последователни ръна в рамките на 10 минути. На пътя като раздаваш газ половин час с натоварена кола, изложена на директно слънце, климатици, фарове по пътища с денивелация градусите се вдигат сериозно.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Vra4anin написа:(bubsa) написа:Не мисля,че си въобразява!И аз усещам колата по-мудна в тея жеги,а на тежкотоварните камиони се усеща адски много.На едни и същи места има 10-15км/ч разлика в скоростта с която се изкачват.
Това идва от различните количества кислород във студения и топлия въздух и съпътстващите горещините "убавини".
Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
Аз го казвам от моята камбанария - пътувам непрекъснато по един и същ повтарящ се за мен маршрут, вкл. и днес. Имам определени отсечки по които.... не се гордея, но обичам да натискам една идея повече на тях, за кратко, ей така за тестНякои от тях са точно изкачвания (баири). Днес не беше изключение - вървеше както винаги.
Не казвам, че не си прав, просто аз лично не хващам разлика с моята кола. Дет се вика, аз почти не усещам разлика дори при пускане на климатик - едва много слабо се усеща, че спъва. При положение, че ф11 525д е реално с 3.0 мотор (т.е. голям и силен мотор) , да се говори за едни 40-50 коня спад.... това е абсурд. По-скоро Ачо да е нацелил скапана нафта и затова да му се струва такъв голям спад.
С новия мотор съм - 2.0 би турбо - за това се чудех да не би на моторите с по-голямо налягане да им влияае по-зле високата температура. Но вероятно и в по-голяма степен съм надценил мотора
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ildivvy