Формула 1 - обща тема

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 10 Май 2023, 16:39

Аз такова нещо не съм чул, дай запис за доказателство.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nero_ » 10 Май 2023, 16:44

Нямам време за такива спорове по форумите, но просто като съвет - дали нещо си чул или не, не го прави факт. А и да отбележа, че не харесвам Верстапен. Но просто такива конспиративни теории ми идват в повече.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 10 Май 2023, 17:34

bmw maniqk ivo bmw написа:
Е айде ти като си голям разбирач и знаеш как става обясни конкретно за Маями. Това дето си написал нищо не доказва.



Ето ти една лекция, можеш да я игнорираш, може да ме наспамиш пак...както искаш. Но те съветвам следвашия път като гледаш и коментираш Ф1 да се замислиш за тези неща.

Маями е "front limited track" със средно бързи и бързи завой и много малко на брой бавни. Няма нито един бавен завой след които да следва дълго време на ускорение без натискане на спирачката.
За контраст Баку е на обратната страна "rear limited" - бавни завой последвани от дълги прави. Писта като Баку възнаграждава пилот, който 'пази' задните гуми и излиза добре от бавните завой.
Перез е лидер по отношение на излизането от бавни завои и 'пазене' на задните гуми. В това отношение Верстапен и всеки друг пилот могат да учат от него. Това обаче е единственото му пилотско предимство и то носи дивиденти на много малък процент от пистите в календара.
И докато в тази тясна специалност е 'бог', нещо като Takahashi Keisuke (Initial D)..погледни го, ще ти е интересно. То по отношение на останалите неща е 'средняк'.

Повечето пилоти на грида, а и извън него, в това число и аз, сме 'геометрични карачи'. Някои повече, други, по-малко, но като цяло сме по-близо до класическото - спираш, завиваш, геометричен ейпекс, ускорение до ръба на пистата..... Единствените хора, за които съм бил свидетел, че не са такива са: Хамилтън, Верстапен, Шумахер и донякъде Леклерк. Ръсел, Норис, Алонсо и Кими(в праима му) са в ничията земя между двете групи. Възможно е да има и други от миналото и настоящето, но не съм бил пряк свидетел и не мога да го твърдя.

Това което отличава тази елитна група от всички останали е, че не 'завиват' с предните гуми. Използват предните гуми, за да насочат колата в завоя, но след това не 'завиват'с тях. 'Turn in on the brakes', 'Къси завой'.... различните хора го наричат по различен начин.
Но основното е, че не се кара по идеалната геометрична траектория, не се ползва геометричния ейпекс, колата се завърта преди завоя и се 'облягат' на предните гуми са много по-кратко време.
В допълнение на това Верстапен има стил на каране с ранно спиране(напълно противоположно на традиционното схващане, а и на това което Хамилтън прави).

Какво следва от всичко това за станалото в Маями?
-Пистата натоварва предните гуми, а Перез не може да направи нищо за тях, защото ги използва зле...или нормално погледнато от гледната точка на масовката.
-Верстапен щади предните гуми, защото не завива с тях. Грубо казано е в състояние да пренесе част от натоварването върху задните.
-По средата на състезанието и на двамата е казано да правят 'lift and coast' (според радио-комуникацията Верстапен повече, но приемаме, че не можем да се доверим на Ред Бул). Това действие пасва идеално на стила с ранно спиране на Верстапен, той така или иначе прави нещо подобно. Перез обаче трябва да промени карането си и да натовари още повече предните гуми, ако иска да вади същите времена.
-Перез, уплашен от Верстапен от самото начало опитва да копира неговите времена вместо да използва твърдите гуми, за да се отдалечи. Така хем ги износва, хем не отваря разлика. Защо е така - един геометричен пилот се придържа към зададено време като спира малко по-рано, намалява режимите на двигателя, или просто влиза с по-ниска скорост в бързите завои. Той обаче продължава да цеди живота на гумите.
-Верстапен имаше късмета да кара с по-издръжливите и бързи гуми докато колата беше тежка.

П.С. Този стилл си има ахилесова пета и това е кола със слаба предница. Ако нямаш предница която да изпълни бързо завъртане си обречен със този стил и си принуден да караш геометрично, където обаче ще изоставаш от тези които го практикуват цял живот. За това и Верстапен имаше проблем в началото на 2022 и Перез беше близо до него, след което развиха колата в посока на желанието на Верстапен. За това и Хамилтън има проблем през 2022 и 2023.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 17 Май 2023, 8:22

Имола може изненадващо да се превърне в трасе на което да стане изненада с тези наводнения и дъждове.

Ако изобщо има надпревара и ги оставят да карат на мокро има шансове за размествания в разпределението на силите. Ред Бул заради предното и задното си окачване настройват колите си много по-ниско до асфалта от останалите, но ако има много вода ще са принудени да вдигнат височината. Поне по отношение на този фактор ще има някакво изравняване. Като добавим и новите гуми за мокро, които ще са им непознати има някакъв шанс, някой да открадне победата на Макс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bum_bum » 27 Май 2023, 20:32

Верстапен е отвратителен като човек, като спортсмен и като всичко друго. Нагъл, арогантен, надут и кво ли не. Обаче и оная работа му е пилот.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от alekangg » 27 Май 2023, 22:29

alekangg написа:За пол в Монако има шанс и Алонсо според разни големи глави.


Потвърдиха се моите теории, прочетени тук-там. Не само шанс, а беше на косъм от пола.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от TheDriver » 27 Май 2023, 23:43

Аз пък загубих малко пари, които бях заложил на Леклерк за днес. :mhihi: За състезанието не съм залагал. :mhihi: Имаше проблеми от вчера още и това му се отрази.

Алонсо наистина се представи страхотно. Явно беше решил, че тук му е шанса за победа и рискуваше здраво. Макс обаче го победи точно както Шумахер взе една знакова квалификация в годините 2004-2006 - като съхрани/загря гумите за 3ти сектор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от alekangg » 28 Май 2023, 7:57

Льоклер с още 3 места назад на старта-наказание за блокажа на Норис в квалификацията.
Не, че нещо, ама пак тъпаците от Ферари са виновни, а той го отнася.

TheDriver написа:Аз пък загубих малко пари, които бях заложил на Леклерк за днес. :mhihi: За състезанието не съм залагал. :mhihi: Имаше проблеми от вчера още и това му се отрази.

Алонсо наистина се представи страхотно. Явно беше решил, че тук му е шанса за победа и рискуваше здраво. Макс обаче го победи точно както Шумахер взе една знакова квалификация в годините 2004-2006 - като съхрани/загря гумите за 3ти сектор.

Все пак зависи и болида, колко е склонен да затопля гумите.
Алосно си каза, че Астъна не затопля бързо, затова пък ги пази.
Малко или много Макс е на върха, но Алонсо на тези години и след толкова врем с тези резултати за мен е по-феноменален и от Макс.
Интересно, че и двата им съотборници са далече.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Don_Diego » 28 Май 2023, 13:05

Вчера пътувах и не можах да гледам 3тата тренировка и квалификацията…интересни моменти е имало с катастрофите на Хамилтън и Перез. Дано всички са огледали хубаво пода на Ред Бул и да наваксат изоставането :mhihi:
За болида на Хамилтън очаквах да го вкарат в някой апартамент, че го бяха вдигнали около 4ти етаж :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2757
Регистриран на: 17.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bmw maniqk ivo bmw » 28 Май 2023, 19:37

Ферари днес бяха трагични! :banghead: :banghead: Шарл беше шокиращо бавен след като заваля и смени гумите си. :shock: :|
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nxn » 28 Май 2023, 20:02

alekangg написа:Льоклер с още 3 места назад на старта-наказание за блокажа на Норис в квалификацията.
Не, че нещо, ама пак тъпаците от Ферари са виновни, а той го отнася.

TheDriver написа:Аз пък загубих малко пари, които бях заложил на Леклерк за днес. :mhihi: За състезанието не съм залагал. :mhihi: Имаше проблеми от вчера още и това му се отрази.

Алонсо наистина се представи страхотно. Явно беше решил, че тук му е шанса за победа и рискуваше здраво. Макс обаче го победи точно както Шумахер взе една знакова квалификация в годините 2004-2006 - като съхрани/загря гумите за 3ти сектор.

Все пак зависи и болида, колко е склонен да затопля гумите.
Алосно си каза, че Астъна не затопля бързо, затова пък ги пази.
Малко или много Макс е на върха, но Алонсо на тези години и след толкова врем с тези резултати за мен е по-феноменален и от Макс.
Интересно, че и двата им съотборници са далече.


Строл вчера мина през елемент от блъсната кола и това му прекрати квалификацията. На тази писта нямаш ли квалификация, за никъде не си, но да и двамата са назад.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bum_bum » 28 Май 2023, 20:14

А защо всички припадат пред култовия статут на това състезание в Монако? В 90% от случаите интересното нещо там е квалификацията и после всичко свършва. Малкото изпреварвания, които се случват обикновено са измъчени и грозни с цената на побутвания, забърсвания или катастрофи.

Самото състезание си е един протокол, освен ако не челните места не са Ферари. Тогава може да стане и интересно, защото се знае, че ще положат усилия да се провалят по един или друг начин.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от nxn » 28 Май 2023, 20:26

bum_bum написа:А защо всички припадат пред култовия статут на това състезание в Монако? В 90% от случаите интересното нещо там е квалификацията и после всичко свършва. Малкото изпреварвания, които се случват обикновено са измъчени и грозни с цената на побутвания, забърсвания или катастрофи.

Самото състезание си е един протокол, освен ако не челните места не са Ферари. Тогава може да стане и интересно, защото се знае, че ще положат усилия да се провалят по един или друг начин.


Просто не е правено за тези огромни коли, на времето колите са били доста по-малки и е имало повече шансове, също така е много трудно за каране. В момента е просто емблематично състезание, където се събират богатите и хайлайфа, та за това е тука. Ако направят 1-2 прави по-широки може и да стане нещо, но в текущата конфигурация си е квалификация и другото е дъжд или кола на сигурността.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от bum_bum » 28 Май 2023, 20:36

Това с размера обяснява нещата май. Не се бях замислял.
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Формула 1 - обща тема

Мнение от Don_Diego » 29 Май 2023, 8:02

F1 ходи в Монако само за да прави кеф на богатите и да държи реноме на топ спорт :paranoid:

Състезанието беше една процесия какво всяка година напоследък и ако не са Ферари да направят разместване напред - нищо не се случва :mhihi:
Сайнц откровено си го наиграха със стратегията да влезе бързо след Окон в бокса, в чист въздух даваше добри времена и ако беше успял да направи поне 2-3-4 подобни тура щеше да го прескочи. Опита се после при дъжда да направи нещо различно в очакване на кола за сигурност ама не му се получи и загуби.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook