Мотористите във форума!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Какъв тип и колко мотоциклета притежавате?

Скутер
37
14%
Чопър/Круйзер
5
2%
Ендуро
15
6%
Мотор за гората/Крос
7
3%
Градски спорт/турист (нейкед)
32
12%
Шосеен спорт/турист
15
6%
Чист турист
4
2%
Пистов
26
10%
Притежавам един мотор
33
13%
Притежавам два мотора
9
3%
Притежавам три и повече мотора
4
2%
До 500сс
23
9%
500-750сс
23
9%
750-1000сс
15
6%
Над 1000сс
14
5%
 
Общо гласове : 262
Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Kroki » 22 Мар 2023, 10:03

По-лесно се кара, но си трябва опит. Защото хубавото увлича и като вземе книжката с 4ч опит ще отиде на околовръсното и ще дигне 300.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Мотористите във форума!

Мнение от nero_ » 22 Мар 2023, 11:17

Не мога да се съглася, че голям мотор е подходящ за начинаещ, нито че се кара по-лесно. Теглото се усеща при всякакви условия, не само маневриране. А всяко едно неволно подаване на газ може да се превърне в инцидент. Малкият мотор се усеща като колело, можеш да му дадеш пълна газ при почти всякакви обстоятелства, без това да има сериозни последствия, можеш да се отпуснеш с него и да се научиш как да караш правилно. Смятам, че е и много по-забавен за начинаещ. С голям мотор това което се случва е че никога не се научаваш да го караш правилно - ако си разумен се страхуваш от него и не го използваш пълноценно, ако си неразумен вероятно ще пострадаш. И резултата е стил на каране едвам-едвам в завоя и на правата пълна газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 22 Мар 2023, 11:26

Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ

Re: Мотористите във форума!

Мнение от gromovich » 22 Мар 2023, 11:32

ildivvy написа:Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!


Добре де аз имам питане. Сега си карам чопър Хонда Шадоу и това ще ми бъде втори сезон с него. Върти ми се в главата след 1-2 години да си взема BMW K1300R, но за сега не искам да избързвам, понеже ми се струва рано да се качвам на такъв мотор. Реално трудно ли ще бъде свикването с карането на новия мотор, защото всеки казва, че от мотор до мотор има разлика в управлението, особено след като съм свикнал на чопър.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Мотористите във форума!

Мнение от nero_ » 22 Мар 2023, 11:32

Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Мотористите във форума!

Мнение от Kroki » 22 Мар 2023, 12:22

Аз си взех BMW F800st който е 800кубика и 80 коня - 200кг. Много приятно се кара.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 22 Мар 2023, 12:41

gromovich написа:
ildivvy написа:Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!


Добре де аз имам питане. Сега си карам чопър Хонда Шадоу и това ще ми бъде втори сезон с него. Върти ми се в главата след 1-2 години да си взема BMW K1300R, но за сега не искам да избързвам, понеже ми се струва рано да се качвам на такъв мотор. Реално трудно ли ще бъде свикването с карането на новия мотор, защото всеки казва, че от мотор до мотор има разлика в управлението, особено след като съм свикнал на чопър.


Определено ще усетиш голяма разлика! И във вървежа и в стойката и в пътното поведение и т.н. Въпроса е, че вече много добре ще знаеш, кое как се получава на две гуми на шосето! Ще ти трябва малко време, но с всяка подобна смяна е така...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 22 Мар 2023, 12:46

nero_ написа:Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.


Прав си, но ... е и под 180кг определено! Ако не знаеш за какво става дума си е ракета отвсякъде! Преди да взема Ф4-ката пробвах Р1-ца (диодния стоп) на мой приятел! Под 'пробвах' имам предвид 135км по отлично познато за мен трасе (към Чепеларе и обратно)... Отказах го! До тогава имах над 45хил.км с мотор да кажем... Просто беше излишно за мен (тягата е яка), дори ако оставим на страна самата стойка, която е много по-неудобна от на Ф4-ката.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мотористите във форума!

Мнение от bum_bum » 22 Мар 2023, 17:18

nero_ написа:Принципно са доста гъвкави за връщане на капарото ако човек му излезе нещо и не може да отиде и се записах в петък. Струва ми се че местата бързо ще свършат.


Отпадам за съжаление. Имали сме резервация за море тогава. Като се замисля ми трябваше и доста лев за по-подходяща за писта екипировка. Май ще взема малко по малко да набавям за следващия път, когато се отвори подобна възможност.

ildivvy написа:
nero_ написа:Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.


Прав си, но ... е и под 180кг определено! Ако не знаеш за какво става дума си е ракета отвсякъде! Преди да взема Ф4-ката пробвах Р1-ца (диодния стоп) на мой приятел! Под 'пробвах' имам предвид 135км по отлично познато за мен трасе (към Чепеларе и обратно)... Отказах го! До тогава имах над 45хил.км с мотор да кажем... Просто беше излишно за мен (тягата е яка), дори ако оставим на страна самата стойка, която е много по-неудобна от на Ф4-ката.


Моя съм го мерил с пълен резервоар. По каталог е 165.5кг. Пълен излезе 176 с 12 литра бензин. Сметките не излизат спрямо катложните данни, но задните степенки, генерацията и другите неща, които са сменяни явно тежат доста.

За кубатурата, аз започнах със скутер 125. 12 коня или нещо такова беше. Първия път като вдигнах 50км имах чувството, че летя :mhihi: След 3 години нямаше практически къде да го карам без да е на пълна газ. Тогава взех дюка 390, 44 коня, около 155 кила с водите. Много лесен за каране и прощаващ много глупости. Със сигурност ме е спасил от няколко падания. След 5 сезона взех 890-тката. Тоя вече не виждам вариант скоро да ми омалее.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2009
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж

Re: Мотористите във форума!

Мнение от seimo » 22 Мар 2023, 17:31

Според мен всичко до 200кг и 60-70 коня е подходящо за първи мотор. До 100 коня с някой условности. Вече от там нагоре и килограми и коне не са подходящи за начинаещи. Хилядарка за първи не коментираме щото е като да вземеш някое дърто м5 без никви системи напомпано на 800 - 1000 коня за първа кола. :mhihi: Принципно стоков Хорнет като моя дето всеки го препоръчва че бил супер за първи да се учиш на него :mhihi: прави 0-160 за 7-8 секунди, а м5 е39 за 11 примерно ама незнам всеки си преценя :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1369
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Мотористите във форума!

Мнение от slatanic » 22 Мар 2023, 19:44

Абе как тия кила и коне ги мерите не знам...ама не е така... :mhihi:
Щото има хонда като моята дето е над 300 кила суха и пак се караше като колело въпреки,че е дълга на безобразие.
И 100 пъти по-комфортна от кой да е пистов да речем.И от 1.3 мотор имаш 75 коня и 120/30 нютона в ниските де. :ok:
Просто се внимава с подаването на газта при маневри и толкова.
Това да не е на Алекс прасето дето една по-бърза газ и го няма...под задника ти... :mhihi:
А и има мотори за високи,ниски,слаби и всякакви други хора.
Пробвайте и карайте.
Като не ви харесва сменяйте.
Но не забравяйте,че обикновенно някой ви чака да се приберете,а и да не ви чака...е хубаво да го направите...по възможност живи и здрави. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ildivvy » 22 Мар 2023, 19:53

slatanic написа:Абе как тия кила и коне ги мерите не знам...ама не е така... :mhihi:
Щото има хонда като моята дето е над 300 кила суха и пак се караше като колело въпреки,че е дълга на безобразие.
И 100 пъти по-комфортна от кой да е пистов да речем.И от 1.3 мотор имаш 75 коня и 120/30 нютона в ниските де. :ok:
Просто се внимава с подаването на газта при маневри и толкова!
Това да не е на Алекс прасето, дето една по-бърза газ и го няма...под задника ти... :mhihi:
А и има мотори за високи,ниски,слаби и всякакви други хора.
Пробвайте и карайте!
Като не ви харесва сменяйте!

Но не забравяйте, че обикновено някой ви чака да се приберете, а и да не ви чака...е хубаво да го направите...по възможност живи и здрави. ;)


Първото отбелязано твърдение е най-важното при карането на мотор изобщо! Учи се цял живот... Другите са универсална истина, за която трябва малко време, за да я разберат по-новите водачи! Последното, което искам да добавя е, че на хората обикновено, с времето, се променят и 'желанията' и 'нагласите'! Това също е причина за смяна на мотора...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 643
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Мотористите във форума!

Мнение от ivanski_2 » 24 Мар 2023, 18:40

Искам да попитам камерите хващат ли моторите, интересуват ме стационарните които са предимно в София, както и тези за бус лентите, че вчера на България към околовръстното се наложи аварйно да спра там и минах точно под камерата .....и тези за скорост ми е силно интересно, макар че с моето бавно каране едва ли ще имам проблем, но все пак
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Мотористите във форума!

Мнение от drifty » 24 Мар 2023, 18:52

Само ако те снимат отзад, иначе ще си те ловят, но като нямаш номер отпред минаваш метър.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Мотористите във форума!

Мнение от bum_bum » 24 Мар 2023, 19:53

:OT: Тази на Орлов мост снима отпред със светкавица. Не съм минавал отдавна, но преди редовно се позасилвах преди нея за да ме снима и показвах двата най-дълги пръста за снимката :mhihi:

Лазерите често ги слагат в гръб на места на които не се виждат като си по главния път и предполагам с мотор може да се случат много грозни глоби.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook