Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
По-лесно се кара, но си трябва опит. Защото хубавото увлича и като вземе книжката с 4ч опит ще отиде на околовръсното и ще дигне 300.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Мотористите във форума!
Не мога да се съглася, че голям мотор е подходящ за начинаещ, нито че се кара по-лесно. Теглото се усеща при всякакви условия, не само маневриране. А всяко едно неволно подаване на газ може да се превърне в инцидент. Малкият мотор се усеща като колело, можеш да му дадеш пълна газ при почти всякакви обстоятелства, без това да има сериозни последствия, можеш да се отпуснеш с него и да се научиш как да караш правилно. Смятам, че е и много по-забавен за начинаещ. С голям мотор това което се случва е че никога не се научаваш да го караш правилно - ако си разумен се страхуваш от него и не го използваш пълноценно, ако си неразумен вероятно ще пострадаш. И резултата е стил на каране едвам-едвам в завоя и на правата пълна газ.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!
Добре де аз имам питане. Сега си карам чопър Хонда Шадоу и това ще ми бъде втори сезон с него. Върти ми се в главата след 1-2 години да си взема BMW K1300R, но за сега не искам да избързвам, понеже ми се струва рано да се качвам на такъв мотор. Реално трудно ли ще бъде свикването с карането на новия мотор, защото всеки казва, че от мотор до мотор има разлика в управлението, особено след като съм свикнал на чопър.
Re: Мотористите във форума!
Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
Аз си взех BMW F800st който е 800кубика и 80 коня - 200кг. Много приятно се кара.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
gromovich написа:ildivvy написа:Трябва да се уточним, какво разбираме под 'голям' и 'малък' мотор! Визираме габарити и тежест или работен обем? Защото, 'чисто теоретично', пистовите 1000-ки са и малки на габарити и леки на тегло, а са супер мощни! За мен, най-добрия вариант за първи мотор е нейкед 500-650сс, някое леко ендуро или чопър пак 650-800сс. След два-три сезона или 20хил.км, примерно, човека вече да си решава, какво и как да продължава с тези двуколесни!
Добре де аз имам питане. Сега си карам чопър Хонда Шадоу и това ще ми бъде втори сезон с него. Върти ми се в главата след 1-2 години да си взема BMW K1300R, но за сега не искам да избързвам, понеже ми се струва рано да се качвам на такъв мотор. Реално трудно ли ще бъде свикването с карането на новия мотор, защото всеки казва, че от мотор до мотор има разлика в управлението, особено след като съм свикнал на чопър.
Определено ще усетиш голяма разлика! И във вървежа и в стойката и в пътното поведение и т.н. Въпроса е, че вече много добре ще знаеш, кое как се получава на две гуми на шосето! Ще ти трябва малко време, но с всяка подобна смяна е така...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.
Прав си, но ... е и под 180кг определено! Ако не знаеш за какво става дума си е ракета отвсякъде! Преди да взема Ф4-ката пробвах Р1-ца (диодния стоп) на мой приятел! Под 'пробвах' имам предвид 135км по отлично познато за мен трасе (към Чепеларе и обратно)... Отказах го! До тогава имах над 45хил.км с мотор да кажем... Просто беше излишно за мен (тягата е яка), дори ако оставим на страна самата стойка, която е много по-неудобна от на Ф4-ката.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
nero_ написа:Принципно са доста гъвкави за връщане на капарото ако човек му излезе нещо и не може да отиде и се записах в петък. Струва ми се че местата бързо ще свършат.
Отпадам за съжаление. Имали сме резервация за море тогава. Като се замисля ми трябваше и доста лев за по-подходяща за писта екипировка. Май ще взема малко по малко да набавям за следващия път, когато се отвори подобна възможност.
ildivvy написа:nero_ написа:Теоретично си прав. На практика няма литров мотор, който да тежи 150кг с всички течности. Иначе съм съгласен за нейкед за първи мотор, но бих казал 350-650 кубика, 40-70 кс.
Прав си, но ... е и под 180кг определено! Ако не знаеш за какво става дума си е ракета отвсякъде! Преди да взема Ф4-ката пробвах Р1-ца (диодния стоп) на мой приятел! Под 'пробвах' имам предвид 135км по отлично познато за мен трасе (към Чепеларе и обратно)... Отказах го! До тогава имах над 45хил.км с мотор да кажем... Просто беше излишно за мен (тягата е яка), дори ако оставим на страна самата стойка, която е много по-неудобна от на Ф4-ката.
Моя съм го мерил с пълен резервоар. По каталог е 165.5кг. Пълен излезе 176 с 12 литра бензин. Сметките не излизат спрямо катложните данни, но задните степенки, генерацията и другите неща, които са сменяни явно тежат доста.
За кубатурата, аз започнах със скутер 125. 12 коня или нещо такова беше. Първия път като вдигнах 50км имах чувството, че летя След 3 години нямаше практически къде да го карам без да е на пълна газ. Тогава взех дюка 390, 44 коня, около 155 кила с водите. Много лесен за каране и прощаващ много глупости. Със сигурност ме е спасил от няколко падания. След 5 сезона взех 890-тката. Тоя вече не виждам вариант скоро да ми омалее.
Re: Мотористите във форума!
Според мен всичко до 200кг и 60-70 коня е подходящо за първи мотор. До 100 коня с някой условности. Вече от там нагоре и килограми и коне не са подходящи за начинаещи. Хилядарка за първи не коментираме щото е като да вземеш някое дърто м5 без никви системи напомпано на 800 - 1000 коня за първа кола. Принципно стоков Хорнет като моя дето всеки го препоръчва че бил супер за първи да се учиш на него прави 0-160 за 7-8 секунди, а м5 е39 за 11 примерно ама незнам всеки си преценя
Re: Мотористите във форума!
Абе как тия кила и коне ги мерите не знам...ама не е така...
Щото има хонда като моята дето е над 300 кила суха и пак се караше като колело въпреки,че е дълга на безобразие.
И 100 пъти по-комфортна от кой да е пистов да речем.И от 1.3 мотор имаш 75 коня и 120/30 нютона в ниските де.
Просто се внимава с подаването на газта при маневри и толкова.
Това да не е на Алекс прасето дето една по-бърза газ и го няма...под задника ти...
А и има мотори за високи,ниски,слаби и всякакви други хора.
Пробвайте и карайте.
Като не ви харесва сменяйте.
Но не забравяйте,че обикновенно някой ви чака да се приберете,а и да не ви чака...е хубаво да го направите...по възможност живи и здрави.
Щото има хонда като моята дето е над 300 кила суха и пак се караше като колело въпреки,че е дълга на безобразие.
И 100 пъти по-комфортна от кой да е пистов да речем.И от 1.3 мотор имаш 75 коня и 120/30 нютона в ниските де.
Просто се внимава с подаването на газта при маневри и толкова.
Това да не е на Алекс прасето дето една по-бърза газ и го няма...под задника ти...
А и има мотори за високи,ниски,слаби и всякакви други хора.
Пробвайте и карайте.
Като не ви харесва сменяйте.
Но не забравяйте,че обикновенно някой ви чака да се приберете,а и да не ви чака...е хубаво да го направите...по възможност живи и здрави.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
slatanic написа:Абе как тия кила и коне ги мерите не знам...ама не е така...
Щото има хонда като моята дето е над 300 кила суха и пак се караше като колело въпреки,че е дълга на безобразие.
И 100 пъти по-комфортна от кой да е пистов да речем.И от 1.3 мотор имаш 75 коня и 120/30 нютона в ниските де.
Просто се внимава с подаването на газта при маневри и толкова!
Това да не е на Алекс прасето, дето една по-бърза газ и го няма...под задника ти...
А и има мотори за високи,ниски,слаби и всякакви други хора.
Пробвайте и карайте!
Като не ви харесва сменяйте!
Но не забравяйте, че обикновено някой ви чака да се приберете, а и да не ви чака...е хубаво да го направите...по възможност живи и здрави.
Първото отбелязано твърдение е най-важното при карането на мотор изобщо! Учи се цял живот... Другите са универсална истина, за която трябва малко време, за да я разберат по-новите водачи! Последното, което искам да добавя е, че на хората обикновено, с времето, се променят и 'желанията' и 'нагласите'! Това също е причина за смяна на мотора...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 643
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Мотористите във форума!
Искам да попитам камерите хващат ли моторите, интересуват ме стационарните които са предимно в София, както и тези за бус лентите, че вчера на България към околовръстното се наложи аварйно да спра там и минах точно под камерата .....и тези за скорост ми е силно интересно, макар че с моето бавно каране едва ли ще имам проблем, но все пак
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Само ако те снимат отзад, иначе ще си те ловят, но като нямаш номер отпред минаваш метър.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Мотористите във форума!
Тази на Орлов мост снима отпред със светкавица. Не съм минавал отдавна, но преди редовно се позасилвах преди нея за да ме снима и показвах двата най-дълги пръста за снимката
Лазерите често ги слагат в гръб на места на които не се виждат като си по главния път и предполагам с мотор може да се случат много грозни глоби.
Лазерите често ги слагат в гръб на места на които не се виждат като си по главния път и предполагам с мотор може да се случат много грозни глоби.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]