Хибриди
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Хибриди
Поради силното навлизане на тези технологии и факта, че вече всеки може да си позволи такъв автомобил, предлагам тук да обсъдим реални предимства, недостатъци и пряк опит. Електормобилите са друга бира и са много различни като начин на работа. Хибридите от своя стана са няколко вида и повечето не разчитат на автономен пробег на електричество а на много добра синергия с ДВГ. Мерцедес вече влагат в много мотори джъмп стартер или там както се води, АУДИ пък вече въс всички дизели.
На мен ми действа много удовлетворяващо да карам хибрид в града. Не говоря само за това че 5цата си праска спокойно 12/100 през деня и е по-икономични, а за това приятно чувство че на светофар не отделяш азотен окиси примерно подземните паркинги не тровиш хората
Някой от вас ползва ли хибрид за града? Обмисляте ли покупка?
На мен ми действа много удовлетворяващо да карам хибрид в града. Не говоря само за това че 5цата си праска спокойно 12/100 през деня и е по-икономични, а за това приятно чувство че на светофар не отделяш азотен окиси примерно подземните паркинги не тровиш хората
Някой от вас ползва ли хибрид за града? Обмисляте ли покупка?
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Хибриди
50/50, става, но само за града. Имам приятел, който първо имаше приус, сега си взе аурис и по принцип е доволен, но си кара предимно градско и така му гори 5/100. Извън града 120-130км./ч. и си отива 7/100. Лятото, ако успява да покара 10км. на ток, зимата е тройно по-малко, ама колата си седи на открито във вътрешен двор т.е. трябва си гараж зимата. Сменя само някакви лагери на главините и други проблеми няма. Батериите на приуса си държаха до последно и не ги е сменял, както се пише по западните форуми, че трябва да се сменят на ххх км., а и battery pack-овете специално за тойоти вече са много по-евтини отпреди 4-5г.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Хибриди
Аз доколкото знам Тойота дават 10 години гаранция на батерията, след някакъв си там годишен преглед за 200лв
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Хибриди
На мен лично идеята за хибрид ми допада доста повече от тази за електромобил. Особено ако имаш автономен пробег само на ток в града, а извън града не губиш комфорта на бързото зареждане с гориво. Аз лично не разбирам защо хората мислят, че хибрида е само кола за града - в най-лошият случай извънградският разход ще е същият като на автомобил само с ДВГ.
Това, което не ми допада е, че облекченията тук са минимални - реално единственият по-адекватен плюс е безплатното паркиране в синя/зелена зона... но данък пак си плащаш на ДВГ. Отстъпките при покупка са пренебрежими и реално не са субсидия, а отстъпки в някакъв минимален размер от страна на производителя и то не с друга цел, а само да си продава колите.
Батериите наистина държат много - масово употребяваните хибриди на по 10+ години са с оригиналните батерии.
Това, което не ми допада е, че облекченията тук са минимални - реално единственият по-адекватен плюс е безплатното паркиране в синя/зелена зона... но данък пак си плащаш на ДВГ. Отстъпките при покупка са пренебрежими и реално не са субсидия, а отстъпки в някакъв минимален размер от страна на производителя и то не с друга цел, а само да си продава колите.
Батериите наистина държат много - масово употребяваните хибриди на по 10+ години са с оригиналните батерии.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Хибриди
Повечето хибриди са оптимизирани за работа в града, най-вече Тойота и Лексуса. Електромотора работи сам много малко време. Основната му работа е да подържа режим на ДВГ с минимално натоварване, когато разхода е нисък. Основнато предимство на тока е линейния торг, като най-доброто приложение е за града. Съответно за да е ефективен Мотора в града, трябва да е слабичък а със слаб мотор икономия на магистрала на е става... Поне при Тойота. БМВ и Мерцедес залагат на мощни хибриди, но не съм имал достъп и не знам как е положението. Казват че при 330е тягата при междинни ускорения е доста силна и идва мигновено.
Последна промяна acho.rs на 16 Авг 2018, 10:36, променена общо 1 път
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Хибриди
За мен е страшна простотия това
Карал сьм Rav4 хибрид, работи като тролей-никакьв звук докато не му набиеш кикдайн. В София с повечко газ си хапна 14 бензин
При определи обстоятелства сигурно е значително по икономичен, но пак като пари ще ти излиза колкото на газ някой доста по мощен автомобил
По добре някой напьлно електрически автомобил който ще предлага и прилична динамика и наистина ще ти бьде по евтино




По добре някой напьлно електрически автомобил който ще предлага и прилична динамика и наистина ще ти бьде по евтино
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Хибриди
Последните години трендът е към plug-in хибриди, които имат автономен пробег само на ток и съответно (на хартия) са доста ефективни и в градски и в извънградски цикъл на движение. Но пък за сметка на това новите такива са с 5-6-7 хил лева по-скъпи от стандартните хибриди.
Аз лично изключвам напълно електрическите като вариант, защото това наистина е кола само за града, просто няма нужният пробег за адекватно извънградско, нито има инфраструктура извън града.
Иначе е ясно, ако се търси динамика, спортно усещане и нещо подобно - конвенционалните хибридни автомобили не са адекватен избор, най-малкото са значително по-тежки.
Аз лично изключвам напълно електрическите като вариант, защото това наистина е кола само за града, просто няма нужният пробег за адекватно извънградско, нито има инфраструктура извън града.
Иначе е ясно, ако се търси динамика, спортно усещане и нещо подобно - конвенционалните хибридни автомобили не са адекватен избор, най-малкото са значително по-тежки.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Хибриди
Карал съм G12 740 E-drive, много яка лимузина за града. Градския разход в продължение на седмица не превиши 2/100
. Всяка вечер кабела в контакта и батерията на сутринта е на 100% (през деня също може да се дозарежда в движение при спиране и движение по инерция), динамиката като за в града е чудесна, магистралата също не е проблем. Е не върви като 760
, но харчи нормално 8/100 при скорост 140-150км/ч. Аз лично бях очарован от колата - лукса на лимузина от топ клас с нищожен разход за гориво. Ако трябва да избирам луксозна кола за града и имам възможност да я зареждам в гаража - това ще е колата 



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Хибриди
Хибридите са с малки батерии и тока се използва пестеливо, предимно в ниските скорости/обороти. На 740е батерия е 9.2кв.ч. Едно нощно зареждане не трябва да е повече от 2лв, хайде 2.5лв със загубите
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Хибриди
Колко километра и дават да измине с пълна батерия за тези 2 лева?



Re: Хибриди
Knoxville_ написа:Колко километра и дават да измине с пълна батерия за тези 2 лева?![]()
40км с пълно зареждане...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Хибриди
Хм, много малко. Но това е, ако се движи само на ток, нали? Самият двигател може ли с работата си да зарежда батерията (изключваме режима на спиране или движение по инерция). В крайна сметка при разход от 2/100 и 100% заредена батерия предполагам, че трябва да е повече от 40 км този пробег, то това дори за градско шофиране в София е малко.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Хибриди
доволно ... за провинциалните градове като Пловдив освен ако нямаш доста отдалечена къща от града, това спокойно те урежда да отидеш на работа и да се поразкараш малко дори
Re: Хибриди
Knoxville_ написа:Хм, много малко. Но това е, ако се движи само на ток, нали? Самият двигател може ли с работата си да зарежда батерията (изключваме режима на спиране или движение по инерция). В крайна сметка при разход от 2/100 и 100% заредена батерия предполагам, че трябва да е повече от 40 км този пробег, то това дори за градско шофиране в София е малко.
да ... само на ток... само на двг е доста лакома за динамиката която предлага- дава около 20 мили на галон (32км с 3.7 литра гориво)... мотора е малък за купето/ теглото и се мъчи...
карах една такава във фокус групата- такива отзиви й написах после, че няма да ме канят на хибриди повече бмв най- вероятно

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани