За самолетите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 07 Юли 2023, 2:46

Ми не ми се рови, ама замръзналите тръби пращат на кино всичката информация, която има на индикаторите. Изключеният автопилот пък въвсем оставя всичко в ръцете на пилотите.

След тази катастрофа Еърбъс май промени конструкцията на тръбите и пилотите на този тип самолети ги прекараха през допълнително обучение.

Писах май по-горе. Жената всяка вечер за приспиване гледа "Самолетни катастрофи", та може да бъркам нещо :roll:

Пак се сещам за пилоти, излязли от облак и летящи вече с главите надолу.

Дори по уреди само на ръчно не е много лесно. Човешкият фактор го има при огромен брой катастрофи. С всякакви професионалисти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: За самолетите

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2023, 6:14

Ако не се лъжа, уреда 'показващ' хоризонта, работи на друг принцип! Не е свързан с тези 'тръби'...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: За самолетите

Мнение от ивчо » 07 Юли 2023, 8:43

Лично за мен въпросната катастрофа нямаше да се случи, ако просто смотаните жойстици имаха връзка един с друг .
Защото другият пилот беше направил всичко както трябва като реакция в този случай . Просто не знам защо системата е решила да даде приоритет на другият :banghead:
А всъщност аз се чудя следното - на симулатор ако ми дойде таз индикация за загуба на информация за скорост и знаейки че може да има "stall", шса засиля на всичката газ но не към Космоса м@мка му :ranting:
И всъщност накрая казаха че единственото което е трябвало да правят е било нищо - след малко системата си е получила инфо за скорост и нищо такова е нямало да стане .
Но нали да са модерни с тия геги :bang:
Не знам, това самолет без yoke :help:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: За самолетите

Мнение от alx » 07 Юли 2023, 11:01

Човешкото тяло не е правено да лети. Затова много лесно се обърква къде е горе, къде е долу, спатиалната ни ориентация е много слаба и склонна на заблуди.

Пито тръбата е (механичен) индикатор на скоростта. Тя заедно със висотомера и други механични жироскопни инструменти са единствените бордови такива които на всеки самолет- от ср22, през ф16 до Еърбъс 380 са дублирани с механични. Защото те са абсолютно необходими за да летиш и кацнеш и трябва дс работят дори ако имаш тотална загуба на електричество на бордовото табло.

Скоростта/ инструменталната информация е най- сигурния ни индикатор за стал. Но дори тя не е 100% надеждна- защото едно, че можеш да имаш инструментен проблем (да ти замръзне пито-то ако не си пуснал отоплението й или ти е запушена тръбата за оттичане)друго че примерно при ср22 стал скоростта е 60 kcas,но според условията може да е малко по- висока или по- ниска. Затова е прието да не ходиш под 65-70 примерно. Допълнително много от модерните самолети имат датчици за налягане под крилото и над крилото и по тях могат да индикират стал условия но и те трябва да се крос- референс-нат с други инструменти или визуално потвърждение.

Това което се опитвам да кажа е, че универсално решение за стал-а няма. Комбинация от практика, разбиране на ситуацията, инструментариум и малко късмет са как се бориме със стал-а… и със всяка друга ситуация във въздуха :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: За самолетите

Мнение от Mollov » 07 Юли 2023, 11:09

BMW_POWER написа:Ми не ми се рови, ама замръзналите тръби пращат на кино всичката информация, която има на индикаторите. Изключеният автопилот пък въвсем оставя всичко в ръцете на пилотите.



Хоризонта няма нищо общо с пито-тата... там си има жироскопи и други "джунджурии"... а изключеният автопилот е нещо съвсем нормално в такава ситуация... има индикация (визуална и звукова), а когато си обучен пилот трябва да си наясно, че в такава ситуация самолета минава от NOR (Normal Law) към ALT1/2 и тогава важат други "закони", особено когато става дума за автоматичните защити на самолета (или пък auto trust-а, например). Обучен пилот.... обучен....


ивчо написа:Лично за мен въпросната катастрофа нямаше да се случи, ако просто смотаните жойстици имаха връзка един с друг .
.............................
Защото другият пилот беше направил всичко както трябва като реакция в този случай . Просто не знам защо системата е решила да даде приоритет на другият :banghead:

А всъщност аз се чудя следното - на симулатор ако ми дойде таз индикация за загуба на информация за скорост и знаейки че може да има "stall", шса засиля на всичката газ но не към Космоса м@мка му :ranting:
...............................
И всъщност накрая казаха че единственото което е трябвало да правят е било нищо - след малко системата си е получила инфо за скорост и нищо такова е нямало да стане .


Жойстиците имат връзка... но не такава, каквото е било удачно... сега вече не знам как са, но тогава подалият първи "сигнал" има приоритет и другият каквото и да прави се игнорира... НО... има нещо важно - системата дава звукова индикация, че се случва такова нещо, и то не еднократно. Колко са обърнали внимание е друг въпрос, щото в такава ситуация е ясно, че нещата са много напрегнати...

Той се е засилил на всичката газ, само че е мислел (на усещане), че самолета губи височина, а всъщност информацията за скорост се е възстановила бързо, но данните са били объркващи заради STALL-а и разликата в положението на самолета (ъгъл на атака). Самият компютър е "откачал" заради големите разлики, които са се отчитали и ги е приемал за Invalid...

И, да, така е... ако са държали хоризонта, без да пипат много, са щяли просто да отчетат временен проблем и толкоз, да си продължат по живо, по здраво. Той тоя "хубавец" в началото това е тръгнал да прави, само че заради лека турболенция и липсата на auto trust самолета е почнал да завива леко в ляво (или дясно, не помня вече), но корекциите му са били прекалени и сам се е вкарал в "л@йната", след което е тръгнал да набира височина и т.н. и т.н.... и... така.

alx написа:Човешкото тяло не е правено да лети. Затова много лесно се обърква къде е горе, къде е долу, спатиалната ни ориентация е много слаба и склонна на заблуди.



Да, факт... не случайно началното обучение за пилоти първо изисква да се научат да летят по визуални индикатори/ориентири... за да могат да се ориентират с ОЧИ :D
Ако AF447 беше летял през деня, нямаше да се прибият, щото този хубавец щеше да види къде са-какво са-що са...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: За самолетите

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2023, 12:19

Чувал съм, че имало и по-прости методи за определяне, кое е горе и кое е доло, дори да няма видимост... Само на уреди ли се разчита?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: За самолетите

Мнение от Mollov » 07 Юли 2023, 12:30

В "тъмно като в мечи гъз" общо взето нямаш вариант за визуални ориентири, щото при такава динамика на полета (като има и някаква турболенция) разчиташ и на собствените си възприятия, но най-важното - на уредите... щото възприятията ти лесно могат да бъдат подлъгани... дори и при много опитни пилоти. За пример може да се даде пилота на хеликоптера на Коби Брайан, който е бил супер опитен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1532
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: За самолетите

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2023, 12:56

Какво би станало ако проточа една плюнка?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: За самолетите

Мнение от ивчо » 07 Юли 2023, 13:21

Дето е казала бабата - на един да му е писано и всички сме Х ...
Па ако ще и 40 жироскопа да има .
Аз като гледам някаква компютърна симулация на онзи руският A310 и лошо ми става :(
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: За самолетите

Мнение от Mollov » 07 Юли 2023, 14:31

ивчо написа:Дето е казала бабата - на един да му е писано и всички сме Х ...
Па ако ще и 40 жироскопа да има .
Аз като гледам някаква компютърна симулация на онзи руският A310 и лошо ми става :(


Е, то ако пилота реши.... ясна работата.... снощи гледах именно таква възстановка, с един 737-200.... пилота беше успял за 45 сек да "снижи" самолета от 10000 метра до земята... ама бивш военен пилот, знае каква маневра трябва да изпълни и как да противодейства на електрониката... по някое време "по време на захода" се беше откъснал хоризонталният стабилизатор, от зор...


За Руския А310 говориш за случая с децата му в пилотската кабина?


P.S. (едва сега) разбрах какво имаш предвд с това "писано" - дефакто на всички ви е било писано, щом сте на тоя полет... ;)



ildivvy написа:Какво би станало ако проточа една плюнка?


Не си сериозен.... :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Представям си как в такава ситуация пилота решава да пробва нещо такова.... :D :D :D

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1596
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За самолетите

Мнение от Jordana » 07 Юли 2023, 15:28

ildivvy написа:Какво би станало ако проточа една плюнка?

В зависимост от скороста респективно вектора на Жито , или ще отиде на рамото или на корема или ще си остане там където е . :mhihi:
Последна промяна Jordana на 08 Юли 2023, 7:51, променена общо 2 пъти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: За самолетите

Мнение от steeN » 07 Юли 2023, 17:10

Вместо плюнка може просто да си пуснеш компас приложението на iphone-a. Те така или иначе имат ipad-ове в кокпита поради други причини.

Само че в такъв момент не уредите са проблема, а паниката и адреналина. :idea:
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: За самолетите

Мнение от alx » 07 Юли 2023, 21:28

Много пилоти ей…
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 08 Юли 2023, 3:51

alx написа:Много пилоти ей…


Енигмата чете и се смее :OT:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1596
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: За самолетите

Мнение от Jordana » 08 Юли 2023, 8:33

alx написа:Много пилоти ей…

Колега , на какъв симулатор "летиш " ако не е тайна ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook