Ежедневен кабриолет?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 22.08.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: го спокойно

Ежедневен кабриолет?

Мнение от ///eMo » 03 Май 2020, 21:11

Здравейте колеги.
С наближаващите топли дни (и вдигане на КППта :mhihi: ) почват да ми се въртят все повече мисли в главата за кабрио с мек таван. Разрових се в българските форуми и не открих подобна тема, а в чуждите хората бяха предимно от Калифорния, което за съжаление не е напълно релевантно за тук.

Основният ми въпрос е - заслужава ли си? Става въпрос за автомобил, който ще стои в гараж, ще се кара ~20к км годишно, по-голямата част извънградско в периода март - ноември/декември. Покарах преди няколко месеца със свален гюрук на 10 градуса и с парно и подгрев беше търпимо, даже приятно :driving: По нашите ширини и по-специално София вали много в последните години и това малко ме обезкуражава.

Бих се радвал колеги, които имат/са имали кабриолети да споделят мнение как се живее с него. Често уикендите се правят екскурзии по няколко стотин километра - как се усещат без покрив? При 20см сняг отгоре, има ли шанс да се измени конструкцията? :D Всеки съвет би бил ценен. Основният таргет е Е46 след фейслифта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от Borymeckata » 03 Май 2020, 21:26

Джипове разглеждат ли се като вариант?
Само да вметна, че на "истинските" освен покрива, се свалят и вратите, и предният прозорец пада на капака.

През години съм имал два джипа открити - Wrangler YJ и Vitara (Tracker). Беше голям купон и с двата...

Изображение

Изображение

Изображение

Както казах - имам чудесни спомени и от двете машини. Не са само за кеф - могат да ти свършат чудесна работа, понякога.
И никакви проблеми със зимната експлоатация, естествено... :dunno: :dunno:

Мамка му, пак ще си купя! Още това лято...
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от TheFreeRider » 03 Май 2020, 21:51

Имам Z4 от лятото на 2016та и само мога да съжалявам за пропиляното време преди това :D Бях чел за недостатъците, които смятам са добре известни, но нищо не може да се сравни с кефа от лежерно (или не толкова) каране по хубав път със завои на отворен таван. Щом си се замислил, трябва задължително да пробваш.

На дълъг път над час-два рядко се кара с отворен таван - над 100км/ч почва да става шумно и да подухва, но за сметка на това пече в главата :D В града пък е смрад в задръстванията.

Като практически съвет бих ти казал да си намериш покривало за гюрука и да го ползваш когато колата е паркирана извън гаража за по-дълго време - моето го поръчах от англия за около 60 паунда. Мекия таван си иска грижа и привлича доста мръсотии.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1975
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от barty » 04 Май 2020, 6:54

Мой приятел имаше MG и съм го карал няколко пъти. Отделно го държеше в мой гараж. Като цяло е кеф обаче иска грижи и внимание. Отделно в София е много прашно и мръсно. Трябва гараж.
Аз лично не бих си купил тъй като е голям ангажимент.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 7:24

Аз подкрепям идеята, кеф е безспорно, но зависи от колата!
Не знам какъв е бюджета, но имай предвид, че от нормалните коли всяко кабрио освен SL на мерцедес е в графа ''женска количка'' и повечето мъже над 30 в такова изглеждат повече от абсурдно, дори и да не ти пука от хорското мнение. Нещо като да тръгнеш с жартиери по Витошка.
Z4ки, миата, пък дори и БМВ тройка кабрио ми е твърде естрогенно и е нещо което по-скоро бих купил на гаджето да си се вози.
Осен SL, вариант е и БМВ 6-та серия кабрио, въпреки, че е откровенно грозна кола от всеки ъгъл в първото поколение.
Бонус при SL-a - р129 си е класика от всякъде и винаги ще е готина кола, стига да не й висят броните в различни посоки. Следващият от 2002ра година много лесно се подмладява с десетина години с една тайванска броня, фарове, решетка и капак. Всичко е директен суап а колата става изцяло друга.
Следя темата с интерес :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 26.07.2006
Местоположение: Plovdiv
Кара: M4 (F83)

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от terorero » 04 Май 2020, 8:19

Доста съм го мислил кабриолета - всяка пролет :D Стигнах до заключението, че трябва да е с твърд таван, особено ако нямаш гараж или сигурен паркинг. Относно карането със свален таван - трудно поне в Пловдив например, където през деня пече зверски и има много прах, готино е евентуално вечер или някъде край града.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от TheFreeRider » 04 Май 2020, 9:02

Твърдият таван значително намалява пространството в багажника и добавя тегло където не трябва. При пътуване с повече багаж може да се наложи да не се отваря тавана за да може да се напълни багажника. Но в крайна сметка всеки преценява според личните предпочитания и изисквания, просто споменавам тези факти, ако колегата евентуално не се е замислял за тях.

Според мен по-балансиран вариант е мек таван + хардтоп за зимата, което обаче е допълнителна хамалогия за съхранение. Аз лично прецених, че не ми трябва хардтоп, защото мога да си позволя да не излизам с кабриолета като навали сняг и по улиците стане шляпавица. Не че е проблем, но тая гняс после трябва и да се изчисти все пак.

Според мен Е46 е добър вариант, може също да погледнеш и 1ва серия, те са една идея по-нови и шансът да се намери читава кола може би е по-голям. В крайна сметка това май е най-важно - каква читава кола ще излезе, а не точно кой модел е, предвид че говорим за 10+ годишни екземпляри.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от Borymeckata » 04 Май 2020, 9:41

Аз някак не успявам да ви схвана изискванията.
Кефи ме кабрио, ама не искам вятър, прах, мухи, шум, газове и да ме пече слънцето... :dunno: :dunno:
Нещо като моторджиите, дето ги е страх от течение - да не настинат.
Excellent! Steven is my name!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от nero_ » 04 Май 2020, 10:09

Аз бях много скептичен относно идеята - жега лятото, студ зимата, вятър през останалото време. Допълнителен шум, допълнително тегло, нарушени динамични качества на автомобила... абе на хартия е страшна глупост :). Но след като се сдобих с такъв автомобил (Z4) го обожавам. Карам със свален таван при всяка възможност, като изненадващо за мен, най-хубавото време за това е пролет, есен и слънчевите зимни дни, а не лятото. Има нещо много приятно в това отдолу да те топли седалката, отпред парното, отгоре слънцето, а навън да е 5 градуса. Чувството е подобно на това да си в студена вечер в планината, но да си пред хубав огън, който да те топли. Не го карам в лошо време, единствено защото имам други автомобили и предпочитам Z4-та да стои чиста и готова за хубаво време. Но се е случвало да се кара във всякакво време - лятото климатика охлажда, зимата парното топли, освен това, че е по-шумно, няма никакви разлики с конвенционален автомобил. Дъждът не е абсолютно никакъв проблем. Аз лично гледах роудстъри със спортен дух - Z4, MX-5, MR-S, S2000. Но зависи освен свален таван, какви други качества се търсят (поведение, практичност, външен вид).

Виждам, че си посочил 20к км годишно, основно извънградско и пътувания по няколко часа. За мен лично магистралата е най-неприятна за кабрио, особено мек таван. Със свален таван не е особено приятно, а с вдигнат на магистрала е най-отчетлив основният недостатък - шумът. Когато сме пътували на екскурзия, основната част от пътуването е на климатик, а вече когато се слезе от магистралата - със свален таван. Относно снега, не мисля че е проблем, освен ако не е екстремен случай - примерно 40-50см сняг отгоре.

Аз лично за дълги пътувания и екскурзии използвам големи и комфортни автомобили, а роудстъра е за уикенд удоволствие, ходене до работа, пътувания до 100-200км.

И последно - wind deflector. Прави огромна разлика и за мен е задължителен аксесоар/екстра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 22.08.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: го спокойно

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от ///eMo » 04 Май 2020, 12:59

Благодаря за мненията, препокриват се с нещо, което прочетох наскоро от собственик на е93 :) -
In summary, it's expensive, impractical, subjects your body to harm and potentially makes you the butt of jokes. That said, I've never been happier with a car.


Моята концепция е компромисен вариант между нормален автомобил (купе/седан) и 'фън' частта - доколкото е възможно, разбира се. Затова SL/Z4/Miata отпадат, колкото и да ми харесват - търси се нещо с повече от 2 места.

Borymeckata написа:..Джипове разглеждат ли се като вариант..

Интересно предложение е, но разглеждам коли с по-нисък център на тежестта и спортно(донякъде) усещане.

TheFreeRider написа:Според мен Е46 е добър вариант, може също да погледнеш и 1ва серия, те са една идея по-нови и шансът да се намери читава кола може би е по-голям. В крайна сметка това май е най-важно - каква читава кола ще излезе, а не точно кой модел е, предвид че говорим за 10+ годишни екземпляри.

Напълно съм съгласен, че състоянието е на първо място и след това се нареждат другите неща. Не съм разглеждал 1 серия, но и това ще направя.

Основното предназначение на автомобила е да ме закара до места като това на снимката по-долу. Често това са >400км в посока и затова е цялата тема. Звучи доста против всичко, което пише на хартия за кабриолетите, но имайки предвид, че досега използвах купе на твърдо и ниско окачване за подобни експедиции - колко пък да е по-зле? :mhihi:
IMG_4855.JPG

А относно хардтоп, wind deflector и покривало - и трите са задължителни в моята представа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от TheFreeRider » 04 Май 2020, 13:18

:yes: Няма да е по-зле. Дори напротив - комбинацията от М-спортно окачване, рън-флат гуми и кабриолет ме направи доста по-лежерен и търпелив шофьор, което в крайна сметка е това, което слага усмивката на лицето ти, а жената до теб не дудне да караш по-леко. Е и чат-пат като си сам да я разтриеш на Калояново или из някой проход :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 13:32

Все пак дай бюджет, че да се ориентираме малко по-добре.
645 (650, ако дупе носи) на газ би било чуден избор, макар и на мен да ми е грозновато.
Е93 има плюса на твърдия покрив и минуса на двигателите. Бензин читав няма, 335 да кажем си струва да му търпиш глупостите предвид пауъра и потенциала, долните - тц. Дизелите са супер, ама дизелово кабрио е като секс с надуваема кукла. Пак си стигнал от т.А до т.Б, ама не е както трябва да бъде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от vlado6669 » 04 Май 2020, 14:45

Аз съм с Z4 35I Е89 с N54 2012 г. и сме очаровани със жена ми тук в Катар. Първо го взех случайно и мислех да го пратя в БГ, но го покарахме и няма такъв кеф, та си го оставихме за фън кар (не че не спориме кой кога да го кара :lol: ). Плюсове - мощно спортно купе с тавана, малко шум при високи скорости и уникално стоене на пътя. Удобно ми е и перфектно за каране, а съм висок 194 см. и не мога да карам Порше боксер, опират краката във волана и главата в тавана. На свален таван до 120-140 км/ч с wind deflector е много добре и шум/вятър не дразни. При по-хладно време с парно, а при топло до 35-37 С с климатик е ОК, само трябват шапки заради слънцето :lol: , над 38 С по-добре с таван... Минуси - при свален таван багажника е доста малък, но става за багаж за двама за седмица (ако жената направи няколко компромиса с тоалети :mhihi: ). Няма резервна гума и без рънфлат гуми (прекалено твърда возия за всеки ден дори на нормал окачване) държа кит за гуми в багажника за всеки случай. Четири местен кабриолет за мен не става за каране с повече от 60-80 км/ч без винд дефлектор, който го прави двуместен :lol: , просто много шуми и духа (имал съм Е36 кабрио и Е93), та за мен големите са безмислица (мога да направя компромис само с Бентли и Ролс кабрио :oops: ). Карах и Мерцедес SLK 55 AMG 2014, kъдето най ми хареса затъмняващия се стъклен таван и обдухването с топло/студено на врата, също не лошо вървеше :mhihi: . Но предпочетох да си оставя БМВ то и то не само заради цената, за мен Е89 е много красив и не лошо вървящ в версиите 35i и 35is (мойта има чип и генерация, но си е с ламбда сондите, нямам представа колко коня е сега а и за мен си върви повече от прилично. Бих го сменил за мек таван кабрио само за Порше 911 997 Speedster или 991 дай господ... :yes: .

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от alx » 04 Май 2020, 16:05

аз съм със смесени чувства към кабриолетите.

да, при правилните метео условия и пътен сценарий/ дестинация кабриотата са гот, ама повечето време са неудобни и отстъпват на "нормалната" кола. гот е като го караш продължително извън града (на чист въздух), с около 40-80км/ч, да не вали и слънцето да не пече много и температурата да е между 10 и 25 градуса. въпроса е - колко често този сценарии се изпълнява? ако отговора е "често" (според къде и как живееш)- тогава кабриото е гот. иначе... не бих се занимавал.
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Ежедневен кабриолет?

Мнение от TNT » 04 Май 2020, 17:30

А замислял ли си се кабриото да е втори автомобил и то точно някоя Z-ка ? За да си остане наистина за случаите, когато е гот. А не в 90% от времето да му търпиш само минусите. Мен в градски условия ме е гнус направо да си сваля прозорците, камо ли таван на кабрио.
Изображение

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook