ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Вуйчо » 25 Юли 2020, 20:53

,
Последна промяна Вуйчо на 09 Ное 2020, 17:23, променена общо 2 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от (bubsa) » 25 Юли 2020, 22:16

Кутията ти рита при 3>2 от "мозъка".Срещу около 1000лв ще спре да го прави :mhihi:
За мен смяната на маслото на 50-60к км е излишна загуба на пари и време,а и шанс за предизвикване на проблеми!Ако го сменяш при този интервал 7-8 пъти или не го сменяш и скоростите се счупят и ги ревизираш от-до е все тая като пари.А и не мисля,че със смяна на масло скоростите ще са безпроблемни повече от 300-400к км.И при двете положения си карат по толкова.Зависи как се използва колата,предимно градско или не.
Друго много важно!!!Ресет на АСК не се прави освен ако не е напълно ремонтирана.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от BMW_POWER » 26 Юли 2020, 2:48

Темата е много тегава. Ще говоря за себе си, всеки да си прави сметката (според парите си). С АСК се срещнах за първи път през 1995г. От 2008 карам (и винаги ще карам) автомат. Първата ми кола беше Шеви Кавайе. "На тези коли не се сменя маслото в скоростната кутия". Така каза китаеца до нас. Отидох при друг механик. От кутията изтече черна течност подобна на гной. Ужас! После купих още три коли автомат. Сменям маслото ма 80 000км. Пълна синтетика, както и в двигателя. Един единствен път съм имал проблем на кола около 180 000 км. Смениха някакъв "кит", който после ги прекарах и мина "по гаранция", която си бях платил.
Миналата събота смених масло на скоростна кутия. Смених свещи и кабели. Нормално за кола на 167 000км :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от skoti79 » 26 Юли 2020, 6:48

На Враца, има ли читав сервиз за автоматици ?
Това, за което говориш, няма да изчезне след смяна на маслото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от vladobate » 26 Юли 2020, 9:16

(bubsa) написа:Кутията ти рита при 3>2 от "мозъка".Срещу около 1000лв ще спре да го прави :mhihi:
За мен смяната на маслото на 50-60к км е излишна загуба на пари и време,а и шанс за предизвикване на проблеми!Ако го сменяш при този интервал 7-8 пъти или не го сменяш и скоростите се счупят и ги ревизираш от-до е все тая като пари.А и не мисля,че със смяна на масло скоростите ще са безпроблемни повече от 300-400к км.И при двете положения си карат по толкова.Зависи как се използва колата,предимно градско или не.
Друго много важно!!!Ресет на АСК не се прави освен ако не е напълно ремонтирана.

Колега , би ли уточнил защо не се прави ресет на АСК ? Или имаш предвид точно тази и защо . Благодаря . Пък и от мнението не разбрах ти какво даде като отговор , да се сменя или хич . Аз сменям на около 50000км , вярно петстепенна кутия , винаги съм усещал подобрение , дори ако е почнала да приритва леко изчезва. Маслото е по спецификация , не оригинално , сменям го ръчно с градинска пръскачка и съм доволен . Кутия си "отива" ако си е "тръгнала" :mhihi: независимо сменяш или не , независимо с машина или ръчна . И вярно градското е по-тежък режим та само изминатите километри не са показател за оставащия живот на такъв механичен възел още повече и предишната експлоатация е фактор .

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от TNT » 26 Юли 2020, 10:22

На 60к мисля е малко прекалено. Врътни 80-100к и тогава сменяй пак.

На мен ми е интересно дали някой е слагал добавка в автомат при смяната на маслото ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от ekalchev » 26 Юли 2020, 11:20

Вуйчо написа:"НЕЩО КОЕТО РАБОТИ НЕ СЕ ПИПА". :mhihi: :dunno:

Еми то и двигателя ти работи защо да му сменяш маслото? :)
Аз смених масло наскоро на 135хил на ZF8. Майсторчета въобще не ги слушам кой какво говори. ZF имат документация и там се препоръчва първа смяна на 120хил (ако не бъркам) и след това по-чести смени. Със сигурно за механиката смяната на масло е положителна, на дали някой мисли обратното. Въпроса е че тези кутии станаха много сложни и има и други неща освен механиката и от там идват проблемите. Примерно въпроса с адаптациите е сложен и като смениш маслото имаш кутия която се е адаптирала за работа със старото масло и с новото почва да работи малко по-различно. Идеалния вариант е да се направят нови адаптации (не просто да се изтрият) но процеса е сложен и ако не го направиш както трябва може да стане по-зле. Аз лично не пипах адаптациите, усещам лека промяна в работата на кутията надявам се с времето адаптациите са се нагодят. Смятам че е добре да се сменя както е предписано, защото ако направиш първа смяната на 300хил примерно, ще бъде "шок" за кутията, защото адаптациите ще са за изключително старо масло, а пък ти си налял ново и тоя контраст в качествата на флуида ще се усетят като проблем.

Вуйчо написа:PS: тези кутии ZF 6HP, как е по-правилно да им се прави смяната на масло, ръчно или машинно?

Машината смяна подменя 100% от маслото докато ръчната 60%. Според тебе кое е по-добре?

vladobate написа:Колега , би ли уточнил защо не се прави ресет на АСК ?

Аз също много се чудих за този ресет. От събраната информация разбирам, че тези адаптации правят кутията да работи по-гладко с процеса на амортизация на механичните елементи и маслото. При един ресет казваш на софтуера, че кутията ти е чисто нова и да работи като такава. Е да ама ти си сменил само маслото но механичната амортизация ти е още налице. Резултат е че почват ритания и неравномерна работа. Това може да се избегне ако се мине през процес на адаптация, който изисква специални стъпки които трябва да следваш, отнема време и ти трябва прав път на който няма други коли за да го изпълниш, защото трябва да караш с определена скорост на определена предавка определено време. Виждам че някой хора просто си изтриват адаптациите и продължават да карат след това. Кутията започва да се адаптира наново но тъй като не се кара с предписаните условия настава някакъв хаос в софтуера и почват проблемите. Ако не си решен да изпълниш напълно Re-Learn процедурата, по-добре е да оставиш старите адаптации за ZF6

Ето стъпките за адаптиране

Re-Learning the Adaptations
The most important part of resetting transmission adaptations is the re-learn process. Refer to the process
below to see the re-learn procedure your vehicle needs after its transmission adaptations have been
reset.
Before starting this procedure, ensure the following conditions have been satisfied;
1) The adaptation values have been cleared
2) The error memory codes, if any, have been read, recorded and cleared
3) ATF temperature is 122F or above (adaptations will not learn if not)
1. Step 1 Adaptation Re-Learn Procedure (D-Mode)
1) From a standstill, accelerate the vehicle in D Mode with very light throttle (15-25% if
monitoring pedal angle with MHD) to 4th gear
2) Continue to accelerate with light throttle (20-40%) to 6th gear
3) Let the vehicle coast to ~25mph, then slow the vehicle to a standstill with light brake
application
4) With the brakes applied and the vehicle at a standstill, wait for 10 seconds
5) Repeat steps 1-4 for 9 cycles, then proceed to Step 2 below (M-Mode)2. Step 2 Adaptation Re-Learn Procedure (M-Mode)
1) With the shifter in M Mode, accelerate the vehicle to ~30mph and select 3
rd gear
2) Continue driving for 2 miles
3) Accelerate the vehicle to ~45mph and select 5th gear
4) Using light throttle, accelerate to 50mph and then coast to ~40mph without applying the
brakes, repeat for 4 cycles, then
5) Accelerate to 55mph and select 6
th gear
6) With light throttle, accelerate to 65mph then coast to 50mph without applying the brakes,
repeat for 4 cycles, then
7) Select 3rd gear and repeat steps 1-6 for 5 cycles, then coast to a standstill and proceed to
Step 3 below
3. Step 3 (Shift Confirmation)
1. With the vehicle at a standstill, shift from “N” to “D”, wait 5 seconds then shift back into “N”
2. Repeat this for 4 cycles, then
3. Shift from “N” to “R”, wait 5 seconds then shift back into “N”
4. Repeat this for 4 cycles, then
5. Check error memory to ensure there are no codes
This concludes the basic procedure for re-learning the transmission adaptations. Please keep in
mind that the transmission will continue to learn over the next few days to completely learn itself
into the new parameters and shift quality will continue to improve. Drive the vehicle as normal.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от ceco_kd » 26 Юли 2020, 13:22

Сега не знам как е за ЗФ кутиите, но мисля че едва ли ще е кой знае каква разлика. Моята е ГМ. Имам колата от година и вече около 12-13К. Масло не съм сменял. Да кажем, че съм малко неглиже и мисля, че нещо като работи не се пипа, за да не ме е яд после(имал съм такива случаи). С ИНПА докато си цъках един скучен следобед ресетнах адаптациите. После пусках принудително клапаните да тракат и т.н. След това определено се усещаше по-особено превключване между предавките. Ставаше по мудно и се усещаше, а преди ресетването - не. Нищо не предприех и просто си карах ден след ден. В един момент се усетих, че вече онова мудно сменяне между предавките го няма. Дори брат ми му прави впечатление, че моя ГМ сменя по-меко и неусетно дори в сравнение с неговия ЗФ. Като заключение ме мисля, че нещо й стана на кутията от моите действия. А по темата и аз се чудя от известно време дали да го сменя или не, но просто ме е страх да не предизвикам сам нещо или да ос*ра нещо докато я правя процедурата.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от DigitalExile » 26 Юли 2020, 13:39

(bubsa) написа:За мен смяната на маслото на 50-60к км е излишна загуба на пари и време,а и шанс за предизвикване на проблеми!



Нормално ако майстора ти е идиот да имаш проблеми след това.
Правилната смяна на масло носи само положителни неща, неправилната предизвиква проблеми :yes:

Които е имал здраво работеща кутия и след смяна на масло си е предизвикал проблеми по добре да си смени масйтора докато е време.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от vladobate » 26 Юли 2020, 14:15

TNT написа:На 60к мисля е малко прекалено. Врътни 80-100к и тогава сменяй пак.

На мен ми е интересно дали някой е слагал добавка в автомат при смяната на маслото ?

От ZF ако се не лъжа споменават 60-80000км макс не е до прекаленото , пък и от кутия до кутия ( втора ръка ) има разлика в състоянието . Добавка се слага евентуално и само да обира влагата , нищо друго не прави . Иначе съм ресетвал няколко пъти и лашкане или ритане никакво няма , на 5HP , понякога има малко разлика към по-добро , че жената я кара лееежеерно :lol: . Но щом има описание за адаптация на 6HP значи има защо . А колкото до количеството за смяна в БМВ им излизало 3.5литра да сменят по програма , това навремето и оттогава си го сменям винаги самичък . ПС: Кат го сменям 80% ново наливам , 60% е мъничко .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Borymeckata » 26 Юли 2020, 15:15

Ще кажа само за себе си, акъл не давам на никого...
Моята кутия е GM5 и до ден-днешен (девета година вече, егааати...) работи без НИКАКВИ проблеми. Никакви аномалии в работата и като я закача да прочета грешките - 0 грешки за кутията. И аз се чудих по тоя въпрос (смяна на маслото или не?) и за себе си реших да го сменя. Даже съм пуснал специална тема за смяната в Х-форума, още си стои там - може някой да я погледне, ако има интерес.

Колата ми в сервиз никога не е стъпвала, смяната направихме с един приятел. Първият път сложихме някакво друго масло, не това, което дават за кутията. Покарах 2000 км. и ми направи впечатление, че като загрее, колата тръгва с малко газ. А преди смяната тръгваше без да подавам... Приех първата смяна за промивка и направихме втора, вече с "истинското" масло. Всичко заспа, но то и преди си беше перфектно - никакви ядове преди и след смяната. След около 50 - 60 хиляди км. - пак същото и пак - никакви проблеми.

За мен не е нормално някакъв механизъм да работи с едно масло 10 години. Сменяваме маслото в двигатели, в ръчни скоростни кутии, раздатки, диференциали, хидравлики, даже и в секторната кутия на ГАЗ-ката, също и в редовата ГНП, даже и в косачката си сменявам маслото всяка година, въпреки, че няма пробка за източване, та се налага да я обръщам... Та защо точно автоматикът да бъде изключение?
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от acho.rs » 26 Юли 2020, 16:32

Сменях маслото и на Ф11ката и на Ягуара (ZF 6HP) . След смяната маслото на 5цата, тя започна да рита, което поотшумя но така и не включаше като хората. После при едно задръстване на връщане от гърция се оказа, че маслото в кутията стигнало 136 градуса и го смених пак, този път при сигурен техник. Никакви проблеми, все едно нищо не е пипано. На Ягуара кутията течеше от пробката (немска работа) и го смених - имаше едно дразнещо подскачане при включване 2->3та и изчезна (от настройките де, не от маслото).
Факт е че пише че маслото е лайфтайм - ако гаранционния пробег е лайфтайм, значи смяна се прави на 200 000км. Поне аз, не мисля и на джипката да го правя преди да достигне този пробег, което ще е след около 5 години. Не знам кой измисли, че ще сменя масло на кутия на 60 000км... но предвид, че е лесна операция и се навъдиха доста измислени техници, можем да се сетим от къде тръгват легендите. Очаквам до няколко години, да се заговори за смяна на масло на кутия и смяна на верига при всяка смяна на маслото . :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
Мечтае да кара: iX50

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от top » 26 Юли 2020, 18:47

Общо взето са здрави автоматиците и GM и ZF.. На предишната ми кола X5 E53 фейслифт 3.0d със ZF автоматик го смених без да е имало проблем на около 300 000км.. на сегашната ми X1 го смених на 120 000км и пак не е имало проблем. На един дърт X5 първо поколение му се скапа на около 400 000км автоматика, без никога да е сменяно маслото, но го оправиха и пак е на пътя..


Sent from my iPhone using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от (bubsa) » 26 Юли 2020, 19:36

vladobate написа:
(bubsa) написа:Кутията ти рита при 3>2 от "мозъка".Срещу около 1000лв ще спре да го прави :mhihi:
За мен смяната на маслото на 50-60к км е излишна загуба на пари и време,а и шанс за предизвикване на проблеми!Ако го сменяш при този интервал 7-8 пъти или не го сменяш и скоростите се счупят и ги ревизираш от-до е все тая като пари.А и не мисля,че със смяна на масло скоростите ще са безпроблемни повече от 300-400к км.И при двете положения си карат по толкова.Зависи как се използва колата,предимно градско или не.
Друго много важно!!!Ресет на АСК не се прави освен ако не е напълно ремонтирана.

Колега , би ли уточнил защо не се прави ресет на АСК ? Или имаш предвид точно тази и защо . Благодаря . Пък и от мнението не разбрах ти какво даде като отговор , да се сменя или хич . Аз сменям на около 50000км , вярно петстепенна кутия , винаги съм усещал подобрение , дори ако е почнала да приритва леко изчезва. Маслото е по спецификация , не оригинално , сменям го ръчно с градинска пръскачка и съм доволен . Кутия си "отива" ако си е "тръгнала" :mhihi: независимо сменяш или не , независимо с машина или ръчна . И вярно градското е по-тежък режим та само изминатите километри не са показател за оставащия живот на такъв механичен възел още повече и предишната експлоатация е фактор .

Искам да кажа,че аз не бих се занимавал със смяна на масло в скоростите.
Първо,защото няма да карам колата 500К км.Второ,защото и да и удължа живота ще е незначително,а ще съм набил повече пари за масло отколкото за пълна ревизия на кутията.
Това си е мое мнение!
За ресета.Не се прави,защото след него кутията нама как да заработи като хората при положение,че си "мисли",че е нова,а компонентите и не са.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Dextuar » 26 Юли 2020, 21:33

(bubsa) написа:
vladobate написа:
(bubsa) написа:Кутията ти рита при 3>2 от "мозъка".Срещу около 1000лв ще спре да го прави :mhihi:
За мен смяната на маслото на 50-60к км е излишна загуба на пари и време,а и шанс за предизвикване на проблеми!Ако го сменяш при този интервал 7-8 пъти или не го сменяш и скоростите се счупят и ги ревизираш от-до е все тая като пари.А и не мисля,че със смяна на масло скоростите ще са безпроблемни повече от 300-400к км.И при двете положения си карат по толкова.Зависи как се използва колата,предимно градско или не.
Друго много важно!!!Ресет на АСК не се прави освен ако не е напълно ремонтирана.

Колега , би ли уточнил защо не се прави ресет на АСК ? Или имаш предвид точно тази и защо . Благодаря . Пък и от мнението не разбрах ти какво даде като отговор , да се сменя или хич . Аз сменям на около 50000км , вярно петстепенна кутия , винаги съм усещал подобрение , дори ако е почнала да приритва леко изчезва. Маслото е по спецификация , не оригинално , сменям го ръчно с градинска пръскачка и съм доволен . Кутия си "отива" ако си е "тръгнала" :mhihi: независимо сменяш или не , независимо с машина или ръчна . И вярно градското е по-тежък режим та само изминатите километри не са показател за оставащия живот на такъв механичен възел още повече и предишната експлоатация е фактор .

Искам да кажа,че аз не бих се занимавал със смяна на масло в скоростите.
Първо,защото няма да карам колата 500К км.Второ,защото и да и удължа живота ще е незначително,а ще съм набил повече пари за масло отколкото за пълна ревизия на кутията.
Това си е мое мнение!
За ресета.Не се прави,защото след него кутията нама как да заработи като хората при положение,че си "мисли",че е нова,а компонентите и не са.
Тук ключовото е пазарната цена на автомобила. Ако вземеш тъкмо излязло от гаранция G11 на 200к, едва ли ти е по-евтино да я караш до 250к и после да смениш кутията с друга, вместо превантивно да смениш маслото. Да не говорим, че при Ф сериите не е като да си набереш кутия от някоя морга и да я боцнеш в колата и тя да тръгне. Аз съм за смяна на маслото в кутията и по-точно за промивка на 80к км или 5 години.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook