Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Модератор: Общи модератори
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Интересно ми е каква е практиката с новите автомобили. На колко години се сменя чисто новият автомобил с друг чисто нов така, че да си изгубил възможно най-оптимално от себестойността? Като изтече гаранцията? 1г. преди да изтече? Нямам предвид конкретна марка, по принцип ми е интересно как стоят нещата. Говорим за нормален финансов лизинг за физическо лице. Оперативните, Н1, връщане на ДДС и другите врътки не ме интересуват. Под оптимална загуба на себестойност имам предвид примерно ако за 3г. губиш 30%, а за 4г. губиш 50% и повече то оптималната загуба при този пример ще е 3г. и 30%.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Още като я купиш губиш най-много. От там нататък всичко е плавно. Губиш най-много, понеже тя вече не е "чисто нова" и за да я купи някой, то трябва да му свалиш цената доволно под новата, която на всичко отгоре се продава на "промоция"(понеже всички правят отстъпки)и ако ти не си я взел на такава, то си още по-губещ, ако така виждащ нещата. Та затова и през първата година и до края на втората цената е паднала най-много. После вече следва едно плавно падане. Тоест ти се набутваш със самото закупуване и няма как да се набуташ малко след това ако търсиш такъв момент. Според мен купиш ли нова една кола И СИ БРОИШ парите(тоест не са ти неограничени), просто си я караш докогато можеш. Това поради много причини, но най-важната е, че вече си вложил в нея, знаеш я каква е, поддържал си я, ако я продадеш ще е почти подарък и най-важната, че ще повториш тоя филм наново и пак ще си пред тая въпросителна кога да я продадеш. Познавам хора, които си купиха чисто нови коли и си ги караха бая години след това, един директор на завод си взе Е60 525и още като излезна и си го търкаля, познавам и още един такъв с Ф01, а преди това си беше купил чисто нови съответно Е36 320и и Е39 525д фейсовото като то застъпи Е36-цата и ги имаше двете бая време, сина единия ги караше на по-късен етап. Тоя човек определено има бол пари, но си кара колите и не вижда смисъл да ги подарява.
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Спомням си, че бях чел някъде един дълъг анализ и заключението беше, че най-малко си на загуба, ако продадеш новата си кола на 4-тата година. Веднъж правих много тънки сметки с калкулатора и установих, че ако си взема нещо на оперативен лизинг за 4 години, загубата ми ще е незначително по-голяма, от тази да взема нещо на нормален лизинг, което след като го изплатя, ще стане мое. Като сложим цена на кредита, каско, застраховки, загуба на стойност, обслужване, планирана смяна на части и какво ли още не, сумата става почти същата, като тази която ще платиш на някоя фирма като Simpl, която ти дава нов автомобил срещу някаква месечна вноска в която е включено всичко. Само им се обаждаша на определено време, за да дойде един тупан от фирмата, да вземе колата, за да я обслужи или да и смени гумите. Следващата ми кола ще е на операивен лизинг.
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Кривата на обезценяване има 2 основни момента- първия е като излезе колата нова от дилъра- цената пада веднага едно 5-10%. Следващия момент е като возилото излезе от фабрична гаранция- внезапния пад там е около 15-20%. През останалото време обезценяването е плавно, но скоростта на обзценяване зависи от марката и модела. Най- стръмното обезценяване е на разните амг-та, м-ки, рс-и и други подобни. Прието е че тези коли. на края на гарснцията си (3-4 години) са на 50% от цените им като нови. Сув- овете се обезценяват по-бавно. Пикапите- най- бавно. Единственото изключение са г- класите на Мерцедес които независимо, че са страшно ненадеждни държат винаги високи цени.
Разбира се горното е само ориентировъчно и важи за Щатите... разните Хонди и тойоти на 2 години почти нямат обезценяване. Шевролети, фордове и т.н са като амг-тата ама не съвсем...
Повечето возила след 10 години почти нямат обезценяване и си седят на същите пари.
Като цяло колкото по- нова е колата толкова е по- стръмно обезценяването с два добре изразени пада както написах по- горе.
Разбира се горното е само ориентировъчно и важи за Щатите... разните Хонди и тойоти на 2 години почти нямат обезценяване. Шевролети, фордове и т.н са като амг-тата ама не съвсем...
Повечето возила след 10 години почти нямат обезценяване и си седят на същите пари.
Като цяло колкото по- нова е колата толкова е по- стръмно обезценяването с два добре изразени пада както написах по- горе.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Всичко казано дотук + зависи и колата колко е масова, модификацията колко е рядка. Колко бройки са произведени + естествено ако разни недъзи и слаби места излязат с времето и започне да се шуми по форуми и сайтове, веднага ще ускори падането на цената.
Според мен нова ако е и то на собствено финансиране, с готови пари, трябва да я вземеш ако възнамеряваш да я караш дълго. Ако тактиката ти е да сменяш постоянно с по-нова и имаш постоянен месечен бюджет за кола, то някакъв лизинг ще ти свърши работа перфектно.
Аз примерно за града за работа си взех чисто нова кола, не особено високо бюджетна. Не можех да намеря такава втора ръка, за нова имаше опашки по година и половина. Успях там покрай коронавируса да хвана една за кратък срок. Точно каквото ми трябва е и не мисля никога да я продавам, някога ще я командировам на село, затова и се прежалих да се набутам за нова. Става въпрос за новото Сузуки Джимни, което от следващата година няма да се предлага в Европа повече, което ще й запази цената допълнително.
Доста хора ще ми се изсмеят какво съм си купил и за колко пари, но не ми пука, а и конкретно това ми трябва.
За работните коли е най-лесна сметката, понеже знаеш, че тази кола ти изкарва Х лева, струва ти У лева при оперативен лизинг на месец, и него мислиш и преживяваш повече.
Според мен нова ако е и то на собствено финансиране, с готови пари, трябва да я вземеш ако възнамеряваш да я караш дълго. Ако тактиката ти е да сменяш постоянно с по-нова и имаш постоянен месечен бюджет за кола, то някакъв лизинг ще ти свърши работа перфектно.
Аз примерно за града за работа си взех чисто нова кола, не особено високо бюджетна. Не можех да намеря такава втора ръка, за нова имаше опашки по година и половина. Успях там покрай коронавируса да хвана една за кратък срок. Точно каквото ми трябва е и не мисля никога да я продавам, някога ще я командировам на село, затова и се прежалих да се набутам за нова. Става въпрос за новото Сузуки Джимни, което от следващата година няма да се предлага в Европа повече, което ще й запази цената допълнително.
Доста хора ще ми се изсмеят какво съм си купил и за колко пари, но не ми пука, а и конкретно това ми трябва.
За работните коли е най-лесна сметката, понеже знаеш, че тази кола ти изкарва Х лева, струва ти У лева при оперативен лизинг на месец, и него мислиш и преживяваш повече.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
По пътя на логиката, колкото по-рядко сменяш колите, толкова по-малко се набутваш, без значение дали купуваш на лизинг или в кеш.
В развитите икономики, където има истински лизинг за физически лица(а не 'финансов' като у нас), понякога е възможно да ти излезе по-изгодно да лизинговаш, но това се получава заради политиките(incentives) на производителя или финансовата компания.
В България финансовия лизинг е страшно дърво, като бях млад се набутах веднъж и съм се зарекъл да не повтарям, ако трябва ще карам кола за 3 бона като от онази тема...
В развитите икономики, където има истински лизинг за физически лица(а не 'финансов' като у нас), понякога е възможно да ти излезе по-изгодно да лизинговаш, но това се получава заради политиките(incentives) на производителя или финансовата компания.
В България финансовия лизинг е страшно дърво, като бях млад се набутах веднъж и съм се зарекъл да не повтарям, ако трябва ще карам кола за 3 бона като от онази тема...
Последна промяна msi200 на 14 Авг 2020, 8:23, променена общо 1 път
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
msi200 написа:колкото по-рядко сменяш колите, толкова по-малко се набутваш
Да де, ама кой иска да кара една и съща кола 15-20 години? Даже и 10 ми е твърде много.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Ами например аз Х5-цата я карам 10та година и не ми е омръзнала. Но това е, защото имам и други коли



I love the sound of V8 in the morning...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
У нас Шкодата е най - оптимална. Хем дават огромни отстъпки за нови, хем всеки си ги кара, съответно никой не продава и цените са високи... не са като БМВ и Ауди, които на 2рата година са си сменили собствениците по 3 пъти.
Натам по класове, джипките се обезценяват най-бавно. Особено Х5 с някаква история....
Най-добрият възможен вариант е да имаш опцията да оставяш колите на най-близките роднини. Така нито се губи смисъла от адекватна поддръжка, нито се губят сериозни суми.
Натам по класове, джипките се обезценяват най-бавно. Особено Х5 с някаква история....
Най-добрият възможен вариант е да имаш опцията да оставяш колите на най-близките роднини. Така нито се губи смисъла от адекватна поддръжка, нито се губят сериозни суми.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Я кажете каква е схемата за оперативен лизинг на физическо лице
Страшно голямо значение има какъв автомобил е. Автора на темата хубаво се е насочил за обезценяването, понеже това е 60-70% от разхода на един нов автомобил. Погледни електричките. Някои за 3 години имат над 70% обезценка. Това си е харакири. 3-4 години и направо за Надин
И от мен един глас за Шкода.
За мен няма смисъл от покупка на нов автомобил без "врътките" ДДС, N1 и т.н. Бих взел като ФЛ само, ако е минала поне първият "шамар" - излязла от магазина. А основният плюс на нова кола в гаранция за мен е, че е по-надеждна. Не, че няма да влиза в сервиз - новите автомобили са боклуци. Ама ще е рядко. И ако наистина ти трябва да ти върши работа, въртят се много километри... си заслужава. Ако е да ходим до работа и до супермаркета, по-добре да се види темата за имотите в Гърция.
П.П. Ако сериозно ще купуваш, изчакай края на ноември - началото на декември. Тогава ще трябва да оправят годишните таргети за бройки и се раздават отстъпки. Другата опция е изложението на Интер Експо Център, но то е далече.

Страшно голямо значение има какъв автомобил е. Автора на темата хубаво се е насочил за обезценяването, понеже това е 60-70% от разхода на един нов автомобил. Погледни електричките. Някои за 3 години имат над 70% обезценка. Това си е харакири. 3-4 години и направо за Надин

За мен няма смисъл от покупка на нов автомобил без "врътките" ДДС, N1 и т.н. Бих взел като ФЛ само, ако е минала поне първият "шамар" - излязла от магазина. А основният плюс на нова кола в гаранция за мен е, че е по-надеждна. Не, че няма да влиза в сервиз - новите автомобили са боклуци. Ама ще е рядко. И ако наистина ти трябва да ти върши работа, въртят се много километри... си заслужава. Ако е да ходим до работа и до супермаркета, по-добре да се види темата за имотите в Гърция.
П.П. Ако сериозно ще купуваш, изчакай края на ноември - началото на декември. Тогава ще трябва да оправят годишните таргети за бройки и се раздават отстъпки. Другата опция е изложението на Интер Експо Център, но то е далече.

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
TNT написа:Я кажете каква е схемата за оперативен лизинг на физическо лице![]()
Насочен е към фирмите този лизинг. Идеята му е, че независимо от каква е колата и дали има или не N1, можеш да ползваш данъчен кредит и се признава за разход на фирмата месечната вноска. Оперативен лизинг за физическо лице.... хм....не съм чул някой да си е взел.
msi200 написа:Ами например аз Х5-цата я карам 10та година и не ми е омръзнала. Но това е, защото имам и други коли![]()
със сигурност това е обяснението. Можеш и 20 да я караш така.
Последна промяна sub_eleven на 14 Авг 2020, 8:38, променена общо 1 път
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
TNT написа:Я кажете каква е схемата за оперативен лизинг на физическо лице![]()
Страшно голямо значение има какъв автомобил е. Автора на темата хубаво се е насочил за обезценяването, понеже това е 60-70% от разхода на един нов автомобил. Погледни електричките. Някои за 3 години имат над 70% обезценка. Това си е харакири. 3-4 години и направо за НадинИ от мен един глас за Шкода.
За мен няма смисъл от покупка на нов автомобил без "врътките" ДДС, N1 и т.н. Бих взел като ФЛ само, ако е минала поне първият "шамар" - излязла от магазина. А основният плюс на нова кола в гаранция за мен е, че е по-надеждна. Не, че няма да влиза в сервиз - новите автомобили са боклуци. Ама ще е рядко. И ако наистина ти трябва да ти върши работа, въртят се много километри... си заслужава. Ако е да ходим до работа и до супермаркета, по-добре да се види темата за имотите в Гърция.
Няма смисъл ако нямаш парите за нова кола. Или ако ги имаш отскоро и още ти се с видят. Ако цял живот си изкарвал по мин 200-300к на година, няма да тръгнеш да обикаляш автокъщите за 2ра ръка. Поне хората в белия (и жълтия) свят не го правят. Натам всичко друго са теории за "грешни пари" които сме развили в страна където със средната заплата трявба да работиш 15 години за ново БМВ
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Ами има значение дали колата я взимаш да си стои при теб или искаш да сменяш по-често.
Ако ще подменяш парка на повече от 5-години тогава е по-добре да си я купиш. Иначе на оперативен лизинг сякаш е по-добре. Във фирмата се сме купували, но миналата година зехме на оперативен лизинг , като то пак можеш да си я купиш накрая ако искаш /по остатъчна стойност/. В общи линии за работа е едно за лично ползване друго. Колко и да са калпави новите, нови са. Мойта Шкода е на 69 000 км в момента още не съм бил в сервиз за каквото и да е освен ТО.
Ако ще подменяш парка на повече от 5-години тогава е по-добре да си я купиш. Иначе на оперативен лизинг сякаш е по-добре. Във фирмата се сме купували, но миналата година зехме на оперативен лизинг , като то пак можеш да си я купиш накрая ако искаш /по остатъчна стойност/. В общи линии за работа е едно за лично ползване друго. Колко и да са калпави новите, нови са. Мойта Шкода е на 69 000 км в момента още не съм бил в сервиз за каквото и да е освен ТО.
Хм,хм...
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
И отделно е хубаво ако ще е нова, да я пръснеш от каране. Ако няма да я пръскаш, за какво ти е нова?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
sub_eleven написа:Насочен е към фирмите този лизинг.
И аз така знам, но от първите мнения останах с впечатление, че има нещо ново.
acho.rs написа: Ако цял живот си изкарвал по мин 200-300к на година
Още ли говорим за ФЛ със заплати по 20-25к ?

Моджо написа: Колко и да са калпави новите, нови са.
Точно


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани