Покупка на употребявано турбо?
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Покупка на употребявано турбо?
Здравейте, какво трябва да се гледа при покупка на турбо втора ръка, така че да се избегнат всички рискове или да се сведат до минимум?
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Покупка на употребявано турбо?
Аксиален и радиален луфт. Но имай впредвид че и чисто ново пак има лек луфт. Въпросът е колко!!! Все пак като влезе масло и уплътнява допълнително.
-аксиалния е леко допустим
-радиалния ако има луфт е зле положението
-аксиалния е леко допустим
-радиалния ако има луфт е зле положението
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Покупка на употребявано турбо?
Обратното е - радиален е допустим, като границата по спомен е 0.5-0.7мм. Аксиален не трябва да има никакъв. Също да се огледа корпусът за цепнатини, както и да се раздвижи геометрията, за да се види мърда ли леко или има задържания...
- nCuXoHeBpo3eH
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: CBR 900RR
Re: Покупка на употребявано турбо?
Ако корпусът на твоята е здрав, при уговорка, че не знам за каква турбина става въпрос, провери колко ще ти излезе една нова средна част. Доста продавачи започнаха да не познават парите за употребявани части.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Покупка на употребявано турбо?
Вече има доста варианти за нова "сърцевина", предварително балансирана и т.н.... и струват 3-4-500лв....
Re: Покупка на употребявано турбо?
нулев (или почти нулев) аксиален ход. може малко да хлопа радиално ама трябва да е меко а не да се усеща като празен луфт с твърд край до край. гледай лопатките да не са нащърбени.
нов картридж също е оферта ако корпуса е ок.
нов картридж също е оферта ако корпуса е ок.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Покупка на употребявано турбо?
Аксиалния луфт е в стотни от мм , допуск специфичен за турбото и ако на ръка се усеща значи не е добре работата . Този ход по оста е абсолютно недопустим защото променя отстоянието от перката до корпуса / охлюва . Има специален лагер който поема ударите на налягането в посока на оста и луфта там означава износване . Радиалния луфт е допустим да се усеща на ръка като се мести , но е твърде специфично като според вида на турбината и опита на "проверяващия" . Ако е някоя закоксувала маслото турбинка тоя луфт може и да изглежда в норма ама да не е .
При всички втора ръка турбини има един момент че е възможно да са износени и леглата на лагерите в корпуса , и оста на турбото което ще наложи поставяне на нова перка или дори отказ от ремонт изобщо . Това в зависимост от типа турбо разбира се . Предварително няма как да бъде балансирано нищо по тоя "картридж" . При всяко разглобяване на оста и комперсорната перка се налага отново динамично балансиране .
При всички втора ръка турбини има един момент че е възможно да са износени и леглата на лагерите в корпуса , и оста на турбото което ще наложи поставяне на нова перка или дори отказ от ремонт изобщо . Това в зависимост от типа турбо разбира се . Предварително няма как да бъде балансирано нищо по тоя "картридж" . При всяко разглобяване на оста и комперсорната перка се налага отново динамично балансиране .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Покупка на употребявано турбо?
При радиален луфт извън норма ще има омасляване някъде по турбото - ако е излъскано отвсякъде, много е вероятно да се прикрива проблем. Готовите картриджи са балансирани, но не са регулирани на положение "празен ход" и на ниски обороти - ако не се направи това, ще има лаг и турбото ще тръгва от по-високи от нормалните обороти...
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани