Избор на телоподаващо.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Избор на телоподаващо.

Мнение от luizov » 25 Яну 2021, 13:52

Решил съм да си купя телоподаващо за хоби цели (никога не съм заварявал с такова). Заварявал съм единствено с кра кра и то дребни работи, общо взето нищо не разбирам от заварки. Искам да може да заваря по тънки ламарини, да е що годе качествено, но да не е и скъпо. Хвърлил съм око на Del eco control 160 или 200а, прочетох, че те обаче били зглобка на китайчетата, но пък цената е прилична. Някой може ли да даде обективно мнение за тях. Също ме интересува за хоби цели дали 160а ще е достатъчно. Предимно ще го използвам за едно е36 купе, дето мисля да си го правя съботно неделен проект, тук таме да го позакърпя, евентуално някой винкел да заваря на вилата на село и тем подобни работи.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от Моджо » 25 Яну 2021, 14:21

Моето е от лидъл, даже беше намалено на 150 лв преди 2 3 седмици . Работи си екстра за дребни заварки.
Хм,хм...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от Borymeckata » 25 Яну 2021, 15:32

Тия от Лидл май бяха без газ да им се подава? Или бъркам?
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от Моджо » 25 Яну 2021, 17:11

Без.
Хм,хм...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 325i
Детайли за колата: сива

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от empar » 25 Яну 2021, 17:25

luizov написа:Хвърлил съм око на Del eco control 160 или 200а


Правилно си хвърлил! 160 ампера са ти достатъчни за Е36 и да си "прекапеш" оградата на вилата.
Ако чак толкова те притеснява китайската сглобка се ориентирай към моделите им SELF control, които по спомен са 100% българска сглобка, макар и с някой и друг китайски компонент! Неизбежно е, пък и от китайска сглобка до китайска сглобка разликата може да е космос! За хоби цели според мен не си струва разликата. По-добре скочи на 200 амперов ECO control, защото не се знае кога точно ще ти изпадне по-дебела ламаринка!
Най-важното при DEL е СУПЕР АДЕКВАТНАТА поддръжка и отношение към клиента!
Преди ковида предлагаха опцията да отидеш на място да пробваш буквално всичко от продуктовата им гама на място, така че с марката няма как да сбъркаш, а моделът вече е въпрос на колко пари ти се дават! :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от luizov » 25 Яну 2021, 17:49

empar написа:
luizov написа:Хвърлил съм око на Del eco control 160 или 200а


Правилно си хвърлил! 160 ампера са ти достатъчни за Е36 и да си "прекапеш" оградата на вилата.
Ако чак толкова те притеснява китайската сглобка се ориентирай към моделите им SELF control, които по спомен са 100% българска сглобка, макар и с някой и друг китайски компонент! Неизбежно е, пък и от китайска сглобка до китайска сглобка разликата може да е космос! За хоби цели според мен не си струва разликата. По-добре скочи на 200 амперов ECO control, защото не се знае кога точно ще ти изпадне по-дебела ламаринка!
Най-важното при DEL е СУПЕР АДЕКВАТНАТА поддръжка и отношение към клиента!
Преди ковида предлагаха опцията да отидеш на място да пробваш буквално всичко от продуктовата им гама на място, така че с марката няма как да сбъркаш, а моделът вече е въпрос на колко пари ти се дават! :bchug:
Благодаря, точно от такова мнение имах нужда. Принципно нямам проблем с това, че е китайско, важното е да е качествено. Май така ще направя, ще взема едно 200 амперово еко.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от drifty » 25 Яну 2021, 19:37

Аз съм с ДЕЛ Еко контрол 200 ампера - препоръчвам ти да вземеш бутилка с Коргон, вместо CO2. /В случай, че има от къде да си я зареждаш в последствие/

Колегата е прав иначе - в магазина бяха супер любезни и дадоха на бащата да заварява на място да пробва. Устройството е леко и доста приятно за мъкнене, лесно се настройва. Можеш да експериментираш с ампераж и скорост на телта /ако не се лъжа/. Но определено с коргона заваряваше по-добре, много чист шев ставаше, докато с CO2то на нас не ни се получава много добре, но е важно да отбележа, че нямаме никакъв опит с телоподаващо, а само с електрожен.

Помня, че доста четохме по темата като купувахме и се спряхме на тази фирма. Не мисля, че ще сбъркаш :) Освен това, еко контрол версиите се правят по поръчка и схема на фирмата, просто самото производство е в Китай, докато селф контрол моделите са сглобени тук, но цената е по-дебела. За любителски цели, няма смисъл - Еко контрол 200 не мисля, че ще му надвишиш възможностите :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от luizov » 25 Яну 2021, 19:58

drifty написа:Аз съм с ДЕЛ Еко контрол 200 ампера - препоръчвам ти да вземеш бутилка с Коргон, вместо CO2. /В случай, че има от къде да си я зареждаш в последствие/

Колегата е прав иначе - в магазина бяха супер любезни и дадоха на бащата да заварява на място да пробва. Устройството е леко и доста приятно за мъкнене, лесно се настройва. Можеш да експериментираш с ампераж и скорост на телта /ако не се лъжа/. Но определено с коргона заваряваше по-добре, много чист шев ставаше, докато с CO2то на нас не ни се получава много добре, но е важно да отбележа, че нямаме никакъв опит с телоподаващо, а само с електрожен.

Помня, че доста четохме по темата като купувахме и се спряхме на тази фирма. Не мисля, че ще сбъркаш :) Освен това, еко контрол версиите се правят по поръчка и схема на фирмата, просто самото производство е в Китай, докато селф контрол моделите са сглобени тук, но цената е по-дебела. За любителски цели, няма смисъл - Еко контрол 200 не мисля, че ще му надвишиш възможностите :)


ОК, супер!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1369
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от slatanic » 25 Яну 2021, 21:38

Да пратиш много здраве на Асен. :mhihi:
Точни са колегите.Няма да сбъркаш с тях.Имам няколко електрожена 200А и телоподаващо 280А от което съм много доволен.
Миналата година,а и тази са минали поне 30-40 ролки тел през него и до сега грижи не е имало.
При електрожените пак така.
На няколко колеги съм ги препоръчвал и си взеха именно такива машини като тази която гледаш ти и всички бачкат спокойно.
Успехи и по-малко осветяване... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от DLVasilev » 25 Яну 2021, 22:46

Струна Лидер! Кеф ти да си прекапеш оградата, да си завариш капачките за буркани или да произведеш 2 пъти колата си без никакви грижи ;) Супер машина. Не е от най-евтините, но пък аз лично не бих си взел плюещ боклук за 500 лв колкото и рядко да го ползвам. До момента така направих със заваръчния апарат и с компресора и не съжалявам. Един колега ми се смя какъв компресор съм купил че за помпене на гуми трябвало 24 литров. Е да ама неговия 24 литров го бучи 20 мин, докато 200 литровото говедо с 2 ремъка тъпче 10 бара за 9 мин :mhihi: Па нека ми заема место - като ти потрябва кеф ти да боядисваш, кеф ти гайковерти и т.н.
Няма инструмент за хоби. Има хубав инструмент и кофти такъв, а навремето в техникума ме учиха, че хубавия инструмент е половин свършена работа и са прави деа маа му :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от magareto_yori » 25 Яну 2021, 23:08

Аз също съм хоби заварчик и понеже хабер си нямах взех един esab caddy 200. Еми супер машина и заварките стават супер ,но газта се води аргон микс.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от spower » 26 Яну 2021, 9:26

И аз бях само на електрожен от тия старите руските, после си взех лидълски. За малки заварки е супер, лекичък и не лепне електродът.
Преди година си взех лидълско телоподаващо на parkside.
Понеже е без газ СО2, а само с тел ми направи впечатление, че не става гладък заваръчния шев.
Правих един ауспух на веспа, срязах го и премахнах част от тръбите. После го почнах с телеподаващото... стана на топчета. След което изпилих заварките с ъглошлайфа и минах с лидълския електрожен.

Пускам клип от проекта ми и там се виждат заварките https://www.youtube.com/watch?v=08aCi0CJwec

Предимството му пред елетрожена е, че не прави шлака и разбира се става за ламарини за точкуване.
Иначе си е тежък.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от Е.Димитров » 28 Яну 2021, 13:52

За телоподаващите, колкото по-мощно, толкова по-добре.
Може да се регулира ампеража и бързината на телта, която излиза.
Както и добре е да е с бутилка CO.
Каква е разликата, между телоподаващо без ЦO и такова, със ЦО.
При такива, без ЦО, самият тел има "флюс" и може да заварява и при ветровито време.
Лошото е, че заварката става малко по-мръсна и на точки. Разбира се, след доста опит вече се постига относително добра заварка.
При такива с бутилка ЦО, самият газ изгражда зона за заваряване, която да не се окислява, заварката, според някой става по-здрава и по-навътре в метала.
Според някой специалисти, без ЦО не могат да се заваряват много тънки ламаринки, докато с ЦО и нисък ампераж стават заварки на всякакви ламарини.
Минимум на телоподаващо трябва да е поне 140 ампера. Тези в Лидъл са 90 и 120 ампера.
Всички телоподаващи с ЦО могат да работят и с тел, която е за без ЦО. Просто се обръща маса и фаза в самото телоподаващо. На новите модели е направено много лесно.
Обратното не е възможно. На тези дето са без ЦО, няма как да се включи бутилка и да заварява. Шланга/ръкохватката също е различна.
Телта за без ЦО е доста по-скъпа.
Аз съм любител и следях в олх за интересна оферта и на края изпадна едно 140 ампера с бутилка комплект за 120 лева и разбира се, веднага го усвоих.
IMG_20200606_153713.jpg


Заварява без проблем до около 5мм ламарина/желязо. Става добре, въпреки, че практически съм аматьор.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от TNT » 28 Яну 2021, 14:10

luizov написа: Принципно нямам проблем с това, че е китайско, важното е да е качествено.

Имай предвид, че някои от "премиум" марките са пре-брандирани китайски. А по-високия клас е просто подобрение на същия китаец. И накрая всичко се прави в Китай.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Избор на телоподаващо.

Мнение от hell's angel » 28 Яну 2021, 15:17

Е.Димитров написа:Може да се регулира ампеража и бързината на телта, която излиза.

Тия двете, по принцип, са едно и също нещо, по-скоро - регулираш напрежението, а силата на тока се определя от скоростта на подаване на телта.
Я покажи един шев с т'ва от снимката, че ми стана интересно.
Ubi dubium, ibi libertas

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook