Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от BMW_POWER » 26 Фев 2021, 19:06

Предлагам тук да обсьждаме всичко, което обединява или различава двата континента. Без да включваме спортистите. Те си имат отделена тема. Марки, модели, шофьори, правила, закони и всичко, което се сетите :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2009
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от seimo » 26 Фев 2021, 20:57

Хубава тема. Сега чакаме с нетърпение и тема за азиатския, индийския и австралийския пазар :mhihi: Сериозно на кой в тоя форум му пука за американския пазар та чак и тема за него. Горе долу колкото някой тук го вълнуват и данъците в Канада същата история :mhihi:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от BMW_POWER » 26 Фев 2021, 22:11

seimo написа:Хубава тема. Сега чакаме с нетърпение и тема за азиатския, индийския и австралийския пазар :mhihi: Сериозно на кой в тоя форум му пука за американския пазар та чак и тема за него. Горе долу колкото някой тук го вълнуват и данъците в Канада същата история :mhihi:


Ето три страници по темата :ok:

viewtopic.php?f=4&t=441631&start=330

Сериозно, Светата Администрация е права, че много спам се вкарва и често дори няма нищо общо с темата. Лошото не е 100% в спама. Често има много добра информация, която е набутана друга тема и след време не може да се намери. Иначе тук може да спорим, дали американците разбират от коли или не. Не в други теми :OT:

Ще задам въпрос:

Минималната заплата в бг-то е приблизително 3.50лв/час. Ако за 3.50лв можете да си купите два галона (в скъпите щати) бензин (7.56л) при цена 0.46лв за литър, каква кола бихте карали? Говорим за цени в момента.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.09.2010
Пол: Мъж
Кара: Volkswagen CC 2.0 TSI

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от MapkoB » 27 Фев 2021, 15:03

Само една поправка - бензинът е около 2.50, но долара и за един галон. Или около 1 лв. за литър. И това в не най-скъпите щати. В Калифорния - с долар отгоре.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от alx » 27 Фев 2021, 16:57

BMW_POWER написа:
seimo написа:Хубава тема. Сега чакаме с нетърпение и тема за азиатския, индийския и австралийския пазар :mhihi: Сериозно на кой в тоя форум му пука за американския пазар та чак и тема за него. Горе долу колкото някой тук го вълнуват и данъците в Канада същата история :mhihi:


Ето три страници по темата :ok:

viewtopic.php?f=4&t=441631&start=330

Сериозно, Светата Администрация е права, че много спам се вкарва и често дори няма нищо общо с темата. Лошото не е 100% в спама. Често има много добра информация, която е набутана друга тема и след време не може да се намери. Иначе тук може да спорим, дали американците разбират от коли или не. Не в други теми :OT:

Ще задам въпрос:

Минималната заплата в бг-то е приблизително 3.50лв/час. Ако за 3.50лв можете да си купите два галона (в скъпите щати) бензин (7.56л) при цена 0.46лв за литър, каква кола бихте карали? Говорим за цени в момента.


тази математика не знам откъде я изкара, ама ще клъвна :)

ако бензина беше 50 стотинки на литър пак щяха да карат същите коли след 5 години защото нещата щяха да се развият така- пада цената на безина, всички си накупуват някакви мощни коптори (щото за други реално няма пари), следващите 2-3 години е касапнцица по пътищата щото едно е да караш стара астра без спирачки и с износени гуми друго е същата ситуация ама при кола 300 коня... след този период на дарвинизъм оцелелите им се раздава по един голям вибратор без смазка от застрахователите и гражданската на въпросните коптори започва от 1200 лева и върви нагоре, за каското да не говориме. така че каквото спестят от бензин ще го дават за застраховки феновете на мощните коли.. останалите бързо ще се върнат на дребните кашони :angel:
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от BMW_POWER » 27 Фев 2021, 18:41

Математиката я изкарах много на грубо. Колко е минимална заплата и колко литра бензин можеш за един час работа на минимална. Та даже го изкарах и малко по-скъпо. При седем и нещо долара на час в Тексас купуваш над 3.5 галона или малко над 13л бензин. Та ако в бг-то за 3.50лв (610лв/22дни/8часа) си купиш 13 литра, тогава да видя кой ще се смее на Ф-150 и подобните камиони.

Нещо за местния пазар, което шашка европейците. Тук рядко има избор на двигатели. Едва напоследък и то е между една атмосферка и една турбо версия. Корола - 2л. Елантра - 2л, Сивик - 2л. Кобалт (както и всички по-нови версии плюс Понтиак) - 2л. Няма като в ЕС 1л, 1.2л, 1.4л, 1.6л, един- два дизела, плюс една спортна версия. И това за доста от моделите. Не говорим, че тук един двигател могат да го слагат по 5-10 години. Идеята е елементарна. Унификация и лесен сервиз навсякъде. Дойде ли се до БМВ, Мерцедес, VW - части само с поръчка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 997
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: М2+X5

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от msi200 » 27 Фев 2021, 21:35

Чувал съм, че БМВ, купено от САЩ, има гаранция и в България. Това дали е вярно?
I love the sound of V8 in the morning...

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от alx » 27 Фев 2021, 21:41

BMW_POWER написа:Математиката я изкарах много на грубо. Колко е минимална заплата и колко литра бензин можеш за един час работа на минимална. Та даже го изкарах и малко по-скъпо. При седем и нещо долара на час в Тексас купуваш над 3.5 галона или малко над 13л бензин. Та ако в бг-то за 3.50лв (610лв/22дни/8часа) си купиш 13 литра, тогава да видя кой ще се смее на Ф-150 и подобните камиони.

Нещо за местния пазар, което шашка европейците. Тук рядко има избор на двигатели. Едва напоследък и то е между една атмосферка и една турбо версия. Корола - 2л. Елантра - 2л, Сивик - 2л. Кобалт (както и всички по-нови версии плюс Понтиак) - 2л. Няма като в ЕС 1л, 1.2л, 1.4л, 1.6л, един- два дизела, плюс една спортна версия. И това за доста от моделите. Не говорим, че тук един двигател могат да го слагат по 5-10 години. Идеята е елементарна. Унификация и лесен сервиз навсякъде. Дойде ли се до БМВ, Мерцедес, VW - части само с поръчка.


понтиак и сатърн колега вече няма от доста години... шеви, бюйк и кадилак останаха от гм колите...

това с многото двигатели е според мене за да направят определени модели по-достъпни за европейците които като цяло са доста по-зле платени от американците, но пък колите им са осезателно по-скъпи... затова една 5-та серия в америка я има със 3 двигателя (примерно) докато в европата я има с още 3 недомислици дето едвам мърдат това купе... един вид- се максимизира достъпноста на платформата и съответно печалбата...
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от BMW_POWER » 27 Фев 2021, 22:43

msi200 написа:Чувал съм, че БМВ, купено от САЩ, има гаранция и в България. Това дали е вярно?


Имам едно приятелче, който вече четири Х5-ци чисто нови си вкара от Щатите. Не съм чувал, да е имал проблеми. Знам, че в Дару му сменяха светкини и не се сещам какво още за регистрация. Ще го питам :yes:


alx написа:понтиак и сатърн колега вече няма от доста години... шеви, бюйк и кадилак останаха от гм колите...

това с многото двигатели е според мене за да направят определени модели по-достъпни за европейците които като цяло са доста по-зле платени от американците, но пък колите им са осезателно по-скъпи... затова една 5-та серия в америка я има със 3 двигателя (примерно) докато в европата я има с още 3 недомислици дето едвам мърдат това купе... един вид- се максимизира достъпноста на платформата и съответно печалбата...


Знам че ги няма. Става въпрос, че имат един двигател. Е, понякога и ограничена серия със спортно сърце.
Иначе първото ми Е34 в далечната 1993 беше 518I. Литър масло на 1000км. Тръгнеш ли да изпреварваш, изключването на климатика беше задължително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от peshehodetz » 28 Фев 2021, 0:16

BMW_POWER написа:Математиката я изкарах много на грубо. Колко е минимална заплата и колко литра бензин можеш за един час работа на минимална. Та даже го изкарах и малко по-скъпо. При седем и нещо долара на час в Тексас купуваш над 3.5 галона или малко над 13л бензин. Та ако в бг-то за 3.50лв (610лв/22дни/8часа) си купиш 13 литра, тогава да видя кой ще се смее на Ф-150 и подобните камиони.



Това 7 долара и нещо гугъл ли го видя или някой ти го каза, щото аз съм от 23 години точно в Тексас и наблюденията ми са съвсем други. Та всъщност тия 7 долара и нещо ги има по заведенията за бързо хранене където работят предимно ученици и студенти на парт тайм за да си докарат някой и друг $. При нас на сондите най-ниско платения работник прави около 65-70к годишно като работи на твърд график 14 дни и след това 14 почива, дрилъра на пулта на сондата отива на 90-100к годишно а ръководителя на обекта гони 120-130к годишно. Това са длъжности за които не се изисква образование, инженерно техническите са от 120к нагоре, някои надхвърлят 200к. Ай Титата които са съсредоточени най-вече в Остин и Далас и те тръгват 120-150к и нагоре, мой приятел който е в Сиско е към 180к годишно като работи от вкъщи и лятно време си е в БГ а зимата в Далас, а му бяха предложили по висока заплата в Сан Хосе но като видя каква е скъпотия се отказа на момента. Като цяло Ай титата са по ниско платени от калифорнийските, но като сложиш убийствените цени на имоти, бензин, като че ли тока им е по скъп и имат и щатски данък и въобще всичко им е по скъпо, се оказва че им остават накрая по малки $$$, не случайно много от тях се преселват насам. БМВ и Мерцедес при еднакво обурудване на щатския пазар струват по малко $ отколкото евро в Германия и въобще в Европа, а като почнеш да ги товариш с екстри разликата се увеличава. За БМВ мисля че беше за миналата година в щатите са продали около 330к автомобили, преобладаващите от които са 5-та серия и Х5, а в Германия 270к коли преобладаващи от които 320д и 520д. А иначе защо някои се чудят на това че се карат много пикапи из щатите, най-вече реднешките ми много хора имат лодки, травъл трейлъри, ходят на лов, имат големи къщи за които поне веднъж-два пъти месечно трябва да се иде до хоум депо за нещо по едро та горе долу така
Последна промяна peshehodetz на 28 Фев 2021, 3:32, променена общо 1 път
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1753
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Американски&Европейски автомобили, пазари и т.н.

Мнение от BMW_POWER » 28 Фев 2021, 0:58

peshehodetz написа:Това 7 долара и нещо...


Сравнявам спрямо минимално заплащане. И в бг-то не всички са на 610лв ;)

Това с трейлърите, пикапите, RV-тата, особенно Хоум депо, много трудно обясними за хората оттатък водата. Лодките да не говорим :OT:

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook