Планинско рали Благоевград
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Планинско рали Благоевград
Понеже от няколко дни се моткам в Благоевград днес реших да погледам тренировките на ралито. Сигурно вече видяхте по телевизията, че един от участниците загина. Всъщност се случи на метри от мен и аз се чудя как се разминахме само с един?
Голямото ми блещене бе на предварителните прегледи, когато всеки тим донастройваше, тестваше, презентираше и тн. Какво видях:
КОЛИТЕ:
-придвижва се лада някаква към старта. Под нея стърже и РОМОЛИ нещо отдолу, някъде в скоростната се чува. Това трябва да стигне до края на собствен ход до финала, че претендира и за място?
-Вдигната кола на стойки, някой форсира леко и е обрал спирачките. Колелата се затормозяват СИЛНО периодично, видимо от криви спирачни дискове, много криви. Ъъъъъъ, пак не разбирам, в завоите някак си трябва да се дозира спирачно усилие със силно криви дискове? Възможно ли е това?
-отново вдигната кола, пак на скорост и някой форсира рязко. Мотора се усуква яко на поне 30 градуса и нагоре. Видимо и с просто око, скъсани тампони. Не е тревожно? Баш си е опасно при гонка
-Кола на забележете, ПРАЗЕН ХОД и ремъка и просвирва.... Няма да описвам звука при форсаж. Не е опасно? Не е, наистина. Ама пък не е трудно да се скъса, да се вклини и да спука блока. Нали искаш да финишираш все пак, или може би не?
-Счупен споилер. Залепен......с безцветно тиксо. Ай имаше доста с нитове, грозно, ма разбираемо, да е евтино и бързо там, колкото да го закрепиш, ма с тиксо....
ПИЛОТИТЕ:
-Някак странно доста от тях потеглят на пресекулки. Сега, въпроса с късия съединител го знаем, карали сме коли с късо заключващи спортни такива, не помня да сме потегляли на пресекулки. И въпроса с празния ход ни е познат - при потегляне сме далеч встрани от оборотите на ПХ
-Маневрира пилот и отпред мадама седи и указва колко има до оградата....ъъъъъъ. Състезателния пилот, който трябва да си знае габаритите с милиметър от бронята до дувара не може да оправи педя, две.....
-Потегляме. Форсаж и газ. Имаме права отсечка по баир нагоре и....не малко от пилотите теглят първа, че някои и до трета по баира нагоре с прекъсвач, който пращи от една минута нагоре, ама ние още не можем да се светнем, че има и други скорости. Еееееееее, бива ли такова нещо, бе?????? Че то с такова потегляне къде е смисъла от разходката до финала? Отново не разбирам.
-не малка част от пилотите бяха КРАЙНО предпазливи, което за мен също е неразбираемо. Каква е целта на разходката?
ПИСТАТА:
-много, ма много неравна. Не знам защо бе избрана тази писта и какви са критериите. Доста от колите топкаха тук-там по асфалта и постоянно се нуждаеха всякакви траектории от всевъзможни корекции. Аз, който съм с най-мекото, стандартно окачване не се кефя на каране по такава настилка, представям си какво е с дървената пейка. Е те затова и излетяха не една кола, че и отсечени дървета имаше.
-Още при старта почти всички автомобили с предно поне първите 300м ускоряваха на зиг-заг, отново заради неравната настилка. Учудващото за мен бе, че ладите със задно и бмв-тата, за които това би трябвало да е истински кошмар всъщност ускоряваха праволинейно. Или не им стигаше мощност, или гумите не бяха лоши.
-Пясък, кал и изронени камъчета по не малко от завоите. Имаше тук, таме някой с метла, ама аз видях единствено и само едно момче да я вземе в ръка. Дупки да речем и изровено видях само на две места и то на прави участъци, но то при рали се случват всевъзможни ситуации.
ОРГАНИЗАЦИЯ:
-тук, таме някой адекватен по постовете. Пример "мини от другата страна, че там където си е опасно". Специалиста е застанал от ВЪНШНАТА страна на завой след сравнително права отсечка.
-"мини от другата страна, върви от ляво, щото ще те ударят от тая страна". Питам, нали се сещаш, че на следващия, обратен завой нещата стават обратни? Мълчи и мисли специалиста.
И други, и други, и други какви ли не неща.
Бог да прости момчето! На мен ми се стори, че караше добре. Жалко. Жалко, но с такова безхаберие и то в такива мащаби на мен ми е леко тревожно колко всъщност още други жертви ни чакат. Нека да е лудо, нека и да е рисковано, то това е и самата идея, не мога да се съглася, че трябва да е безотговорно, та чак грозно.
Голямото ми блещене бе на предварителните прегледи, когато всеки тим донастройваше, тестваше, презентираше и тн. Какво видях:
КОЛИТЕ:
-придвижва се лада някаква към старта. Под нея стърже и РОМОЛИ нещо отдолу, някъде в скоростната се чува. Това трябва да стигне до края на собствен ход до финала, че претендира и за място?
-Вдигната кола на стойки, някой форсира леко и е обрал спирачките. Колелата се затормозяват СИЛНО периодично, видимо от криви спирачни дискове, много криви. Ъъъъъъ, пак не разбирам, в завоите някак си трябва да се дозира спирачно усилие със силно криви дискове? Възможно ли е това?
-отново вдигната кола, пак на скорост и някой форсира рязко. Мотора се усуква яко на поне 30 градуса и нагоре. Видимо и с просто око, скъсани тампони. Не е тревожно? Баш си е опасно при гонка
-Кола на забележете, ПРАЗЕН ХОД и ремъка и просвирва.... Няма да описвам звука при форсаж. Не е опасно? Не е, наистина. Ама пък не е трудно да се скъса, да се вклини и да спука блока. Нали искаш да финишираш все пак, или може би не?
-Счупен споилер. Залепен......с безцветно тиксо. Ай имаше доста с нитове, грозно, ма разбираемо, да е евтино и бързо там, колкото да го закрепиш, ма с тиксо....
ПИЛОТИТЕ:
-Някак странно доста от тях потеглят на пресекулки. Сега, въпроса с късия съединител го знаем, карали сме коли с късо заключващи спортни такива, не помня да сме потегляли на пресекулки. И въпроса с празния ход ни е познат - при потегляне сме далеч встрани от оборотите на ПХ
-Маневрира пилот и отпред мадама седи и указва колко има до оградата....ъъъъъъ. Състезателния пилот, който трябва да си знае габаритите с милиметър от бронята до дувара не може да оправи педя, две.....
-Потегляме. Форсаж и газ. Имаме права отсечка по баир нагоре и....не малко от пилотите теглят първа, че някои и до трета по баира нагоре с прекъсвач, който пращи от една минута нагоре, ама ние още не можем да се светнем, че има и други скорости. Еееееееее, бива ли такова нещо, бе?????? Че то с такова потегляне къде е смисъла от разходката до финала? Отново не разбирам.
-не малка част от пилотите бяха КРАЙНО предпазливи, което за мен също е неразбираемо. Каква е целта на разходката?
ПИСТАТА:
-много, ма много неравна. Не знам защо бе избрана тази писта и какви са критериите. Доста от колите топкаха тук-там по асфалта и постоянно се нуждаеха всякакви траектории от всевъзможни корекции. Аз, който съм с най-мекото, стандартно окачване не се кефя на каране по такава настилка, представям си какво е с дървената пейка. Е те затова и излетяха не една кола, че и отсечени дървета имаше.
-Още при старта почти всички автомобили с предно поне първите 300м ускоряваха на зиг-заг, отново заради неравната настилка. Учудващото за мен бе, че ладите със задно и бмв-тата, за които това би трябвало да е истински кошмар всъщност ускоряваха праволинейно. Или не им стигаше мощност, или гумите не бяха лоши.
-Пясък, кал и изронени камъчета по не малко от завоите. Имаше тук, таме някой с метла, ама аз видях единствено и само едно момче да я вземе в ръка. Дупки да речем и изровено видях само на две места и то на прави участъци, но то при рали се случват всевъзможни ситуации.
ОРГАНИЗАЦИЯ:
-тук, таме някой адекватен по постовете. Пример "мини от другата страна, че там където си е опасно". Специалиста е застанал от ВЪНШНАТА страна на завой след сравнително права отсечка.
-"мини от другата страна, върви от ляво, щото ще те ударят от тая страна". Питам, нали се сещаш, че на следващия, обратен завой нещата стават обратни? Мълчи и мисли специалиста.
И други, и други, и други какви ли не неща.
Бог да прости момчето! На мен ми се стори, че караше добре. Жалко. Жалко, но с такова безхаберие и то в такива мащаби на мен ми е леко тревожно колко всъщност още други жертви ни чакат. Нека да е лудо, нека и да е рисковано, то това е и самата идея, не мога да се съглася, че трябва да е безотговорно, та чак грозно.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- fan73
- Потребител
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 10.09.2013
- Пол: Мъж
- Кара: Е 46 318i
- Мечтае да кара: WRC
Re: Планинско рали Благоевград
Много некомпетентно мнение ,не че се заяждам,ама първо малко се поинтересувай и попрочети преди да напишеш и пуснеш тема( затова всичко не е на тоя хал щото всички разбират от всичко )
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Планинско рали Благоевград
Допускам всякаква критика, ма може ли нещо конкретно, че така..
Ако греша не е проблем да се извиня. Всъщност имаш ли какво да кажеш или просто ти се пише неистово?
Ако греша не е проблем да се извиня. Всъщност имаш ли какво да кажеш или просто ти се пише неистово?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Планинско рали Благоевград
Тука, както никога досега, съм абсолютно съгласен с чичо Иво. Тая трагикомедия е напълно излишна. Щом жена ми, която не ще да кара кола със съединител, каза, че няма какво да види, понеже тия варели половината отпадат преди старта, положението е плачевно. За регулировчици се взимат хора, дето често бъркат ляво и дясно. Общо взето положението е: Закривай!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Планинско рали Благоевград
Ааааа, и в други теми си бил съгласен, и в други, че не са и малко дори!
Просто не е толкова важно, аз не влизам тук за да се заяждам с хората. Ся, някои колеги ще приемат писаното от мен за хейт, други просто ще се замислят. Интересува ме тази, втората част от тях. Нищо не хейтя, щото се определям за повече от Патриот. Като я караме обаче несериозно и мързелашката нищо няма да иде на по-добро, а напротив.
ПС Описаните от мен проблеми изобщо не са всичките, които видях там.

Просто не е толкова важно, аз не влизам тук за да се заяждам с хората. Ся, някои колеги ще приемат писаното от мен за хейт, други просто ще се замислят. Интересува ме тази, втората част от тях. Нищо не хейтя, щото се определям за повече от Патриот. Като я караме обаче несериозно и мързелашката нищо няма да иде на по-добро, а напротив.
ПС Описаните от мен проблеми изобщо не са всичките, които видях там.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Планинско рали Благоевград
Простата истина е ,че този спорт в БГ го докараха на ниво самодейност.Всичко се крепи на гол ентусиазъм.Последното рали което гледах на живо в БГ беше рали България за WRC ,иначе съм фен
...

6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: carmanf1