Новите ГТП стикери
Модератор: Общи модератори
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Новите ГТП стикери
Защото не можеш да метнеш шепа кал на предния и заден номер? Иначе да, за мен подобен подход е отпреди 100 години, ти сам да си носиш всички данни, че не могат да направят един дистанционен достъп до системата си. Но пък от друга страна в КАТ са още на дос, така че, какво искаме?
И сега унищоването на стикера, ти анулира прегледа. Защо мислиш, предлагат услуги местене на стикери при смяна на стъкло?
И сега унищоването на стикера, ти анулира прегледа. Защо мислиш, предлагат услуги местене на стикери при смяна на стъкло?
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Новите ГТП стикери
И аз от днес съм с новите сенници. Освен, че седят адски нелепо, големи са и въпреки зад огледалото пак ги виждам. Вече няма малко картонче, а цената е доста завишена. При цена от 35лв за мен на която минах другата кола преди 2 седмици, от вчера вече е 50лв, отново цена за мен.
Отделно еврокатегорията не е на база какво излиза от ауспуха, а коя година е колата. Сиреч всичко след 2012г., хибриди и електрички попадат в категория от 4 нагоре. Всичко друго, ако ще цялата генерация да ти е катализатор, все тая.
Само пълнене на гуши
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
Отделно еврокатегорията не е на база какво излиза от ауспуха, а коя година е колата. Сиреч всичко след 2012г., хибриди и електрички попадат в категория от 4 нагоре. Всичко друго, ако ще цялата генерация да ти е катализатор, все тая.
Само пълнене на гуши
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- sorcerer357s
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 68
- Регистриран на: 6.09.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х3(F25) 3.5d, BMW Х3(Е83) 3.0d
Re: Новите ГТП стикери
vicho написа:ще го лепнат от пасажерската страна на огледалото
Не става - и там има камера - видеорегистратора. Прокарани са кабели и всичко останало.
Иначе мога да им обясня къде точно да си го лепнат...
- Комбина
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 16.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: W164/453
Re: Новите ГТП стикери
randity написа:
Значи ли това, че автомобил който по документи и по талон е Евро 4, с всичките си налични катализатори и т.н. като мине преглед понеже е по-стар от 2012 ще бъде квалифициран в по-ниска степен?
Тоест тия шапкарите измислиха евро категориите наново, по-добре даже от производителите?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Новите ГТП стикери
Комбина написа:Значи ли това, че автомобил който по документи и по талон е Евро 4, с всичките си налични катализатори и т.н. като мине преглед понеже е по-стар от 2012 ще бъде квалифициран в по-ниска степен?
Тоест тия шапкарите измислиха евро категориите наново, по-добре даже от производителите?
точно така, но за сметка на това няма да се отрази на данъка...
т.е. измислили са по-добре еврокатегориите, но това няма никакво значение
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3909
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Новите ГТП стикери
Реално категория от производителя, няма нищо общо с тая на стикера.
EU 4 се равнява на 3-та категория на стикера
EU 4 се равнява на 3-та категория на стикера
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Комбина
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 16.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: W164/453
Re: Новите ГТП стикери
Дано се намери някой с достатъчно нерви и свободно време да ги осъди. Типично по български всичко е наобратно.... думи нямам.
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Новите ГТП стикери
Абсолютно да. Моята кола е Евро 4 с всичко налично, но това няма абсолютно никакво значение. Щом е под 2012, значи замърсяваш много.Комбина написа:randity написа:
Значи ли това, че автомобил който по документи и по талон е Евро 4, с всичките си налични катализатори и т.н. като мине преглед понеже е по-стар от 2012 ще бъде квалифициран в по-ниска степен?
Тоест тия шапкарите измислиха евро категориите наново, по-добре даже от производителите?
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Новите ГТП стикери
Сериозно ли там ще го лепим? Що не си го лепнат на челото... можеше да е горния десен ъгъл. Няма да има никакъв проблем да се чете там от системата им. Аман от мозъчни инвалиди. Друг е въпроса, че няма нужда от нито един стикер, но поне можеше да не ни карат по средата на стъклото да го лепим. Има 0 технически причини да е там. Там трябва да е само на коли, които имат някакво супер хипер дупер специално стъкло евнтуално.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Новите ГТП стикери
Поредната мегапростотия в лайнарската територия за нагушване на някого
Не може да има толкова скапана държава. Наистина не може, особено в ЕС. Не минава ден без нещо такова. Толкова ли сме зле се питам?
Не може да има толкова скапана държава. Наистина не може, особено в ЕС. Не минава ден без нещо такова. Толкова ли сме зле се питам?
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Новите ГТП стикери
Преди няколко месеца за около седмица и старите стикери започнаха да ги лепят там. После си ги върнаха обратно на място.steeN написа:Сериозно ли там ще го лепим? Що не си го лепнат на челото... можеше да е горния десен ъгъл. Няма да има никакъв проблем да се чете там от системата им. Аман от мозъчни инвалиди. Друг е въпроса, че няма нужда от нито един стикер, но поне можеше да не ни карат по средата на стъклото да го лепим. Има 0 технически причини да е там.
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
Re: Новите ГТП стикери
Kroki написа:Реално категория от производителя, няма нищо общо с тая на стикера.
EU 4 се равнява на 3-та категория на стикера
На безниновите двигатели да.
На дизеловите ако е произведена преди 01.01.2007 е 2-ра категория
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Новите ГТП стикери
Комбина написа:Дано се намери някой с достатъчно нерви и свободно време да ги осъди. Типично по български всичко е наобратно.... думи нямам.
Моята кола е EU5, но е преди 2012г... значи ще се прави консултация с адвокат...
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3909
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Новите ГТП стикери
A.Velikov написа:Kroki написа:Реално категория от производителя, няма нищо общо с тая на стикера.
EU 4 се равнява на 3-та категория на стикера
На безниновите двигатели да.
На дизеловите ако е произведена преди 01.01.2007 е 2-ра категория
Ако ми пишат колата, която е EU4, не тази еврокатегория ще заведа дело.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Новите ГТП стикери
https://rta.government.bg/images/Image/ ... a/nH32.pdf
Колкото до стикера - позиционирането му се регулира от наредбата за техническите прегледи. Т.е. пунктът е длъжен да го залепи точно там и едва ли ще ги придумате да не го правят. Но не виждам да има регламент по който шофьорът да търпи санкции, ако при проверка на пътя стикерът не е на обозначеното място.
Което за мен означава, че преместването му е възможно.
Това което се пропуска(а то е най-същественото) е, че с тези промени се променят и правилата за това дали покриваш изискванията за изгорелите газове или не.
До сега имаше една таблица в приложенията на въпросната наредба по която се мереха стойностите. И границите в тази наредба бяха изключително високи, общо взето нямаше вариант да не ги покриеш с нещо произведено след Евро 1 пък било то и с премахнати компоненти.
Сега това приложение го няма и то е заместено с въпросната таблица в член 37, която определя еко категориите, там освен годината, Евро категорията фигурират и граничните стойности за бензин и дизел. Не съм имал време да сравнявам със старата наредба, но това което ми казаха познати занимаващи се с прегледи е, че граничните стойности са намалени и вече не се минава без проблем.
Доколкото аз разбирам наредбата:
1.Колата ти по талон е Евро 3 и покрива граничните стойности от таблицата - ти успешно минаваш прегледа и попадаш в еко категорията за Евро 3 без значение от годината на производство.
2. Колата ти няма Евро категория по талон, тогава се гледа годината и граничните стойности за тази година, ако ги поркиваш минаваш преглед и те слагат в тази еко категория.
3.Колата ти има/няма Евро категория, но не покрива граничните стойности за съответната еко категория - ти не минаваш преглед, плащаш си и се прибираш да остраняваш нередностите преди нов опит.
Т.е. Ако в талона ти пише Евро 4 но ти не отговаряш на изискванията за Евро 4, а покриваш изискванията за Евро 3 няма как да минеш преглед.
П.С. Ако Евро категорията ви попада в две еко категории според мен е добре стига да го тълкуват по следния начин:
Бензинова кола Евро 3 произведена преди Януари 1998, но покриваща изискванията за трета еко категория - пишат я еко категория 3.
Бензинова кола Евро 3 произведена преди Януари 1998, покрива изискванията за еко категория 2, но не и за 3 - пишат я еко категория 2.
Неизвестното тук е какво става ако колата е произведена след 1998, но не покрива изискванията за еко категория 3. Според мен би следвало да не може да мине преглед.
в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на
първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO), и съдържанието на
въглероден оксид (СО) в отработилите газове на МПС с двигатели с принудително
възпламеняване на работната смес или стойността на коефициента на поглъщане на
светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната
смес, установени чрез измерване по чл. 31, ал. 8 в контролно-технически пункт
Колкото до стикера - позиционирането му се регулира от наредбата за техническите прегледи. Т.е. пунктът е длъжен да го залепи точно там и едва ли ще ги придумате да не го правят. Но не виждам да има регламент по който шофьорът да търпи санкции, ако при проверка на пътя стикерът не е на обозначеното място.
Което за мен означава, че преместването му е възможно.
Това което се пропуска(а то е най-същественото) е, че с тези промени се променят и правилата за това дали покриваш изискванията за изгорелите газове или не.
До сега имаше една таблица в приложенията на въпросната наредба по която се мереха стойностите. И границите в тази наредба бяха изключително високи, общо взето нямаше вариант да не ги покриеш с нещо произведено след Евро 1 пък било то и с премахнати компоненти.
Сега това приложение го няма и то е заместено с въпросната таблица в член 37, която определя еко категориите, там освен годината, Евро категорията фигурират и граничните стойности за бензин и дизел. Не съм имал време да сравнявам със старата наредба, но това което ми казаха познати занимаващи се с прегледи е, че граничните стойности са намалени и вече не се минава без проблем.
Доколкото аз разбирам наредбата:
1.Колата ти по талон е Евро 3 и покрива граничните стойности от таблицата - ти успешно минаваш прегледа и попадаш в еко категорията за Евро 3 без значение от годината на производство.
2. Колата ти няма Евро категория по талон, тогава се гледа годината и граничните стойности за тази година, ако ги поркиваш минаваш преглед и те слагат в тази еко категория.
3.Колата ти има/няма Евро категория, но не покрива граничните стойности за съответната еко категория - ти не минаваш преглед, плащаш си и се прибираш да остраняваш нередностите преди нов опит.
Т.е. Ако в талона ти пише Евро 4 но ти не отговаряш на изискванията за Евро 4, а покриваш изискванията за Евро 3 няма как да минеш преглед.
П.С. Ако Евро категорията ви попада в две еко категории според мен е добре стига да го тълкуват по следния начин:
Бензинова кола Евро 3 произведена преди Януари 1998, но покриваща изискванията за трета еко категория - пишат я еко категория 3.
Бензинова кола Евро 3 произведена преди Януари 1998, покрива изискванията за еко категория 2, но не и за 3 - пишат я еко категория 2.
Неизвестното тук е какво става ако колата е произведена след 1998, но не покрива изискванията за еко категория 3. Според мен би следвало да не може да мине преглед.
Последна промяна TheDriver на 13 Юли 2021, 16:15, променена общо 3 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana