Новите ГТП стикери
Модератор: Общи модератори
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Новите ГТП стикери
1. Е еко категория /даже е еко група/, която не съвпада с ЕУ такава.
2. Ако ще да е ЕУ7 ако си избушил катализатора пак ли еу7 да я пишат ?
3. На мен не ми пречи лепенката.
4. Всъщност новината тук не е еко категория и лепенка, ами че затягат прегледа. Че вече знам за няколко коли върнати.
5. Да се писка "след дъжд качулка" ..нещо ..... Обществено обсъждане имА, да сте пискали тогава.
ПП има си таблица коя категория на коя отговаря. Намира се в една наредба можете да си я намерите
2. Ако ще да е ЕУ7 ако си избушил катализатора пак ли еу7 да я пишат ?
3. На мен не ми пречи лепенката.
4. Всъщност новината тук не е еко категория и лепенка, ами че затягат прегледа. Че вече знам за няколко коли върнати.
5. Да се писка "след дъжд качулка" ..нещо ..... Обществено обсъждане имА, да сте пискали тогава.
ПП има си таблица коя категория на коя отговаря. Намира се в една наредба можете да си я намерите
Хм,хм...
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Новите ГТП стикери
Моджо написа:1. Е еко категория /даже е еко група/, която не съвпада с ЕУ такава.
Toва мисля никой не го оспорва... ама по-нагоре четох (да не е било просто ей така написано, да има...??), че изобщо не гледат/измерват вредни емисии, ами гледат само година на производство...
Re: Новите ГТП стикери
Моджо написа:4. Всъщност новината тук не е еко категория и лепенка, ами че затягат прегледа. Че вече знам за няколко коли върнати.
Точно. А до 6 месеца ще стане още по трудно защото човешкия елемент ще бъде намален още.
.. аз писах преди време за какво ще става- който прочел- прочел…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Новите ГТП стикери
Mollov написа:Моджо написа:1. Е еко категория /даже е еко група/, която не съвпада с ЕУ такава.
Toва мисля никой не го оспорва... ама по-нагоре четох (да не е било просто ей така написано, да има...??), че изобщо не гледат/измерват вредни емисии, ами гледат само година на производство...
Там е работата, че измерват.
Последна промяна Моджо на 13 Юли 2021, 16:34, променена общо 1 път
Хм,хм...
- georgi_1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Новите ГТП стикери
Жалко ако гледат само годината. Начина на определяне на групата е изрично упоменат в наредба 32. Ето и стойностите в снимките от наредбата
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Новите ГТП стикери
Не ми се вярва.
5та група беше само за коли на ток.
4та за евро 5 и 6
3та за евро 3 и 4
2ра за евро 1 и 2
1ва без категория
едит: колегата е прикачил таблицата с точните параметри, над моето мнение.
Годините горе долу дават насока за групата, но ако не работят катализаторите или са изрязани, няма пречка от 4та да паднете на 1ва. А и за мен има резон, за да няма бисери голф 3ка 1.9 TDI пък 4та категория. В Германия как има стикери зелен, жълт и червен и в зависимост от тях докъде има право да се кара дадена кола? Същото е.
А местото на стикера е сбъркано, ако е там. При мен предното стъкло е такова и все ме дразнят изрязаните части между слоевете около огледалото. Изрязванията в предните стъкла са на различни места за различните марки, но все около централното огледало.
5та група беше само за коли на ток.
4та за евро 5 и 6
3та за евро 3 и 4
2ра за евро 1 и 2
1ва без категория
едит: колегата е прикачил таблицата с точните параметри, над моето мнение.
Годините горе долу дават насока за групата, но ако не работят катализаторите или са изрязани, няма пречка от 4та да паднете на 1ва. А и за мен има резон, за да няма бисери голф 3ка 1.9 TDI пък 4та категория. В Германия как има стикери зелен, жълт и червен и в зависимост от тях докъде има право да се кара дадена кола? Същото е.
А местото на стикера е сбъркано, ако е там. При мен предното стъкло е такова и все ме дразнят изрязаните части между слоевете около огледалото. Изрязванията в предните стъкла са на различни места за различните марки, но все около централното огледало.
Последна промяна ID A на 13 Юли 2021, 16:38, променена общо 1 път
Re: Новите ГТП стикери
По наредба трябва да гледат и трите неща.
А гледането на емисииите спрямо новия член 37, за някой е добре, за други зле.
Ако си с "нов" дизел, но без ДПФ или имаш други промени, същинското минаване на прегледа за изгорели газове е под въпрос. Еко групите са ти най-малкият проблем.
Защото за такива като мен в Евро 1 толеранса е почти троен - границата за димност на Евро 1 е 1.1, а границата на еко групата е 3.
Обаче за горните еко групи толеранса е много по-малък - проверете си точно колко.
И ако преди тези промени в талона не ти пишеше Евро категорията, то те равняваха по въпросните 3 единици димност без значение каква ти е печката. Сега обаче не е така и границите за тези от Евро 3 нагоре са по-стриктни.
Тая наредба удря най-много по масовия нов внос и за сега оставя бедняците като мен със старите кошове намира.
П.С.
С това не съм съвсем съгласен. На обсъждането се дискутираха групите и разпределението на Евро категориите, но преди да излезе новата наредба не се знаеше, че отпада старото приложение за измерването на изгорелите газове. Аз миналата седмица от хора занимаващи се с това разбрах че старото приложение отпада, а сега го видях публикувано. То не е било предмет на обсъждането.
А гледането на емисииите спрямо новия член 37, за някой е добре, за други зле.
Ако си с "нов" дизел, но без ДПФ или имаш други промени, същинското минаване на прегледа за изгорели газове е под въпрос. Еко групите са ти най-малкият проблем.
Защото за такива като мен в Евро 1 толеранса е почти троен - границата за димност на Евро 1 е 1.1, а границата на еко групата е 3.
Обаче за горните еко групи толеранса е много по-малък - проверете си точно колко.
И ако преди тези промени в талона не ти пишеше Евро категорията, то те равняваха по въпросните 3 единици димност без значение каква ти е печката. Сега обаче не е така и границите за тези от Евро 3 нагоре са по-стриктни.
Тая наредба удря най-много по масовия нов внос и за сега оставя бедняците като мен със старите кошове намира.
П.С.
5. Да се писка "след дъжд качулка" ..нещо ..... Обществено обсъждане имА, да сте пискали тогава.
С това не съм съвсем съгласен. На обсъждането се дискутираха групите и разпределението на Евро категориите, но преди да излезе новата наредба не се знаеше, че отпада старото приложение за измерването на изгорелите газове. Аз миналата седмица от хора занимаващи се с това разбрах че старото приложение отпада, а сега го видях публикувано. То не е било предмет на обсъждането.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Новите ГТП стикери
Аз да питам за един приятел - при липсваща еко категория в големия талон на бензинов автомобил Евро 3 годината на производство ли се взима предвид или еко категорията (в конкретния случай без еко категория)? Тоест в трета екологична група ли ще е или в първа? Става дума в случай, че се покриват съответните стойности.
Последна промяна In_Memoriam на 13 Юли 2021, 16:50, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
До 2 седмици ще ти кажа
Re: Новите ГТП стикери
Ако си четат наредбата трябва да се вземе годината на производство.
П.С. За колегите с дизели които имат проблем с минаването на димомера по новите правила.
Ако ви се занимава с оспорвания точки 6 и 7 ще са ви интересни.
http://bim.government.bg/uploaded/files ... 222007.pdf
П.С. За колегите с дизели които имат проблем с минаването на димомера по новите правила.
Ако ви се занимава с оспорвания точки 6 и 7 ще са ви интересни.
http://bim.government.bg/uploaded/files ... 222007.pdf
Re: Новите ГТП стикери
TheDriver написа:Ако си четат наредбата трябва да се вземе годината на производство.
П.С. За колегите с дизели които имат проблем с минаването на димомера по новите правила.
Ако ви се занимава с оспорвания точки 6 и 7 ще са ви интересни.
http://bim.government.bg/uploaded/files ... 222007.pdf
сега погледнах документа... заради такива като този документ и тези които ги пишат цялата ни държава е на този хал...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Новите ГТП стикери
A.Velikov написа:Kroki написа:Реално категория от производителя, няма нищо общо с тая на стикера.
EU 4 се равнява на 3-та категория на стикера
На безниновите двигатели да.
На дизеловите ако е произведена преди 01.01.2007 е 2-ра категория
Пълни глупости
е61 535д 2005г - 3 та категория
Какво сте се притеснили не разбирам, е46-цата при допуск 3 вадеше при прегледа 0,3 а нямаше катализатор, спокойно ако колата е добре поддържана и с правилна горивна смес няма да имате проблем
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
Re: Новите ГТП стикери
alx написа:TheDriver написа:Ако си четат наредбата трябва да се вземе годината на производство.
П.С. За колегите с дизели които имат проблем с минаването на димомера по новите правила.
Ако ви се занимава с оспорвания точки 6 и 7 ще са ви интересни.
http://bim.government.bg/uploaded/files ... 222007.pdf
сега погледнах документа... заради такива като този документ и тези които ги пишат цялата ни държава е на този хал...
Предполагам имаш предвид правилата за калибриране?
И при вас е така - https://www.youtube.com/watch?v=UKFmGAPY9ZI
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Новите ГТП стикери
TheDriver написа:Ако си четат наредбата трябва да се вземе годината на производство.
Така е, прав си, сега го открих точно къде е описано в наредбата.
Ако измерванията са реални и адекватни да направят и данъкът да се определя на базата на екологичната група, а не категория... или много се размечтах
Re: Новите ГТП стикери
TheDriver написа:alx написа:TheDriver написа:Ако си четат наредбата трябва да се вземе годината на производство.
П.С. За колегите с дизели които имат проблем с минаването на димомера по новите правила.
Ако ви се занимава с оспорвания точки 6 и 7 ще са ви интересни.
http://bim.government.bg/uploaded/files ... 222007.pdf
сега погледнах документа... заради такива като този документ и тези които ги пишат цялата ни държава е на този хал...
Предполагам имаш предвид правилата за калибриране?
И при вас е така - https://www.youtube.com/watch?v=UKFmGAPY9ZI
не, правила за калибриране трябва да има. само дето не трябва да са в този документ, барабар със цялата физика, аритметика и тн- този документ е полеви документ за употреба от хората по гкп-тата. той трябва да е прост, точка 1,2,3 и очакваните резултати- а не да изглежда като учебник по динамика на газовете- който също трябва да е описан някъде- самата истина, но не във този документ.
мисълта ми беше, че цялата документация на държавата е писана все едно цел №1 е да се направи по- неразбираема, трудно приложима и по- лесна за оборване... и си идваме на думата за законовата ни рамка и начина й по който е описана във всеки един аспект на сферата й на приложение и начина по който "улеснява" нормалния човек.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jorixa