E30 M3 размисли

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Сеп 2008, 22:43

Евелине , ти не разбра ли ,че не е бърза бе :mhihi:
Минала Мката вр6 , алдита разни ,ма те са заводски - не вървят бе ;)
най-добре като излизат от конвейра да минават през гаражите и наш'те специалисти да ги донастройват ,та да "тръгнат" разбираш ли :lol:

Ма само че Максо много добре знае какво означава да пренастроиш/тунинговаш автомобил и после да застане на линията дали за драг ,дали за писта или планинско и от 10 цикъла да кове почти едни и същи времена , да ти служи автомобила а не ти на него (вечно да ходиш с черното под ноктите, под капака да е като в циганска палатка а колата да си остава същия кенеф )


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1675
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: Пловдив

Мнение от Evelin Cotsev » 17 Сеп 2008, 22:51

Penchev написа:Евелине , ти не разбра ли ,че не е бърза бе :mhihi:
Минала Мката вр6 , алдита разни ,ма те са заводски - не вървят бе ;)
най-добре като излизат от конвейра да минават през гаражите и наш'те специалисти да ги донастройват ,та да "тръгнат" разбираш ли :lol:

Ма само че Максо много добре знае какво означава да пренастроиш/тунинговаш автомобил и после да застане на линията дали за драг ,дали за писта или планинско и от 10 цикъла да кове почти едни и същи времена , да ти служи автомобила а не ти на него (вечно да ходиш с черното под ноктите, под капака да е като в циганска палатка а колата да си остава същия кенеф )


Георги Пенчев


Колега напоследък ми се струва че в тоя форум само астри и вектри се признават за бързи коли . Не искам да се заяждам с никои ама с такива наблюдения оставам. Не казвам че е няква уникална резачка в момента само че за времето си е била и са малко сток колите които са произведени през онези години и са е минавали. Колегата максо си говори от неговата гледна точна и за него си е прав , всеки си има мнение , него не го интересува толкова каква е самата кола , по му е кеф да си прави драг и така татък . Всеки с вскуса си казало кучето и си облизало г*за нали знаете :) хаха трябва размисли и страсти да е кръстите :mhihi: :mhihi:
It`s party time !

Капетано
Аватар
Мнения: 3364
Регистриран на: 20.01.2004
Местоположение: далеко от родината
Кара: '90 328i/6 '95 540i/6

Мнение от LeX » 17 Сеп 2008, 23:29

MaXo написа:Аз пак питам колко общо има сток М3ката с тези от състезанията? Когато говорим за състезателен автомобил ... според мен цифрите и показателите са от голямо значение ... и ако Е30ката на бай Гошо е по-бърза ... то за мен неговата Е30ка носи по-състезателна душа. ;)


Мисля че на всички стана ясно че ти никога няма да можеш да разбереш, що за автомобил е е30 м3, по простата причина, че както няколко хора се опитаха да ти кажат, една кола не е само сухи цифри и статистика. В това си мнение ще се опитам да ти обясня, какво различава обикновенното е30 от м3, и защо м3 и то точно е30 е такава икона в автомобилостроенето. Е30 м3 се различава по-много начини от обикновеното е30: каросерията му е по-твърда и по-аеродинамична, калниците са раздути за да може да се направи по-широка следата на колата, както и за да могат да се сложат по-големи джанти с по-широки гуми. Единствените външни панели, който са еднакви при е30 и при м3 са вратите и предния капак. Задната колонка при прозорците на м3 е много по-дебела от тази на обикновенна 30-ка с цел заздравяване на купето. Задния капак е много по-голям и различен също. М3 има три пъти по-голям кастър от всяко друго е30, както и по-големи предни лагери и спирачки взети директно от 5-та серия. Също така всяко м3 идва с Гетраг 265/5 трансмисия, която има обратни скорости + 25% шпер диференциал. Били са произвеждани също така специални версии М3, който да отговарят на променящите се всяка година правила за участие в пистовите шампионати. Това са моделите Ево 1, Ево 2 и Спорт Еволюшън, или повече познат като Ево 3. Разликите на тези модели с обикновенната м3 били: по-ниско тегло, по-добра аеродинамика, по-големи арки на калниците при Спорт Еволюшън, за да могат да се съберат 18 цоловите джанти с който тогава са карали в ДТМ, специални отвори за допълнително охлаждане на спирачките и разбира се повече мощност. След като е30 м3 спечелва повече победи в пистови състезания (над 1000) от който и да е друг спортен модел, на която и да е марка, от много хора той е считан за най-успешния пистов състезателен автомобил за ВСИЧКИ времена! Е30 М3 е доминирала всички пистови автомобилни състезания в който е взимала участие, във всичките си години в който е била в производство. През 2007-ма година списание "Ево" обявява Е30 М3, за най-успешния М модел на БМВ до тази година. Също през 2007-ма година американското списание "Автомобилен Магазин" включва е30 м3 в тяхната класация "5 greatest drivers cars of all time"! В последните си години на производство състезателния вариант на е30 м3, оборудван с 2.5 литров С14 мотор, е правил над 340!!! конски сили, разбира се натурално аспирирани. И сега нека се върна към статистиките и сухите цифри, понеже ти си им голям фен. За 7-те си години производство от модела е30 м3, има направени точно 18 000 автомобила (за сравнение, за същото време на пройзводство от модела е36 м3 има направени 71 242 автомобила). 10 180 от тях са били такива като колата на колегата Евелин Коцев (на баща му де). 786 ръчно произведени коли са били кабрио, като варианта с 2.3 литров мотор и 215 конски сили е бил най-бързият четири местен кабриолет в света! От модела Ево 1 са направени 505 бройки, Ево 2 500 бройки и Спорт Еволюшън 600 бройки. Тук ще си позволя да цитирирам един известен автомобилен гуру който нарича модела е30 м3 "Вълк във вълча кожа". Ако според теб все още сглобената в гаража на бай Гошо е30-ка има повече спортен дух от е30 м3, защото е по-бърза, то значи ти нищо не разбираш от традиций и спортен дух. Защото за повечето истински БМВ фенове най-голямата радост е, когато вин номера на колата им започва с буквите ВБС. Защото тези автомобили са върха на Баварското спортно автомобило строене и никой друг модел на фирмата, колкото и ще да бъде тунингован няма да може да се сравнява с тях, просто защото буквата С я няма! Защото всеки М модел, носи в себе си история, историята на Моторспорта. А е30 м3 е иконата в пистовия Моторспорт за много хора по целия свят. И накрая да кажа...някой ден и аз ще имам е30 м3...може би няма да е след година, най-вероятно няма да е и след две години, но ще дойде времето когато в моя гараж ще ме чака е30-ка на която третата буква ще е С, и повярвай ми, тогава аз ще съм един от най-щасливите хора на земята, и няма да ме интересува колко по-бързи е30-ки има от моята...защото те никога няма да бъдат това което е е30 м3!
Последна промяна LeX на 18 Сеп 2008, 1:01, променена общо 1 път
Изображение

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1689
Регистриран на: 7.09.2002
Местоположение: Пловдив
Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
Мечтае да кара: и да му е спокойно

Мнение от Babuna » 18 Сеп 2008, 0:48

Добре, и аз да си кажа - харесвам МНООООООООООГО Е30 М3, но още повече харесвам Е46 М3. Защо? Защото е много по-комплексен и завършен автомобил, нали така. Защото е модерен (верно, наедрял е с години), бърз и ще остане на своеобразен дизайнерски връх на БМВ с неговата геометрична нирвана. И сега, наскоро съм се разболял по М3ки, гледам е46ци М3 сериозен избор между 15 и 20 000 евро, като е30 М3 е малко по-евтино.


Е36 М3 било безлично? Безлично или приглушено, някак си потайно? Тва, че в България има много е36ци с М-пакет практически почти еднави с М3 външно не означава, че истинската М3ка е безлична, а по-скоро ненатрапчива. Нали уж точно затова харесваме БМВтата... те не крещят "вижте ме"? Или май сами пред себе си не признаваме кво точно ни обсебва и изкушава? Уааааа е30 м3 има раздути калници и яко антикрило, слизам директно от пистата и съм мнооооо бърз.А това е така, щото самата му аеродинамика е леко ретро и ги изисква спойлъри, докато при е36 и е46 М3 с бая по-високи V-max тези неща отъстват. Чел съм интервю на един от шефовете на М и той точно това каза - е30 М3 се е НУЖДАЕЛО от този бодикит.

Хайде, всички защитници на Е30 М3, с ръка на сърцето си кажете при сегашния ви начин на живот кое бихте избрали? Какъв процент от времто, в което шофирате можете да карате на ръба (там, където е30 М3 наистина ще вдъхновява с първичните си усещания)?

Отговорете на въпроса вярно ли е неравенствето е30<e36<e46?

За мен всяка нова генерация е стъпка напред... с малко или много. Колко години S54 става двигател на годината (последният М-шестак!) ? А през 95, когато излиза е36 М3 Еvo къде са били конкурентите му?

За мен S50 и S54 са по-добри от S14. Вярно, е30 М3 има страховито минало и идентичност, която не може да се сбърка, дори и днес може да засрами модерни спортни автомобили (преди 4 години на независим тест показаха как сток Е30 М3 държи със 7-8 км/ч по-висока средна скорост в завой от Nissan 350Z)и да предостави много първични моторни усещания (навярно най-вече заради ниското си тегло), но представите ни за този модел се градят на разни митове и легенди, приказки от разни писти и тнт, а тези неща отсъстват от реалния ни живот, можем да ги усетим само в много откъслечни моменти, в останалото време ни остава да се чудим няма ли съжителството с по-нов автомобил да е по-приятно... Аз реших за себе си да спра да се филмирам.

Аналогията между е30 М3 и е46 М3 е подобна на тази със изтребителите от WWІІ и модерните - всички знаем кои са по-ефективни.

Нека собствениците на е46 м3 Azrail и Sharo се изкажат?
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Сеп 2008, 2:10

по същата логика ... аз мога да закова въпроса - защо не Е92 тогава ? според мен отговора е, че в Е30 е постигнат минимума от всичко необходимо... без нищо излишно. примерно предното окачване е пренесено чак до Е46 и т.н.

за карането на ръба... сигурен съм, че да шофират Е30 на ръба могат доооста малко хора, щото там няма подсещащо недозавиване (както при следващите модели с мултилинк отзад), заради специфичното задното окачване(при наклоняване в завой задните гуми завиват леко в обратна посока на предните) колата тръгва настрани доста лесно и не внимаваш ли, наказва... което в същност е едно от определящите неща за цялостния характер на колата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 18 Сеп 2008, 8:27

Alex 320i Cabrio написа: Инжекционът е механичен - Кюгелфишер, а не Мотроник като твоята. Адски капризен и в БГ няма кой да го направи / настрои, и тн.т....
Не е адски капризен, някой те е послъгал в интернета ;) Направо си е супер дуракоустойчив, имал съм и затова знам.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 18 Сеп 2008, 9:40

LeX написа:...


:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Ако и след този пост някой се изкаже че Е30 М3 не е нищо особено не знам какво още трябва да бъде казано... Лексано след прочетеното се просълзих... Евала...

Знаете ли... По мои наблюдения автомобилните фенове се делят на две групи :

Първата група са "пумиярите" (не искам да засягам никого) - те си падат по всякакви коли, независимо от къде произлизат и за какво са създадени, важното е да са тунинговани и наточени яко... Тези хора нямат предпочитания и определен вкус и изисквания ами скачат от марка на марка и от определен тип автомобил на друг... Тях не ги интересуват неща като качество на изработката, ергономия, управление и стабилност, не ги интересува аеродинамика и сигурност. Важното е колата да е излязла от някой професионален или гаражен тунер, да е хиляди коне, стотици килограми пластмаса и много светлини... Тези коли са посредствени, но са много бързи в права линия, отвратителни за каране, но пък смешни за гледане и идеални за позьорщина... Рядко се наблюдава някакъв стил и правилно отношение, както и особено предназначение...

Втората група са истинските автомобилни ентусиасти... Те си падат по истински автомобили изпипани до последния детайл, имат страхотна визия, отлична ергономия, правилно управление и стоене на пътя, задоволителен комфорт и високи технологии... Тези хора дават всичко за да намерят такъв автомобил и дори той да е стандартен е много по-специален и стойностен от всеки тунингован автомобил... Поради простата причина че за създаването му са работили десетки специалисти години наред за да може да изпипат всеки един детайл... И точно за това клиентите си плащат... Плащат си защото автомобила им е един от малкото уникални инжинерни чудеса... Направен с любов към детайла и внимание към шофьора... Тук спадат всички истински спортни автомобили били те супер-коли, GT коли или седани... Всеки от тях е направен с единствената идея да доставя удоволствие на всички човешки сетива - независимо дали е на място и му се възхищавате отвън, сядате на шофьорското място и се наслаждавате на детайлите или пък го управлявате по поредния безкраен и наситен със завои път... Те не са най-бързите, не са най-завиващите, не са най-красивите сигурно, но са най-истинските спортни автомобили... Защото носят в себе си усещане, носят история и стил... Зад тях седят много хора за да може ние да сме доволни... Може да ги подминава всеки втори наточен Голф или Нисан, може да ги пребиват разни Супри и GTR-и ... Но какво от това... Не всичко е в цифрите и статистиките... Всичко е свързано с усещането... И хората каращи и търсещи такива автомобили цифрите не ги интересуват... Те знаят че автомобила им има потенциал да стане като тези които се състезават по световните трасета защото те произлизат от там, създадени са от тези които се състезават за тези които си карат по пътищата... Докато един Фиат никога няма да стане Ферари...

Това е разликата между хората които ценят ценното и истинското и тези които "мразят да плащат за рекламата на продукта" и карат наточени Нисани, Астрички и Голфове... По света хората за истински моторспорт използват истински спортни автомобили...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 18 Сеп 2008, 9:46

Penchev написа:Ма само че Максо много добре знае какво означава да пренастроиш/тунинговаш автомобил и после да застане на линията дали за драг ,дали за писта или планинско и от 10 цикъла да кове почти едни и същи времена , да ти служи автомобила а не ти на него (вечно да ходиш с черното под ноктите, под капака да е като в циганска палатка а колата да си остава същия кенеф )


Георги Пенчев


Еми явно ти имаш кофти опит с тунингарстване ... тва може и да се случва, но в началото ... веднъж оточнена кола вече няма грижи... стига да е събрана с качествени части.
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 18 Сеп 2008, 9:48

Evelin Cotsev написа:Колега напоследък ми се струва че в тоя форум само астри и вектри се признават за бързи коли . Не искам да се заяждам с никои ама с такива наблюдения оставам. Не казвам че е няква уникална резачка в момента само че за времето си е била и са малко сток колите които са произведени през онези години и са е минавали. Колегата максо си говори от неговата гледна точна и за него си е прав , всеки си има мнение , него не го интересува толкова каква е самата кола , по му е кеф да си прави драг и така татък . Всеки с вскуса си казало кучето и си облизало г*за нали знаете :) хаха трябва размисли и страсти да е кръстите :mhihi: :mhihi:


А бе вземете спрете да пишете за тоя драг ... не става въпрос за драг!И за Астри и Вектри не съм писал ... ;)
без реклами в подписа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1689
Регистриран на: 7.09.2002
Местоположение: Пловдив
Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
Мечтае да кара: и да му е спокойно

Мнение от Babuna » 18 Сеп 2008, 9:49

DrivingGod-e, служиш с мнооо ръждиви понятия субективни понятия. То е така, влезе ли някой в матрицата и се почват едни безкрайни празни философствания по тези теми... и човек се превръща в "кон с капаци".
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 18 Сеп 2008, 10:04

Babuna написа: Защото е много по-комплексен и завършен автомобил, нали така. Защото е модерен (верно, наедрял е с години), бърз и ще остане на своеобразен дизайнерски връх на БМВ с неговата геометрична нирвана.


За това съм напълно съгласен, за мен Е46 М3 е един от най-добрите автомобили излизали от заводите в Мюнхен и въобще в света като дизайн, управление, показатели, ергономия и интериор и съчетанието на тези неща за всекидневна употреба... Но точно тази комплексност не дава това дивашко усещане от Е30 М3... Никой не твърди че би си купил Е30 М3 за единствена кола, никой не си го и помисля, но колата има стойността си винаги и всеки истински автомобилен фен би инвестирал в такава неделна кола...

Babuna написа:Е36 М3 било безлично? Безлично или приглушено, някак си потайно? Тва, че в България има много е36ци с М-пакет практически почти еднави с М3 външно не означава, че истинската М3ка е безлична, а по-скоро ненатрапчива. Нали уж точно затова харесваме БМВтата... те не крещят "вижте ме"? Или май сами пред себе си не признаваме кво точно ни обсебва и изкушава? Уааааа е30 м3 има раздути калници и яко антикрило, слизам директно от пистата и съм мнооооо бърз.А това е така, щото самата му аеродинамика е леко ретро и ги изисква спойлъри, докато при е36 и е46 М3 с бая по-високи V-max тези неща отъстват. Чел съм интервю на един от шефовете на М и той точно това каза - е30 М3 се е НУЖДАЕЛО от този бодикит.


Да Е36 М3 е най-безличното правено някога... И това е защото въпреки страхотните си показатели и доказаните си качества колата няма стил различаващ я от нормалните Е36ци... Няма ги дребните закачки човъркащи те само при вида си и каращи те да настръхваш... Няма ги раздувките на калниците побиращи по- голямата следа... Няма го пукащия се по шевовете капак едвам побиращ мощта на агрегата от MGmbh... Няма ги големите ауспуси и различните спойлери... Всичко това присъства в Е30, Е46 и Е92... Там всичко пръщи от мощ... Калниците едва побират широката следа и големите гуми... Капака сякаш всеки момент ще избухне от мощ (Е46 и Е92)... Четирите тръби отзад сякаш ще изпускат огньовете на ада... Броните, праговете и спойлерите загадъчно показват че има нещо специално в тази кола... "Приглушено, някак си потайно" както ти се изрази... Това за мен са истинските М3ки... Е36 е нищо повече от 318is с МTechnik на стероиди...

Babuna написа:Хайде, всички защитници на Е30 М3, с ръка на сърцето си кажете при сегашния ви начин на живот кое бихте избрали? Какъв процент от времто, в което шофирате можете да карате на ръба (там, където е30 М3 наистина ще вдъхновява с първичните си усещания)?


Съдейки Виктор Gazzzar-а колко си кара Е90ката може да се окаже че М3ката ще стане на 200 000 км :mhihi: :mhihi: :mhihi:

А сега сериозно... Както казах и по-горе... Никой не спори че Е30 М3 е годен за всекидневна употреба автомобил... Тук не става въпрос за това... Става въпрос за стойността му... А истинската такава би заплатил само човек който има още няколко кончета в гаража на хубавото си жилище, защото всичко друго е ненужно изхвърляне и съсипване на легендарния автомобил...


Babuna написа:За мен всяка нова генерация е стъпка напред... с малко или много. Колко години S54 става двигател на годината (последният М-шестак!) ? А през 95, когато излиза е36 М3 Еvo къде са били конкурентите му?


С това съм съгласен но с изключение на Е36... Просто мисля че не е продължил положените основи от Е30 и за това BMW през '99 правят кола повече приличаща на Е30 от колкото на Е36... Техниката е шедьовър, управлението е уникално и чувството е великолепно...

Babuna написа:За мен S50 и S54 са по-добри от S14. Вярно, е30 М3 има страховито минало и идентичност, която не може да се сбърка, дори и днес може да засрами модерни спортни автомобили (преди 4 години на независим тест показаха как сток Е30 М3 държи със 7-8 км/ч по-висока средна скорост в завой от Nissan 350Z)и да предостави много първични моторни усещания (навярно най-вече заради ниското си тегло), но представите ни за този модел се градят на разни митове и легенди, приказки от разни писти и тнт, а тези неща отсъстват от реалния ни живот, можем да ги усетим само в много откъслечни моменти, в останалото време ни остава да се чудим няма ли съжителството с по-нов автомобил да е по-приятно... Аз реших за себе си да спра да се филмирам.

Аналогията между е30 М3 и е46 М3 е подобна на тази със изтребителите от WWІІ и модерните - всички знаем кои са по-ефективни.



Тоново не се опитвам да приравня Е30 М3 като показатели и качества на следващите го поколения... Просто защитавам тезата че автомобила има стойност... Много висока стойност... Дори само заради митовете и легендите за които говориш и заради усещането при управлението на този автомобил... Всички автомобилни медии в които съм виждал сравнение между генерациите са единодушни че Е30 е най-вдъхновяващия автомобил от 4те и усещането в него е най-силно това е... не е по-добър напротив... Просто е по дивашки и естествен... Следващите са шедьоври на съвременното автомобилостроене, доказали се с двигателите, управлението си и качествата си, но са смекчени от изискванията на пазара... Първородника си остава чист до дъното на душата си...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 18 Сеп 2008, 10:10

Babuna написа:DrivingGod-e, служиш с мнооо ръждиви понятия субективни понятия. То е така, влезе ли някой в матрицата и се почват едни безкрайни празни философствания по тези теми... и човек се превръща в "кон с капаци".


Ръждивите субективни понятия са въпрос на усещане... За мен автомобилите са това - чисто усещане... Никога цифрите не са били основа за преценките ми, въпреки че естествено се съобразяват... За мен обективни са само те... Но те не дават съществото при създаването на мнение и даване на оценка за даден автомобил... За това по света има толкова много професионалисти които са там само за да дават субективно мнение... Аз също съм съставил моето... Не задължавам никого с него, но за мен така стоят нещата... Не съм се филмирал... Просто съм направил избора си... Не съм кон с капаци... Харесвам много автомобили... Много голяма част от тях са много различни от BMW... Но при избора на всяка от тях се основавам на принципите на втората спомената от мен група хора...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 18 Сеп 2008, 10:48

DrivinGGoD написа:Знаете ли... По мои наблюдения автомобилните фенове се делят на две групи :

Първата група са "пумиярите" (не искам да засягам никого) - те си падат по всякакви коли, независимо от къде произлизат и за какво са създадени, важното е да са тунинговани и наточени яко... Тези хора нямат предпочитания и определен вкус и изисквания ами скачат от марка на марка и от определен тип автомобил на друг... Тях не ги интересуват неща като качество на изработката, ергономия, управление и стабилност, не ги интересува аеродинамика и сигурност. Важното е колата да е излязла от някой професионален или гаражен тунер, да е хиляди коне, стотици килограми пластмаса и много светлини... Тези коли са посредствени, но са много бързи в права линия, отвратителни за каране, но пък смешни за гледане и идеални за позьорщина... Рядко се наблюдава някакъв стил и правилно отношение, както и особено предназначение...

Втората група са истинските автомобилни ентусиасти... Те си падат по истински автомобили изпипани до последния детайл, имат страхотна визия, отлична ергономия, правилно управление и стоене на пътя, задоволителен комфорт и високи технологии... Тези хора дават всичко за да намерят такъв автомобил и дори той да е стандартен е много по-специален и стойностен от всеки тунингован автомобил... Поради простата причина че за създаването му са работили десетки специалисти години наред за да може да изпипат всеки един детайл... И точно за това клиентите си плащат... Плащат си защото автомобила им е един от малкото уникални инжинерни чудеса... Направен с любов към детайла и внимание към шофьора... Тук спадат всички истински спортни автомобили били те супер-коли, GT коли или седани... Всеки от тях е направен с единствената идея да доставя удоволствие на всички човешки сетива - независимо дали е на място и му се възхищавате отвън, сядате на шофьорското място и се наслаждавате на детайлите или пък го управлявате по поредния безкраен и наситен със завои път... Те не са най-бързите, не са най-завиващите, не са най-красивите сигурно, но са най-истинските спортни автомобили... Защото носят в себе си усещане, носят история и стил... Зад тях седят много хора за да може ние да сме доволни... Може да ги подминава всеки втори наточен Голф или Нисан, може да ги пребиват разни Супри и GTR-и ... Но какво от това... Не всичко е в цифрите и статистиките... Всичко е свързано с усещането... И хората каращи и търсещи такива автомобили цифрите не ги интересуват... Те знаят че автомобила им има потенциал да стане като тези които се състезават по световните трасета защото те произлизат от там, създадени са от тези които се състезават за тези които си карат по пътищата... Докато един Фиат никога няма да стане Ферари...

Това е разликата между хората които ценят ценното и истинското и тези които "мразят да плащат за рекламата на продукта" и карат наточени Нисани, Астрички и Голфове... По света хората за истински моторспорт използват истински спортни автомобили...


Делят се на 2 вида ... тия с капаците дето са заслепени от любовта към няква марка и си купуват до гроб коли само от нея ... макар и да са с отвратително качество ... за пластмаса недей да пишеш, че преди няколко седмици като се качих в едн Х3ка и щях да припадна ... в Пунтото ми е същата пластмасария. :mhihi: И тва е кола за която някой е дал 90 хил лв. :mhihi:

Пумиярите викаш ... в грешка си ... хора като мен се оглеждат във всичко качествено ... без значение кой е произвел продукта ... ако ще и Дайхатсу да е ... или Киа. Точно този тип хора се оглеждат в детайлите и слагат нещата на кантар ... Тия от първия тип си знаят техното и са до такава степен заслепени, че дори не им се запознава с детайлите и качествата на другите... те са си с капаците... и на тях може да им се продаде много пластмаса без проблем ... за некви си 90 хил лв. :) Аз примерно понеже слагам нещата на кантара ... бих купил М3 Е36 ... ако падне акциза може би ще си взема ... просто щото за 15000лв не можеш да си направиш качествена кола от нормална Е36ца примерно ... пък и ме кефи, че не се обезценява и даже след време цената и може да тръгне нагоре. Там цената е адекватна на това, което се предлага ... и при Е46ците също е адекватна!!!



Тия дето си купуват готови спортни коли не са познавачите ... те са тия дето искат да позират ... купува си М3ка и я паркира на жълтите павета пред Червило ... а като го накараш да даде газчица някъде ... леко го е страх просто щото даването на газ не му е в кръвта ... той само си позира човека. :D

Ти какъв човек си да сложиш на едно Голф с ГТР-а хахаха ... ми ГТР-а също е слезнал от пистите не знам дали знаеш.... :D Викаш може да е по-бърз ГТР-а от М3 ... ама тва е БМВ ... онова е некъв си Ниссан. :mhihi: И понеже писа за материали ... технологии и удобства ... можеш ли да сравниш по тези показатели ГТР-а с М3ка? :D

И понеже гледам пишеш доста за Ниссани ... явно искаш да счупи в друга посока спора ... пич като гледам на клипчето с Ланчата какво кебапче на вилица е сток М3 Е30 ... Ниссан 200сх с вкарани около 2000лв в окачване завива и седи 100 пъти по-добре!!! ;) Дунев ви го демонстрира на Калояново ... и понеже говориш кво ставало по света ... за теб света е Нюрбургринг явно ... други гледат в друга посока ... Япония ... Америка ... а там в любителските шампионати ... хобикар ... здраво се карат японски коли ... японските автомобили са едни скелета върху, които можеш да надграждаш с всякакви перформънс части за тях ... правиш си сам, това което искаш от една кола ... и ти стъпва доста под цената на сток М3ка.Хвърли едно око кво време дават японските понаправени коли на Цукуба ... и после ги сравни с времената на М3ки, които са минавали през пистата. Времената нямали значение ... тя колата била създадена за писта хахаха. И недей да пишеш за технологии и материали, че японците не са по-назад от немците...

Аз светкащи работи по колата нямам ... и койловърите са ми с 10/8кг пружини ... демек явно не са драг орянтирани... та вземи кротни с тоя драг и оценки кой кво има по колата си и от къде е излезнала.
без реклами в подписа...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 18 Сеп 2008, 11:32

Хубаво де! бях решил, че няма да се обаждам, защото моето мнение премерено с по-горните професионални изказвания щеше да звучи некомпетентно. Обаче не мога повече да слушам как М3 е36 била най- обикновена е36-ца и като изключим нейните показатели, които от 95-96г нямат конкуренция в класа си, приличала много на 316.
Кое не разбрах не харесвате в ///е36, че няма дупки на калниците или издут капак. :help:
Много харесвам е30, а на М серията не съм се возил дори, но знам че по времето на е30 М серията не е имала каой знае каква конкуренция и въпреки това еднин Нищо и никъкъв МБ 190с 2.5 двигател дишъл във врата на върхови я ни модел.
Разбрах, вече че не всичко е стойности но, повярвайте ми и за мен не е така и аз търся първичното у автомобила, искам да усещам пътя скоростта, да чувам вятъра, затова мноооого харесвам е30 а за М какво остава......
През 80-те години усещамето във всички автомобили е било "по-дивашко" и с годините се притъпява.
Никога, ама никога не сравнявайте М поколенията помеждуси, защото никога няма да има едно мнение. Това са автомобили в които се е дало максималното, без много да се гледа колко харчи, колко струва и дали е удобно на задната седалка ;).
За мен успеха е съизмерим с времето с историческия момент, било на пистата или като цяло състоянито на фирмата.
И се връщам пак на М3 е36.....цифрите всички ги знаем, но какво се случва на пазара- Много продадени автомобила изключителна външност {веднага вметвам, че по онова време ръбатите форми са вече демоде и то много} а М в е36 върха на сладоледа. На феновете им трябва мощ имат я, трябва им дизайн имат го, трябва им монфорт имат го вече в Е36 защото в Е30 тези неща ги няма. Така е и със следващите поколения, но през 90-те години това се търсеше и М3 е36 им го даде.
На пистата нищо особено, но и М3 е46 не блести много щом едни папионки от таксиджйския клас са му препречили пътя. :confused:
Това обаче не означава е М3 е46 е лоша нали не я заслепява ни най-малко. Така е и с М3 Е36 революция бих казал аз 360 коня в четриврат седан.


П.С Хубаво колеги че няма М3е21 , че тогава кво щяхме да правиме, като змам колко е "дивашки" та дори просташки тоя автомобил.
айде че ми дойде мерака -ами 02 tii-турбо серията, закво M3 E30 говориме, ами там ушещамето е на мотор с кош :lol: :lol: :lol:
Аз мисля че е Е30-то е на мода затова толкоз внимание му отделяме, аз си признавам :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 18 Сеп 2008, 11:40

MaXo написа:А дали е толкова интересна за каране колкото се пренадъхват всички? Дали една М3 Е36 не е по-вълнуваща макар и по-евтина ... за М3 Е46 със СМГ да не говорим? Аз сигурно не ги разбирам нещата ... иначе е прав да си търси тая цена ... щом са дефицитни ... и в Германия са на подобни пари. Може да се намери някой играч, който има всички М3ки без Е30 ... и мнооо държи да запълни колекцията. :D


Различните генерации на М3 не могат да бъдат сравнявани по нито един показател. Това е като да сравняваш различните видове алкохол. :winky:

Нека споделя малко лични впечатления...
Е30 М3
Леко купе, пъргав двигател, чувствителна трансмисия. Една секунда невнимание и си се размазал прилежно. Това е уличницата на 80-те години. Била е точно това, което тогаващните улични самоубиици са искали. 100% адреналин и в повечето случаи - 100% изненада от поведението й :mhihi: :twisted:
Ей човече, няма такъв кеф. Дори сега като се сетя за шофирането на това животно и ми излиза дяволската усмивка. Тя е създадена за да се кара в едни определени емоционални моменти. Не е ежедневна кола, освен ако не си решил да умреш на 20.

Е36 М3
Тук описанието ще ми е малко трудно, защото веднага слез като карах това, се качих на Е34 М5 и много бързо забравих какви са ми впечатленията от М3-то :D Както и да е....
Впечатлението е различно... Перфектно балансирано купе. Няма я тая склонност да се носи по подразбиране. Пак можеш да се размажеш, но вече не можеш да виниш само колата - трябва си и личен талант. Усещането за ускорение е малко притъпено, в резултат на започващата по онова време тенденция спортните купета да вземат да возят по-комфортно. Някак си си изолиран от това, което става отвън, донякъде не усещаш и какво точно се случва под гумите.
Има си своите силни моменти, но донякъде разочарова жадните за първични емоции. Не че не е способна на всичко необходимо, просто зад волана не го усещаш.

Е46 М3
Да речем че днес си спечелил от тотото, Анджелина Джоли ти е направила свирка, след това си решил да покараш малко Е46 М3 - Това ще да е като черешката на тортата. Колата е способна да те накара да помниш само нея от този ден.
Качваш се, караш я и седиш и се хилиш като пача.... не можеш да спреш да се усмихваш след като слезеш от това животно. Звука на двигателя е като от ада, удара в диференциала след смяната на всяка предавка те настървява още повече да изстискаш всяко конче от нея. С нея можеш да се състезаваш по светофарите, да описваш съвършенно всеки завой, да си я караш в ежедневието... тя е всичко, тя може да ти е и съпруга и любовница :mhihi: Ще седиш, ще я гледаш и ще се чудиш как може да има толкова съвършенна форма...
Вози твърдичко, усещаш пътя... В завоя те оставя да си мислиш, че всичко зависи от теб, но ако се самозабравиш, ще те върне в пътя.
Това е ежедневна машина за удовоствие. Умираш си от кеф дори и да висиш в някое задръстване. Незнам защо и как но е така.

Това е описанието. Що се отнася до сравнението...
Е46 М3 е колата, която бих искал да карам в ежедневието.
Но винаги ще искам да знам, че в тъмното кътче на гаража, под някое дебело покривало ще стои и ще ме чака онова грозно и неугледно първично чудовище, което ще ме накара да се чувствам по точно определен начин, в едни точно определени моменти.

Надявам се си ме разбрал. Тези коли найстина не могат да бъдат сравнявани, защото всяка от тях е създадена да изпълни определена цел и да предизвика определена емоция. Сам виждаш колко се вдетинявам и аз докато пиша тези редове... :winky:

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook