ШПЕР диференциал: От А до Я!!!

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 14 Окт 2006, 15:15

tsurata написа:
maggkrabar написа:би трябвало по табелата на колата в коша на двигателя да се познае дали е с шпер. трябва да има означение, някъде където е табелката с VIN номера, има допълнителни цифри. по принцип пишат VIN, след това има индекси за изпълнението на модела, номер на боята, тип на купето, скоростите и дифа.


oще 1но въпросче!? понеже си проверих тая табелка на е36цата и прочетох следното на табелката която е на колата на коша обърната нагоре т.е наобратното с буквите и има 2 квадратчета в едното от които пише ВИН-а и там некви си изпълнения на килограми а отстрани пише следното най-отгоре се почва с 320/18
на втория ред : 20 6S 2
на третия ред:252/3
на 4 ред :знака за фаровете и числото 1


та въпроса ми е тва " 20 6S 2 " възможно ли е да значи шпер или е нещо друго ???
надявам се на компетентен отговор!
Много ви благодаря предварително!!!

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 2057
Регистриран на: 7.09.2005
Местоположение: Севлиево
Пол: Мъж
Кара: от онея старите....
Мечтае да кара: магазинска е30-ка

Мнение от GEORGIEV » 14 Окт 2006, 16:31

Това не е за шпер ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Мнение от ivo098 » 16 Окт 2006, 8:20

имам един доста интересен въпрос, имаме да кажем едно Е36, доста новичко със ASC+T, изпада ни шпер за Е36, какво става от тук нататък, възможна ли е такава комбинация?
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12780
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 16 Окт 2006, 9:31

ivo098 написа:имам един доста интересен въпрос, имаме да кажем едно Е36, доста новичко със ASC+T, изпада ни шпер за Е36, какво става от тук нататък, възможна ли е такава комбинация?

Защо не?

От изчетеното по форума става ясно,че едното е съвсем различна и отделна система за странично приплъзване на автомобила(АСЦ+Т)
А щпера е за проходимост и и други такива шукарийки ;)
Само ще прибавя ,че миналата зима по драгалевско правихме тест на шпера за проходимост и мога да се похваля,че там където минах аз с 16 годишния шпер,Е90 на 2 месеца не можа като бяха изпробвани различните варианти на включено полу включено и тн..
Е90 си и искаше жокер за баир с лед и сняг.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Окт 2006, 21:23

tsurata написа:на втория ред : 20 6S 2
на третия ред:252/3
на 4 ред :знака за фаровете и числото 1


та въпроса ми е тва " 20 6S 2 " възможно ли е да значи шпер или е нещо друго ???
надявам се на компетентен отговор!
Много ви благодаря предварително!!!


Това са първите символи от номера на мотора и значат:
20 - 2000 кубика
6 - брой цилиндри
S2 - означение на мотора (ако не се лъжа S1 е мотора без Ванос а твоя е със ванос)

По първите 3 цифри всеки един мотор на БМВ се характеризира със работен обем и брой цилиндри!

Това няма нищо общо със шпера!

Диференциала се гледа планката която му е закачена на задния капак заедно с единия от болтовете! Често или липсва или е силно корозирала и трябва да се почисти със шкурка!

н
ivo098 написа:имам един доста интересен въпрос, имаме да кажем едно Е36, доста новичко със ASC+T, изпада ни шпер за Е36, какво става от тук нататък, възможна ли е такава комбинация?


АСЦ+Т е система за контрол на сцеплението и е сравнително проста. Използва датчиците за АБС-а и следи скоростта на въртене на гумите, когато някое от водещите колела започне да се върти със скорост по-голяма от средноаритметичната скорост на двете водещи колела спрямо средно аритметичната скорост на водещите колела (за да се елиминира отчитането на "буксуване" при взимане на завой когато външното колело изминава по-голям път спрямо вътрешното от където следва че скоростта му на въртене е по-голяма) отчита че това колело "буксува" и задейства модул който подава налягане на импулси към спирачния апарат на това колело като по този начин го "спира" и предава въртящия момент през диференциала на другото водещо колело, като в синхрон с това отнема и от газта!
Тази система има общо само със спирачките и не и пречи какъвто и диференциал да сложите!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1418
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София

Мнение от euroto » 14 Ное 2006, 4:01

tsurata написа:темата е ми беше много полезна станаха ми ясни някой неща ама да питам прави ли се фабрично това за е36 или се прислагва щот мойта скоро и открих тази черта !??

мерси предварително!


Добре де хора нямате ли си копче за вкл. и изкл. на ASC говоря за E36?
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12780
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 14 Ное 2006, 22:31

euroto написа:
tsurata написа:темата е ми беше много полезна станаха ми ясни някой неща ама да питам прави ли се фабрично това за е36 или се прислагва щот мойта скоро и открих тази черта !??

мерси предварително!


Добре де хора нямате ли си копче за вкл. и изкл. на ASC говоря за E36?

Ми може и да имат някои от последните Е36-ци :roll:
Ама аз до сега та кова не съм виждал :confused:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 01 Дек 2006, 9:46

vld написа:
euroto написа:
tsurata написа:темата е ми беше много полезна станаха ми ясни някой неща ама да питам прави ли се фабрично това за е36 или се прислагва щот мойта скоро и открих тази черта !??

мерси предварително!


Добре де хора нямате ли си копче за вкл. и изкл. на ASC говоря за E36?

Ми може и да имат някои от последните Е36-ци :roll:
Ама аз до сега та кова не съм виждал :confused:



имат аз съм виждал за АSC копче ,то как иначе без копче ше разбереш че го имаш това!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 16 Дек 2006, 12:00

а когато колата е на крик и завартиш едното колело ,а другото не мърда какво е.........

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12780
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 16 Дек 2006, 13:55

shnitzera написа:а когато колата е на крик и завартиш едното колело ,а другото не мърда какво е.........

Не може да не мърда :!:
Когато е на крик цялата в смисъл висят и двете колела във въздъха,ако е с отворен диф като завартиш едното напред другото се върти назад,ако е с шпер и двете се въртят напред ;)
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 16 Дек 2006, 16:17

shnitzera написа:а когато колата е на крик и завартиш едното колело ,а другото не мърда какво е.........

Колега, четете през редовете :mhihi: Не си спомням точно какво съм писал в първия пост но съм сигурен че там има отговорът на въпроса ти...както и да е, пак обяснявам!

АКо колата е на крик от едната страта само и е на изключена от скорост гомата която е във въздуха трябва да се върти с усилие, но не е невъзможно да я завъртиш ;)

А ако си на скорост, нищо не правиш ;) И шпер да е и отворен да е изобщо няма да можеш да завъртиш колелото!
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 3.09.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от RONI » 16 Дек 2006, 18:47

Здравеите.Бе аз пак да питам щтото до сега не съм намерил отговор на въпросите.Мога ли да повиша процентите и как :?: Как да прехвъля шпер касетата :?: Вярно ли е че от Е34 ставава на Е30 чрез смяна на капака :?: Ще се опитвам да ги права тия работи ако някой ги е правил моля да сподели с подробности :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 16 Дек 2006, 20:42

колата е вдигната на подемник цялата ,не е на скорост ,завъртам едното колело ,а другото не се върти :shock:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12780
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 16 Дек 2006, 21:57

shnitzera написа:колата е вдигната на подемник цялата ,не е на скорост ,завъртам едното колело ,а другото не се върти :shock:

Дифа е отворен ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1072
Регистриран на: 17.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d
Мечтае да кара: това ,което кара

Мнение от shnitzera » 20 Дек 2006, 2:20

vld написа:
shnitzera написа:колата е вдигната на подемник цялата ,не е на скорост ,завъртам едното колело ,а другото не се върти :shock:

Дифа е отворен ;)
което ще рече...........???

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook