Запалване, тоци?

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Запалване, тоци?

Мнение от ati » 05 Дек 2004, 13:28

Взех си оня ден колата от сервиз със стенд за карбуратори.
Изичстен ми е целия карбуратор, оправили са и смукача (имал по-натегната пружина).
КОгато я взех в петък я карах доста - колата си държи нормално обороти, върви и с каране само на пълна газ из града грубо по бензиновер излапа около 10 литра на 100 км - невероятно доволен бях. Вчера сутринта като я запалих прекъсваше зверски, все едно е на три цилиндъра - след като загря остана пак проблема с прекъсването, но малко по-слабо. Ако се заслуша човек в работата на двигателя ще чуе равномерно работене с по едно "туп" на прекъсване на всеки 4 - 5 секунди на празен ход. След като така стигнах до някъде я загасих и половин час след това се качих в нея - тогава работеше перфектно и стрелката на бензиномера при доста обикаляне пак не мръдна. Отидох в нас, разгледах форума, изкъпах се и след общо 2 часа след последното каране пак се качих - пак прекъсва. Загря, дори ходих извън софия с нея - през цялото време нямаше мощност и работеше като на 3 цилиндъра. Изхарчи невероятно много (близо около 20 на 100 км) и като се върнах я оставих пред блока. Час по-късно от любопитство пак я запалих - работеше много чисто и без прекъсвания. Качих се. След още един час пак я запалих - прекъсва.
Днес смених свещите и с това почти не остана нещо по горивосмесителната и запалителната уредба, което да не съм сменил с ново. Прекъсваше. Оставих я и закусвах. След 30 минути отново я запалих и сега работи добре.
Нови са кабели, свещи (и двете Бош), кабела към бобината, въздушен и горивен филтър, карбуратора е изчистен и настроен - от какво може да са тези промени на настроението - понякога дори на топло прекъсва, понякога дори студена работи супер?
Възможно ли е да е бобина например и да не се разрежда неправилно или нещо такова, точесто? Мисля, че е ток, защото пропуска само по един такт, не вярвам горивосмесителна уредба.
Идей?
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 05 Дек 2004, 17:16

Когато прекъсва отвори дистрибуторната капачка и виж дали е влажна отвътре :idea: И провери оста на дистрибутора дали има луфт :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 05 Дек 2004, 17:51

същата работа и при мен когато карах същия мотор с този карб..и аз като тебе след като оправих карбуратор,кабели и като сменям и свещи аман заман цялата кола се прецака...при мен не на 3 а направо на 2 цилиндъра...ходих пак обратно и ми оправиха аванса и колата замърка оттогава :D

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 06 Дек 2004, 9:03

Проверих снощи делкото, докато прекъсваше - съвършенно сухо (то и доста трудно махнах дистрибуторната капачка, бая яки са тея скоби). Палеца също проверих - мисля, че оста не мърда, само палеца малко, което мисля, че е в границите на допустимото (на шестака се мандахерцаше бая повече и не съм имал такива проблеми).
Казаха ми, че бобина или работела или не, така ли е?
Асен е свидетел как като го взех снощи не можеше да върви, след 2 часа престой на студа вдълбоко синьо работеше супер, след още 45 минути, когато си тръгнахме работеше зле - не е в зависимост от температурата на двигателя.
Друго нещо ми направи впечатление - всичките проводници към бобината на поне едно място са снаждани - възможно ли е при определено положение да не дава добър контакт от там?
Сега поне не могат да ми вземат книшката за превишена скорост, повече от 80 не мога да направя посмъртно :mhihi:
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 06 Дек 2004, 9:18

Някой тук наскоро имаше проблем с прекъсване, и причината беше лоша връзка на кабела акумулатор-алтернатор. Можеш да погледнеш има ли видими признаци за нагар около обувката откъм алтернатора, и за всеки случай - с по-силно дърпане провери дали връзката е стабилна механично.

Успех
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 07 Дек 2004, 11:50

Ха, това и аз го установих снощи, че го имам като екстра, през 4-5 сек. Моментна липса на гориво или на искра ама кое от двете :dunno:.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 07 Дек 2004, 12:40

Може да е запушен инжектор и лоша ламбда също. Но ги изкарвам от сметката щото уж са проверени. Свещи, дистрибуторна капачка, палец сменени. Остават вакуума и кабелите. Вакуума съм изследвал обстойно, как да видя кабелите? ;)(на тъмно не се вижда да прескачат тоци) Центровката хм, това винаги е било проблем... с тия механики 100 годишни.
Този canister къде трябва да е, мисля че нямам такава глупост.
А дали тракащ клапан може да разваля компресията и заради него да прекъсва?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 396
Регистриран на: 23.10.2002
Местоположение: Samokov
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от BMW323i » 07 Дек 2004, 13:21

Сменяте кабелите,свщите,вакумите една центровка и триябва да работи
А за Ати тои си е открил проблема,тези връзки дет са навръзвани допалнително......
Ако не купете си 6цилиндрови :mhihi:
Опитаи смъртта но не умираи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 07 Дек 2004, 15:23

smoKing написа:canister - 1 тънък маркуч (1.5 см) излиза от дебитомера, отива в 1 цилиндрично вискоко около 30-35 см и с диаметър около 12 см, черно, от неги излиза друг тънък маркуч, отива към интейка. било свързано с катализатора. по-странно е защо аз имам, след като тоя, който ми я продаде ми каза че колата няма кат. бтв. братовчед ми с ауди 80 има същото.


Нямам такова нещо, но пък съм имал катализатор и имам ламбда.
М42 е с хидравлични повдигачи, принципно не трябва да тракат никога. Аз питам щото при мен тракат... Изображение
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 7.12.2004
Местоположение: София

Мнение от Добрия » 07 Дек 2004, 15:43

Ати, провери внимателно кабелите, които излизат от акумулатора и снажданите. Преди около 2 години имах проблем - колата гасне в движение без никаква причина. Арматурното табло изгасва тотално. След минута ппаля и тръгвам без никакви ядове. Един познат жичкаджия си игра 4-5 часа с нея без да прекъсне нито веднъж и не можа да хване проблема.
И така веднъж ме заряза насред път - оказа се скъсан кабел от обувката на + на акумулатора. Не дебелия кабел към стартера, а един друг по- тънък - мисля, че отива в компютъра. И понеже нямам никакви инструменти просто го забучих в клемата и се прибрах.
Та с тия кабели е голям зор. Не е добре да има снадки, тиксо, изолирбанд и т.н.
В горния случай имах предвид 316 М40 Е30

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 07 Дек 2004, 20:33

благодаря за отговорите.
поради лошото време и факта, че се прибирам доста късно от работа не можах да проверя нищо.
Ще проверя кабелите (дори си играя с идеята всичките да ги изхвърля и да сложа нови), ще проверя вакумите и ще пробвам с друга бобина, пък каквото сабя покаже.
Боби - не знам дали е от тези кабели, разтръсках ги но не се промени нишо в прекъсването.
Да ви питам друго - кога ви се появиха тези проблеми?
при мен първия път, когато застудя се появи (та чак не можах да запаля, щото тогава беше на газ) и от тогава ми ги прави.
ПС - ако е бобина - мога ли да правя нещо, за да намаля поне частично проблема, че с тоя разход от 20-тина.... вчера заредих за 10 лв и утре ще се наложи пак, пък живея на 8км от работата си :help:
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook