Неработещи оборотомер и разходомер

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 318i ; Volvo 850 GLT

Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от ivopifa » 06 Май 2013, 21:09

Здравейте, колеги!
Появи ми се проблем с оборотомера и разходомера - не показват нищо.
Става въпрос за 318i, M40. Колата не беше палена от близо година. Преди това не е имала проблеми. Скоростомера и индикаторите за гориво и температура работят. Разглобих таблото за да проверя за окисления и/или лоши контакти, но не открих нищо. След разглобяването естествено промяна няма.
Някой имал ли е подобен проблем и има ли смисъл да го търся извън таблото или направо да търся ново табло?

P.S. Някои допълнителни уточнения:
В доста форуми в нета се говори за същия проблем, като за виновник се сочат батериите в таблото, особено ако колата е седяла без акумулатор. Тези батерии, освен сервизните индикатори, захранвали и оборотомера и разходомера. Снощи в тъмницата повторно свалих таблото и проверих въпросните батерии, но се оказа, че са в цветущо здраве - и двете показаха над 3 волта, въпреки че на тях пише януари '90. Освен това сервизните индикатори си работят правилно.
Тази вечер ако ми остане време ще проверя бушоните 10 и 21 (тях леко съм ги пропуснал), връзките между тях и таблото и връзките между DME-то и таблото.

P.P.S. Развитие по темата, за съжаление без положителен резултат:
От колега от форума взех друго табло, но и при него оборотомера и разходомера не работят. Сигнал от компютъра има - открих го първо на един от пиновете на диагностичния куплунг - променливо напрежение в диапазона 2 - 8 V в зависимост от подадената газ. Същото напрежение излиза и на един от пиновете на синия куплунг, който се включва в таблото. На друг пин на този куплунг излиза и още едно променливо напрежение, което варира при подаване на газ. Би трябвало единия сигнал да е за оборотомера, другия - за разходомера. Оказва се, че все пак причината е в таблото. Утре ще го разглобя отново и ще го проверя по-обстойно.
Интересен момент е, че проблема го има и с таблото на колегата. Възможно е при него да са заминали батериите, за които споменах по-нагоре. Не съм го разглобявал и мога само да гадая.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 23.10.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW e30
Мечтае да кара: e24
Детайли за колата: cirrusblau metallic 88'

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от BMW_Power2 » 02 Юни 2013, 15:18

Аз имах подобен проблем, да не кажа ,че беше и по тежък случая, в таблото ми работеше само километража, какво ли не правих... сменях кодер щекера, презапоявах всичките спойки, пробвах с друга платка с батериите която е, но оправяне нямаше. Накрая смених цялото табло внедрих му моя си кодер щекер и всичко си тръгна.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 12.03.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E30, E46

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от vankata8384 » 23 Дек 2013, 18:55

Абсолютно същия проблем имам и аз. Оборотомера и разходомера спряха да работят. Бушон 10 и 21 са здрави. Мотора е М50Б20. Всичко друго по таблото работи с изключение на оборотомера и разходомера. И часовничето при лампичките ми спря, възможно ли е да е от батериите ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 12.03.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: E30, E46

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от vankata8384 » 24 Дек 2013, 19:42

Днес заредих акумулатора и оборотомера и разходомера си тръгнаха, както преди. Не виждам логика в това, но се оправи проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.10.2011
Пол: Мъж

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от likenoother » 23 Яну 2015, 13:44

Аз съм новият собственик на въпросната м40ка със не работещи индикатори за оборотомер и разходомер. Факт е, че таблото като се сложи на друга кола му тръгва всичко както трябва. Проблема е в инсталацията на колата. Още по интеретното е, че дори след смяна на двигателя със М42б18 проблема все още е на лице. Някой да сподели от къде всъщност идва дадения сигнал за уредите, през къде минава през кой пин и до къде стига. Лятото повторих що-годе стъпките на ivopifa проверих сигнала и до таблото стига ! Но трябва да карам по спомен ако трябва пак да се повторя и не съм сигурен в действията си. Помощ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от M10 » 23 Яну 2015, 22:44

черен кабел. излиза от някой си пин на ецу-то, отива на пин 1 на диагностичната букса и пин 9 на моторната и оттам право в синята букса на таблото.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.10.2011
Пол: Мъж

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от likenoother » 21 Фев 2015, 3:49

M10 написа:черен кабел. излиза от някой си пин на ецу-то, отива на пин 1 на диагностичната букса и пин 9 на моторната и оттам право в синята букса на таблото.



Проследих кабела нямах уред под ръка, за това директно пуснах нов кабел от буксата към пин 9... но нищо ... ?!?!?!?! :conf: :dunno:

Възможно ли е уредът да търси маса от някой от другите пинове ??

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.10.2011
Пол: Мъж

Re: Неработещи оборотомер и разходомер

Мнение от likenoother » 12 Мар 2015, 0:51

Тръгна със табло от 6 цил .. не мога да повярвам но да :D

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook