First Project

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: First Project

Мнение от KPETEH » 28 Апр 2014, 9:14

Да се похвалиш като станат :winky:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 406
Регистриран на: 1.11.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: мноого черно Е28

Re: First Project

Мнение от BRAAT » 14 Юли 2014, 19:16

Какво стана с проекта? Има ли развитие? Сложи ли вече заден мост от компакт? Ако да има ли някакви тънкости? :)
SHARK-а му е майката!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 26 Юли 2014, 20:57

Проекта не е забравен, но нямам никакво свободно да работя по него, когато има някакво развитие, непременно ще споделя :yes: .

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 12 Окт 2014, 20:27

Колеги, май има още едно решение за проблема с изместването на предните колела назад при слагане на е36 шенкел с е30/е36 носач. Решението е "задни реглажни унибални тампони за предни носачи" от MG Solution. Някой пробвал ли е дали тези унибали имат достатъчно изместване навътре т.е. при максимално завита резба?

Друг вариант е тампон с изместен център като този, пак за е30/е36 носач, но предполагам изместването няма да е достатъчно.

Цената на унибалите е 120лв комплект, а тампоните към 40лв комплект.

Едит:

... и така след като 1 седмица не получих отговор, реших направо да действам:
Изображение

Монтират се доста лесно на носача, даже като прескочат първите 3мм се движат и на ръка, което май не е много добре, но хлабина не се усеща. Оригиналните болтове не стават защото главата им опира в бялата планка, решението е болтове с глава с вътрешен шестогран(няма ги на снимката).
Изображение

И на максимално завит унибал изместването на колелото е такова:
Изображение

Джантата е 17" 9J с гума 215/40, с пружина 60/40(шенкел, аморт. и диск от е36).

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 1.03.2014
Пол: Жена

Re: First Project

Мнение от BMWE30318 » 02 Ное 2014, 8:35

Може ли да те попитам от къде купи унибалите , ако е сайт ще съм много благодарен да ми го пратиш. Ако трябва на лично.

Благодаря предварително !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: First Project

Мнение от KPETEH » 04 Ное 2014, 18:26

Има ги тия в олх и фейс бук. Колко е ет на джантата и опира ли като навиеш волана отзад в купето?! Колко е зора с биалетката на щангата и колко камбър получи в крайна сметка. Според мен трябва още малко да е напред за да е фърсе. Айде споделяй.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: First Project

Мнение от bigmurzi » 05 Ное 2014, 1:41

Ако отвиеш унибала, би трябвало да дойде още по-напред. Яко! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 25.11.2009
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от oboPoTeH » 05 Ное 2014, 8:26

Ако отвие унибала ще прати гумата назад към калника 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 05 Ное 2014, 19:24

Колежката получи данните на ЛС за да не се счита като реклама.
Джантата е с ЕТ 20, на другите въпроси не мога да дам точен отговор, защото не съм обърнал внимание, като взема регулируемо ще има още инфо.
При отвиване на унибала, колелото отива назад, при завиване - напред. И на мен ми се струва че колелото трябва да е още малко по-напред, но и така ще се кара.

драфтаджия
Аватар
Мнения: 2793
Регистриран на: 9.04.2006
Местоположение: София
Кара: '93 316ix Touring
Мечтае да кара: далеч
Детайли за колата: Хубавица =)

Re: First Project

Мнение от bigmurzi » 06 Ное 2014, 0:43

Хмм, ефекта от е36 м3 3.2 носач + тампон с изместен център е същия, разлика в цената само, значи. Благодаря за полезното инфо! ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение
Е30 на десен завой бензин НЯМА!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: First Project

Мнение от KPETEH » 06 Ное 2014, 13:42

Не можеш ли да махнеш гайката на унибала и да го навиеш още малко навътре?! Или пък да отрешеж резбата с 5-10 мм и целото с гайката да влезе по навътре. Кво ше я караш като ударена :confused:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: First Project

Мнение от TheStorm » 06 Ное 2014, 16:22

втулката е проходна .. не трябва да реже унибала .. евентуално гайката да се махне .. и ако унибала излезе от другата страна да се завие там .. за по-голяма стабилност ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 17.01.2013
Пол: Мъж

Re: First Project

Мнение от dzproof » 23 Фев 2015, 22:32

И така след месеци забавяне на проекта поради ред причини, лиспата на мост с дискове от компакт на прилична цена и липсата на време и търпение ме принудиха да си купя едно компактче 316i от което взех това:
Изображение

Не е с дискове, но пък върши работа за джантите.
И след много рязане, пилене и дупчене на стария мост от е30-ката, новия влезна без проблеми и това е резултата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Не съм доволен от резултата, джантите стоят като подарени. И 4-те са 8J, предните с 215/40 задните с 225/45, но колата е прекалено висока.
Можех да си купя само мост, но исках всички спирачни маркучета и жила да демонтирам лично и пожертвах цял компот. Ползват се жилата на ръчната от стария мост(при купе може би да станат компактовите), кардана идва къс с 2см, още не съм проверил от къде идва разликата(дано да е в диференциала, а не в моста), пък и резервоара не оцеля след трудното сваляне на стария мост и скоро няма да има пробно кръгче. Подробна информация за операцията ще дам в някой друг коментар, когато имам повече резултати, засега само споделям до къде не съм стигнал...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: First Project

Мнение от Kroki » 23 Фев 2015, 23:09

Виж отзад, как ще ти седи с 225/40. Че като я свалиш, ще почне да опира.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 6.01.2013
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: BMW 316
Мечтае да кара: M3 E30 Hellrot
Детайли за колата: BMW E30 89'' M40B16 coupe

Re: First Project

Мнение от Bobi96 » 24 Фев 2015, 2:30

Мисля че на компакта е по-къс кардана заради това идва къс ,неможеш ли от снадката на 2те части на кардана да го разпънеш малко?Джантите нормално да седят като подарени ,сложи им по-тесни и ниски гуми и най-вече по-ниско окачване защото с това окачване и 17ка е като джип.

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook