M20B27 болтове глава

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

M20B27 болтове глава

Мнение от ивчо » 02 Дек 2015, 10:59

Привет колеги ! Реших да питам в тоз подфорум, защото тук повече ги разбирате м20-ките :smoke:
Та, след около година търсене Огата най-накрая ми намери 525Е, което е с оем б27 :mhihi: :winky:
И както се полага, старото Б20 в моята кола ще бъде заменено пт ЕТА :twisted:
Естествено ще е скрап тунинг, и ще е с главата от 20-ката и всичко към нея (просто още не мога да преживея исканите пари за 885 :roll: ) !
Обаче, възниква един въпрос - как да стягам болтовете !
Сегашното ми М20 е с "торкс" болтове, а ЕТА-тата е с нормална шестостенна глава !
Съответно процедурата позатягането е различна за двата вида болтове !
Какво да правя ? Ясно ми е че главата се стяга към блока, а не обратното ! Затова за момента клоня към нови "торкс" болтове - защото такива купих, и ще се ползва главата от сегашното М20 !
Не е проблем да взема и другите !
Само че нямам идея с кои болтове да стягам главата :paranoid: :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от Lenco » 02 Дек 2015, 20:12

След някоя си година се монтират само торкс-болтове, и като резервна част мисля бяха само такива.
Сложи, които искаш.
Ако не знаеш начина на затягане мога да ти копирам Хайнес-а.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от ивчо » 02 Дек 2015, 20:50

:yes:
Имам аутодата, нова г-ра и там уж има !
Но никак даже няма да откажа още инфо :oops: :yes:
Просто ме притесни, че процедурата по затягане е различна за двата типа болтове :cry:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от Lenco » 02 Дек 2015, 21:48

M20 six-cylinder engine with hex-head bolts
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Stage 2 (wait 15 minutes) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Stage 3 (engine at normal operating temperature) . . . . . . Angle-tighten an additional 25°

M20 six-cylinder engine with Torx-head bolts
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30
Stage 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Angle-tighten an additional 90°
Stage 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Angle-tighten an additional 90°

Пробвани са многократно и важат, и на употребявани болтове.

Загуби малко време и пари, и го направи, както трябва. Ако останеш с късия диф от м20-та и няма шпер, 1-а, и 2-а са безсмислени, а и нещата привършват на тоя мотор преди 5000/мин.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от bmw28 » 02 Дек 2015, 22:25

За да станат нещата както трябва, сложи всмукателен колектор с дросел от B25, 3 баров регулатор, B25 дебитомер и комп. Етовия комп има много малък аванс до 3000-3500 и с B20 вала и 731 тиквата ще е зле на момент. Най-добре да си се намапи компа и да станат нещата завинаги :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от ивчо » 02 Дек 2015, 22:46

Уууу, чакай че Вие много неща сте казали много бързо !
Естествено че намирането на дросел и всмуК от б25 е почти невъзможно, а не мога да обясня на бебока че татИ си взе дросел и ще папа компот :mhihi:
Ментовия каза, че беЗгиня с друг регулатор веднага оказва влияние !
Иначе така ще остане за начале - 731 тъпанарка :mhihi: , сток дифф 4,44444445, комп от б20 !
Единственото което ще ползвам е долнището на ЕТА гадта и нагоре Б20 :mhihi: :winky:
Моята се е паднала най-компресираната ако има значение !
Lenco, аз сега друже как да стегна 731 глава към б27 блок като старата глава беше с шестостен болтове - а такива не намирам :evil:
Само торкс има !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2702
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от Lenco » 02 Дек 2015, 23:03

ивчо написа:..
Lenco, аз сега друже как да стегна 731 глава към б27 блок като старата глава беше с шестостен болтове - а такива не намирам :evil:
Само торкс има !

Нали знаеш, че повечето ЕТА-мотори са с 731 глави. Стягал съм 5-6 М20-ки със старите им болтове, като повечето бяха шестограмни. Според това, какво имаш, ползваш данните, а до колкото си спомням накрая нютоните и в двата варианта бяха подобни. Нямам идея защо се стягат по различен начин.
С този сетъп ще си краля на бърнаутите :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от M10 » 02 Дек 2015, 23:10

Дросела на б25 малее за сток мотор, какво остава за 20ков на 2,7. Всичко написано по-горе е важно, за да се изкара някаква мощност. Рандом сбирщина ще е нещо като леко засилена ета. Ако има кой да ти налее чип, мога да ти дам б25 еку да копираш в твоето... но трябва 25цов дебиломер.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от ивчо » 03 Дек 2015, 8:16

Lenco написа: Нали знаеш, че повечето ЕТА-мотори са с 731 глави. С този сетъп ще си краля на бърнаутите :mhihi:

Мммм, дали аз се бъркам - но всички ЕТА са с 200 глава ! Тя нали затова е скопена до безобразие !
Виж "Супер"-а е вече оправен, но стоковата ЕТА е :bang: :mhihi:
А пък моята се е паднала най-сгъстената :lalala:
Иначе - не целя никакъв "тунек" проект !
Просто единственото логично което може да замени М20б20 в Е34 без да преправям основно колата е друго М20 :mhihi:
23 няма, 25 струва колкото М52, ЕТА тук там изкача Огата като разглоби някое Е28 :mhihi:
Тааа, понеже сегашният мотор е за смяна на гумички клапани (а и от няколко месеца го слушам, че има странен тропащ звук при около 4000 оборота) и една ревизия, реших че е по-добре да ревизирм нещо повече от Б20 :bchug:

M10 написа: Рандом сбирщина ще е нещо като леко засилена ета.

Точно това целя за начало ! Колата се ползва всеки ден, пътува се с нея, и нямам нужда от разни рацерски модове !
Ще се оглеждам разбира се за дросел, вал и т.н., но нищо повече ! А когато най-накрая се шперосам, може да и замислим едно духал - да се охлаждат цилиндрите по-добре :mhihi: :twisted:
Благодаря за съветите :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от ///Явор » 03 Дек 2015, 8:58

имам 885...всмукател,дросел,комп и т.н. :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3923
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от Kroki » 03 Дек 2015, 12:48

Един път на сбирка се коментираше, че 731 може да се разпили до размерите на 855 без да пострада здравината..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от K_Ilkov » 03 Дек 2015, 13:05

Kroki написа:Един път на сбирка се коментираше, че 731 може да се разпили до размерите на 855 без да пострада здравината..

... а само джоба :lol:

То, че може може сигурно ама вероятно ще излезе по-скъпо от намирането на 885ца накрая ...
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от KPETEH » 03 Дек 2015, 15:09

Земи един дизелов диф 2,65, поне да въри как треа тоя спреляк :mhihi: Е30 ета е с 2,79 и в на Гришата колата ускоряваше безкрайно, ако че е до 5000 :mhihi: Ако пък искаш бартер твоя диф за дизелов, щи намеря, да не се налага да обесняваш на малкия :mhihi:
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1793
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от ивчо » 03 Дек 2015, 16:21

Баааааа, тя ще тръгне ли с него :D Иначе нещо под 4 не ми се слиза :roll:

Иначе : A litle test drive with my 2.7 Eta with 2.8 stoker 1.3 motronic, 2,5 ECU with Ac Schnitzer chip ,
4.10 diff, shortshifter , 3.5 m30 injector , 3,5 m30 airflow, camshaft 288
About 190-200hp and 300nm, 0-100 about 5,5 second Thx for watching.

Да диря разколачен М30 ?! :mhihi:
Стояне :mhihi: :mhihi: :mrgreen: :mrgreen:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: M20B27 болтове глава

Мнение от K_Ilkov » 03 Дек 2015, 16:42

Мисля, че ще ти е по-лесно да се ориентираш към м50 и нагоре за донори на разни неща ...
За м20б28 се ползват дюзи от м50б25 примерно.

Иначе да ти кажа, че тоя път дето си тръгнал по него е трънлив и детето ще остане без памперси май :mhihi:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook