m20b20 turbo -> m20b24 turbo

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 14 Яну 2016, 0:22

Здравейте колеги,
интересно ми е да видя дали има някой, който е правил такова нещо или да изкажете мнение за следния строук.
В момента колата е м20б20 турбинирано, без разреждане с по-големи дюзи и мега на 0,4-0,5 бара и върви прилично. Идеята ми е да се строукне с колянов вал от 24тд, м20б20 биели и бутала от м50б20. Чудя се също и за оринговане и гарнитура малко по-голяма от 3ти ремонт, тъй като главата е стъргана вече веднъж. :ok: :ok: :ok:
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 20 Яну 2016, 15:02

Добре, надявах се някой да се обади, дори да ме нахрани, но уви - никой :lol: :lol: ще ръчна темата с надеждата, някой да ми помогне със сметките. До тук какво съм намерил като информация:
Изображение
друга важна информация - вала от м20б20 има строук 66мм, а този от м21д24 има строук 81мм.
сега сметките:
Буталата от м20б20 имат КН=43,4мм, но както се вижда на снимката имат и UH=2,1мм. След събирането им се получава 45,5мм, прибавяме строука 66/2=33мм и биелите не ги смятам, защото остават същите. 45,5мм + 33мм=78,5мм.
Буталата от м50б20 имат КН=42,4мм и нямат UH => към 42,4мм прибавям строука на дизеловия вал 81/2=40,5мм. 42,4мм + 40,5мм=82,9мм
Така погледнато ГМТ на новия сетъп ще е 82,9мм-78,55мм=4,4мм над стария сетъп.
жълтото кони, дупките гони

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.10.2008

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от gnmzl » 20 Яну 2016, 15:39

Аз бих ползвал бутала от М52Б20 - КХ 31,7 със 135 мм биела. Така имаш 207,2 височина на сглобката, смъкваш малко да нагодиш желаното сгъстяване и готово...
...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от M10 » 20 Яну 2016, 16:23

Няма да можеш да завъртиш двигателя изобщо. Сметни с бутала от м50б20ту или м52б20, които са със 145мм биели и имат към 10мм по-малка компресионна ;) Вместо дебели гарнитури, разреди малко с буталата и ползвай стандартни по 20леа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 20 Яну 2016, 18:24

колега на м52б20 биелите не са ли 135мм?
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от M10 » 20 Яну 2016, 18:32

не са

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 20 Яну 2016, 18:51

значи бутала от м52б20 с КХ 31,7мм + биели 135мм + вал 81мм строук = 207,2мм в сравнение с оригиналния сетъп 208,5мм се получава -1,3мм
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 21 Яну 2016, 0:08

извинявам се имам грешка и тя е ще съм прибавял UH към KH. Реално дължината при оригиналния сетъп е 43,4мм+33мм+130мм=206,4мм. Това което пресметнах в момента за най-удачен вариант е този който е написал колегата горе, а именно буталата от м52 с KH=31,7мм биели от м50б20 с дължина 135мм плюс дизеловия вал се получава следното: 31,7мм+135мм+40,5мм=207,2мм. Свръхход: 207,2мм-206,4мм=0,8мм което мисля че подлежи на коригиране. :lol: :lol:
жълтото кони, дупките гони

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.10.2008

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от gnmzl » 21 Яну 2016, 11:01

Да, точно това имах предвид. Мисля, ако подходиш правилно, ще останеш доволен. Сметни си хубаво сгъстяването, преди да започнеш, за да знаеш точно колко да отнемеш. И после да разкажеш какви са резултатите. Пожелавам ти успех и да те виждаме само усмихнат зад волана.
...I know this is irrelevant, but I just wanted you all to know: when I'm at home on my own and there's no one around, I get naked, cover myself in lubrication and slide on the floor, pretending I'm a slug...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от M10 » 21 Яну 2016, 12:31

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 21 Яну 2016, 15:16

Друг въпрос, за който ме ръчна един колега от другя форум относно сегментите. Тъй като м52 е с алусилов блок, а аз ще ги слагам на чугунен, от какво могат да се ползват от м50б20 или м20б20 дали биха паснали?
жълтото кони, дупките гони

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 28 Яну 2016, 0:21

Малко развитие по темата, че следях малко повече другия форум, та... след дълги сметки реших, че няма смисъл да се слагат бутала от м52 тъй като ще трябва да им бъде отнето отгоре, а в такъв случай челата ще станат много ниски - някъде около 3мм в най-тънката си част, което не звучи много окей. Това което намерих като алтернатива са бутала от м54б22 с KH=29.6mm. Като направя сметките с биели от м50б20 = 135мм и вал от тд със строук 81мм излиза следното нещо:
135+40,5+29,6=205.1mm при 206.4mm на оригинално м20б20. => 1,3мм недоход, което с таблицата, с която си направих с помощта на един от колегите от другия форум излиза това:
Изображение
Гледаме варианта отдясно. Степента на сгъстяване ще дойде към 8.8-8.9:1, което за турбо ми се вижда прилично. :lol:
Сегменти мисля да си сложа такива, каквито са за даденото бутало, но нови, както и биелни и основни лагери също нови.
Има ли смисъл да слагам маслена помпа от тд? За сега колата няма маслен радиатор, но мисля да бъде сложен такъв с тези сандвичите който се навиват между блока и филтъра, мнение? :help:
жълтото кони, дупките гони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от TheStorm » 01 Фев 2016, 22:27

щом ще мажеш и турбо и ще пълниш и радиатор гледай да изпадне и една помпа от ТъДъ :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 17.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e30
Мечтае да кара: e30
Детайли за колата: e30 320i

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от stoil.k » 04 Фев 2016, 22:15

Ще потърся и помпа, в момента търся буталата и се чудя дали са удачен вариант. Колегите от е30 форума казват, че имали ниски чела 6-7мм, което не било много добре за турбо мотор и още разигравам някви други варианти с други биели и бутала, но не мога да намеря друг вариант освен този който да пасва без преправяне на бутала. Как ви се струва, ше издържат ли тези бутала на турбо мотор?
жълтото кони, дупките гони

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: m20b20 turbo -> m20b24 turbo

Мнение от Jordana » 04 Фев 2016, 22:40

Мойто М20 е правено с такива бутала от М52Б20 TU с рязаните поли , смея да твърдя преди някой изобщо да е мислил по тоя вариант . Слагай ги буталата с техните си сегменти , няма нужда от други . По тънки са което не е добре по принцип за турбиниран мотор но зависи какво надуване търсиш .
Има три вида бутала за М52Б20 с различно разстояние от буталния болт до челото така че ще трябва да си подбереш размера като отвориш мотора според недохода .Всички биели от М20 М50 М52 са достатъчно здрави стига да ти пасват като размер .
Помпата от М21 е отлична идея , по-лесния вариант е да вдигнеш налягането от разтоварващия клапан в блока .Маслените пръскалки от М21 също са отличен тунинг при турбиниране на М20 .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook