Ел. Исталация бмв е30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sex_niki
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320
Ел. Исталация бмв е30
Здравейте искам да попитам как мога си направя късите светлини да светят само при запален двигател е30. ?
Понеже приятелка понякога гаси колата без да иска и пали докато е на фарове и така ми изгара хенона.
Ако темата е в неправилния раздел нека админите я преместят
Понеже приятелка понякога гаси колата без да иска и пали докато е на фарове и така ми изгара хенона.
Ако темата е в неправилния раздел нека админите я преместят
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ел. Исталация бмв е30
Може би с автоматично ключе за обикновена АГУ, дето ако не вдигнеш 1200 оборота, да не пали фаровете.
(- тъпо е, ама това е най-достъпното нещо, което ми хрумва).
Какво им изгаря на ксеноните при такова палене? - крушката, баласта?
(- тъпо е, ама това е най-достъпното нещо, което ми хрумва).
Какво им изгаря на ксеноните при такова палене? - крушката, баласта?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- sex_niki
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320
Re: Ел. Исталация бмв е30
Мерси колега, но предпочитам да е по оригинално
иначе основно баласта се прецаква зареди спад в напрежението
Искам приличен вариант да стане без такива копчета за газово и т.н
иначе основно баласта се прецаква зареди спад в напрежението
Искам приличен вариант да стане без такива копчета за газово и т.н
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ел. Исталация бмв е30
Има такива релета, точно за фарове. След подаден контакт ги пали след 10-на секунди.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- sex_niki
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320
Re: Ел. Исталация бмв е30
Добре нели е по лесно да прекъсна кабела + през контакт и да пусна + който е само при запален двигател
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ел. Исталация бмв е30
Ами да, наистина ще е по-лесно, а и по-оригинално така. Но нямам много опит с Е30-ки и за съжаление не мога да ти кажа кой точно цвят кабел при теб ще е плюсът при работещ двигател. Виж по американските форуми може някъде да са писали.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Ел. Исталация бмв е30
Американската схема на светлините е тотално друга, релета, свързване, всичко. Точно за това не гледай по техните форуми
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ел. Исталация бмв е30
Не бе, имах предвид да види от къде да вземе плюса при работещ двигател, за светлините ясно че са различни..
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Convertible
- ентусиаст
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Ел. Исталация бмв е30
Добре де, аз защо не знам да има плюс при работещ двигател, различен от този при контакт
"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- sex_niki
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 6.02.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 320
Re: Ел. Исталация бмв е30
Именно схемата с инсталацията исках да разбера ако някой ги знае по добре. Крайна сметка като е по топло времето ще се хвана и ще я направя,но виках първо да попитам в форума ако някой го е правил.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ел. Исталация бмв е30
Convertible написа:Добре де, аз защо не знам да има плюс при работещ двигател, различен от този при контакт
Не само ти, а и всички, които взеха (или не взеха) участие в темата, много добре не знаят да има такъв плюс. Затова и тръгнах да мисля някакви автоматики с ключе за АГУ по оборотите на двигателя. В общия случай става и с таймер на 10 секунди от контакт, въпреки че не се знае дали ще му скимне да запали за тези 10 секунди, дали двигателят ще успее да запали и т.н.
Понеже не знам къде точно се намира плюсът при работещ двигател, не мога да помогна с повече.
Нека питащият като го намери, да ни сподели кой точно плюс е и от кой точно кабел го е взел.
// Ако пък намери, че няма такъв плюс (което също е доста вероятно) - нека да каже, че просто няма. Друг след него може пак да търси плюса при работещ двигател и няма за какво да се търси отново, ако такова нещо не съществува. А и търсенето на нещо, което не съществува е доста по-трудоемка работа, от търсенето на нещо, което го има - доста труд може да се спести на следващите търсещи, ако го пише във форума. А вместо да си губят това време, ще могат да си свалят схеми и да разучат ел.инсталацията на колата си, все ще им е от полза.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: Ел. Исталация бмв е30
аз плюс на работещ двигател не знам
има плюс на контакт, който се прекъсва при въртене на стартер и после пак се появява. Та ако на тоя се върже реле с таймер ... 5 секунди.. при подаване на контакт няма да светнат (започва да брои 5 сек) .. завъртиш да запалиш - още не светят и като запали - брои нови 5 сек и ги пали.
Такива схеми съм виждал. Популярни станаха особено много преди няколко години като задължиха карането на фарове.
и моля те НЕДЕЙ да слагаш от тия дето ти пускат само фаровете, без задните габарити (съответно и без осветлението на таблото). Супер нелепо е да караш през нощта зад някой дето отзад нищо не му свети .. ама отпред е с фарове и щото е малоумен - не му пречи и си кара...
има плюс на контакт, който се прекъсва при въртене на стартер и после пак се появява. Та ако на тоя се върже реле с таймер ... 5 секунди.. при подаване на контакт няма да светнат (започва да брои 5 сек) .. завъртиш да запалиш - още не светят и като запали - брои нови 5 сек и ги пали.
Такива схеми съм виждал. Популярни станаха особено много преди няколко години като задължиха карането на фарове.
и моля те НЕДЕЙ да слагаш от тия дето ти пускат само фаровете, без задните габарити (съответно и без осветлението на таблото). Супер нелепо е да караш през нощта зад някой дето отзад нищо не му свети .. ама отпред е с фарове и щото е малоумен - не му пречи и си кара...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ел. Исталация бмв е30
TheStorm написа:.......
и моля те НЕДЕЙ да слагаш от тия дето ти пускат само фаровете, без задните габарити (съответно и без осветлението на таблото). Супер нелепо е да караш през нощта зад някой дето отзад нищо не му свети .. ама отпред е с фарове и щото е малоумен - не му пречи и си кара...
Ами умните го правят на 20-30% на дългите светлини, и като се стъмни нищо не виждаш. Ползвам такова май станаха повече от 5 г. и съм изключително доволен. Единствения проблем, е че като карам продължително време моята или на тези около мен в същата конфигурация, после на служебните забравям фаровете.
Иначе "+" при зпален двигател има на ''D+'' на генератора, така съм чувал.
- dreadx
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Ел. Исталация бмв е30
Ех, защо толкова го мислим - работата изглежда от проста по-проста, само дето времето застудя и остана за напролет.
// другите сигурни варианти са:
1. Ако се сложи таймер на +контакт, щом даде контакт ще започне и броенето.
- но ако се позабави, след малко ще се включат и фаровете, без значение дали двигателят работи - не е вариант.
2. на D+ има плюс и когато въртиш на стартер, без двигателят да е запалил - колегата се опитва да избегне точно този момент.
- но може би е вариант с таймер, управляван от D+, което ми се вижда по-смислено от таймер на +контакт. Първо завърта двигателят, а на D+ започва да излиза плюс. Ако това продължи над 10 сек. (евентуално смятаме, че двигателят успешно е запалил) - тогава ще се включват и фаровете.
/- отново трябва да отбележим, че ако върти на стартер над 10 сек. ще се включат по грешка - но да кажем, че няма много такива случаи да върти продължително, даже изобщо не трябва да върти по над 10 сек.
* забележка: D+ да се използва като сигнал за задействане на електронно реле за време, а не като източник на захранване за фаровете.
3. Ключе за обикновено АГУ, което прави точно това - хваща кога реално е заработил двигателят. (- що ли и него не са го дръпнали от плюса при работещ двигател, вместо да правят някакви сложни електроники?)
Недостатък и на трите решения е, че и таймерът и ключето за АГУ са някакви външни елементи и няма да е "оригинално".
- по задание отпадат.
p.s. за дневни 30% от дългите светлини е много добро решение, пък и не се хаби крушката за късите.
Надявам се когато си дойдат щъркелите, да научим и къде е плюсът при работещ двигател.sex_niki написа:Крайна сметка като е по топло времето ще се хвана и ще я направя,но виках първо да попитам в форума ако някой го е правил. :)
// другите сигурни варианти са:
1. Ако се сложи таймер на +контакт, щом даде контакт ще започне и броенето.
- но ако се позабави, след малко ще се включат и фаровете, без значение дали двигателят работи - не е вариант.
2. на D+ има плюс и когато въртиш на стартер, без двигателят да е запалил - колегата се опитва да избегне точно този момент.
- но може би е вариант с таймер, управляван от D+, което ми се вижда по-смислено от таймер на +контакт. Първо завърта двигателят, а на D+ започва да излиза плюс. Ако това продължи над 10 сек. (евентуално смятаме, че двигателят успешно е запалил) - тогава ще се включват и фаровете.
/- отново трябва да отбележим, че ако върти на стартер над 10 сек. ще се включат по грешка - но да кажем, че няма много такива случаи да върти продължително, даже изобщо не трябва да върти по над 10 сек.
* забележка: D+ да се използва като сигнал за задействане на електронно реле за време, а не като източник на захранване за фаровете.
3. Ключе за обикновено АГУ, което прави точно това - хваща кога реално е заработил двигателят. (- що ли и него не са го дръпнали от плюса при работещ двигател, вместо да правят някакви сложни електроники?)
Недостатък и на трите решения е, че и таймерът и ключето за АГУ са някакви външни елементи и няма да е "оригинално".
- по задание отпадат.
p.s. за дневни 30% от дългите светлини е много добро решение, пък и не се хаби крушката за късите.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ел. Исталация бмв е30
dreadx написа:.....
2. на D+ има плюс и когато въртиш на стартер, без двигателят да е запалил - колегата се опитва да избегне точно този момент.
Колите, които съм карал не са баш така, но при теб може да е.
Ако ти гасне "акумулаторчето" на таблото, докато въртиш е възможно.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани