m54b30 в e36 проблем ECU

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от lowdriver » 08 Сеп 2011, 10:01

Няма и да го намериш (MAP сензора) като отделна част, интегриран е в ЕКУ-то ;)
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 08 Сеп 2011, 10:41

и какво мери? :) Баро или с тръбичка до смукателния колектор?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от lowdriver » 08 Сеп 2011, 11:37

Моя грешка! Този в ЕКУ-то е за корекцията по атмосферно налягане (която я има и в конвенционалния S54).
Ето го и въпросния МАП сензор на CSL-a (# 17) :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=17
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 08 Сеп 2011, 12:48

Интересно и полезно :yes:
И при Е9X М3 там има MAP сензор:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

Тоест тук не говорим за чист Alpha-N, а за такъв с корекция спрямо барометричните условия И вакуума/налягането зад дроселите, което вече е достатъчно с подходящо управление и мапване да се постигне задоволителен резултат във всички работни режими. Казвам го от опит.
Не е като да разкачиш МАФ-а на нормална е36/е46 М3-ка ако ще и най-печения тунер да ти ремапва сток ЕКУ-то, голям зор ще види :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от lowdriver » 09 Сеп 2011, 9:52

b2 написа:Не е като да разкачиш МАФ-а на нормална е36/е46 М3-ка ако ще и най-печения тунер да ти ремапва сток ЕКУ-то, голям зор ще види :D

Абсолютно вярно! Но ще останеш приятно учуден колко неочаквано (и за мен) добре може да се
получи. И все пак продължавам да стоя зад думите си, че този вариант не е удачен за ежедневка.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от bum_bum » 09 Сеп 2011, 11:26

Какви са минусите, освен разхода?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 09 Сеп 2011, 13:01

lowdriver написа:
b2 написа:Не е като да разкачиш МАФ-а на нормална е36/е46 М3-ка ако ще и най-печения тунер да ти ремапва сток ЕКУ-то, голям зор ще види :D

Абсолютно вярно! Но ще останеш приятно учуден колко неочаквано (и за мен) добре може да се
получи. И все пак продължавам да стоя зад думите си, че този вариант не е удачен за ежедневка.


С или без закачени ламбди?

И още един бърз въпрос в тая връзка: Има ли баро корекция Siemens MSS50?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от lowdriver » 14 Сеп 2011, 8:29

bum_bum написа:Какви са минусите, освен разхода?

Най-общо казано, прецизност на управление.
Една система, при която сигналът от МАФ-а е с първостепенна значимост, неминуемо губи своята
прецизност на работа при загуба на този сигнал. Ако и да „вижда” някакви (предварително) зададени
стойности на база ТПС и обороти, то пак не знае какви са реалните такива. За сток двигател – иди, дойди,
ама за такъв със съществени промени по него…
Например, при ВАНОС двигателите управлението на ВАНОС-а се осъществява на база на няколко
параметъра (ъгъл на отваряне на дроселовата клапа, температура, обороти и т.н.), и един от тях е
и товарът, който е пряко свързан с показанията на МАФ-а. Ето ти загуба на прецизност.
Мисля, че не е нужно да споменавам и разликата в надморската височина и липсата на сензор, който
да улови измененията в атмосферното налягане.
Отделно от това, горивната таблица, по която започва да работи ЕКУ-то, има някои особености
(ограничения), но да речем, че там могат да се направят някои промени и, ако се осъществят
(казвам „ако”, защото предстои да изпробвам една идея, не съм все още), нещата ще се подобрят
още, и все пак...
b2 написа:С или без закачени ламбди?

С изключен ламбда контрол…Но би ми било интересно как ще се държи в такъв режим и с включен.
b2 написа:И още един бърз въпрос в тая връзка: Има ли баро корекция Siemens MSS50?

Мисля, че не, ако и да си приличат много с MSS54, но не съм сигурен. Не знам на 100%.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 14 Сеп 2011, 9:27

Другия уикенд ще отворя едно еку в името на науката и ще споделя :D

Аз съм пробвал и с включени ламбди. Но без никакъв ремап. Успява да си докара смесите за сметка на големи ламбда корекции. И нормално... Когато нищо не измерва на входа, единствения начин е да корегира на база на обратната връзка от изхода - сондите.

Общо взето това е Alpha-N - управление на мотора без реално измерване на натоварването или иначе казано количеството постъпващ въздух. Управляваш на база на положението на дроселите, което всъщност е какво иска шофьора, а не двигателя :)

Примерни вариянти когато би било полезно:
- Както имаше една тема преди време за ваноса... Изпаткал ти е МАФ-а и не ти се дават пари за нов :D Това няма какво да го коментираме..
- Колата е състезателна.. например за драг. Имаш условията и дино да си я мапнеш така, че да се възползваш на 100% от подобреното пълнене заради липсата на рестрикцията. Буквално до пистата при условия същите или много близки до тези на състезанието. Тогава не е толкова фатално, че не измерваш какво точно се случва, защото условията са контролирани и повторяеми и се търси само перформънс в тесен работен диапазон.

Това е моето скромно мнение. За да си сигурен, че при минаването към Алфа-Н си направил подобрение, а не напротив ще ти се налага доста често ремапване и то на дино, а не на пътя :) И евентуалните подобрения ще са в порядъка на 1-2% и то само в определени режими.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от bum_bum » 14 Сеп 2011, 12:20

Явно Алфа Н чипа и колектора вървят с кита за елиминиране на ваноса и обороти от 4000 нагоре. Тогава най-вероятно ще е добре ама наистина за стрийт кола без ванос :nono:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 22 Сеп 2011, 22:27

Няма никакъв баро сензор вътре.
Което е още една основателна причина против Alpha-N на Е36 M3.

Ето малко гадни снимки:

img006.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: m54b30 в e36 проблем ECU

Мнение от b2 » 22 Сеп 2011, 22:29

img009.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Предишна

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook