"ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

"ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от sttekata » 06 Мар 2012, 8:36

Здравейте,

Имам Е46 318д - 1951см3, 116к.с. - 11.2002г. и имам желанието да бъде малко по пъргава (разбира се до колкото е възможно) без да и вадя душата.
Колата е на реални 205 000км докарана е от Германия.
В тази връзка, а и в бъдеща помощ на други колеги в последствие бих искал да направя една тема в този форум, така че ако някой има дата кабел, програма и компютър да са в полза на всички.
Аз програма и лаптоп ще осигуря, но нямам кабел и не зная какво да пипам по настройките. Ако някой има опит и иска да е в полза и на другите Ви моля да сподели знанията си и опита.

Моля всякакви бирници да не пишат в тази тема, защото тя не е за реклама на фирми, за изказване на мнение което не е във връзка с темата и т.н.

Надявам се всеки с опит да се включи и сподели опита!
Последна промяна sttekata на 07 Мар 2012, 10:04, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от bum_bum » 06 Мар 2012, 21:03

Колега, настройките на гориво и надув не стават като на НФС, нали знаеш?

Да не ревеш после за нова кола?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от sttekata » 06 Мар 2012, 21:17

Колега аз не си играя на игри! NFS го оставям за теб!

Предполагам си запознат с думичката "горивна смес".... и знаеш как се образува...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от bum_bum » 07 Мар 2012, 17:49

Нямам идея за какво говориш. Обясни :dunno:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от Zagy » 07 Мар 2012, 17:58

sttekata написа:........

Просто ЗАБРАВИ сам да успееш да чипнеш колата.... ще я скапеш. И идея си нямаш за настройките на горивните таблици или турбокартата или авансите....
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от sttekata » 07 Мар 2012, 18:01

Zagi аз затова питам вас да кажете някой правил ли го е и да споделите опит, никъде не съм писал "сам" .

Както и да е явно типично по български ако някой се опъне да прави нещо и първото , което се прави е да се оплюе ;)
То затова на българския казан в ада няма дявол, защото ако някой поиска да избяга другите го дърпат пак вътре ;)!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от bum_bum » 07 Мар 2012, 20:47

Е как така не разбираш, нали беше запознат с горивната смес? :mhihi:

Тия дето са го правили и го правят и са инвестирали в техника, труд, време, усилия и т.н. искат пари за да ти го направят на колата.

Колегите, които мапват по колата в реално време тук искат смешно малко пари сравнено с цената на услугата на запад.

И не ми обяснявай кое е типично българско. Това, което ти искаш какво е? Даваш 20к за кола и почваш да се чудиш как да се ебаваш с електрониката и за да спестиш едни 3-400лв.. това е българско, пич!
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от Zagy » 07 Мар 2012, 21:10

sttekata написа:Zagi аз затова питам вас да кажете някой правил ли го е и да споделите опит, никъде не съм писал "сам" .

Както и да е явно типично по български ако някой се опъне да прави нещо и първото , което се прави е да се оплюе ;)
То затова на българския казан в ада няма дявол, защото ако някой поиска да избяга другите го дърпат пак вътре ;)!

Затова най-добре дай едни 200 кинта да ти чипнат колата (ще ти дадат оригиналния софт на файлче), после свали и чипа на компа и разглеждай по какво се различават, какви са кодовете и т.н. Не го прави сам. Ако става въпрос и аз имам всичко необходимо, но не се занимавам, защото е адски сложно и всяка грешка се наказва много скъпо.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от sttekata » 07 Мар 2012, 21:12

bum_bum написа:Е как така не разбираш, нали беше запознат с горивната смес? :mhihi:

Тия дето са го правили и го правят и са инвестирали в техника, труд, време, усилия и т.н. искат пари за да ти го направят на колата.

Колегите, които мапват по колата в реално време тук искат смешно малко пари сравнено с цената на услугата на запад.

И не ми обяснявай кое е типично българско. Това, което ти искаш какво е? Даваш 20к за кола и почваш да се чудиш как да се ебаваш с електрониката и за да спестиш едни 3-400лв.. това е българско, пич!


Ами ДА малко повече съм запознат с ''горивната смес" от теб :yes: , а не с мапването, но нали не четеш какво пиша!

И не струва 20к а е 13к има огромна разлика (поне за мен), освен ако не си от онези където по цял ден обикалят улиците, а тати-носи, мама-меси ;)
Относно чипване струва 260лв и се продава на много места в нета и не се прави на всезнайко ами разбери, че не съм в този форум за да се дразня с теб или който и да е било.... отдавна не съм на 7г!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от bum_bum » 07 Мар 2012, 21:28

Нагласянето на горивна смес какво е ако не мапване?

Писал съм за чип правен по колата в реално време, а не каквото се продава на готово.

Бих искал да ми разясниш за горивната смес. Нали за това сме във форума- да се учим.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от sttekata » 07 Мар 2012, 22:01

Разбира се колега :driving:
Горивна уредба - служи за приготвяне на горивовъздушната смес - в бензиновите двигатели и подаването и към цилиндрите или за вкарване в тях поотделно на въздух и гориво - при дизелите. Състои се от :резервоар за горивото, горивопроводи, филтри за гориво и въздух, подкачващи помпи, карбуратор или дюзи (инжекциони) - при бензиновите ДВГ, горивонагнетателна помпа и дюзи при дизелите.
Пълнене под налягане - турбо.
За повишаване на литровата мощност на ДВГ(без да се изменя обема му) се използва метод с вкарване на въздух под налягане в цилиндрите по време на такта всмукване . За целта се употребява газотурбинен компресор - "турбокомпресор", който се задвижва от налягането, с което излизат отработените газове през изпускателаната тръба. Турбокомпресорът е с малко тегло и обем. В един корпус от една страна се намира турбината, задвижвана от газовете, а от другата е монтирана турбината на компресора - помпено колело. При въртенето си помпеното колело засмуква въздух през филтъра и под невисоко налягане го нагнетява в смукателния колектор. С това мощността на двигателя се увеличава с 20 - 40%. Турбокомпресорът не работи постоянно, а само когато се изисква повишена мощност на двигателя. За целта изпускателната тръба е снабдена с клапа, даваща възможност на изгорелите газове или направо да излизат в атмосферата, или да минават през турбината. Тази клапа се отваря при по-силно натискане педала на газта.Турбокомпресорите намират по-голямо приложение при дизеловите двигатели-TD (турбо дизел).
Инжекционни системи при бензиновите двигатели
В настоящо време инжекционните системи практически изместиха карбураторите в горивната уредба на бензиновите двигатели. Инжекционните системи позволяват в много по-голяма степен да се оптимизира процеса на горене за всеки режим на работа на двигателя чрез точно дозиране на горивото в засмуквания от буталата въздух.С това се постига по-голяма мощност и икономия на гориво.За разлика от карбураторните двигатели, при които горивото от карбуратора попада в преминаващия през него ( и постъпващ в цилиндрите) въздух вследствие създадения вакуум, при инжекционните то се впръсква при невисоко налягане във въздуха от дюзи, монтирани в смукателния колектор.Инжекционните системи са два вида : с централно (едноточково) впръскване или т. нар. моноинжекция; с многоточково впръскване или т. нар. пълен инжекцион.
---Система за централно(едноточково) впръскване.
Горивото попада в засмуквания от буталата въздух, като се впръсква при ниско налягане през една дюза - монтирана над всмукателния колектор(на мястото на карбуратора). Дюзата е от електромагнитен тип. Електромагнитът, отварящ и затварящ отворите за впръскване, получава командите(ел. импулси) от електронен блок за управление (ЕБУ) или използваната в световен мащаб абревиатура ECU. Горивото се впръсква прекъснато(на части). При натоварване на двигателя, т. е. при натискане педала на газта, се увеличава продължителността на фазите на впръскване. С това се увеличава количеството впръснато гориво за единица време, т.е. сместа се обогатява.Както и при карбураторните двигатели, с педала на газта водачът отваря и затваря дроселовата калапа, намираща се непосредствено под дюзата.На оста на капака е монтиран датчик, който подава сигнали на ЕБУ.
---Система за многоточково впръскване(пълен инжекцион).
При тази инжекционна система за всеки цилиндър има отделна дюза, монтирана в смукателната тръба пред съответния всмукателен клапан. Работата на дюзите се оправляват от ЕБУ също както при моноинжекцията.
ЕБУ представлява цифров микрокомпютър, в който са въведени данни за продължителност на впръскването, съобразно определен брой положения на дроселовата клапа. и честотата на въртене на коляновия вал на двигателя. Освен това той получава информация от определен брой датчици и на базата на заложената програма извършва корекции в продължителността на импулсите на впръскване.В инжекционните системи ЕБУ управлява и системата на запалването, който е електронен тип, като осигурява подаването на искра точно в определен момент, преди буталото да е достигнало ГМТ. Този момент (ъгъл на изпреварване на запалването) зависи от оборотите и режима на работа на двигателя.
Системи за впръскване при дизелите
---Система HDI common rail (обща рама)
Горивото се подава от нагнетената помпа под налягане от 200 до 1350 бара, според режима на двигателя, в обща рама (както при бензиновите инжекжиони), захранваща всички дюзи. Дюзите са електронен тип и се управляват от компютър. Той отчита от съответните датчици оборотите на двигателя и температурата на входящия въздух, температурата на охладителната течност, скоростта на автомобила, както и положението на педала на газта, съединителя и спирачката. Конфигурацията на система "common rail", наподобява на системата "пълна инжекция" при бензиновите двигатели, само че тук дюзите впръскват дизеливото гориво директно в камерите при 1000 пъти по-голямо налягане.
---Система "помпа-дюза" (Pumpe-Duse)
При тази система няма отделна горивнонагнетателна помпа, а самите дюзи са изпълнени и като помпи. До тях достига горивото от подкачваща помпа на резервоара. "Помпа-дюзите" се намират непосредствено до разпределителния вал, който ги задвижва, като налягането се упражнява директно върху всяка от тях чрез лостчета, опиращи се на гърбиците на вала. Регулирането на налягането във всяка дюза се управлява от електромагнит, контролиран от управляващ електронен блок на впръскването, с което се осигурява оптимална дозировка на подаването на гориво. Налягането на впръскването достига 2050 бара. Датчиците, подаващи информация на компютъра, са аналогични с тези на HDI.

Действие на четиритактовия двигател




Действителните цикли на четиритактовите двигатели се осъществяват за четири такта или четири хода на буталото.

Първи такт - процес всмукване или пълнене. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ (горна мъртва точка) до ДМТ (долна мъртва точка). Когато налягането на остатъчните газове в цилиндъра спадне значително, през всмукателния клапан, който се отваря с помощта на газоразпределителния механизъм, постъпва прясно работно вещество (горивна смес). Поради съпротивлението на пълнителната система налягането на работното вещество в цилиндъра в процеса на пълненето е по-малко от атмосферното налягане.

За да осигури максимално напълване на цилиндъра с прясно работно вещество,всмукателният клапан се отваря от 10 до 40 градуса преди ГМТ, т.е. с изпреварване, и се затваря от 20 до 70 градуса след ДМТ, т.е. със закъснение.

Втори такт - процес сгъстяване. Сгъстяването на работното вещество протича при движение на буталото от ДМТ до ГМТ след затварянето на всмукателния клапан. Тъй като надбуталното пространство намалява, налягането и температурата на работното вещество се повишават, в резултат на което в края на сгъстяването се създават благоприятни условия за възпламеняване и изгаряне на горивото. За тази цел началото на подаване на горивото (в дизеловите двигатели) или искра (в карбураторните двигатели) трябва да започне преди ГМТ, т.е. с определен ъгъл на изпреварване - от 10 до 35 градуса.

По такъв начин по време на втория такт в цилиндъра протича главно сгъстяване на работното вещество. Освен това в началото на такта продължава да постъпва в цилиндъра прясно работно вещество, а в края на същия такт започва процесът горене.

Трети такт - процес горене и разширение. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ до ДМТ. В резултат на топлината, която се отделя при изгарянето на горивото, температурата и налягането на работното вещество се повишават значително. Под действието на високото налягане буталото се премества към ДМТ, а продуктите на горенето се разширяват, вследствие на което се получава полезна работа. Ето защо този ход на буталото се нарича работен ход.

Четвърти такт - процес изпускане. По време на този такт буталото се движи от ДМТ към ГМТ, като изтласква газовете от цилиндъра на двигателя през изпускателния клапан. За да се намали работата за изтласкване на газовете, а също и да се подобри очистването на цилиндъра, изпускателният клапан се отваря на около 40-70 градуса преди ДМТ. За подобряване очистването на цилиндъра от газовете същият клапан се затваря от 10 до 35 градуса след ГМТ..
Като научиш това ще продължим...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: "ЧИП" Туниг за Е46 318д - Настройки на турбината

Мнение от bum_bum » 08 Мар 2012, 10:09

Да, виждам че имаш изключително задълбочени познания колега .. в копирането от сайтове :mhihi:

Успех с тунинга!
Изображение

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook