Какъв кабел да си купя?
Модератор: bum_bum
4 мнения
• Страница 1 от 1
Какъв кабел да си купя?
Здравейте, трябва ми кабел и софтуер за връзка със компютър за Е46 2002г. Кабелът мисля да ползвам за чистене на грешки, и евентуално за активиране на някой от функциите. Предложете някой фирма, по възможност софтуера да е на БГ.
- furnata
- ентусиаст
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 sedan
Re: Какъв кабел да си купя?
За диагностика става KKL кабел INPA става и със VAG COM кабел малко се преправя но е евтин, а за активиране/деактивиране най-добре BMW скенер -ще ти е най-лесно. Само внимавай да не омажеш нещо
НЕВОЛЯТА УЧИ........
- Flipz
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: Какъв кабел да си купя?
Абе чета за тези VAG кабели и пише по доста форуми, че се преправя само ако искаш в DIS да ти открива двигателя автоматично, но ако си го избереш като година и модел няма проблем. Така ли е? Гледам по 10тина лири са е английския ибей и се замислям дали да не инвестирам в един за основна диагностика с easyDIS и INPA?
- Speed_Am_All
- младши ентусиаст
- Мнения: 423
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i
Re: Какъв кабел да си купя?
За съжаление не пробвах кабела преди да го преправя, но има логика да работи и без допълнителните преработки.
След модификацията IMPA и DIS работят без никакви ядове и си разпознават всичко.
Първо да споделя, че да се купува VAG кабел за да се преправя, ми се струва излишно усилие. Тъй като разликата в цената е малка.
Но аз имах VAG кабел, а цената на преправянето клони към 3 лв. Така че реших да го направя.
Ето каква информация събрах.
Тъй като Е39-ката ми е кръглия диагностичен куплунг (BMW20) първо се сдобих с това:
Ето и кой на кой извод отговаря в двата стандарта:
OBD2 --------- BMW 20
pin 1 --------> Pin 16 (констакт)
Pin 4 & 5 ----> Pin 19 (Ground)
Pin 7 & 8 ----> Pin 17 & 20 (K Lines)
Pin 15 -------> Pin 15 (L Line)
Pin 16 -------> Pin 14 (Power)
VAG OBD2 to USB кабела, които имам, има опроводени:
Pin 4 & 5 - маса (Ground)
Pin 7 - K-line. Pin 8 не ми е необходим тъй като Pin 17 & 20 от BMW20 са свързани към към PIn7 в моя преходен кабел (снимката горе) Ако ползвате друг кабел, в който K line е опроводен до Pin 8 то OBD2, просто свържете на късо Pin 7 и 8 на OBD2.
Pin 15 - L Line
Pin 16 - плюс (Power)
Моя VAG OBD2 to USB използва FT232BL за UART to USB. Изводите които съм споменал по долу са за тази модификация на чипа. Ако вашия кабел ползва FT232RL или друг корпус или чип, проверете си на кои изводи излизат съответните сигнали.
За да е пълен интерфейса трябват още два сигнала. Това се промените които трябва да направите:
1) Battery ON/OFF - просто свързвате pin 18(RI#) на FT232BL с маса. Тъй като съседния pin 17 на FT232BL е маса, просто ги свързвате на късо pin 17 и 18. Аз съм го направил през ключ. Искам да ги изключвам, като ползвам кабела за диагностика на VAG автомобил. Мисля, че не пречи, че са вързани на късо за VAG колите, тъй като те не гледат сигнала RI, но сложих ключа за всеки случай.
2) Ignition ON/OFF - Pin 1 от OBD2 - (Контакт) трябва да се върже към pin 20 (DSR#) на FT232BL през един транзистор:
Може да се ползва почти всякакъв NPN транзистор. Един колега е писал че ползва C457. Ние сложихме първия който намерихме в една кутия. Резисторите които сложихме са 10к и 44к.
3) както споменах и по горе, за някой кабели е необходимо да се вържат на късо pin 7 и 8 на OBD
* Означението # означава, че входа е инвертиран. лог 1 = 0V , лог 0 = 5V.
Ето и малко снимки на моя кабел. За тази врътка с транзистора ползвахме SMD елементи. За това не се виждат, защото са под силикона на около pin1 на OBD куплунга.
След модификацията IMPA и DIS работят без никакви ядове и си разпознават всичко.
Първо да споделя, че да се купува VAG кабел за да се преправя, ми се струва излишно усилие. Тъй като разликата в цената е малка.
Но аз имах VAG кабел, а цената на преправянето клони към 3 лв. Така че реших да го направя.
Ето каква информация събрах.
Тъй като Е39-ката ми е кръглия диагностичен куплунг (BMW20) първо се сдобих с това:
Ето и кой на кой извод отговаря в двата стандарта:
OBD2 --------- BMW 20
pin 1 --------> Pin 16 (констакт)
Pin 4 & 5 ----> Pin 19 (Ground)
Pin 7 & 8 ----> Pin 17 & 20 (K Lines)
Pin 15 -------> Pin 15 (L Line)
Pin 16 -------> Pin 14 (Power)
VAG OBD2 to USB кабела, които имам, има опроводени:
Pin 4 & 5 - маса (Ground)
Pin 7 - K-line. Pin 8 не ми е необходим тъй като Pin 17 & 20 от BMW20 са свързани към към PIn7 в моя преходен кабел (снимката горе) Ако ползвате друг кабел, в който K line е опроводен до Pin 8 то OBD2, просто свържете на късо Pin 7 и 8 на OBD2.
Pin 15 - L Line
Pin 16 - плюс (Power)
Моя VAG OBD2 to USB използва FT232BL за UART to USB. Изводите които съм споменал по долу са за тази модификация на чипа. Ако вашия кабел ползва FT232RL или друг корпус или чип, проверете си на кои изводи излизат съответните сигнали.
За да е пълен интерфейса трябват още два сигнала. Това се промените които трябва да направите:
1) Battery ON/OFF - просто свързвате pin 18(RI#) на FT232BL с маса. Тъй като съседния pin 17 на FT232BL е маса, просто ги свързвате на късо pin 17 и 18. Аз съм го направил през ключ. Искам да ги изключвам, като ползвам кабела за диагностика на VAG автомобил. Мисля, че не пречи, че са вързани на късо за VAG колите, тъй като те не гледат сигнала RI, но сложих ключа за всеки случай.
2) Ignition ON/OFF - Pin 1 от OBD2 - (Контакт) трябва да се върже към pin 20 (DSR#) на FT232BL през един транзистор:
Може да се ползва почти всякакъв NPN транзистор. Един колега е писал че ползва C457. Ние сложихме първия който намерихме в една кутия. Резисторите които сложихме са 10к и 44к.
3) както споменах и по горе, за някой кабели е необходимо да се вържат на късо pin 7 и 8 на OBD
* Означението # означава, че входа е инвертиран. лог 1 = 0V , лог 0 = 5V.
Ето и малко снимки на моя кабел. За тази врътка с транзистора ползвахме SMD елементи. За това не се виждат, защото са под силикона на около pin1 на OBD куплунга.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани