Свързване на енджъли към плафон

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 03 Сеп 2015, 14:42

Аз като вия дадена схема мога сам да си направя анализ кое как работи, въпроса е че не намирам схема на първо гледане, а колегата може да я знае къде е.
Исках а видя схемата да не е да се говори за нещо добро, а да се окаже като тази която цитирах преди малко.
Ако е за мене схеми не търся. Каквото ми трябвацси го измислям сам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 03 Сеп 2015, 15:14

Няма нужда да я откриваме топлата вода ами да намерим начин да я стоплим по-бързо :mhihi: Тука не сме да си "мерим" схемите ами да предложим варианти за такива, като се търси определен краен резултат със едни и същи входни величини. А какво ще е по средата зависи от това колко ще върши работа и как би я свършило, търси се оптималния вариант.
Ако е необходимо внезапно включване/изклюване на ейнджъли (ако са CCFL) или габарити както е в едната тема (на 11стр. е схемата) се използват схеми с релета, като в зависимост от това какво ще се управлява с релето ще е необходим и някой друг диод включен по правилния начин.
Ако обаче се търси плавно запалване и изгасване на ейнджълите се използва схемата с диодите - недостатъка на тази схема е че се товари допълнително GM-модула с мощността (ако са с ОЕМ крушките) на ринговете. Но ако интериорното осветление е LED a и ако ринговете са такива проблема с претоварването не съществува.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 03 Сеп 2015, 17:05

Сега разбирам, че се търси плавно палене и гаснене на ринговете. Ако е така определено нито едната от двете схеми не е добра!
Задължително тогава бих го направил, най-малкото с транзистори в изхода усилващи по ток. Товаренето на модула за плафона е непосилно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 03 Сеп 2015, 18:26

skimu4ka написа:...Задължително тогава бих го направил, най-малкото с транзистори в изхода усилващи по ток.....

И добре ще направиш.

За плавното светване/изгасване предполагам че ще може да се използва и SS-Реле (SSR Solid State Relay). Ако се управлява с ШИМ и на изходните му "контакти" излиза ШИМ. Поне гледам че ги ползват за подобно нещо но аз лично не съм ги използвал в такова приложение и не мога да кажа какво що.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 03 Сеп 2015, 22:02

Два транзистора, един биполярен и един полевак 2-3 съпрoтивления и е готово :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 25 Сеп 2015, 20:13

Дай примерна схема че да я мислим и ние :yes:


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 30 Сеп 2015, 20:37

3030132322006.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 01 Окт 2015, 21:40

skimu4ka написа:Изображение


Тя схемата на първо четене функционално е добре но не и електрически.
Посочените стойности не са много като за 12V-ово захранване. За втората схема какво значи "неотрален (-)", че се отпушва при наличие на положително напрежение ли?. Какъв е вида (N канал или P канал) на MOS транзистора не е означено и вярно ли е посоченото означение (IRFP44N).
Последна промяна gentata на 01 Окт 2015, 22:00, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 01 Окт 2015, 21:59

Първо мерси за грешката, днеска се усетих какво съм писал но.. понеже вчера работих до късно, ми се отрази в повече преумората. Транзистора е IRFZ44N.

За стойностите дадох орентировачни с които още работи добре. Като омаж някой не са много големи нарочно, понеже ще се гоят плавни и пълни преходи.
За изгаряне няма да изрои нищо, за това съм ползвал елементи с достатъчно пре запасен ток. Като цяло и двата транзистора с излишно мощни но са стотинки така, че няма проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 01 Окт 2015, 22:56

skimu4ka написа:Първо мерси за грешката, днеска се усетих какво съм писал но.. понеже вчера работих до късно, ми се отрази в повече преумората. Транзистора е IRFZ44N.

За стойностите дадох орентировачни с които още работи добре. Като омаж някой не са много големи нарочно, понеже ще се гоят плавни и пълни преходи.
За изгаряне няма да изрои нищо, за това съм ползвал елементи с достатъчно пре запасен ток. Като цяло и двата транзистора с излишно мощни но са стотинки така, че няма проблем.

За втората схема така направена инвертира импулсите на ШИМ-а и е възможно видимо да не е желания ефект. По отношение на елементите няма нужда от такова презапасяване.
Ето някои стойности от мен и предполагам няма да се промени начина по който работи и сега. NPN- транзистора може да е всеки нискомощностен такъв например BC517-40, съпротивлението на базата му около 10к и повече, 500-те ома на колектора му могат да се заменят с да речем 4.7к че и до 100к все ще се случи каквото трябва, двата 50 омови резистора не са нужни, работата на 100-те килоома ще я върши и един 1 Мом и във втората схема не е необходим. Предполагам че и в първата схема този резистор е 100к а не 100ома.
Така като цяло ще се понижи консумацията на самата схема, която за да прави това за което е направена трябва да е постоянно закачена на акумулатора (не че е невъзможно и това да се избегне). При това положение се отразява и на консумирания ток от акумулатора когато колата не се кара т.е. този ток е част от "утечката" при която се гонят определени стойности. И всеки спестен "микроампер" е добре дошъл.

Ето една работеща и доказала се схема точно за тази работа. Дори има и токов ограничител, което пък я прави и подходяща за директно захранване на LED ейнджъли. Ако няма да се ползва в този им вид R2 и Q2 не са нужни и сорса на транзистора (IRF-a) е директно на маса.
Изображение


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 02 Окт 2015, 10:57

При повечето видове качествени рингове (с баласт) е желателно да го няма този токов ограничител, както и да няма плавен преход.
Ако са ЛЕД е друго. Ти си посочил схема, която не знам дали и до колко ще отпушва плавно ако са ЛЕД.
Схемата дадена преди от мен с реле е безспорно най-лесна и изпълнима от всеки тук може би. Понеже някой тогава каза, че се гони плавен преход на гаснене, а не само вкл/изкл, посочвам тази.
Схемата от фигура 1 която дадох, е много по-проста от тази която посочи и 100% ще работи плавно. Не казвам нищо за твоята просто нали знаеш, че тука не всеки е на "ти" с електрониката като нас, което може да го затрудни. За това би избрал по лесната.

Проблем е вече ако на плафона има постоянен + и се преръсва -! То именно за това съм дал схема, която при подаване на + тоест като изгасне плафона, имаме + по отечка през крушката, тогава реално в изхожда на схемата да няма напрежение, а когато на входа на схемата няма напрежение или тн, плафона свети, то тогава в изхода на схемата да има + 12в.
Това също не е проблема, но нали трябва да има и още един вход от кадет да се активира при подаване на +12 волта от габаритите.
Целта е електронния ключ за ринговете да има двата входа, като задължително са разделени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 03 Окт 2015, 23:29

Ясно за CCFL ринговете там трябва ключово да се управляват, за тях схема с плавно включване не трябва да се използва. За LED рингове и за фабричните с крушки може да се управляват и плавно. С "директно захранване на LED ейнджъли" имах предвит директно захранване на светодиодите без баласти защото в "баласта" на лед ринговете е точно такава или подобна схема т.е. токов ограничител (Q2,R2 и Q1 като ключов елемент на схемата която съм посочил). За двата входа, да необходими са диодите, писал съм че не са необходими съпротивленията (по 50ома) след тях. Освен ако не си ги предвидил за някаква защита ако евентуално има пробив от G към S примерно. За да се отпуши транзистора му е необходим някакъв потенциал (в от 10V до 22V) на гейта, при MOS транзисторите (MOSFET в случая) управляващ ток няма т.е при нормална работа там няма значение има ли изобщо някакво съпротивление или не.
Така или иначе и трите схеми с малки дoработки ще могат да управляват плавно някакво осветление. Но тъй като спомена и от практическа гледна точка как са нещата, за да се вкарат в употреба в едно BMW, до ринговете трябва да се закарат два нови проводника, различни от тези на оригиналната инсталация. Защото на оригиналната инсталация това което се подава от LCM-a е "+" а масата на светлините си е твърдо закачена за шасито. Та за да бъде лесна за вграждане една такава схема трябва така да работи че и тя да подава "+". Така за да се вгради ще са необходими освен единия допълнителен проводник, два диода и самата схема.


Аватар
Мнения: 196
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от skimu4ka » 04 Окт 2015, 15:59

Еми като искат да се света от плафони и други глупости ще прекарват! :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от gentata » 05 Окт 2015, 18:49

:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Свързване на енджъли към плафон

Мнение от ares2 » 14 Юли 2016, 14:39

прекалено е сложно и пак не е 100% желания резултат. ако става дума за коли с аи-бъс има по просто и интелигентно решение.
темата се разисква в Е39 раздела за едни екстри към светлините. модулчето е разработено от колега и генерира аи бъс съобщения към лайт модула има и други светлинни екстри.. от известно време го имам и си е като фабрична екстра
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook