Някой да каже за чиповете за 525 TDS

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 18.08.2003
Местоположение: София

Някой да каже за чиповете за 525 TDS

Мнение от nikoz » 15 Сеп 2003, 7:44

Здравейте, има мнения за чип тунинга в сайта но все за бензин. Аз като нормален "печкаджия" с 525 TDS бих искал да обменя мисли с накой които е пробвал чип за нафта. Има ли смисъл, каква марка, колко пари и други нещица :?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 15 Сеп 2003, 12:32

Обикновено на чиповете за 2.5 TDS им дават +27 к.с.,което + твоите
143 прави доста приличните 170.Да не говорим,че доста се вдига и
въртящия момент.Цените на оригиналните чипове са по-високи от
тези за бензиновите мотори,но копията могат да се намерят за около
200 лв. предполагам
BMW E34 525 TDS
Motor M51
0281 001 294

2 537 355 754
+27 PS +42 Nm
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 18.08.2003
Местоположение: София

Тъп въпрос

Мнение от nikoz » 15 Сеп 2003, 17:31

Ще ме извиняваш за тъпия въпрос, ама не разирам. Това не съсипва ли двигателите, и няма ли риск / е ли пък в България / да ти съсипят колата?

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 2.09.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Jmuda_L » 17 Сеп 2003, 20:53

Брат, имам особено мнение по въпроса за печкарските чипове и аз се бях наточил обаче един приятел ме заведе при негов познат, който монтира такива в "Радиал" на околовръстното и той ми дръпна една двучасова лекция на тема "колко е добре да си досъсипеш старата печка срещу някакви си 300-500$", като в крайна сметка разбрах, че чиповете които монтират на местна почва единствено коригират количеството и момента на впръскване на гориво в горивните камери. След цялата лекция го попитах дали това, че впръскването от веднъж до няколко пъти за същото време ще вдигне мощността до 25-35 PS, а той ми отговори "МИ ТАКА ПИШЕ ПО КАТАЛОГА НА ЧИПОВЕТЕ БЕ МОМЧЕ, ТИ СИ ПРЕЦЕНЯВАЙ". Честно казано след този високотехнологичен отговор и 2 часа лекции ми идеше да го разнасям като "бензинджия туба" :maad: из сервиза. Така че приятелю лично мое мнение е, че разни слабоумни техически-неграмотни калъфи няма вариант да ги пусна да поят и припояват с грозните си биташки поялници, разни чипчета от 2лв. бройката с недоказан софтуер. Но това е мое мнение, разбира се :wink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 18 Сеп 2003, 16:39

Ето ви материал по темата-четете и ако искате вярвайте,ако искате не!

Какво представлява ЧИП ТУНИНГът и обикновенно

задавани въпроси



Какво представлява чип тунинга?

До преди 30-ина година ако искахме да извлечем повече мощност от един двигател се налагеше да подменим карбураторите с други размери, а след това посредством разпределителя да се постараем да намерим най-оптималната крива на запалване. Естественo, това най-прецизно се прави на динометър (специялна апаратура, която измерва мощността и въртящия момент на автомобила).
Чип тунингът има за цел да постигне същия ефект. За разлика от “старомодния” карбуратор обаче, днес разполагаме с централен компютър (Electronic Computer Unit), който, посредством т.нар.
инжекционна система, електронно дозира размера на подаваното гориво. За да се промени тази настройка се създава специялна програма, която се съхранява върху чип. От тук идва и понятието
“чип тунинг”.

Още малко въведение - за да може по-лесно да си обясним “чип тунинга” като източник на повече мощност, ще трябва предварително да се запознаем с понятието “ламбда”.
“Ламбда” представлява коефициент, изразяващ съотношението въздух/гориво в горивната камера. Може би сте чували за "ламбда сензор". Той мери съдържанието на кислород в аспухната система. При пълно и добро изгаряне, кислород не трябва да остава. Така сензорът информира ECU-то за наситеността на гориво в цилиндрите. ECU-то на свой ред отрегулира нещата. Данните от сензора могат да варират между 0,9 и 1,1, а при някои по- широкообхватни датчици – между 0,7 и 1,2.
Идеалното съотношение за минимален разход е около 15,4 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 1,05. Идеалното съотношение за максимална мощност е около 13,2 кг въздух към 1 кг гориво, т.е. ламбда = 0,9. Прието е фабричната нормална настройка да е около 14,7 кг въздух към 1 кг гориво.
Това се смята за компромис между разход и мощност .Следователно ако се целим за повече мощност, ламбда трябва да е 0,9. При турбо автомобилите и компресорите ламбда може да се намали и до 0,82 поради съображения за сигурност - по-високото налягане и температура в аспуха могат да унищожат мотора, а осугиряването на повече гориво понижава температурата в горивната камера.

Вече би трябвало да е ясно откъде идва допълнителната мощност. И все пак: Във всеки чип може да се заложи програма, която да оптимизира горивния процес.

Важно обаче, е да се отбележи, че за да спечелим значителна мощност и въртящ момент е необходимо да настроим и за съответно зареждаме с най-доброто възможно гориво. В този смисъл обикновения безоловен 95 няма да е достатъчен. Следва Lambda да се промени на 0,9 за атмосферни и 0,82 за турбо и комресорни мотори. Програмата може също да елиминира и плоските места от кривата на мощността. Трябва да се има в предвид и фактът, че всяка механична промяна на двигателя (т.е.
допълнителен тунинг като пилене на глави, смяна на инжекционната система, смяна на разпределителния вал и т.н.) ще имат ефект само ако са заложени в програмта на чипа. Тук е
моментът и да дам един личен съвет: ако имате намерения да правите по-сериозен тунинг на мотора и особено ако сте с ограничен бюджет – оставете чип тунинга за последно. Причината е, че след направените модификации ще ви трябва напълно нова програма. Със старата автомобилът може дори да не запали, да не говорим за подобрени възможности! Една нова подходяща програма ще ви осигури и повечко коне, тъй като ще рефлектира (положително) на вече направените промени.
Разбира се, всеки закупен чип може да се и препрограмира, но това най-често струва поне на половина от цената на новия чип.

По отношение на резултатите, ето какво може да очаквате:

За атмосферни двигатели (natural aspiration) – увеличение на мощността от 10%. до 15%.
За турбо моторите и компресорите (forced induction) – до 30%. Целта тук е да се запази фабрично зададеното налягане в турбината, а да се ускори времето за достигане на тази
пикова точка, както и да останем в нея възможно най-дълго.
За турбо-дизелови автомобили – до 30%. Тук е много възможен и един положителен “страничен ефект” – значителен спад в разхода на гориво.

Освен повечко мощност, чрез чип тунинга е възможно и премахване на различни видове електронни ограничители (например ограничител на скоростта - най-често на 250 км, ограничителят на обороти и др.). След чип тунинг се увеличава и т.нар. (throttle response), т.е. “чувствителността” на двигателя
към педала на газта.

И накрая, но не и по важност идва въпросът за опасности от неправилна програма.

Малко по-нагоре споменах за възможността от лоши последици ако не се ползва “предписаното” гориво с подходящо октаново число. Бъдете сигурни, че сте наясно с какво гориво трябва да се
зарежда автомобилът. Ето някои възможни последици от “лош чиптунинг”:

При бензинови мотори: Прекалено много презапалвавне (“preignition”) води до покачване разхода на гориво и евентуално до детонация.

Друга причина е лошото съотношение въздух/гориво – пренаситена смес дава завишен разход на гориво и води до премиване на цилиндрите (масленият слой се отмива). Това може да унищожи мотора. От друга страна по-бедна на гориво смес води до по-високи температури в горивната камера и също “предразполага” към детонация.При дизеловите автомобили пренаситена смес отново води до завишен разход на гориво и до премиване на цилиндрите (масленият слой се отмива). Неподходяща програма може да унищожи както катализатора, така и системата за преизгаряне.
При турбо и компресорните двигатели едно прекалено високо ниво на налягане в турбината може да унищожи двигателя по всевъзможни начини (бутала, гарнитура и т.н.)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 2.09.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Jmuda_L » 18 Сеп 2003, 18:55

При турбо и компресорните двигатели едно прекалено високо ниво на налягане в турбината може да унищожи двигателя по всевъзможни начини (бутала, гарнитура и т.н.)
С две думи от цялата тази информация разбрах, че е по добре да не се занимаваш с недоизмислени българщини а просто да си карам печката каквато съм си я избрал и да чакам жизненият и път сам да свърши без да го ускорявам излишно :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 18.08.2003
Местоположение: София

Благодаря на всички за мненията

Мнение от nikoz » 19 Сеп 2003, 7:18

Мисля да не се занимавам с глупости, за сега :D

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook