проблем с климатроника
Модератор: Технически модератори
65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: проблем с климатроника
ivan. написа:термотроник
климатроник
Айде още нови понятия...

Някой наистина знае ли с каква климатична техника всъщност са нашите коли?
Аз знам това:
Klimaanlage
oder
Klimaautomatik

Пак не е по темата, но все пак някога, някъде трябва да изчистим този въпрос

Поздрави,
Д

Re: проблем с климатроника



by ''kompleksa''
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: проблем с климатроника
Мисля че сме го обсъждали но все пак.
Климатроника е аналогов, и работи с параметрите на няколко датчика
-датчик на входящия въздух под кората на чистачките до лявата входящя клапа

-датчик на интериорната температура - всяко хлапе го знае - в панела за управление

-датчик на топлия въздух от радиатора (по един за всяка зона) вътре в самия климатроник

-Датчик на температурата на климатичния кондензатор.

С тези датичици е хубаво да се започне, при условие че клапите са здрави, както и стойките на степ-моторчетата.
Те са най-съществената част която може да накара климатроника да не работи прецизно, а имат навика да се напукват корпусите им => че или не отчитат или е грешно.

Датчика на панела за управление, също пък има навика да потъва в прахоляк и пак ядове.

При мен се проявява и друг проблем - вентилаторчето на същия датчик завърта на контакт и след малко спира - все още неясно защо, но ще разследвам компа.
IHKA ((Intergriertes Heizung und Klima Automatic) или както ние си го знаем климатроника, като цяло има навика да му трещят 2 броя съпротивления в самия комп, освен добре познатите транзистори на "меча".

Като механика както вече казахме:
-стойките на клапите на смесителите се трошат
Това е типично потрошена стойка (при мен е и по зле даже
)

А това е най-добрия ремонт за момента

За съжаление изисква разглобяване.
-вътре се трошат и самите смесителни клапи


Климатроника е аналогов, и работи с параметрите на няколко датчика
-датчик на входящия въздух под кората на чистачките до лявата входящя клапа

-датчик на интериорната температура - всяко хлапе го знае - в панела за управление

-датчик на топлия въздух от радиатора (по един за всяка зона) вътре в самия климатроник

-Датчик на температурата на климатичния кондензатор.

С тези датичици е хубаво да се започне, при условие че клапите са здрави, както и стойките на степ-моторчетата.
Те са най-съществената част която може да накара климатроника да не работи прецизно, а имат навика да се напукват корпусите им => че или не отчитат или е грешно.

Датчика на панела за управление, също пък има навика да потъва в прахоляк и пак ядове.

При мен се проявява и друг проблем - вентилаторчето на същия датчик завърта на контакт и след малко спира - все още неясно защо, но ще разследвам компа.
IHKA ((Intergriertes Heizung und Klima Automatic) или както ние си го знаем климатроника, като цяло има навика да му трещят 2 броя съпротивления в самия комп, освен добре познатите транзистори на "меча".

Като механика както вече казахме:
-стойките на клапите на смесителите се трошат
Това е типично потрошена стойка (при мен е и по зле даже


А това е най-добрия ремонт за момента

За съжаление изисква разглобяване.
-вътре се трошат и самите смесителни клапи


Последна промяна cod-cdbp на 14 Юни 2010, 17:02, променена общо 1 път

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблем с климатроника
Stanchev написа:zvetiko написа:Stanchev написа:аз не знам дали има обикновен климатик при е34, като има разграфени градуси и си намаля и увеличава температурата сам
По-скоро може да подържа някакво зададено топло през зимата,ама това го може и Лада нищо ,че там не е разграфено.Да не говорим ,че нито климатика ,нито климатроника ако не съм ги сложил на максимално студено само от средните духалки вършат някаква работа през лятото.
явно имаш проблем в твоя телевизор, при мен на всички 34-ки досега ми е духало отвсякъде студено, и си корегира температурата
Е чак пък от всякъде да духа студено-сигурно ти е избушен.

И при мен духа студено от където трябва,но нито климатика нито климатроника са успявали да ми климатизират колата както трябва през лятото-да кажем да чукна 20 градуса и след малко да ги усетя навсякъде при климатроника,винаги съм пускал студеното на MAX и средните духалки ,като в зависимост от жегата ги насочвам или в челото си или по средата на колата.

и автоматично разпределя въздушните потоци.Климатроника е аналогов, и работи с параметрите на няколко датчика
Така ,че това ,че при обикновеният климатик има цифри на врътките нищо не означава-с тях просто се регулира с колко да се затворят клапаните на парното и само това.
Re: проблем с климатроника
Пепи как така бре
аз ползвам само средната духалка,тази която е на таблото.
При 4 души в колата въздуха не духа директно в никой.
Охлаждането е на ниво

аз ползвам само средната духалка,тази която е на таблото.
При 4 души в колата въздуха не духа директно в никой.
Охлаждането е на ниво

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблем с климатроника
ivan. написа:Пепи как така бре![]()
аз ползвам само средната духалка,тази която е на таблото.
При 4 души в колата въздуха не духа директно в никой.
Охлаждането е на ниво
Ванка аз затварям общата средна отгоре и пускам двете средни за ляво и дясно+духалките на вратите и така горе долу докарвам поносима температура.Изглежда всичко е индивидуално-нали цяла зима съм по планините и съм свикнал на студено.


Re: проблем с климатроника
не неzvetiko написа:ivan. написа:Пепи как така бре![]()
аз ползвам само средната духалка,тази която е на таблото.
При 4 души в колата въздуха не духа директно в никой.
Охлаждането е на ниво
Аз затварям общата средна отгоре и пускам двете средни за ляво и дясно+духалките на вратите и така горе долу докарвам поносима температура.Изглежда всичко е индивидуално-нали цяла зима съм по планините и съм свикнал на студено.Понеже знам какво ще каже някой уточнявам-климатика ми е в чудесна кондиция.
невярвам-виж тази тема,колегата е описъл много добре процедурата
viewtopic.php?p=656560
шегата на страна ,ама си хладят мн.добре

by ''kompleksa''
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблем с климатроника
Не бе Ванка-духа си силно,духа си студено-челото ми замръзва
, но е локално,не мога да изстудя цялата кола както трябва.Прилича ми като преди години в къщи сложих някакъв климатик 5-6000BU и стаята беше до средата студена,по нататък почти не се усещаше,после сложих един от 12000BU и стаята за 2-3 минути се изстудяваше идеално,после слагах да се регулира температурата ,която искам и забравях.Не знам може би на Е34 нещо не е изчислено както трябва.Иначе знам какво става като е запушен филтъра или фреона е намалял.

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: проблем с климатроника
zvetiko написа:Stanchev написа:zvetiko написа:Stanchev написа:аз не знам дали има обикновен климатик при е34, като има разграфени градуси и си намаля и увеличава температурата сам
По-скоро може да подържа някакво зададено топло през зимата,ама това го може и Лада нищо ,че там не е разграфено.Да не говорим ,че нито климатика ,нито климатроника ако не съм ги сложил на максимално студено само от средните духалки вършат някаква работа през лятото.
явно имаш проблем в твоя телевизор, при мен на всички 34-ки досега ми е духало отвсякъде студено, и си корегира температурата
Е чак пък от всякъде да духа студено-сигурно ти е избушен.![]()
И при мен духа студено от където трябва,но нито климатика нито климатроника са успявали да ми климатизират колата както трябва през лятото-да кажем да чукна 20 градуса и след малко да ги усетя навсякъде при климатроника,винаги съм пускал студеното на MAX и средните духалки ,като в зависимост от жегата ги насочвам или в челото си или по средата на колата.
и автоматично разпределя въздушните потоци.Климатроника е аналогов, и работи с параметрите на няколко датчика
Така ,че това ,че при обикновеният климатик има цифри на врътките нищо не означава-с тях просто се регулира с колко да се затворят клапаните на парното и само това.
Кое по-точно ми е избушено


пускам да духа на джама, средните духалки + това на таблото + тези за задната седалка, нагласям температурата на 24 градуса, вентилатора на втора степен и повече не барам.
виж при теб италянците да не са изкормили някои на пръв поглед непотребни клапи


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблем с климатроника
Кое по-точно ми е избушено
пускам да духа на джама, средните духалки + това на таблото + тези за задната седалка, нагласям температурата на 24 градуса, вентилатора на втора степен и повече не барам.
виж при теб италянците да не са изкормили някои на пръв поглед непотребни клапи
Значи вчера беше 33 градуса навън,оставяш колата за 2 часа на слънце,вътре става 60 градуса и повече и по твоята методика на 24 градуса и вентилатора на втора степен,на градско каране, след колко време в колата ти става 24 градуса.


Е знаеш ,че моята е 100% германска както и твоята/дано вече да не е твоя/,даже само по джантите,които са ни еднакви се разбира-италианците не харесват тоя вид.

А това дето го описвам важи и за трите Е34-ки ,които съм имал-две с обикновени климатици и една с автоматичен както и за една Е36 is с автоматичен климатик.

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: проблем с климатроника
zvetiko написа:Кое по-точно ми е избушено
пускам да духа на джама, средните духалки + това на таблото + тези за задната седалка, нагласям температурата на 24 градуса, вентилатора на втора степен и повече не барам.
виж при теб италянците да не са изкормили някои на пръв поглед непотребни клапи
Значи вчера беше 33 градуса навън,оставяш колата за 2 часа на слънце,вътре става 60 градуса и повече и по твоята методика на 24 градуса и вентилатора на втора степен,на градско каране, след колко време в колата ти става 24 градуса.![]()
![]()
Е знаеш ,че моята е 100% германска както и твоята/дано вече да не е твоя/,даже само по джантите,които са ни еднакви се разбира-италианците не харесват тоя вид.![]()
А това дето го описвам важи и за трите Е34-ки ,които съм имал-две с обикновени климатици и една с автоматичен както и за една Е36 is с автоматичен климатик.
след 7-8 минути вътре е 24 градуса

смени си филтъра за купето ама не с такъв за 15 лв и ще усетиш разликата


Re: проблем с климатроника
колеги! Мерси за изчерпателното инфо но едва ли мога да си разглобя таблото
така че можете ли да ми кажете майстор които е добър да разбере каде ми е проблема и да го оправи

***ZoBi Se***
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: проблем с климатроника
Ето малко превод от чуждестранни сайтове (тия дни мислим да съм полезен
)
Преди всичко да започне можете да махнете касетофона и управлението на климатроника.
Улеснява доста ако се започне с тях.
И започваме истинските разправии, с жабката:
буксата за фенера:

Кабела на буксата или по точно държача на кабела

После и ограничителите ако имате такива и амортисоьорчетата (ако и такива имате)

И задните щипки се отщракват и жабката е долу.
Кората по педалите изглиза г/д така :



и Като падне откачете гонга (колкото повече екстри толкова повече букси на гонга
)

Продължаваме напред - Централна конзола:
Тук е сравнително лесно, махате задната тапа и болтовете се виждат:


После имаме и малко скрити болтове при ръчната:

Предния край има една пластмасова гайка в задната част

Ве че предния край при Е32 нещата изглеждат така

При Е34 е мааалко по различно
Първо лайстните:

После горе като при Е32, само че са общо 4 болта

И в краката на предните седалки от всяка страна те така:


Ако сте гъзари и карате автомати нещата изглежат така:
Шестограм и патерицата е вън, когато я махате от стеблото стискайте бутона, за да не изпадне лостчето вътре, че трудничко се вади...

Бутона и него го прогонвате внимателно без да надирате

иии бъркате с пръстче в теснотията за да повдигнете кората

Първо се вдига в предния край, като има щипки, след което кората се бута напред, и се изважда задния край. Това е удобен момент да смените лайстната която се движи заедно с лоста.
От там нататъка централната конзола се дърпа назад, откачете кабела на пепелника, той обикновенно е отдолу на пепелника, и вече сте готови да махнете конзолата.
Нататък вече следва веселието:
Корите на жабката

Ако сте гъзари и имате дървени урнаменти те се отвиват г/д така (снимано е отдолу):

Волана всички знаем как става в следващия момент:

Махаме си на тонколонките протекторчетата и махаме колонките:

След което - има пиксели, няма табло

Бутоните около таблото излизат с побутване изотзадзе
:

В предния край на таблото има една малка лайстна (поне при Е32) която се отскубва:

А под нея има изненада:

При Е34 има два такива болта зад страничните кори на колонките до предния джам.
Таблото и на двата модела се държи г/д така отдолу, от ляво и дясно:

И така фъргаме таблото на дивана и ние до негом да си гукаме.

Обикновенно се вади с част от окабеляването което трябва да откачите от буксите, в краката на шофьора - те се виждат и от снимката.
А от прекрасната ни кола остава нещо такова:

Не се плашете от многото кабели, те са обособени в снопове от типа - музика, климатик, табло + борд и тн и тн. При необходимост можете да използвате изолирбанд, въпреки че бих препоръчал оригиналния платнен "изолирбанд".
От там нататъка кошмара започва, препоръчвам да си измиете старателно всичко по климатичната система.
Ако не изваждате цялото тяло на климатроника (за което може да ви драсна още едно мнение) няма нужда да източвате фреон, в общи линии с малко мерак нещата и в самата кола могат да се случат.



Преди всичко да започне можете да махнете касетофона и управлението на климатроника.
Улеснява доста ако се започне с тях.
И започваме истинските разправии, с жабката:
буксата за фенера:

Кабела на буксата или по точно държача на кабела

После и ограничителите ако имате такива и амортисоьорчетата (ако и такива имате)

И задните щипки се отщракват и жабката е долу.
Кората по педалите изглиза г/д така :



и Като падне откачете гонга (колкото повече екстри толкова повече букси на гонга




Продължаваме напред - Централна конзола:
Тук е сравнително лесно, махате задната тапа и болтовете се виждат:


После имаме и малко скрити болтове при ръчната:

Предния край има една пластмасова гайка в задната част

Ве че предния край при Е32 нещата изглеждат така

При Е34 е мааалко по различно
Първо лайстните:

После горе като при Е32, само че са общо 4 болта

И в краката на предните седалки от всяка страна те така:


Ако сте гъзари и карате автомати нещата изглежат така:
Шестограм и патерицата е вън, когато я махате от стеблото стискайте бутона, за да не изпадне лостчето вътре, че трудничко се вади...

Бутона и него го прогонвате внимателно без да надирате

иии бъркате с пръстче в теснотията за да повдигнете кората

Първо се вдига в предния край, като има щипки, след което кората се бута напред, и се изважда задния край. Това е удобен момент да смените лайстната която се движи заедно с лоста.
От там нататъка централната конзола се дърпа назад, откачете кабела на пепелника, той обикновенно е отдолу на пепелника, и вече сте готови да махнете конзолата.
Нататък вече следва веселието:
Корите на жабката

Ако сте гъзари и имате дървени урнаменти те се отвиват г/д така (снимано е отдолу):

Волана всички знаем как става в следващия момент:

Махаме си на тонколонките протекторчетата и махаме колонките:

След което - има пиксели, няма табло




Бутоните около таблото излизат с побутване изотзадзе




В предния край на таблото има една малка лайстна (поне при Е32) която се отскубва:

А под нея има изненада:

При Е34 има два такива болта зад страничните кори на колонките до предния джам.
Таблото и на двата модела се държи г/д така отдолу, от ляво и дясно:

И така фъргаме таблото на дивана и ние до негом да си гукаме.

Обикновенно се вади с част от окабеляването което трябва да откачите от буксите, в краката на шофьора - те се виждат и от снимката.
А от прекрасната ни кола остава нещо такова:

Не се плашете от многото кабели, те са обособени в снопове от типа - музика, климатик, табло + борд и тн и тн. При необходимост можете да използвате изолирбанд, въпреки че бих препоръчал оригиналния платнен "изолирбанд".
От там нататъка кошмара започва, препоръчвам да си измиете старателно всичко по климатичната система.
Ако не изваждате цялото тяло на климатроника (за което може да ви драсна още едно мнение) няма нужда да източвате фреон, в общи линии с малко мерак нещата и в самата кола могат да се случат.

Re: проблем с климатроника
С подробните обяснения на колегата _65536_kb_sec_ темата вече е във "Важни и полезни теми свързани с Е34" 

65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани