проблем с климатроника

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 15 Юни 2010, 8:21

Стояне ,благодаря за обясненията-темата наистина е за важни. :yes:Че тя работата със сваляне на таблото била максимум за час,с подмяната на климатика с климатроник и обратен монтаж още 2-3,а аз си мислех какво ли не. :lol:

след 7-8 минути вътре е 24 градуса впреки, че усещам леко е за дозареждане.

смени си филтъра за купето ама не с такъв за 15 лв и ще усетиш разликата


На tds-са най-напред го смених с някакъв за 30лв. после за проба го махнах изобщо и същата работа. :( Тия дни ако намеря време ще направя същата процедура и с 520-та да видя какво ще стане,но и сега духа доста силно и много студено.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: проблем с климатроника

Мнение от Zubcho » 15 Юни 2010, 8:58

Препоръчвам ти да си овъртиш цялата кола с прозрачно фолио с УВ филтър. Така ще намалиш вредните лъчи в купето и ще повишиш КПД на климатика/троника. Аз го мисля това от година насам и повече и все нещо става и не успявам да си закупя фолио. С the_gate коментирахме и фолиото излиза към 150лв.

Сега да споделя, защо мисля, че съм прав за фолиото. Вчера бях на КАТ. Външна температура 34С. Колата (Опел Зафира 2008г.) стояла към 2 часа на слънце. Автомобила е черен. Сядам вътре фурна. Пускам климатика на 22С. След 4 мин вече беше поносимо топло. След още 4 беше нормална температура. Сега и обяснението. Предния прозорец е а-термичен и беше полилавял. Страничните прозорци са тунирани фабрично и явно имат УВ филтри, защото корите не се бяха нагряли зверски. Сравнявам въпросния автомобил със закупените Шкоди с климатик ноември 2009г. Колата е сребърен металик. Качвам се вътре фурна. Пускам климатика на 4 и вътрешна циркулация. 15 мин и все още е фурна. Кори, табло, колонки, волан всичко пари и не се пипа.

За съжаление опита ми с БМВ-то показва, че след 10 мин вече се живее в колата. На дълъг път след 1 час на климатик и всички започват да се оплакват, че им е студено :) вкл. и шофьора.

Явно има нужда от нещо на стъклата и то качествено.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 15 Юни 2010, 9:23

УВ ъчите не загряват-те имат други качества и предизвикват изгаряния но само върху жива материя. ;) Загряват инфрачервените и тогава едно обикновено фолио е достатъчно.Бях тръгнал да слагам на моята но понеже лайсните са черни видях ,че ще стане едно естетическо нищо,тръгнах да почистя лайсните защото отдолу са лъскав хром ,но боята не се маха с нищо/имам в предвид методи ,които няма да нарушат хромираното покритие от долу/ и се отказах.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: проблем с климатроника

Мнение от tsb_bg » 15 Юни 2010, 11:34

zvetiko написа:
... смени си филтъра за купето ама не с такъв за 15 лв и ще усетиш разликата

На tds-са най-напред го смених с някакъв за 30лв. после за проба го махнах изобщо и същата работа. :( Тия дни ако намеря време ще направя същата процедура и с 520-та да видя какво ще стане,но и сега духа доста силно и много студено.

Колега не оставяй колата без филтъра на климатика за купето :!:
Върху радиаторчето за климатика се образува конденз и заедно с праха и боклиците които влизат отвън, направо се "циментира" и ще сменяш и радиаторчето и вентилатора ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 15 Юни 2010, 16:03

Колега,това беше само по време на пробата да видя дали има разлика-филтъра наистина е задължителен,да не говорим без него с какви гадости се пълни купето.

Стояне,свалих всичко и стигнах до тялото на климатика-дръпнах го не излиза,напънах го с щанга-само пука и пак не излиза. :mhihi: Като си решил да
(тия дни мислим да съм полезен )
и
Ако не изваждате цялото тяло на климатроника (за което може да ви драсна още едно мнение)


много ти се моля довърши нещата до края,че за утре колата ми трябва и климатроника трябва да е на мястото си. ;)Между другото вече съм събрал около 30-на страници от безценните ти разсъждения по въпросите за климатизация на Е34 и от няколко дни са ми настолно четиво-надявам се някога да проумея за какво става въпрос и кое как се прави. :angel: :mrgreen:

Ето малко по-подробно за някои елементи от демонтажа:

1.Как се свалят някои от нещата от дясно под таблото

2.Сваляне на волан с еърбек

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем с климатроника

Мнение от cod-cdbp » 15 Юни 2010, 16:50

тялото на климатика се държи за предната стена на купето. Огледай там има 4 болта в-у ламарината, от ляво и дясно на самия климатроник, и входящите му клапи.
По спомен са 13-ки. За да го махнеш целия трябва да откачиш и климатичните тръби, които ако са пълни с фреон че има голямо БУМ :mhihi: :mhihi: :mhihi: .
Като цяло се премахват чистачките, корите под тях, кората зад мотора (тая през която се сменя турбината на климатроника) и вече имаме достъп до болтовете които държат цялото тяло. При премахването на единия от болтовете пред шофьора пречи механизма на чистачките, но немеца е хитър и е направил отвор в рамото, запушен с пластмасова тапичка :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
В задния край по спомен има само 2 гайки които поддържат тялото и те се виждат лесно къде са.
Климатичните тръби в моторния отсек, се отвива снадката с камък 12-ка от най-тънките, защото гайката е м-у двете тръби за високо и ниско налягане.
Изображение
Задължително се източва и антифриза, през маркучите за парното в моторния отсек, освен ако не искате кочинка в-у прекрасния ви кремав мокет.


ПС по късно може да ви сложа и снимков материал, за да завършим темата.
Последна промяна cod-cdbp на 15 Юни 2010, 17:10, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем с климатроника

Мнение от cod-cdbp » 15 Юни 2010, 16:56

Апропо попаднах на хубава снимка как да се предотврати строшването на стойката на клапите на смесителите, ако все още е здрава поне малко:
Изображение
Просто се запълва с епоксидна смола :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 16 Юни 2010, 8:12

_65536_kb_sec_ написа:Апропо попаднах на хубава снимка как да се предотврати строшването на стойката на клапите на смесителите, ако все още е здрава поне малко:
Изображение
Просто се запълва с епоксидна смола :yes:



Благодаря за обясненията,сега да намеря климатроника,да го залея от всякъде, :mhihi: мойте хора да заминат за 2-3дни и да почвам колата ;) -дано да е само един път . :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем с климатроника

Мнение от cod-cdbp » 16 Юни 2010, 8:23

събота и неделя ще има разглабяне и при мен, че ми омръзна,
Относно резисторите в компа на IHKA-та, след малко размисли, страсти и псувни :mhihi: , се оказа че през тях се захранват клапите, хубаво е да се погледнат превантивно защото греят много, и прекъсват по някое време, и топлото не спира. За капак на всичко ако все пак се окажат корави резисторите може да изгори чипа които ги управлява (L457). Според мен той е Операционен усилвател, свързан в режим на компаратор, но не съм сигурен на 100%. Факт е че изгори ли чипа става лошо защото е прекалено специализиран, и аз лично дори спецификации не успях да му открия.
Другия дефект които се получава е да прегорят пистите от резисторите до чипа и до буксата - тук се прокарва отделни проводници по възможност с прилична дебелина.
За да се избегнат подобни дефекти според мен трябва да се, измисли защита от пиковите токове, които освобождават бобините на клапите при изключване.
Смятам че с един диод в обратна посока и по един кондензатор нещата ще станат 6+. По спомен има два кондензатора вградени в клапите, ( но не във всички модели!!!)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем с климатроника

Мнение от cod-cdbp » 16 Юни 2010, 8:32

А сега по темата за демонтажа на тялото на климатроника

Вече сме смъкнали таблото и негата изглеждат горе-долу така:
Изображение
Както виждаме колата била по просторна отколкото сме очаквали :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Виждаме че имаме метална носеща конструкция която се държи на няколко болта:
Изображение
Изображение

След като премахнем металните рамки можем да започнем освобождаването на тялото на климатроника
Като за начало махаме кората зад мотора:
Изображение
и другата кора зад нея, ако все още е на мястото си:
Изображение
Отдолу се виждат болтовете които държат климатроника за ламарината, отвиваме ги:
Изображение
Тези от ляво им пречи механизма за чистачките, но немските инжинери там са направили, технологичен отвор, затапен с пластмасова тапичка.
Махаме тапата и развиваме:
Изображение

И накрая на войната, нещата изглеждат горе-долу така:
Изображение
Изображение

Тук вече е демонтиран задния капак на тялото и се вижда водния радиатор:
Изображение
Малко още разглобяване и под горния капак се виждат и двата радиатора:
Изображение

От там нататък огледайте хубаво, клапите вътре особено тези на горния капак, които застават м-у двата радиатора.
Можете да смените дунапрените, и гарнитурите на капаците, те се продават като отделни части също.
За О-пръстените има ли смисъл да казвам. :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 16 Юни 2010, 12:04

:ok: :bchug:

Хубаво приключение. :mhihi:

Стояне на какво ни учиш ти-отвих ето тази гайка
Изображение
и повече нищо не помня-събудих се целият в зелено,а като влезнах в едно барче с УВ лампи почнах и да светя. :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: проблем с климатроника

Мнение от ddddk » 16 Юни 2010, 12:13

аз нали ти написах, че фреона ще ти измие очите...
а можеше предварително да отидеш да ти го съберат, да те изчакат два дена и да го върнат обратно...
сега те чакат 2 кг х 80 лв...

здраве да е.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: проблем с климатроника

Мнение от zvetiko » 16 Юни 2010, 13:20

Вие от майтап не разбирате. :mhihi:

Но стана разкошна тема и доста неща ми се поизясниха. :angel:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: проблем с климатроника

Мнение от ivan. » 16 Юни 2010, 17:44

zvetiko написа:Вие от майтап не разбирате. :mhihi:

Но стана разкошна тема и доста неща ми се поизясниха. :angel:

наистина темата е добра,докато я изчета забравих за какво е :oops: :mhihi: :mhihi:
да ви пратя по едно готово прасе,та да не се занимавате с планки,мланки и конски опашки ;)
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: проблем с климатроника

Мнение от cod-cdbp » 16 Юни 2010, 19:14

ivan. написа:
zvetiko написа:Вие от майтап не разбирате. :mhihi:

Но стана разкошна тема и доста неща ми се поизясниха. :angel:

наистина темата е добра,докато я изчета забравих за какво е :oops: :mhihi: :mhihi:
да ви пратя по едно готово прасе,та да не се занимавате с планки,мланки и конски опашки ;)


ванка на тия години, прасетата навсякъде са им строшени ушите, за моторчетата, така че ако има читави е най-добре да се попълни с поксипол като на снимката по горе.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook