Автопилот

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Мнение от stefan_bmw7 » 05 Фев 2008, 19:50

а при е39 дали стоят толкова лесно нещата някои знае ли колеги мотора пак е 525тдс :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 07 Фев 2008, 19:09

Там управлението е на волана и се управлява май от компютъра :(. Ще да е по-сложно да се добави.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 06 Апр 2008, 18:38

Някой може ли да илюстрира със снимки как да разбера дали ми трябва само лостче или и нещо друго. Чета за някакъв датчик отпред, при корите, ама ми е мътно. Ако някой може нещо да снима...
Или някой да ми обясни като на индианец, къде точно да погледна дали имам всичко за пилота (освен лостчето) ще трябва да почерпя :bchug:
Много ме заинтригувахте с този автопилот - вече и аз искам такова.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 08 Апр 2008, 23:41

Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.

Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.

Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 08 Апр 2008, 23:56

Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.

Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.

Успех



Има значение и 2те ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 09 Апр 2008, 19:35

SaSo написа:
Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.

Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.

Успех



Има значение и 2те ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...


Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо :yes:
Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.

П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 09 Апр 2008, 21:10

Vlados написа:
SaSo написа:
Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.

Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.

Успех


Твоя случай ще е като при мене само че ще трябва да търсиш и ръчка от дизелак...Щото буксата е различна и пак става с жилото..При автомата е електроника...


Има значение и 2те ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...


Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо :yes:
Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.

П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 09 Апр 2008, 21:15

Vlados написа:
SaSo написа:
Zubcho написа:Ами чичо на тдс си има всичко само си вземаш лостчето с кабелите, сваляш кората под волана която се държи на 1 винт и щипки, плъзваш лостчето в жлеба който е под лоста за чистачките,изрязваш на очертаното място на кората за да има място за лостчето, след това отдолу има 1 бяла голяма букса която е празна. В нея се включва буксата на автопилота. Ама да знаеш че буксата е на 1 идеотско място и трябва да свалиш кората над педалите. Имай предвид че въздуховода май е залепен за тази кора така че внимателно там като разглабяш. Аз се изгъзурчих яко докато намеря буксата ама няма да я збъркаш.

Това е ако си с дизел. С бензин вече някой друг трябва да се произнесе.
Мойте е и автомат. Това може също да е от значение.

Успех


Твоя случай ще е като при мене само че ще трябва да търсиш и ръчка от дизелак...Щото буксата е различна и пак става с жилото..При автомата е електроника...


Има значение и 2те ... :mhihi: :mhihi: :mhihi: При твойта става много лесно... Ако си бензин и ръчка... Ше ти трябва управление от което тръгва жило до дросела... Абе луд филм си е ...


Zubcho, е това му се вика описание - все едно го гледам на живо :yes:
Мойто е дизеляк, ама е с ръчни... Какво ще кажете със SaSo по въпроса? Дали ще е лесно като при автомата.

П.С. Между другото и аз вече търся лостче, моля второто да е за мен.


При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 09 Апр 2008, 21:19

SaSo написа:При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...


:( :cry: :bcry:
Изображение

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 09 Апр 2008, 21:40

Vlados написа:
SaSo написа:При тебе ще е като при мене ... Тоест и управление заедно с ръчката...Само че ръчката трябва да е от дизелак...


:( :cry: :bcry:

Нещо шашнахте човека .. Значи да обобщиме за темата "Автопилот на ТДС " .. Колега тия дни ако имам малко време ще наснимам всичко как изглежда за твое и на други олеснение .. За тдс автоматик трябва само лостче (поради липсата на съединител) , а за тдс с ръчка, трябва и един датчик който седи в горната част на съединителя( струва 20лв. нов), за бензинова Е34-ка трябва и моторче, но там вече не си заслужава .. На тдс-а цялото управление на автопилота е електронно, има едни датчици някъде до помпата мисля, че бяха .. Колега в твоя случай мисля, че ще трябва само едно лостче и датчик .. 1-во провери дали все пак няма датчик .. :)
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 19 Апр 2008, 23:17

Methodius написа:Нещо шашнахте човека .. Значи да обобщиме за темата "Автопилот на ТДС " .. Колега тия дни ако имам малко време ще наснимам всичко как изглежда за твое и на други олеснение .. За тдс автоматик трябва само лостче (поради липсата на съединител) , а за тдс с ръчка, трябва и един датчик който седи в горната част на съединителя( струва 20лв. нов), за бензинова Е34-ка трябва и моторче, но там вече не си заслужава .. На тдс-а цялото управление на автопилота е електронно, има едни датчици някъде до помпата мисля, че бяха .. Колега в твоя случай мисля, че ще трябва само едно лостче и датчик .. 1-во провери дали все пак няма датчик .. :)


Имаме ли снимки вече :?:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 19 Апр 2008, 23:49

При мене пък по погрешка стигна едно лостче ама за бензин.. Мисля да си взема моторчето с управлението и да почвам го връзвам..Някой правил ли е интервенцията на бенз... Стамбо ти не я ли прави ????
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 20 Апр 2008, 22:26

При ТДС -ръчка-трябва само лостче - поне при мен бе така--На един колега с автоматик пак трябваше само лостче--- а буксата може да се включи без да се сваля кората над педалите .Става с един инструмент -кохер -нещо като ножичка но накрая със щипки-.мисля ,че и по- голяма пинсета около 15 см ще свърши работа....автопилота е ....голям кеф --- В подфорум е34 има няколко човека , за които без да познавам лично, мога да кажа че са хора с големи сърца ---Зъбчо , Иван , Цветико, Зак , Стамбо.......и други също. Заради тях сега съм със големия борд , автопилот , орг.касетофон---та даже и кожа и шпер ----как да я продам сега е34 -та :mhihi: .......................И ако тези хора идват на събора ще се радвам да се запознаем .... :D

Митоди яде мисо
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 14.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Methodius » 28 Юли 2008, 16:52

Ето малко материал и по болната вече тема относно поставянето на автопилот на Е34, с така любимия ни и познат тдс двигател .. :mhihi:
Явно само обясненията не са били достатъчни, та ето малко снимки и
обяснения .. ;)

Като за начало сваляме кората на волана и педалите ..
Изображение

Внимаваме докато говорейки за незнайно коя майка сваляме корите, които незнайно къде задържат .. е на тях са закачени въздуховодите на парното ..
Изображение

След като сме ги свалили трябва малко да се поизреже кората на волана .. спокойно, има си точно определено място за интервенцията , където пластмасата е по -тънка и с макетно ножче работата става .. ;)
Изображение

Изображение

Изображение

След това си прекарваме кабела на лостчето, откъде и как си е лична преценка .. ;)
Изображение

Поставяме лостчето на определеното за целта място под лоста за чистачките ..
Изображение

Сега започва търсенето на въпросната свободна бяла букса над кората на педалите .. горе- долу се пада отляво на волана ..
Закачена е на планка, но беше на щипки или шина, така че си я свалете за по -голямо удобство ..
Изображение

Е нормално, двете влизат една в друга ..
Изображение

след като сме поставили лостчето и включили буксата, нещата откъм лостчето изглеждат горе- долу така :
Изображение

Идва ред на интересния датчик или "другото нещо" освен ръчката което ни трябва, за да тръгне автопилота .. Препоръчвам нов, защото обикаляйки по моргите и арабите, ще ви убеждават, че такъв датчик не съществува .. :mhihi: втора ръка е по 10-15лв. , нов мисля че беше към 20-25 ;) Датчика е същия и за М21 .. Мястото му е над съединителя ( над педала :!: да не тръгне някой да сваля скоростни кутии .. :mhihi: ) , идеята му е да отчита кога е натиснат и кога не въпростният педал .. На щипка е и мястото е гадно, така че с яко ръгане и приказки за мамата, нещата стават .. :P Неговата буксичка стърчи нейде из околностите на педала .... но който търси - намира .. ;)

иииии така .. поставяме датчика на определеното му за целта място (планка с отвор, непосредствено над педала)
Изображение

Пускам повече снимки на датчика, педалите и околностите, случайно на някой ако не му е ясно какво - къде се намира .. :)
Изображение
Изображение
Изображение

:!: Има вероятност да си имате датчика на педала, така че първо проверете и после купувайте .. без този датчик се отчита постоянно натиснат съединител и съответно автопилота само с ръчката няма да тръгне :!:

:!: За тдс автоматик всичко е абсолютно същото, като изключим датчика на съединителя ( естествено поради липсата на такъв ) :!:

По обратния път внимателно си сглабяме всички кори въздуховоди и т.н.
ииии крайния резултат:
Изображение

Радваме си се на автопилота и на колата ... разхода естествено пада главозамайващо ( за този, който има нерви да кара на автопилот де :mhihi: ) Надявам се да съм бил полезен и най-накрая темата автопилот на е34 - тдс да се е изчерпала .. за колегите с бензина ... колеги какво да ви кажа, и при вас е същото, (само че частта вътре в купето :mhihi: ) трябва и моторче там, което трудно се намира, а за цена незнам, но според мен там поставянето на екстрата се обезмисля .. ;)

Ааа да .. за малко да забравя още нещо полезно, понеже имаше питания "такова ли е лостчето като на Е32" и как изглежда това .. И да поясниме малко функциите на лостчето ..Снимките са ми с телефона и ще ме извинявате за качеството .. :) Много не се вижда, но поне малко .. става поне да разясниме функциите .. ;)

Ясно ми е, че всеки си има свои представи за "напред" " назад" и т.н., така че съм означил на снимките посоките, които обясняваме, та да няма чудене за - кое е напред и кое назад .. :)


Изображение
Такааа .. Нагоре и надолу изключваме автопилота (в движение при работещ такъв) от AUS( изход мисля, че беше), а при натискане навътре, има нещо като памет и така автопилота изравнява до последната ползвана скорост .. За пример - караме си с 90км/ч на автопилот, но поради някаква причина намаляме на 60км/ч ( автопилота се е изключил) и при натискането навътре той сам си ускорява пак до 90 и си ги поддържа .. :)

Изображение
Еми и тук е просто .. напред ускоряваме, назад забавяме .. ( и за двете стойности със задържане на лостчето в съответната позиция)
При единично натискане (съответно напред или назад) се качват или свалят с по 5км/ч .. или поне аз така си мисля .. за това точно не съм сигурен .. ;)
:!: Автопилота може да се включи само над около 50км/ч, а при забавяне на скоростта изключва на около 45км/ч .. :!:

Надявам се да съм бил полезен, гледах да не пропусна нещо в целия процес на поставянето, но случайно ако съм пропуснал нещо колегите да ме поправят и ще бъде прибавено в темата .. :)
Последна промяна Methodius на 28 Яну 2009, 12:56, променена общо 5 пъти
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 19.09.2006
Местоположение: Бургас
Кара: BMW 520i E39 Touring M54

Мнение от m@rtin » 28 Юли 2008, 17:20

:bowdown: мерси колега,ей това беше което много хора чакахме,сега остава някой с бензинова да пусне такова описание да не са ощетени колегите с такива коли и направо във важните :D

номенклатурен номер на датчика имаш ли??


да не е под номер 12??

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20

едит:

при е34 е със същия номенклатурен номер,само да сме наясно дали е то :?:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=66&fg=20
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook