BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
JANI написа:няма да успея сам ,до сега се мъчих с малък поялник ама нещо треперя , и тея дуп4ици се мърдат само
ше взема да му направя неква беля , ама нещо ме е шубе да дам на някой пи6ман сервиз да ми бара г.борд
да не ми угелпят нещо , оффффф при мене нищо не става от първия път само темпомата стана от раз
![]()
Е па как монтира темпомата??? С автоматик ли си ? Щото ако си напролет ще си търся темпомат и като намеря идвам да ви видя със dinozab и да ми го монтираш (темпомата). А аз ще ви монтирам каса бира като свършите работа

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
и аз искам темпомат-автоматик ми е камиончетоZubcho написа:JANI написа:няма да успея сам ,до сега се мъчих с малък поялник ама нещо треперя , и тея дуп4ици се мърдат само
ше взема да му направя неква беля , ама нещо ме е шубе да дам на някой пи6ман сервиз да ми бара г.борд
да не ми угелпят нещо , оффффф при мене нищо не става от първия път само темпомата стана от раз
![]()
Е па как монтира темпомата??? С автоматик ли си ? Щото ако си напролет ще си търся темпомат и като намеря идвам да ви видя със dinozab и да ми го монтираш (темпомата). А аз ще ви монтирам каса бира като свършите работа




- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
bmwfena написа:и аз искам темпомат-автоматик ми е камиончетоZubcho написа:JANI написа:няма да успея сам ,до сега се мъчих с малък поялник ама нещо треперя , и тея дуп4ици се мърдат само
ше взема да му направя неква беля , ама нещо ме е шубе да дам на някой пи6ман сервиз да ми бара г.борд
да не ми угелпят нещо , оффффф при мене нищо не става от първия път само темпомата стана от раз
![]()
Е па как монтира темпомата??? С автоматик ли си ? Щото ако си напролет ще си търся темпомат и като намеря идвам да ви видя със dinozab и да ми го монтираш (темпомата). А аз ще ви монтирам каса бира като свършите работа![]()
![]()
На тебе ще монтираме кихалки на колекторите



- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
имам Дино-имам милионииииdinozab написа:bmwfena написа:и аз искам темпомат-автоматик ми е камиончетоZubcho написа:JANI написа:няма да успея сам ,до сега се мъчих с малък поялник ама нещо треперя , и тея дуп4ици се мърдат само
ше взема да му направя неква беля , ама нещо ме е шубе да дам на някой пи6ман сервиз да ми бара г.борд
да не ми угелпят нещо , оффффф при мене нищо не става от първия път само темпомата стана от раз
![]()
Е па как монтира темпомата??? С автоматик ли си ? Щото ако си напролет ще си търся темпомат и като намеря идвам да ви видя със dinozab и да ми го монтираш (темпомата). А аз ще ви монтирам каса бира като свършите работа![]()
![]()
На тебе ще монтираме кихалки на колекторите![]()
![]()








- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Биска по-добре да се наредим и на нас да ни монтират по каса бира
Заки имаш ли данните на кодинга за ТДС '92

Заки имаш ли данните на кодинга за ТДС '92
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
BMW5820iA написа:dinozab написа:Айде и някой по умен да направи това отопление при паркирано кола да стане пълна трансформацията на борда![]()
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/ventilation.htm
Пък ако го направи и със снимков материал ще е чудесничко
това щеше да е следващото нещо което щях да правя ....
ама просто нямам време да се занимавам с колата
надявам се като се пооправи времето напролет да мога да се захвана малко ис нея...
до колкото си спомням обаче като четох по темата и успях да разбера че това като му се сложи само едно най обикновенно реле ще може да ти управлява вентилатора на парното кога да се включва - като задаваш време от борда
ама за да почне да топли през зимата мисля че трябва да се монтира и т.н. печка - която представлява ел. нагревател.
Къде трябва да се сложи това реле и какво трябва да е?То поне може да топли докато двигателя е още топъл нали има ел.помпичка дето върти водата

- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
dinozab написа:BMW5820iA написа:dinozab написа:Айде и някой по умен да направи това отопление при паркирано кола да стане пълна трансформацията на борда![]()
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/ventilation.htm
Пък ако го направи и със снимков материал ще е чудесничко
това щеше да е следващото нещо което щях да правя ....
ама просто нямам време да се занимавам с колата
надявам се като се пооправи времето напролет да мога да се захвана малко ис нея...
до колкото си спомням обаче като четох по темата и успях да разбера че това като му се сложи само едно най обикновенно реле ще може да ти управлява вентилатора на парното кога да се включва - като задаваш време от борда
ама за да почне да топли през зимата мисля че трябва да се монтира и т.н. печка - която представлява ел. нагревател.
Къде трябва да се сложи това реле и какво трябва да е?То поне може да топли докато двигателя е още топъл нали има ел.помпичка дето върти водата
ел помпичка има оригиналния модул , който също си има и ел подгревател и так си имаш постоянно парно само че на ток ...
а пък това дето щях да го правя е следното:
вземаш най-просто реле дето като му подадеш сигнал на входа и то затваря веригата и пуска ток към консуматора- примерно - реле за фаровете.
та борда ще подаде сигнал на това реле в точно определено време което ти си настроил , а то от своя страна ще подаде ток на една от клемите на така проблемния резистор за управление на скоростта на вентилатора. На коя степен да подаде ток си избираш ти в началото когато свързваш релето.


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
А как борда ще подаде сигнал-когато имаме фабрична печка тогава на бутон таймер излизат две програми ,с които се нагласява печката ,когато няма фабрична печка ,бутон таймер си е просто таймер.
Или как се активира тази функция на борда
И още нещо,включва се вентилатора,водата в радиатора изстива за 1мин. и какъв е смисъла на цялата работа,без подгряване и циркулиране на водата в радиатора


И още нещо,включва се вентилатора,водата в радиатора изстива за 1мин. и какъв е смисъла на цялата работа,без подгряване и циркулиране на водата в радиатора

Последна промяна zvetiko на 19 Дек 2007, 22:59, променена общо 1 път
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
ами как според теб борда познава дали има или няма печка -
ще го излъжем някакси.
мисля че като свържеш релето към него и той ще отчете промяна в съпротивлението или нещо такова де да знам там какво и ще ти отключи функцията.
не мисля че това ще е проблем.
ще го излъжем някакси.
мисля че като свържеш релето към него и той ще отчете промяна в съпротивлението или нещо такова де да знам там какво и ще ти отключи функцията.
не мисля че това ще е проблем.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
BMW5820iA написа:ами как според теб борда познава дали има или няма печка -
ще го излъжем някакси.
мисля че като свържеш релето към него и той ще отчете промяна в съпротивлението или нещо такова де да знам там какво и ще ти отключи функцията.
не мисля че това ще е проблем.
А къде се свързва релето и

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:BMW5820iA написа:ами как според теб борда познава дали има или няма печка -
ще го излъжем някакси.
мисля че като свържеш релето към него и той ще отчете промяна в съпротивлението или нещо такова де да знам там какво и ще ти отключи функцията.
не мисля че това ще е проблем.
А къде се свързва релето иоще нещо,включва се вентилатора,водата в радиатора изстива за 1мин. и какъв е смисъла на цялата работа,без подгряване и циркулиране на водата в радиатора
Нали точно за тва е тая ел.помпа да върти водата и така ще духа топло докато изстине двигателя около 30 мин. което си е добре да я оставяш някъде да ти държи топло ако си излезнал за малко от колата

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:zvetiko написа:BMW5820iA написа:ами как според теб борда познава дали има или няма печка -
ще го излъжем някакси.
мисля че като свържеш релето към него и той ще отчете промяна в съпротивлението или нещо такова де да знам там какво и ще ти отключи функцията.
не мисля че това ще е проблем.
А къде се свързва релето иоще нещо,включва се вентилатора,водата в радиатора изстива за 1мин. и какъв е смисъла на цялата работа,без подгряване и циркулиране на водата в радиатора
Нали точно за тва е тая ел.помпа да върти водата и така ще духа топло докато изстине двигателя около 30 мин. което си е добре да я оставяш някъде да ти държи топло ако си излезнал за малко от колата
Не съм убеден ,че помпата при клапаните ще се справи с тази задача,затова го зададох въпроса-може би при оргиналната ситема има някакъв затворен кръг с помпа,радиатора на парното и нагревател,в който не участва водното олаждане на колата(ако трябваше този нагревател да загрее целият антифриз и да подържа температурата му ще трябва генератор).Освен това за половин час,колата едва ли ще изтине -след половин час ,ако запаля двигателя и пусна парното ,ще стане баня за 30 сек.Мисля ,че смисъла на цялата работа е да нагласиш таймера и сутринта в колата да ти е топло ,а не да чакаш половин час докато загрее или пък ако я оставяш за няколко часа през деня.Освен това най-вероятно ще трябва и втори акумулатор-да ти върти вентилатора половин час ,само на акумулатор...
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Смогва си напълно тая помпа при клапаните то нали съм я държал така само че на контакт и си духа топло в колата без проблен и за около половин час охлажда колата то и така я охладих когато ми се счупи водната помпа и я прегрях
Тук става въпрос за паркинг вентилация която използва топлината от двигателя да поддържа температурата вътре в купето
На новите модели с климатроници ако я има тая опция има бутон с надпис REST.За сутрешното загряване е нужна печка която работи с нафта или бензин от резервоара и тя загрява купето и двигателя и тогава колата има втори акумолатор
но тук не става въпрос за това а за паркинг вентилация 




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани