BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"
Модератор: Технически модератори
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Едно е сигурното
печката загрява охладителната течност в двигателя до 72 градуса след което изключва.Вентилатора в купето работи на степен "едно",откъм 50-ия градус
Тази помпичка ,за която говорите е сложена там,защото това е най-високото място в охладителната уредба и без нея има вероятност да има въздух в системата,тя е само спомагателна.Абсолютно не вярвам тя да може върти течноста в цялата система ,така ,че на контакт половин час да има топлина и то ефективна на дюзите на таблото,докато изстива двигателя
Ма Е34-ките ,идеално загряли след като се изгасят,поне тези с чугунените блокове държат топлина дълго и дори поизстинали между синята и първата бяла чертичка на уреда на таблото много бързо наваксват топлината
Печката е хубаво нещо за сутрешно палене ,хем на колата ,хем на шофьора е добре
Георги Пенчев


Тази помпичка ,за която говорите е сложена там,защото това е най-високото място в охладителната уредба и без нея има вероятност да има въздух в системата,тя е само спомагателна.Абсолютно не вярвам тя да може върти течноста в цялата система ,така ,че на контакт половин час да има топлина и то ефективна на дюзите на таблото,докато изстива двигателя

Ма Е34-ките ,идеално загряли след като се изгасят,поне тези с чугунените блокове държат топлина дълго и дори поизстинали между синята и първата бяла чертичка на уреда на таблото много бързо наваксват топлината

Печката е хубаво нещо за сутрешно палене ,хем на колата ,хем на шофьора е добре

Георги Пенчев
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Това е една от мечтите ми печка и сутрин като се кача в колата и на 60-70 С двигателя и в купето почва веднага да вее топлинко. А да знаете колеги който има печка да си я ползва хем пести гориво хем двигателя по-дълго ще изкара. Остава сега някой да измисли как да си монтираме всички печки за по 100 лв. бройката и ще смаже всички типчетеа дето искат по 1000 лв за печка + монтаж.
Моля се на всички богове - печка във колата дайте бре
Моля се на всички богове - печка във колата дайте бре

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
В някои от форумите преди имаше идея, да се монтира в изпарителя на газовата свещ от дизел. Идеята не беше лоша, но маи до реализация не се стигна
П.С. Как се казва въпросната екстра на англииски?

П.С. Как се казва въпросната екстра на англииски?
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Пичове, прави се една кутия с малки нагревателчета вътре и отвори от двете страни (за водата),по желание и водна помпа на ток и едно реле да изключва нагревателите:
- режеш монтираш някъде долу на охладителната система:
- тая кутия е със щепсел
- сутрин ставаш и ключваш в контакта( трябва да имаш контакт наблизо или 200м удължител
)
- след 10 мин,в зависимост от броя нагреватели и - имаш
60-70 градуса ( в зависимост на колко ти е настроено релето да ти изгаси нагревателите)
- цялата работа излиза около 30 - 50лв.,в зависимост от къде пазариш и къде заваряш кутията
"Труд и техника" винаги е излизало почти без пари
- режеш монтираш някъде долу на охладителната система:
- тая кутия е със щепсел
- сутрин ставаш и ключваш в контакта( трябва да имаш контакт наблизо или 200м удължител

- след 10 мин,в зависимост от броя нагреватели и - имаш
60-70 градуса ( в зависимост на колко ти е настроено релето да ти изгаси нагревателите)
- цялата работа излиза около 30 - 50лв.,в зависимост от къде пазариш и къде заваряш кутията
"Труд и техника" винаги е излизало почти без пари

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Penchev написа:Едно е сигурнотопечката загрява охладителната течност в двигателя до 72 градуса след което изключва.Вентилатора в купето работи на степен "едно",откъм 50-ия градус
![]()
Тази помпичка ,за която говорите е сложена там,защото това е най-високото място в охладителната уредба и без нея има вероятност да има въздух в системата,тя е само спомагателна.Абсолютно не вярвам тя да може върти течноста в цялата система ,така ,че на контакт половин час да има топлина и то ефективна на дюзите на таблото,докато изстива двигателя![]()
Ма Е34-ките ,идеално загряли след като се изгасят,поне тези с чугунените блокове държат топлина дълго и дори поизстинали между синята и първата бяла чертичка на уреда на таблото много бързо наваксват топлината![]()
Печката е хубаво нещо за сутрешно палене ,хем на колата ,хем на шофьора е добре![]()
Георги Пенчев
И аз така мисля ,че тази помпа не може да върти циркулацията на охлаждането.Знам ,че като спра двигателя и оставя вентилатора да работи след 1-2 минути почва да духа студено-топлообмена е прекалено голям за да може да се справи помпата при клапаните.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
dinozab написа:Смогва си напълно тая помпа при клапаните то нали съм я държал така само че на контакт и си духа топло в колата без проблен и за около половин час охлажда колата то и така я охладих когато ми се счупи водната помпа и я прегряхТук става въпрос за паркинг вентилация която използва топлината от двигателя да поддържа температурата вътре в купето
На новите модели с климатроници ако я има тая опция има бутон с надпис REST.За сутрешното загряване е нужна печка която работи с нафта или бензин от резервоара и тя загрява купето и двигателя и тогава колата има втори акумолатор
но тук не става въпрос за това а за паркинг вентилация
Ясно,като сте си легнали в колата в някой гараж,хем да е топло на задниците ви,хем да не се удушите.

- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
zvetiko написа:dinozab написа:Смогва си напълно тая помпа при клапаните то нали съм я държал така само че на контакт и си духа топло в колата без проблен и за около половин час охлажда колата то и така я охладих когато ми се счупи водната помпа и я прегряхТук става въпрос за паркинг вентилация която използва топлината от двигателя да поддържа температурата вътре в купето
На новите модели с климатроници ако я има тая опция има бутон с надпис REST.За сутрешното загряване е нужна печка която работи с нафта или бензин от резервоара и тя загрява купето и двигателя и тогава колата има втори акумолатор
но тук не става въпрос за това а за паркинг вентилация
Ясно,като сте си легнали в колата в някой гараж,хем да е топло на задниците ви,хем да не се удушите.
Не да не се запотяват джамците



колеги искам да специално да благодаря на колегата ZACK за кодинг плуга , и на колегата dinozab ЗА постоянната помощ която ми дарява
,БЛАГОДАРЯ ВИ ОТ СЪРЦЕ .компа тръгна от пръв поглед малко неадекватен но щще го покарам малко за да видя как седят нещата . за сега показва при наличие на около25л нафта , показва 4е мога да измина още 420км което напълно невъзможно при моментния разход 20който ми показва на консум 1, но ще видим как ще показва катоя покарам малко 


- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
JANI написа:.......
А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам



Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
zAcK написа:JANI написа:.......
А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам![]()
![]()
Не се калибрират-въпрос на късмет.

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
JANI написа:какво значи това , скапан борд лиzvetiko написа:zAcK написа:JANI написа:.......
А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам![]()
![]()
Не се калибрират-въпрос на късмет.
Може да се калибрира разхода.Но при мен не ми показва вярно количеството на гориво в резервоара,от там и километрите, които мога да измина-смених два оргинални чипа и нищо не се промени.Дино каза ,че ше се оправи след време, но не се оправя.
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
и при мен някой път тези показания не са в час , а пък някой път ми изглеждат точни ( съвпадат с показанията на стрелката )
ама не ме интересува особенно , щото аз си карам на газззззззз...
а пък бензинец винаги имам поне 20 литра в резервоара, че да ми отчита правилно стрелката на таблото и тези функции не ги ползвам.
ама не ме интересува особенно , щото аз си карам на газззззззз...
а пък бензинец винаги имам поне 20 литра в резервоара, че да ми отчита правилно стрелката на таблото и тези функции не ги ползвам.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Като се има предвид, че стрелката на бензина е електронна, тая гад в резервоара ако не и дава вярни данни и борда няма да смята точно
Така че може да се насочим и в тая посока да мислим
Това ти е грешката. Това в резервоара ти прай мизерии и шашка борда
И 10 чипа да смениш ако сондата в резервоара ти показва грешно, борда няма
как да сметне коректно нещата

Така че може да се насочим и в тая посока да мислим




zvetiko написа:....смених два оргинални чипа и нищо не се промени
Това ти е грешката. Това в резервоара ти прай мизерии и шашка борда

И 10 чипа да смениш ако сондата в резервоара ти показва грешно, борда няма
как да сметне коректно нещата

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
zAcK написа:Като се има предвид, че стрелката на бензина е електронна, тая гад в резервоара ако не и дава вярни данни и борда няма да смята точно![]()
Така че може да се насочим и в тая посока да мислим![]()
![]()
![]()
при всички случаи показанията на борда се влиаят от поплавъка в резервоара.
като правих инсталацията на борда в колата ми и единия от кабелите му се свързваше точно с този който идва от поплавъка и дава данни за нивото. т.е. ако не ти работи поплавъка правилно и борда ще дава грешки.
но мисля че някъде из темите беше писано че проблема в стелката идва от самото табло, а не от поплавъка.
и аз съм склонен да вярвам на това щото съм си правил какви ли не експерименти с него и без резултат...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани