BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 20 Дек 2007, 12:57

Едно е сигурното :arrow: печката загрява охладителната течност в двигателя до 72 градуса след което изключва.Вентилатора в купето работи на степен "едно",откъм 50-ия градус :idea:

Тази помпичка ,за която говорите е сложена там,защото това е най-високото място в охладителната уредба и без нея има вероятност да има въздух в системата,тя е само спомагателна.Абсолютно не вярвам тя да може върти течноста в цялата система ,така ,че на контакт половин час да има топлина и то ефективна на дюзите на таблото,докато изстива двигателя :!:

Ма Е34-ките ,идеално загряли след като се изгасят,поне тези с чугунените блокове държат топлина дълго и дори поизстинали между синята и първата бяла чертичка на уреда на таблото много бързо наваксват топлината :roll:

Печката е хубаво нещо за сутрешно палене ,хем на колата ,хем на шофьора е добре :D


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 20 Дек 2007, 13:34

Това е една от мечтите ми печка и сутрин като се кача в колата и на 60-70 С двигателя и в купето почва веднага да вее топлинко. А да знаете колеги който има печка да си я ползва хем пести гориво хем двигателя по-дълго ще изкара. Остава сега някой да измисли как да си монтираме всички печки за по 100 лв. бройката и ще смаже всички типчетеа дето искат по 1000 лв за печка + монтаж.


Моля се на всички богове - печка във колата дайте бре :mhihi:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 20 Дек 2007, 13:45

В някои от форумите преди имаше идея, да се монтира в изпарителя на газовата свещ от дизел. Идеята не беше лоша, но маи до реализация не се стигна :)
П.С. Как се казва въпросната екстра на англииски?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 20 Дек 2007, 13:51

Пичове, прави се една кутия с малки нагревателчета вътре и отвори от двете страни (за водата),по желание и водна помпа на ток и едно реле да изключва нагревателите:
- режеш монтираш някъде долу на охладителната система:
- тая кутия е със щепсел
- сутрин ставаш и ключваш в контакта( трябва да имаш контакт наблизо или 200м удължител :mhihi: )
- след 10 мин,в зависимост от броя нагреватели и - имаш
60-70 градуса ( в зависимост на колко ти е настроено релето да ти изгаси нагревателите)
- цялата работа излиза около 30 - 50лв.,в зависимост от къде пазариш и къде заваряш кутията
"Труд и техника" винаги е излизало почти без пари ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2007, 16:06

Penchev написа:Едно е сигурното :arrow: печката загрява охладителната течност в двигателя до 72 градуса след което изключва.Вентилатора в купето работи на степен "едно",откъм 50-ия градус :idea:

Тази помпичка ,за която говорите е сложена там,защото това е най-високото място в охладителната уредба и без нея има вероятност да има въздух в системата,тя е само спомагателна.Абсолютно не вярвам тя да може върти течноста в цялата система ,така ,че на контакт половин час да има топлина и то ефективна на дюзите на таблото,докато изстива двигателя :!:

Ма Е34-ките ,идеално загряли след като се изгасят,поне тези с чугунените блокове държат топлина дълго и дори поизстинали между синята и първата бяла чертичка на уреда на таблото много бързо наваксват топлината :roll:

Печката е хубаво нещо за сутрешно палене ,хем на колата ,хем на шофьора е добре :D


Георги Пенчев


И аз така мисля ,че тази помпа не може да върти циркулацията на охлаждането.Знам ,че като спра двигателя и оставя вентилатора да работи след 1-2 минути почва да духа студено-топлообмена е прекалено голям за да може да се справи помпата при клапаните.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2007, 16:10

dinozab написа:Смогва си напълно тая помпа при клапаните то нали съм я държал така само че на контакт и си духа топло в колата без проблен и за около половин час охлажда колата то и така я охладих когато ми се счупи водната помпа и я прегрях ;) Тук става въпрос за паркинг вентилация която използва топлината от двигателя да поддържа температурата вътре в купето :!: На новите модели с климатроници ако я има тая опция има бутон с надпис REST.За сутрешното загряване е нужна печка която работи с нафта или бензин от резервоара и тя загрява купето и двигателя и тогава колата има втори акумолатор :idea: но тук не става въпрос за това а за паркинг вентилация ;)


Ясно,като сте си легнали в колата в някой гараж,хем да е топло на задниците ви,хем да не се удушите. :mhihi:


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 20 Дек 2007, 17:13

zvetiko написа:
dinozab написа:Смогва си напълно тая помпа при клапаните то нали съм я държал така само че на контакт и си духа топло в колата без проблен и за около половин час охлажда колата то и така я охладих когато ми се счупи водната помпа и я прегрях ;) Тук става въпрос за паркинг вентилация която използва топлината от двигателя да поддържа температурата вътре в купето :!: На новите модели с климатроници ако я има тая опция има бутон с надпис REST.За сутрешното загряване е нужна печка която работи с нафта или бензин от резервоара и тя загрява купето и двигателя и тогава колата има втори акумолатор :idea: но тук не става въпрос за това а за паркинг вентилация ;)


Ясно,като сте си легнали в колата в някой гараж,хем да е топло на задниците ви,хем да не се удушите. :mhihi:


Не да не се запотяват джамците :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 745
Регистриран на: 23.12.2004
Местоположение: PB

Мнение от JANI » 20 Дек 2007, 20:06

колеги искам да специално да благодаря на колегата ZACK за кодинг плуга , и на колегата dinozab ЗА постоянната помощ която ми дарява :mhihi: ,БЛАГОДАРЯ ВИ ОТ СЪРЦЕ .компа тръгна от пръв поглед малко неадекватен но щще го покарам малко за да видя как седят нещата . за сега показва при наличие на около25л нафта , показва 4е мога да измина още 420км което напълно невъзможно при моментния разход 20който ми показва на консум 1, но ще видим как ще показва катоя покарам малко :mhihi:

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 20 Дек 2007, 20:32

JANI написа:.......


А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2007, 20:48

zAcK написа:
JANI написа:.......


А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Не се калибрират-въпрос на късмет. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 745
Регистриран на: 23.12.2004
Местоположение: PB

Мнение от JANI » 20 Дек 2007, 20:52

zvetiko написа:
zAcK написа:
JANI написа:.......


А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Не се калибрират-въпрос на късмет. :mhihi:
какво значи това , скапан борд ли :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Дек 2007, 20:57

JANI написа:
zvetiko написа:
zAcK написа:
JANI написа:.......


А бе някой трябва наистина да вземе да разбере как се калибрират тия
бордове. Моя трябва да дойде тая вечер или утре та ако стане аз ще го
пробвам :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Не се калибрират-въпрос на късмет. :mhihi:
какво значи това , скапан борд ли :confused:


Може да се калибрира разхода.Но при мен не ми показва вярно количеството на гориво в резервоара,от там и километрите, които мога да измина-смених два оргинални чипа и нищо не се промени.Дино каза ,че ше се оправи след време, но не се оправя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 20 Дек 2007, 21:21

и при мен някой път тези показания не са в час , а пък някой път ми изглеждат точни ( съвпадат с показанията на стрелката )

ама не ме интересува особенно , щото аз си карам на газззззззз...

а пък бензинец винаги имам поне 20 литра в резервоара, че да ми отчита правилно стрелката на таблото и тези функции не ги ползвам.
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 20 Дек 2007, 21:24

Като се има предвид, че стрелката на бензина е електронна, тая гад в резервоара ако не и дава вярни данни и борда няма да смята точно ;)
Така че може да се насочим и в тая посока да мислим :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


zvetiko написа:....смених два оргинални чипа и нищо не се промени


Това ти е грешката. Това в резервоара ти прай мизерии и шашка борда ;)
И 10 чипа да смениш ако сондата в резервоара ти показва грешно, борда няма
как да сметне коректно нещата ;)
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 20 Дек 2007, 21:36

zAcK написа:Като се има предвид, че стрелката на бензина е електронна, тая гад в резервоара ако не и дава вярни данни и борда няма да смята точно ;)
Така че може да се насочим и в тая посока да мислим :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:


при всички случаи показанията на борда се влиаят от поплавъка в резервоара.
като правих инсталацията на борда в колата ми и единия от кабелите му се свързваше точно с този който идва от поплавъка и дава данни за нивото. т.е. ако не ти работи поплавъка правилно и борда ще дава грешки.

но мисля че някъде из темите беше писано че проблема в стелката идва от самото табло, а не от поплавъка.

и аз съм склонен да вярвам на това щото съм си правил какви ли не експерименти с него и без резултат...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook