BMW E34 OBC или т.нар. "големия борд"

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 19 Апр 2007, 20:26

BMW5820iA написа:
stambo_81dg написа:и в краина сметка ко става?
аз съм с малкия борд мога ли да си сложа
големиа и ще работи ли?


на всяка една Е34-ка може да се сложи големия борд.

вече на две съм го слагал и работи идеално.

на едната даже се наложи да се прекарват кабелаци за борда щото отзаде на буксата вместо 26 имаше само 3 кабелчета. Но и това не е голям проблем :twisted:

единствено ако си с 520-ка , трябва задължително да си купиш по-горе споменатия кодинг плуг.


а при моделите 525 и нагоре с чек контрол просто вадиш стария часовник и слагаш борда. Те си имат този кодинг плуг вграден в таблото.


ХМММ
ми добре де
извинявам се за некомпетентноста ама какви данни показва големия борд??
колата като не е била фабрично с големия борд имали датчици за данните които показва големия и тн?
как се сваля борда?
тряа ли да свалям кастофоня??
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 19 Апр 2007, 20:31

ами то данните ги взема от ЕКУ-то и от таблото

за да го свалиш задължително трябва да махнеш и касетофона.

виж в началото на темата има един линк за да можеш да си изтеглиш инструкциите за монтаж. Там е описано всичко как става.
;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 20 Апр 2007, 16:24

Добре сега става или не това с големия борд... Че ми е мерак да си купя такава джиджавка :) хихихи аз съм с малкия борд т.е. часовник,дата,температура и някво МЕМО..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 20 Апр 2007, 20:01

SaSo написа:Добре сега става или не това с големия борд... Че ми е мерак да си купя такава джиджавка :) хихихи аз съм с малкия борд т.е. часовник,дата,температура и някво МЕМО..


На всички Е34 става

ако си с колата която пише под аватара - купуваш си един борд и един кодинг плуг и си готов !!!
нищо друго не ти трябва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 20 Апр 2007, 20:37

а на е36???
че един приятел се е зарибил и тои
Изображение

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 20 Апр 2007, 20:51

stambo_81dg написа:

ХМММ
ми добре де
извинявам се за некомпетентноста ама какви данни показва големия борд??


Функции бортового компьютера :
Примечание: в тексте ЖКИ означает жидкокристаллический индикатор. ЖКИ к ЖК отношения не имеет.
Обратное может быть не верно. ;-)
(km C miles F) - Кнопка слева от ЖКИ - переключает между английскими и метрическими единицами.
Полезно переключить мили/галлоны/фаренгейты в километры/литры/градусы после перехода на английский язык.
(справа от ЖКИ фототранзистор для автоматической регулировки яркости доски. Нажатию не подлежит).
Верхний ряд:
[1000] [100] [10] [1]
Для ввода соответственно тысяч, сотен, десятков и единиц того или иного параметра.
[s/r] - Set/Reset
Аналог клавиши Enter на более простых компьютерах, сохраняет введенные данные.
При нажатии в режиме часов загорается/выключается символ звукового сигнала.
Будет пикать за примерно полминуты до окончания каждого часа (напоминает о необходимости выключить AC/DC и послушать новости на предмет "а не пора ли валить?").
Средний ряд.
[UHR/DAT] - Переключает время на дату и наоборот для отображения\\изменения.
Приглашение на ввод года появляется после ввода даты. 2000-й год работает без вопросов. Данные сохраняются после нажатия на s/r, при этом секунды, хотя и не отображаются, сбрасываются в 00.
[VERBR] - Расход топлива 1 и расход топлива 2. Отсчет начинается после нажатия s/r. Показывает интегральный расход топлива на 100 км пути. Два регистра могут быть использованы для отслеживания расхода, например, на всей дистанции и какого-либо ее участка.
[REICHW] - Сколько км можно еще проехать на оставшемся топливе. При значении менее 15 км появляются прочерки (очень пора кормиться). При наличии символа "+" рядом с км топлива в баке больше, чем указано в км или бак полный.
[GESCHW] - Средняя скорость. Отсчет начинается после нажатия s/r.
[A-TEMP] -Температура окружающего воздуха. Может быть не актуальна после стоянки с теплым двигателем (нагревается датчик в переднем бампере). Актуализируется по мере движения. При температуре +3С при включении зажигания выдается предупреждение (пикание). Означает, что при +3С теоретически возможно образования наледи на эстакадах и т.п., т.е. призыв к осторожности.
Нижний ряд.
[ZEIT] - Считает время 1 и время 2 (по аналогии с расходом). Сначала в минутах:секундах, потом часах:минутах.
Максимальное значение 99 часов 59 минут. Это просто elapsed time и ничего больше. Останавливается при выключении зажигания и возобновляется при его включении. Отсчет начинается после нажатия s/r.
В машинах, оборудованных стояночным подогревом (парк вентилейшн) задает время пуска и остановки подогрева соответственно.
[ANK] - Ожидаемое время прибытия. Работает только при введенных данных в DIST.
[DIST] - Можно ввести расстояние до предполагаемой цели. Просто ведет обратный отсчет км. При этом исходя из динамики движения экстраполируется время прибытия. Отсчет начинается после нажатия s/r.
[LIMIT] - Лимит скорости. Если текущая скорость превысила заданную на более чем 5 км\\ч, БК блямкает и светодиод начинает мигать. На доску выводится сообщение. Про отказ машины набирать скорость дальше можно прочесть у И.С. Крылова.
[CODE] - Иммобилайзер. Ключ в положение радио, ввести код из 4 (любых) цифр, нажать s/r, выключить зажигание. При этом активизируется отслежка открывания капота, заднего сидения и вынимания магнитолы. Если одно из трех не на месте, светодиод призывно мигает - надо проверить все ли закрыто/вставлено на место.
При следующем включении зажигания необходимо ввести код (желательно такой же, какой был в начале любым) и нажать s/r. Без этого мотор пустить невозможно, а после 3-й попытки запуска включается сигнализация.
Если в нижней части доски есть дисплей (в Е34 на 520i и 525td/tds нет), то вся информация с БК может быть на нем независимо отражена. Выводится путем последовательного нажатия на переключатель поворотников к рулевой колонке (там стрелочка и буковки - BC).
Последовательность отображения можно запрограммировать.
Для этого нажать на переключатель и удерживать его в течение 3 секунд. Загорится PROG 1. Нажимать на БК те кнопки, информация от которых желательна на дисплее. Окончание по s/r, при этом информация проходит циклически и не обязательно ее всю выводить.
Для выбора между расходами использовать кнопку km/miles. Аналогично для двух значений ZEIT и времени/даты. Если s/r нажать сразу после приглашения PROG 1, на дисплей будут выводится последовательно все данные с БК.

Переключение бортового компьютера на другой язык :
Мой личный опыт - переключал у себя, правда на е34.
С н а ч а л а - ключ в положение 2 - которое перед зажиганием непосредственно - ну когда щетки работают, п о т о м держи кнопку, которую уже говорили (симметрично сбросу пробега), держи долго, но не 2 минуты, она должна сработать где-то через сек. 30 ИМХО. И язык поменяеся, еще раз подержишь - опять поменяется, и так пока не будет US English или UK English...

Източник :www.e32.ru

По ясно от това няма как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 21 Апр 2007, 10:44

ето и скритите функции на борда- отключват се като се натиснат бутоните 1000 и 10 - на дисплея изписва TEST, после с бутони 1 и 10 се въвежда числото 19 и се натиска S/R. Дисплея ще изпише 0000 LOCK. въвеждате сбора от дата и месец ( Пр: ако датата е 12 май - 12+5=17 ), натискате S/R и функциите са ви отключени. Следващия път като въведете функция 19 ще ви изписва FREI а не LOCK , за да заключите наново функциите когато е изписано FREI , натискате бутона km/°C miles/°F.

HIDDEN TEST Function Display Display Type Explanation Manipulation

1 8888 **** Steady Display Test NONE

2 0.0 V BR Varying Instantaneous fuel consumption in l/100km Measurement

3 0.0 L/H Varying Instantaneous fuel consumption in l/hr Measurement

4 14.0 TVBR Varying Average fuel consumption (used to calc. Range) Calculation from Measurements

5 135 RW Varying Current Range Calculation from Measurements

6 40 T:ADC Varying Amps Measurement

7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

8 70.7 V Varying Instantaneous speed Measurement

9 14.20 uB Varying System voltage at terminal R (where ever that is) Measurement

10 0.97 EICH Setting
Steady ? Speedo meter correction *1 1000/100/10/1 button to change, S/R to save
This doesn't work on my car

11 LA-J
LA-CAN
LA-F
LA-E
LA-I
LA-CH
LA-UK
LA-D
LA-US
LA-FCH Setting Country Setting for language, miles/km, C/F and "l/100Km"/"Km/l" 1000/100 button to change, S/R to save

12 62.9 VANK Varying Average Speed for calc. ETA Calculation from Measurements

13 23.40 ZANK Varying ETA, Estimated time of arrival, provided the required distance is entered ? Calculation from Measurements

14 06.05.1987 89 535I *4
04.04.1990 92 540IA*4
Steady Software Date of OBC NONE

15 92 540IA*4 89 540ILA*4
DIAG Values Values
01 01 C1
02 52 52
03 C3 C3
04 04 A4
05 05 C5
06 06 C6
07 07 E7
08 00 20
09 00 02
Fixed Setting Diagnostic OBC values 1000/100 to up/down DIAG number, no manipulation, no save

16 92 540IA*4 89 540ILA*4 89 535I*4
PORT Values Values Values
01 80/83/87 A0 C1
02 40 05 52
03 1E/5E 00 C3
04 16 1F 0C
05 02/06 46 C5
06 40 D0 C6
07 80 A8 A7
08 04/40/44 7F 70
09 0F 00 00
Varying OBC input port values, depending on engine running or not, etc. 1000/100 to up/down PORT, no save *3

17 92 540IA*4 89 550ILA*4 89 535I*4
PROM Values Values Values
00 D1 9F 64
01 00 00 00
02 00 00 00
03 00 00 00
04 64 64 CA
05 78 64 6E
06 50 42 4C
07 28 24 2D
08 0E 0F 10
09 0C 0E 0F
0A 89 6E C8
0B C7 DE DD
0C DE F1 EE
0D E9 F6 FC
0E 00 01 05
0F 53 61 14
10 C6 C6 CB
11 36 6A 58
12 00 00 00
13 00 00 00
Fixed Setting Vehicle Specific Data, changing between car models NONE


18 HUPEITION
HUPEDTION Setting Horn/Claxon, either single tone or double tone C/F to select, S/R to save

19 LOCK
FREI Setting UNLOCK/LOCK OBC functions,
Add current day and month (as known to OBC) and enter this value 10/1 to set unlock value and S/R to unlock,
C/F to lock

20 1000 CORR Setting Correction Factor for OBC Fuel Consumption *2 1000/100/10/1 to change, S/R to save

21 PPPP Action Reset all defect codes, date and time S/R to activate, be carefull !
Selecting this function performs the reset. Note: The "PROM" values won't be reset.




*1
The speedometer in the instrument panel can be calibrated from the OBC. Function 10 is used for this.
Get a stopwatch and search for a flat, deserted highway with km or miles marks. Keep a constant speed of about 60 miles or 100 Km on the speedometer. Measure the time it requires to drive either 2 miles or 2 Km. The actual speed will be:

Actual Speed = Actual Distance (in miles or Km) / Time (in sec) / 0.36

New Correction Value = Old Correction Value * Actual Speed / Speedometer
or
New Correction Value = Old Correction Value * Speedometer / Actual Speed
Please let me know which one, I didn't check.



*2
The average fuel consumption value can be calibrated from the OBC. Function 20 is used for this.
Fill the fuel tank to the maximum. Reset the day trip counter. Run the fuel tank nearly empty and fill the fuel tank again to the maximum. This will give you the fuel consumption.

New Correction Value = Old Correction Value * OBC Fuel consumption (in MPG or l/100Km) / Actual Fuel Consumption (in MPG or l/100Km)
or
New Correction Value = Old Correction Value * OBC Fuel consumption (in MPG or l/100Km) / Actual Fuel Consumption (in MPG or l/100Km)
Please let me know which one, I didn't check.

*3 This value fluctuates between engine off and engine running with different rev's.



BUTTON FUNCTION


km/°C miles/°F This switches the readings for metric to imperial.

1000,100,10,1 Used to enter figures S/R Set/Reset, used after entering some figures, or to start or stop the timer.

HR/DATE This gives the time and date.

CONSUM This gives the average fuel consumption of the car, press the button a second time, and gives a second consumption reading. I use the first for tank to tankful average, the second for a yearly average.

RANGE This shows how many miles are left before running out of fuel. depending how much fuel is in the tank and speed.

SPEED This shows the average speed the car is travelling at, over the length of your journey.

TEMP This shows the outside temperature. Gong will sound for ICE Warning.

TIMER This facility can be used to turn on the fan to cool the car before you get into it, or if you have the option to turn on the heating to warm the car on a cold mornings.

ARR This feature is used to set the time of when you expect to arrive at your destination and sounds the gong when time is reached.

DIST This feature, you input the journey distance, and it counts down the miles.

LIMIT This feature allows you to set a speed limit, and sounding the gong when you have reached it. Useful to stop getting those speeding tickets on the motorway :-) .

CODE This allows you to enter a 4 digit code to immobilise the car. Only when you have put in the correct code are you allowed to start the car, no code input will sound the anti theft device.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 21 Апр 2007, 11:48

Има ли някой борда и кодинг плуга за продан?
Ако да, моля ЛС до мен :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 03 Май 2007, 12:27

добре че видях тази тема
значи аз имам "малкия" борд
показва само час, дата, температура и мемо
и искам да си сложа големия
какви мизерии ще срещна?
аааа и колата ми е Е32
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 03 Май 2007, 16:52

_65536_kb_sec_ написа:добре че видях тази тема
значи аз имам "малкия" борд
показва само час, дата, температура и мемо
и искам да си сложа големия
какви мизерии ще срещна?
аааа и колата ми е Е32


на Е32 май същите бяха бордовете като на Е34 , или се лъжа ??

ако са еднакви -
несъм много сигурен, но може би ще трябва да подадеш само ток на пин 17 от буксата .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 03 Май 2007, 23:26

ми на външен вид са 1:1 същите
ама за буксите не мога да говоря
не съм ги виждал на Е34 за да кажа
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 04 Май 2007, 20:20

еми значи само си купуваш борд и подаваш ток на 17-пин

успех...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6219
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Май 2007, 8:45

Колеги,може ли да помогнете-търся голям борд за 525tds 95г.От София съм.Пуснах тема в "купувам" ,но засега нищо.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 2.05.2007
Местоположение: sofia

Мнение от KENEDY » 08 Май 2007, 22:35

BMW5820iA В русе има ли големи бордове втора употреба. че ако има да си купим . всяка седмица патувам и до русе

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 09 Май 2007, 18:45

KENEDY написа:BMW5820iA В русе има ли големи бордове втора употреба. че ако има да си купим . всяка седмица патувам и до русе


аз моя го взех от Пловдив
тука незнам някой да продава

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook