Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от cod-cdbp » 20 Сеп 2015, 16:45

Мерцедес имат 10 степени на ел.перката защото отдавна са осъзнали една много простича истина, която бяхме коментирали дори тук в една тема за дизели - за мотора е съществено, да не се охлажда рязко. т.е. както си държи 95* изведнъж пуска перката и температурата на водата от радиатора става с разлика едни 10-20* (при читав радиатор).
Ето точно там е тънкият момент, който виското изпълнява ИДЕАЛНО - плавно зацепва и плавно отпуска. :winky:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2015, 17:10

ивчо написа:
Jordana написа:И кое му е предимството на виското че не разбрах ?
Тъпото виско освен че дърпа 1-2 кс не охлажда оптимално мотора .Зимата за какво работи ? За дедовия да му духа .
С ел перка мотора влиза много по бързо в режим , а има и още един важен момент който никой не отчита .Виското има определени часове работа като започва да се скапва също плавно и постепенно :mhihi:
В един момент държи мотора на "ръба" да не прегрее и при всяко спиране на такъв двигател достигнал това "оптимално" положение с виско се получава изкипяваен на водата в радиатора докато с ел перка не може да се случи такова нещо .Перката работи и при загасен двигател .


И кое е това виско дето зимата работи само не разбрах ? Ти щО си мислиш че ел перката не се върти в движение, или викаш тя знае че не трябва сега, и не загребва въздух ? И кой ти каза това че влизал по-бързо в режим ?! Според кое - уреда на таблото ли ? Дето на две БМВ-та не показва еднакво ?????????? Веднъж Ви работи да ви пречи, после не ви работи ... Как пък за 3 години не се оплаках от моето не разбрах ... А не е като да не съм седял по задръствания в градовете и по километричните по магистралите ... Една с виско не видях да е прегряла - все разни с ел перки, ама Вие знаете по-добре !
Тя перката е вечна ... Те не се развалят датчиците и ел. мотора е с гаранция до 4602 година :evil:
А я само ми сподели тия 40А+++ откъде ти идват за да работи таз перка ?! От ветрогенератор на тавана на колата, или ??
Работи перката при спрял мотор, ако има модул да я управлява и още един датчик за да я включи - плюс че самият ел. мотор трябва да има акъл за такава работа ... И понеже си много знаеЩ - може да споделиш къде точно ще сложиш датчика за работа на перките при загасен мотор ??
Извинете че Ви развалям темата с глупости ... :bchug:

Е , като запалиш зимата отвори капака и виж върти ли виското или не върти :mhihi: Понеже ти нямаш проблем с виското , да разбирам че никой друг няма проблеми с тая допотопна част ? Едно е перката да я върти преминаващия въздух , друго е да фучи задвижвана от ремъка .Принципа на работа нали тия ясен на великото виско ? Студения въздух преминава през радиатора , затопля се :roll: и после затопля виско муфата :mhihi: която от своя страна се надървя и увлича перката .Според тебе това адекватно ли работи на -20 и на +30 ? Или термостата върши почти цялата работа ?
40А консумация на перка няма , може ама не в е34 .
Мерцедес имат 10 степени на ел.перката защото отдавна са осъзнали една много простича истина, която бяхме коментирали дори тук в една тема за дизели - за мотора е съществено, да не се охлажда рязко. т.е. както си държи 95* изведнъж пуска перката и температурата на водата от радиатора става с разлика едни 10-20* (при читав радиатор).
Ето точно там е тънкият момент, който виското изпълнява ИДЕАЛНО - плавно зацепва и плавно

Ти нали не се опитваш да кажеш че водата на входа и на изхода на радиатора трябва е с еднаква температура ? :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 20 Сеп 2015, 17:34

Jordana написа: Е , като запалиш зимата отвори капака и виж върти ли виското или не върти :mhihi: Понеже ти нямаш проблем с виското , да разбирам че никой друг няма проблеми с тая допотопна част ? Едно е перката да я върти преминаващия въздух , друго е да фучи задвижвана от ремъка .Принципа на работа нали тия ясен на великото виско ? Студения въздух преминава през радиатора , затопля се :roll: и после затопля виско муфата :mhihi: която от своя страна се надървя и увлича перката .Според тебе това адекватно ли работи на -20 и на +30 ? Или термостата върши почти цялата работа ?
40А консумация на перка няма , може ама не в е34 .


И кое охлажда тогава бре приятел - ледено студеният антифриз ли ????????????? А факта че точно след 5 секунди е отпуснало ?
Що пишеш глупости само не мога да те разбера ???????????????????????????
И кое те кара да мислиш че само обдухвано виско работи ?! Или викаш докато си седя в задръстването малко циганче духа радиатора, че виското да се усети че му е топло ?????
На -20 виското толкова се е стегнало, че листо го спира ...
Я ми кажи колко е консумацията на перката която ще сложиш ???? 25-30 А ... Те нали пак трябва от някъде да се получат ?!
Давам ти само насока - Е60 е без виско ! Провери колко W е единствената ел перка там ...
Ще ти кажа, за да не се мъчиш - най-слабата е 400W !! Хайде сега си сметни ти колко са 400 W в ампери ...
Пак ще те улесня - малко над 30 ... И то при волтаж 12, че после става и по-весело ! Или ти ще сложиш 200W перка, че да е по-добре ?????????
И викаш те двиг-а и алтернатора се разбират като произвеждат ток за ел перката ... Да не отнема мощност един вид, че е за доброто на всички ?????????
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2015, 18:14

Тия от климатиците са 200W :mhihi: Мойта не е такава , вероятно е 450W обаче боли ма чепа , върти по 1 минута на място само в задръстванията .Когато се движи автомобила обдухването е достатъчно да охлажда без перка .
А за останалото кога работи и как работи , технически грамотен си помисли кое е по-адекватно - някаква мантракука изнесена на 20 см пред двигателя да лови топлината от въздуха че по нея да охлажда , или електрически термостат с фиксирана температура потопен във флуида ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 20 Сеп 2015, 21:50

И тоз товар за алтернатора как се компенсира ??? С зрънчо от магазина ???
Точна тази "някаква мантракука" си има т.нар дифузьор ! Това че при теб липсва или го няма мен не ме вълнува ! Дифузьора има за цел "мантракука"-та да работи както трябва !
Изображение
Ето ти схема на типичното виско ... Сам си отговори дали затоплянето на водната помпа оказва влияние на виското !
Таааа, да - мисля че "мантракука"-та е доста по-добре от "електрически термостат с фиксирана температура потопен във флуида" !
Двигателите ползвани във влекачите (ТИР както им казваме) също са с виско само като насока ... А не е да няма напрягане там !
Отделно - старите Тойоти (да речем 4,2D в някой Круизър) с климатик знаеш ли как работят като натиснеш копчето за климата ?! Просто вдигат 400-500 оборота и това е ! Няма ел перки, няма датчици ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от sixstraight » 20 Сеп 2015, 22:20

Който слага ел.перка да гледа, желателно е да не е климатична а да си е за охлаждане която седи след радиатора и се върти в правилната посока и лопатките на перката са сметнати за посоката на въртене. Най добре става като се сложи самата перка с част от нейния дифузиор в оригиналния дифузиор на колата. За датчик може да се ползва от алфа 33 дизел едната му степен е доста ниска и изключва на около 83-86 градуса, аз ползвам 2рата като датчика е на изхода на радиатора в тръба. Перката се включва между 15 и 30 секунди на празен ход и ако е много топло и я ръчкам като паднат градусите под 10-15 ако няма задръствания не се включва. Много ми е интересен спора и дали е вярно че виското дърпа около 15% от мощноста на двигателя и кое товари повече 40а от тока или 15% от мотора, според мен е важно всеки се бори за пауър дори форума така се казва :mhihi:
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2015, 22:37

Ивчо , не четеш бате .Написал съм ти го - ел перка във оригиналния дифузьор
Jordana написа:Още преди 7-8 години съм я направил тая конверсия , голям радиатор от м52б28 , перка за радиатор /не климатична/ във оригиналния дифузьор на виското , виското е махнато .Датчика е на изхода на главата преди парното .
Перката включва когато е на място за 1-2 минути съвсем както си трябва за през летните жеги - зимата изключително рядко , в движение също изключително рядко .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Митко Стоянов » 21 Сеп 2015, 8:58

Jordana, я качи снимки на колата си, да видим как си я модернизирал, белким се ограмотим малко от малко :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от павката » 23 Сеп 2015, 6:04

ивчо написа:Двигателите ползвани във влекачите (ТИР както им казваме) също са с виско само като насока ... А не е да няма напрягане там !
Отделно - старите Тойоти (да речем 4,2D в някой Круизър) с климатик знаеш ли как работят като натиснеш копчето за климата ?! Просто вдигат 400-500 оборота и това е ! Няма ел перки, няма датчици ...

камиони и друга такава по-голяма техника ползват виско с умно ел управление за оптимизация на процеса и по-нисък разход.
японските инженерни гении слагат едно мини виско на жиповете си(при наличието на клима) и като си стоиш на място в жегите просто си се потиш и чакаш да се задвижиш,че да стартира обдухването на радиаторите.
така че ивчо стига подскача за тази малоумна бавнотия-виското,не е ефективна.на достатъчно автомобили съм махал и си нямат проблеми с охлаждането,ако си имат клима ел перка :D
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 23 Сеп 2015, 7:45

Да ти снимам виското на Тойотата, че е баш 4 пъти колкото на БМВ :yes:
Карайте си както си прецените !
Само не ми обяснявайте, че виското е било не знам си какво и ел перката е по :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от павката » 06 Окт 2015, 6:14

на коя тойота?
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 06 Окт 2015, 7:31

Шматка - старите Круизери имат виско като перката на FW190 :twisted: И там няма ел глупости, дори и да има клима - просто кочин започва да работи на 1500 оборота и онова засмуква света :twisted: :mhihi:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от павката » 25 Окт 2015, 13:02

не ми се прави на самолетна батка.и като толкова ги цитираш японските тоалет гюбюри,вземи някоя такава и в приятната жега над 35гр бръмкай на клима градско.или ще я държиш над 1500 да има някаква ефективност,ама така разхода ще те разсипе,отделно че ще те чуват през 2 преки,че пристигаш
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 26 Окт 2015, 1:38

Нали знаеш защо има толкова много джапанки из пустинята :mhihi: :mhihi: :mhihi: :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от cod-cdbp » 26 Окт 2015, 9:13

ивчо написа:Нали знаеш защо има толкова много джапанки из пустинята :mhihi: :mhihi: :mhihi: :yes:


Ислямска държава :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook