смяна на табло с уредите от 240 към 260
Модератор: Технически модератори
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Идеята ми беше че таблото от М20Б25 е до 240 а не до 260 но пак е голямо с екстрите отдолу...Та като е до 240 а не 260 се запазва синхронноста на стрелката на обортомера с тази на скоростта когато си на 5-та предавка.Което на мен много ми харесва
Тоя кодинг само за да си запазим изминатите километри ли е важен или за цялото подкарване на таблото?Юото си мисля че километрите могат с някаква диагностика да се направят същите..
Тоя кодинг само за да си запазим изминатите километри ли е важен или за цялото подкарване на таблото?Юото си мисля че километрите могат с някаква диагностика да се направят същите..
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
освен километрите има и вин на колата и още някакви данни. Но мисля, че може данните от твоя кодинг да се запишат на този от другото табло. На м20 мисля, че кодинга беше в една от буксите.
- sixstraight
- младши ентусиаст
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
The code plug is essentially an EEPROM (the 93C56 circuit) that contains information such as
- scaling factor for the speedometer (including the rear differential ratio)
- scaling factor for the tachometer
- scaling factor for the fuel gauge
- number of engine cylinders (4,6,8,12)
- data about fuel consumption
- info if econometer or oil temperature gauge
- km vs miles
- fuel tank size (80,81,90)
- data about service interval
- odometer
- chassis number
- code plug number
- BMW specific number
- software version
- scaling factor for the speedometer (including the rear differential ratio)
- scaling factor for the tachometer
- scaling factor for the fuel gauge
- number of engine cylinders (4,6,8,12)
- data about fuel consumption
- info if econometer or oil temperature gauge
- km vs miles
- fuel tank size (80,81,90)
- data about service interval
- odometer
- chassis number
- code plug number
- BMW specific number
- software version
Всички пътища водят към НАДИН
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
sixstraight написа:The code plug is essentially an EEPROM (the 93C56 circuit) that contains information such as
- scaling factor for the speedometer (including the rear differential ratio)
- scaling factor for the tachometer
- scaling factor for the fuel gauge
- number of engine cylinders (4,6,8,12)
- data about fuel consumption
- info if econometer or oil temperature gauge
- km vs miles
- fuel tank size (80,81,90)
- data about service interval
- odometer
- chassis number
- code plug number
- BMW specific number
- software version
И първият език на таблото също
- BMW specific number - това го пише на лепенка на няколко места в колата, но не е съществено важно
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Някакви идеи защо не работи теста на таблото? За саденото от 25-цата иде реч.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
daddy_ написа:Някакви идеи защо не работи теста на таблото? За саденото от 25-цата иде реч.
Бутона нерядко не прави контакт, затова му залепих една малка шайбичка
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
cod-cdbp написа:daddy_ написа:Някакви идеи защо не работи теста на таблото? За саденото от 25-цата иде реч.
Бутона нерядко не прави контакт, затова му залепих една малка шайбичка
Ще пробвам този вариант
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Най-накрая днес изкарах показанията на таблото.
Кабелите са си описани много хубаво в пдф-а, но аз ги редих по стара тема от форума
Пиновете от горния цитат не са коректни.
Та днес подредих всичко по пдф-а и показанията излязоха, лоста си бачка. Дразни ме само, че при смяна на езика ми праща и градусите във фаренхайт Вариант за английски и показания в целзий и километри вместо мили?
Кабелите са си описани много хубаво в пдф-а, но аз ги редих по стара тема от форума
daddy_ написа:...
До тука добре, обаче започна да ме човърка изкарването на показанията от борд комп-а на дисплея на таблото. След известно ровене излезе нужната информация-малкия борд 2,14,15,съответно,те се връзват ,по следния на4ин към таблото.
14 към 23 бяла букса на таблото
15към 23 бежава букса на таблото
2 към 3 бежава букса на таблото
жълто 4ервен на борада е за управление към маса
Пуснах въпросните 3 кабела към буксите, ама нищо. На буксата на борда на въпросните пинове нямах нужните кабели. Тях също го добавих от стара букса-същите са като на таблото.
Пин 23 на бялата букса също беше свободен.
Не разбрах въпросния жълто червен кабел къде отива.
Пиновете от горния цитат не са коректни.
Та днес подредих всичко по пдф-а и показанията излязоха, лоста си бачка. Дразни ме само, че при смяна на езика ми праща и градусите във фаренхайт Вариант за английски и показания в целзий и километри вместо мили?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- MaxMeyer
- ентусиаст
- Мнения: 931
- Регистриран на: 19.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Bayerische Motoren Werke
- Мечтае да кара: безплатно!
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Да кажем че на мойта двайска таблото е 3та генерация понеже е последната година след фейса.Как да разпозная голямо табло което да е 3та генерация че да ми стане трансплантацията?И от Е32 става ли?
- sixstraight
- младши ентусиаст
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
http://www.exx.se/maintenance/instrumen ... ndex.shtml таблата са еднакви пише го и в линка и мога да ти демонстрирам табло от 730 в 520
Всички пътища водят към НАДИН
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Ти да вземеш да споделиш лииии
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- sixstraight
- младши ентусиаст
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Айде ще драсна един два реда
Таблото го взех от 730(1ва генерация до 02/89 сив гръб) за монтаж в 520(3та генерация след 09/90) сам си рязах кабелите при първите снадки, но колкото са по-дълги кабелите на буксите, толкова е по-добре разбира се в последствие при слагане на таблото на финала. Взех букси от 3то табло (благодарение на колегата Ивчо) което беше с механичен брояч 1ва генерация, което дойде добре защото на 1ва генерация табла пластмасовите рамки около буксите и самите букси се свалят от платката а при 3та генерация са слепени с платката и не се свалят от нея ами направо се чупи парче от платката и се запоява на него:
Обяснение как се махат цветните рамките на буксите на табло 1ва генерация: The connector frames on the back of the lid are clicked into the connectors on the PCB. You have to push in the clips to remove these frames. There are 4 clips per frame.
Това представляват буксите на табло 1ва генерация:
Металните крачета които се изправят след отстраняване от платката и стават около 10мм дълги предостатъчно за запояване аз дори ги огъвах за да ги направя като куки за да вържа жиците на тях преди запояване:
Таблото донор - оказа се че не мога да нагрея 26 крачета едновременно и да издърпам буксата за това реших да използвам шмиргел не знам защо тогава ми се видя добър вариант:
При варианта със запояване трябва да се внимава с крачета 21 и 22 на букса х16 на малкото табло донор, защото на тези 2 крачета се запояват 4ри кабела с постоянен плюс и се получи малък бъг при включването на буксата в таблото светват дълги фарове без дори да има ключ на таблото, но с допълнителна изолация и наместване се оправят нещата.
Общо взето всичко е лесно до момента на слагането на таблото с новата мини инсталация наложи се да махна шумоизолацията която е зад таблото и пак влезе доста трудно че да се навият закрепващите винтове. Крайния резултат е малка инсталация прилично увита с платнен изолирбанд с 4 букси влизащи в новото табло и 2 влизащи в инсталацията на колата за старото табло, плюс 4ри стърчащи кабела - 3 за борда и 1 за маса на температурния датчик. Колегите по-напред в темата са открили топлата вода копирам директно за да не се търси понеже няколко пъти го търсих това мнение: Двупинов датчик от Б25. Номерът му е 12621747281.
След това се пуска директен кабел от свободния пин на датчика до пин24 от Х16 -маса температурен датчик - кафяв/жълта ив.
На финала:
Линкове които съм ползвал:
http://www.upload.ee/files/4476547/E34_ ... l.pdf.html
http://www.exx.se/maintenance/instrumen ... ndex.shtml
П.С: Датчика 12621747281 се слага в:
E36
+316i M43
+316i M40
+316i 1.6 M43
+318i M43
+318i M42
+318i M40
+318is M42
+318ti M42
+320i M50
+325i M50
+325is M50
+325td M51
+325tds M51
+M3 S50
E34
+518i M43
+525i M20
+525i M50
+525ix M50
+530i M30
+530i M60
+535i M30
+540i M60
+M5 S38
+M5 3.6 S38
+M5 3.8 S38
E32
+730i M30
+730i M60
+730iL M30
+730iL M60
+735i M30
+735iL M30
+740i M60
+740iL M60
+750i M70
+750iL M70
+750iLS M70
E38
+730i M60
+730iL M60
+740i M60
+740i M62
+740iL M60
+740iL M62
+740iLP M62
E31
+840i M60
+850Ci M70
+850CSi S70
Таблото го взех от 730(1ва генерация до 02/89 сив гръб) за монтаж в 520(3та генерация след 09/90) сам си рязах кабелите при първите снадки, но колкото са по-дълги кабелите на буксите, толкова е по-добре разбира се в последствие при слагане на таблото на финала. Взех букси от 3то табло (благодарение на колегата Ивчо) което беше с механичен брояч 1ва генерация, което дойде добре защото на 1ва генерация табла пластмасовите рамки около буксите и самите букси се свалят от платката а при 3та генерация са слепени с платката и не се свалят от нея ами направо се чупи парче от платката и се запоява на него:
Обяснение как се махат цветните рамките на буксите на табло 1ва генерация: The connector frames on the back of the lid are clicked into the connectors on the PCB. You have to push in the clips to remove these frames. There are 4 clips per frame.
Това представляват буксите на табло 1ва генерация:
Металните крачета които се изправят след отстраняване от платката и стават около 10мм дълги предостатъчно за запояване аз дори ги огъвах за да ги направя като куки за да вържа жиците на тях преди запояване:
Таблото донор - оказа се че не мога да нагрея 26 крачета едновременно и да издърпам буксата за това реших да използвам шмиргел не знам защо тогава ми се видя добър вариант:
При варианта със запояване трябва да се внимава с крачета 21 и 22 на букса х16 на малкото табло донор, защото на тези 2 крачета се запояват 4ри кабела с постоянен плюс и се получи малък бъг при включването на буксата в таблото светват дълги фарове без дори да има ключ на таблото, но с допълнителна изолация и наместване се оправят нещата.
Общо взето всичко е лесно до момента на слагането на таблото с новата мини инсталация наложи се да махна шумоизолацията която е зад таблото и пак влезе доста трудно че да се навият закрепващите винтове. Крайния резултат е малка инсталация прилично увита с платнен изолирбанд с 4 букси влизащи в новото табло и 2 влизащи в инсталацията на колата за старото табло, плюс 4ри стърчащи кабела - 3 за борда и 1 за маса на температурния датчик. Колегите по-напред в темата са открили топлата вода копирам директно за да не се търси понеже няколко пъти го търсих това мнение: Двупинов датчик от Б25. Номерът му е 12621747281.
След това се пуска директен кабел от свободния пин на датчика до пин24 от Х16 -маса температурен датчик - кафяв/жълта ив.
На финала:
Линкове които съм ползвал:
http://www.upload.ee/files/4476547/E34_ ... l.pdf.html
http://www.exx.se/maintenance/instrumen ... ndex.shtml
П.С: Датчика 12621747281 се слага в:
E36
+316i M43
+316i M40
+316i 1.6 M43
+318i M43
+318i M42
+318i M40
+318is M42
+318ti M42
+320i M50
+325i M50
+325is M50
+325td M51
+325tds M51
+M3 S50
E34
+518i M43
+525i M20
+525i M50
+525ix M50
+530i M30
+530i M60
+535i M30
+540i M60
+M5 S38
+M5 3.6 S38
+M5 3.8 S38
E32
+730i M30
+730i M60
+730iL M30
+730iL M60
+735i M30
+735iL M30
+740i M60
+740iL M60
+750i M70
+750iL M70
+750iLS M70
E38
+730i M60
+730iL M60
+740i M60
+740i M62
+740iL M60
+740iL M62
+740iLP M62
E31
+840i M60
+850Ci M70
+850CSi S70
Всички пътища водят към НАДИН
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Така, навързах и аз едно такова чудо !
Имам един,два,три ... няколко питанки
От старата инсталация останаха да висят цели три кабелЯ !
От pdf-a са следните :
Ignition switch X16 / 15 - не отива никъде ! Подозирам че е за зуумер, защото това нали уж има гонг ?!
X16 / 18
X16 / 20 - Тук липсва 19, а аз имам такъв пин на буксата !
X13060 / 24
X13060 / 26 - Същото като горе - имам заета 25-та дупка !
Не видях таблото да свети (може и заради слънцето да е било) !
Стрелката за темп седи на средата и пълзи към червеното ако почне да грее - това предполагам се оправя с датчика с двете пинчета !
Друго не видях
Предполагам има значение годината - 1989-та е моята
Чек-а е до 240, че явно и това има значение !!
Имам един,два,три ... няколко питанки
От старата инсталация останаха да висят цели три кабелЯ !
От pdf-a са следните :
Ignition switch X16 / 15 - не отива никъде ! Подозирам че е за зуумер, защото това нали уж има гонг ?!
X16 / 18
X16 / 20 - Тук липсва 19, а аз имам такъв пин на буксата !
X13060 / 24
X13060 / 26 - Същото като горе - имам заета 25-та дупка !
Не видях таблото да свети (може и заради слънцето да е било) !
Стрелката за темп седи на средата и пълзи към червеното ако почне да грее - това предполагам се оправя с датчика с двете пинчета !
Друго не видях
Предполагам има значение годината - 1989-та е моята
Чек-а е до 240, че явно и това има значение !!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Ignition switch-a подава захранване
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: смяна на табло с уредите от 240 към 260
Да ми беше подал на мен, да не пипам !
Накратко - реших че вместо преходни букси, ще си редя пинчетата !
Оказа се че половината неща на таблото с чек не искат да работят - нямах звук на мигачите, нямах зуумер, нямах лампа за масло и такава за дълги светлини ! Осветлението не работеше ! Въпреки двупиновият датчик - температурата не мърдаше ! Бензиномерът играеше като на стар Москвич - за няколкото пробни кръгчета се "напълни" и "изпразни"
Един много ценен съвет : Ако колата Ви е преди 1991-ва година, в никакъв ама никакъв случай не пипайте пинчетата на буксите !!!! Нямат нищо общо със схемите в нет-а, и ако случайно размените само две - шансът да оправите всичко е почти колкото и 6-ца от тото ! Това което има като схеми, снимки, ЕТМ и разни други дето всеки се хвали и обяснява да четете все едно им се молиш да ти пуснат - не става !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Там е за high нивото на окабеляване или за 525 нагоре ! М20Б20 липса по света и само ако някъде има разглобена може да се оправите ! Което не е пак сигурно, защото дори М20 имат различни "екстри" !!!
Още по-кратко - купувате си кола с такива екстри и не се занимавате с глупости !
БМВ били слагали букси, ама само до обяд ! И моята са я почналио сутринта, пък са я изкарали вечерта
Който иска да се занимава ! Аз ще си карам с пикселите и няма да ме интересува вече ! Те и без това си светят и не чезнат !
пп остана един кабел който не успях да пъхна никъде
пп2 продавам табло с чек до 240 км/ч
Накратко - реших че вместо преходни букси, ще си редя пинчетата !
Оказа се че половината неща на таблото с чек не искат да работят - нямах звук на мигачите, нямах зуумер, нямах лампа за масло и такава за дълги светлини ! Осветлението не работеше ! Въпреки двупиновият датчик - температурата не мърдаше ! Бензиномерът играеше като на стар Москвич - за няколкото пробни кръгчета се "напълни" и "изпразни"
Един много ценен съвет : Ако колата Ви е преди 1991-ва година, в никакъв ама никакъв случай не пипайте пинчетата на буксите !!!! Нямат нищо общо със схемите в нет-а, и ако случайно размените само две - шансът да оправите всичко е почти колкото и 6-ца от тото ! Това което има като схеми, снимки, ЕТМ и разни други дето всеки се хвали и обяснява да четете все едно им се молиш да ти пуснат - не става !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Там е за high нивото на окабеляване или за 525 нагоре ! М20Б20 липса по света и само ако някъде има разглобена може да се оправите ! Което не е пак сигурно, защото дори М20 имат различни "екстри" !!!
Още по-кратко - купувате си кола с такива екстри и не се занимавате с глупости !
БМВ били слагали букси, ама само до обяд ! И моята са я почналио сутринта, пък са я изкарали вечерта
Който иска да се занимава ! Аз ще си карам с пикселите и няма да ме интересува вече ! Те и без това си светят и не чезнат !
пп остана един кабел който не успях да пъхна никъде
пп2 продавам табло с чек до 240 км/ч
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани