въпроси за парно и климатик
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
въпроси за парно и климатик
искам да изкормя целия климатик и да си оставя само парното. надявам се не е проблем ако махна компресора и другите боклуци от "студения" кръг?
на каква температура се включва ел. перка пред радиатора и къде се намира датчика , който я включва?
средната конзола дето духа на задните пасажери всъщност не духа, или поне аз не мога да я накарам. някакви първоначални идеи и напътствия?
колата е 92 година, климатроник с хоризонтални врътки
благодаря.
на каква температура се включва ел. перка пред радиатора и къде се намира датчика , който я включва?
средната конзола дето духа на задните пасажери всъщност не духа, или поне аз не мога да я накарам. някакви първоначални идеи и напътствия?
колата е 92 година, климатроник с хоризонтални врътки
благодаря.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: въпроси за парно и климатик
Колега, аз на скоро имах подобен казус с климатика, но няма смисъл от разкачане на частите, защото като откачиш компресора трябва да сложиш по-къс ремък който е един чувал с пари...
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: въпроси за парно и климатик
Компресорът е с отделен ремък, няма проблем с това.
Елперката е с двустепенен датчик - 91гр. - първа, 99гр. - втора степен. Датчикът се намира на водния радиатор горе вдясно.
Захватът на перката обаче е на климатичния радиатор отпред, тъй че как ще го махаш и пригаждаш перката - твой избор... /ако въобще я запазваш като опция/, в случая ако махнеш всичко си оставаш само на виско, като колите без фабричен климатик.
Духалката на централната конзола за отзад е само с охладителна функция - там парно няма да дочакаш.
Общо взето нямаш никакъв проблем с махането на тръби, компресор, радиатор...можеш да извадиш и изпарителя на климатика в купето, за по-добро обдухване на вентилатора
Странен избор, колега...Хората се трепят да си сложат клима, ти махаш фабрична ...
/Какво не му бачка на климатроника, та се нави на тая стъпка?/
Елперката е с двустепенен датчик - 91гр. - първа, 99гр. - втора степен. Датчикът се намира на водния радиатор горе вдясно.
Захватът на перката обаче е на климатичния радиатор отпред, тъй че как ще го махаш и пригаждаш перката - твой избор... /ако въобще я запазваш като опция/, в случая ако махнеш всичко си оставаш само на виско, като колите без фабричен климатик.
Духалката на централната конзола за отзад е само с охладителна функция - там парно няма да дочакаш.
Общо взето нямаш никакъв проблем с махането на тръби, компресор, радиатор...можеш да извадиш и изпарителя на климатика в купето, за по-добро обдухване на вентилатора
Странен избор, колега...Хората се трепят да си сложат клима, ти махаш фабрична ...
/Какво не му бачка на климатроника, та се нави на тая стъпка?/
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: въпроси за парно и климатик
Може бегачка да прави и да олекотява
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: въпроси за парно и климатик
да, знам че масовия потребител умира за климатик, ама аз го ненавиждам, климатроник е, т.е. приемлив, но основно аз се возя, та не ми трябва, освен това е разхермртизиран и празен, а не ми се дават пари да го оправям, ако бачкаше, щях да го оставя. компресора е разкачен така и така от ремъка..
при всички случай мисля да си оставя ел. перката, че виското не се знае кога какво ще му скимне.
това лято беше бая жега, а ел перката не се включи нито веднъж, верно, че и стрелката на температурата седи твърдо на 12 часа, ама знам ли? 91 градуса ми се вижда ниско, би трябвало да включи?
наистина ли отзад не духа топло? на е23 духа проблема обаче е, че въобще не духа- нито топло нито студено, няма струя
благодаря за инфото
при всички случай мисля да си оставя ел. перката, че виското не се знае кога какво ще му скимне.
това лято беше бая жега, а ел перката не се включи нито веднъж, верно, че и стрелката на температурата седи твърдо на 12 часа, ама знам ли? 91 градуса ми се вижда ниско, би трябвало да включи?
наистина ли отзад не духа топло? на е23 духа проблема обаче е, че въобще не духа- нито топло нито студено, няма струя
благодаря за инфото
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: въпроси за парно и климатик
При добре работещи виско и термостат, няма и да я чуеш...поне не в нормален режим на мотора и с този датчик. Щом не я чуваш, значи нещата са добре. Аз съм я чувал само веднъж, но при 2 км баир на първа при 35 гр....е, ама и с термостат на 80гр.
Има като опция и датчик за тропически климат - 80-88, но тогава ще фучи постоянно.
На таблата с електронен километраж това "12 часа" покрива известен температурен диапазон. По тая снимка претендират да са точни:
http://media.snimka.bg/s1/5020/036283918.jpg?r=0
Може да се сметне лесно от Фаренхайт в Целзий.
А щом не духа нищо отзад - разкачен от прасето въздуховод под конзолата най-вероятно...провери връзките.
И да, така е. Оттам духа или въздух отвън /при невключен климатик/ или студен при включен.
Има като опция и датчик за тропически климат - 80-88, но тогава ще фучи постоянно.
На таблата с електронен километраж това "12 часа" покрива известен температурен диапазон. По тая снимка претендират да са точни:
http://media.snimka.bg/s1/5020/036283918.jpg?r=0
Може да се сметне лесно от Фаренхайт в Целзий.
А щом не духа нищо отзад - разкачен от прасето въздуховод под конзолата най-вероятно...провери връзките.
И да, така е. Оттам духа или въздух отвън /при невключен климатик/ или студен при включен.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: въпроси за парно и климатик
излиза , че на 12 часа е 83 градуса мислех, че м50 е доста по топъл двг, над 90 работна температура що така си меслех нз, още съм с нагласите на м10 и м30 . благодарско колега, много ми беше полезен
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: въпроси за парно и климатик
Колеги аз имам подобен проблем - централната духалка двойната отпред спря да духа при пуснато парно?!?!?
Пусна ли климата на студено духа...
Пак едната дуа студено а другата леко топло но само при пснат климатик...
Педполаам че проблем има и при клапите и сега търся такив от е39 да оправя нещата при тях, но толкова радикално в централната духалка нищо да не гъкне при пускане на парно не бях виждал...
Дайте идея какво се разглобява всичко ли трябва да свалям за да чекирам нещата...?
Пусна ли климата на студено духа...
Пак едната дуа студено а другата леко топло но само при пснат климатик...
Педполаам че проблем има и при клапите и сега търся такив от е39 да оправя нещата при тях, но толкова радикално в централната духалка нищо да не гъкне при пускане на парно не бях виждал...
Дайте идея какво се разглобява всичко ли трябва да свалям за да чекирам нещата...?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: въпроси за парно и климатик
Ако става дума за климатик, смесителната клапа топло/студено е една и обслужва точно въздуховодите за централната духалка, но има разлика в начина на задвижване. При колите до края на 92 /IHKR 2/ за това отговаря моторче вдясно на прасето - откъм пасажера, единствено е тая страна и достъпът до него е лесен, сваляш жабката и пластмасата отляво на жабката. И аз брах ядове с това моторче, вадеше се от жлебовете. Но на някои от следващите IHKR 3 това моторче го няма и клапата се отваря/затваря от потенциометъра на духалката чрез жило.
С кой потенциометър си на централната духалка? Само една бяла точка на врътката в средата или със сини и червени дребни по целия и корпус?
А това че на пуснат климатик с врътка "на синьо" едната част на духалката духа по-топло, е заради това че съответният воден клапан /шофьорски или пасажерски/ не затваря напълно и пуска топъл антифриз в прилежащата му камера на водния радиатор.
С кой потенциометър си на централната духалка? Само една бяла точка на врътката в средата или със сини и червени дребни по целия и корпус?
А това че на пуснат климатик с врътка "на синьо" едната част на духалката духа по-топло, е заради това че съответният воден клапан /шофьорски или пасажерски/ не затваря напълно и пуска топъл антифриз в прилежащата му камера на водния радиатор.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- intention
- младши ентусиаст
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: въпроси за парно и климатик
The Heartlistener написа:Ако става дума за климатик, смесителната клапа топло/студено е една и обслужва точно въздуховодите за централната духалка, но има разлика в начина на задвижване. При колите до края на 92 /IHKR 2/ за това отговаря моторче вдясно на прасето - откъм пасажера, единствено е тая страна и достъпът до него е лесен, сваляш жабката и пластмасата отляво на жабката. И аз брах ядове с това моторче, вадеше се от жлебовете. Но на някои от следващите IHKR 3 това моторче го няма и клапата се отваря/затваря от потенциометъра на духалката чрез жило.
С кой потенциометър си на централната духалка? Само една бяла точка на врътката в средата или със сини и червени дребни по целия и корпус?
А това че на пуснат климатик с врътка "на синьо" едната част на духалката духа по-топло, е заради това че съответният воден клапан /шофьорски или пасажерски/ не затваря напълно и пуска топъл антифриз в прилежащата му камера на водния радиатор.
Аз добре съм си решил да сменям клапите с такива от е39 както е описано в темата няколко под тази...
Духалката ми е с една бяла "линийка" по средата. Климатроника е 3 хоризонтални врътки...
Колат е 91ва.
Отварял съм в ляво от жабката за да сменям филтър на климатика.
Сравнително ми е познат отсега. Някой може ли да извади снимка на въпросното моторче да знам ккво точно да търся.
Директна смяна или има начин да се почисти/ревизира?
За това ли тава дума? - >
или е друго?
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: въпроси за парно и климатик
Не, не, колега. Това ти е вентилатора и той няма нищо общо с проблема. Моторчетата /актуаторите/ на клапите са друго. Но доколкото разбрах си с климатроника, а там нещата не са като в климатика, повече клапи, доста по-усложнено е - имаш всичко на всичко 10 актуатора, при климатика са само 3, даже само 2 в най-опростените последни версии...
Чакай да намеря една тема със снимки на прасето на климатроника - Klimaautomat, кое моторче за кое отговаря и въобще всичките елементи на системата. Там по-добре ще се ориентираш. Причинителя може и да е компа на климатроника, той командва всички актуатори, централната духалка е с елпотенциометър, също пряко свързан с компа и пр...
Ето го материала, на първите три снимки са оградени актуаторите на клапите и са описани функциите на всеки един, а по-надолу и всички компоненти.
http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
Чакай да намеря една тема със снимки на прасето на климатроника - Klimaautomat, кое моторче за кое отговаря и въобще всичките елементи на системата. Там по-добре ще се ориентираш. Причинителя може и да е компа на климатроника, той командва всички актуатори, централната духалка е с елпотенциометър, също пряко свързан с компа и пр...
Ето го материала, на първите три снимки са оградени актуаторите на клапите и са описани функциите на всеки един, а по-надолу и всички компоненти.
http://bmwe32.masscom.net/johan/ihka/ihka.html
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани