Демонтаж на радиатора на парното
Модератор: Технически модератори
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
akula написа:сега, като събрах всичко, пак ми се струва, че жегата е слаба. докато беше отворен капака радиатора не даваше да се пипне, и директната струя можеше да те опърли, сега нещо ми хладнее. хем днес беше топло, някак си не можа да се загрее вътре чак много, аз ли имам много високи изисквания, или топлото се губи някъде .
Всичко ли почисти както трябва? Корубата, питата на радиатора, ако не е нов...
При мен сега не се трае щом загрее. Вчера я сръчках малко по-здраво и лятото дойде ненадейно, като съветска подводница сред американски платноходки
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- akula
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Демонтаж на радиатора на парното
всичко съм почистил и радиатора напичаше да не може да се барне. и преди да сложа капака на корубата струята беше много гореща. сега на сглобено табло някак си не ми се струва толкоз топло. уж поработи, покарах я да прогреят пласмаси и въздуховодите, ама пак. иначе бимата загрява сравнително бързо, даже доста по бързо от опелицата(нафта), ама веднъж загряла опелицата като че ли дава повече жега.
преди време карах една тоалуетна- фиеста 1.1 бензин. на минус 15 я палех на газ, след 5 мин работа на място парното духаше вряло, и всичко започваше да се топи и тече от зор. не знам от какво зависи, верно 34ката събира 12 кила антифриз, ама нещата са пропорционални- М50ката е тамам два пъти по голям тукмак от моторетката на фиестата- и на размер и на кубици
преди време карах една тоалуетна- фиеста 1.1 бензин. на минус 15 я палех на газ, след 5 мин работа на място парното духаше вряло, и всичко започваше да се топи и тече от зор. не знам от какво зависи, верно 34ката събира 12 кила антифриз, ама нещата са пропорционални- М50ката е тамам два пъти по голям тукмак от моторетката на фиестата- и на размер и на кубици
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Този автомобил никога не е бил мислен за градски такъв !
При пътуване това го няма като проблем ! Евентуално може да помогнеш малко на системата като инсталираш помпата под клапаните на парното !
При пътуване това го няма като проблем ! Евентуално може да помогнеш малко на системата като инсталираш помпата под клапаните на парното !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Демонтаж на радиатора на парното
akula написа:всичко съм почистил и радиатора напичаше да не може да се барне. и преди да сложа капака на корубата струята беше много гореща. сега на сглобено табло някак си не ми се струва толкоз топло. уж поработи, покарах я да прогреят пласмаси и въздуховодите, ама пак. иначе бимата загрява сравнително бързо, даже доста по бързо от опелицата(нафта), ама веднъж загряла опелицата като че ли дава повече жега.
преди време карах една тоалуетна- фиеста 1.1 бензин. на минус 15 я палех на газ, след 5 мин работа на място парното духаше вряло, и всичко започваше да се топи и тече от зор. не знам от какво зависи, верно 34ката събира 12 кила антифриз, ама нещата са пропорционални- М50ката е тамам два пъти по голям тукмак от моторетката на фиестата- и на размер и на кубици
Жегата ти се губи в "мозъчните" клапи на климатроника...Компа получава инфо от всички сензори, като най-важен е тоя за купето /не е задължително да е вярно / и си смята как да напраи въздушната смес по негов "кеф", демек колко да отвори смесителните клапи. За него туй е топло, не дава повече . Я виж колегата alchohol с чистото парно и новия радиатор ква баня прави.
Ако имаш втори "мозък" от донора, размени ги и виж дали ще има разлика.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
От механичното по-хубаво няма. Ще ми решава той колко жега да ми пусне .
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Демонтаж на радиатора на парното
А защо си мислиш че и то няма мнение по въпроса ?!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Демонтаж на радиатора на парното
и то е климатроник , само че по опростен. За мен е по доброто решение като цяло.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Абе за лятото - само с парно - мерси за доброто решение. Да бехме в Норвегия - добре . Иначе регулатърът на парното /врътките/ чрез променливо напрежение контролират директно клапаните отвън, не през комп, актуатори няма, а температурните сензори са си същите като при климатика, че и с един повече - при парното са 2-та вакуумни сензора /ляво-дясно/, при климатика /-троника/ е един зад прозорчето в управлението. Ненапразно парното при 34 се нарича Automatic Heating Control.
За мен лично най-удачното си остава т.н. климатик, Klimaanlage, със същите врътки. IHKR 2, а най-убаво 3 - последния. Има 2 степмоторчета с едновременно противоположно действие, касаещо рециркулацията - едното отваря/затваря клапата за свежия въздух, другото отваря/затваря клапата за теглене на въздух от купето - когато се активира бутона за рециркулация. Малко по-старите климатици /IHKR 2/, като моя, имат и моторче на смесителната клапа за центъра, с елпотенциометър, но 94-та го махат, явно заради чести проблемации от въпросния потенциометър - немам друго обяснение, и оставят центр.духалка на ръчно жило - чудесна проста с-ма без засечки - компът си борави с клапаните отвън, следи си сензорите и туй-то.
По етм хамериканските 34-ки немат клизматроник, само с климатик ...Некой ако знае що - да обясни, те са практични ора по принцип .
Вярно е - за яко топлото - спомням си как докат бех с чисто парно, зимата излизах червен като рак и потен от колата, сега с анлагето топличкото е по- балансирано, по-ме кефи, че на кюмурена жега трудно издържам .
За мен лично най-удачното си остава т.н. климатик, Klimaanlage, със същите врътки. IHKR 2, а най-убаво 3 - последния. Има 2 степмоторчета с едновременно противоположно действие, касаещо рециркулацията - едното отваря/затваря клапата за свежия въздух, другото отваря/затваря клапата за теглене на въздух от купето - когато се активира бутона за рециркулация. Малко по-старите климатици /IHKR 2/, като моя, имат и моторче на смесителната клапа за центъра, с елпотенциометър, но 94-та го махат, явно заради чести проблемации от въпросния потенциометър - немам друго обяснение, и оставят центр.духалка на ръчно жило - чудесна проста с-ма без засечки - компът си борави с клапаните отвън, следи си сензорите и туй-то.
По етм хамериканските 34-ки немат клизматроник, само с климатик ...Некой ако знае що - да обясни, те са практични ора по принцип .
Вярно е - за яко топлото - спомням си как докат бех с чисто парно, зимата излизах червен като рак и потен от колата, сега с анлагето топличкото е по- балансирано, по-ме кефи, че на кюмурена жега трудно издържам .
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Забравяш и датчика на самият радиатор, плюс този до вентилатора !!!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Демонтаж на радиатора на парното
ивчо написа:Забравяш и датчика на самият радиатор, плюс този до вентилатора !!!
Нали тва казвам, бре, дублират се някои, сигурно не се изразих как требва:D....И до радиатора са два, не един...Айде да ги изредим:
1. Два броя датчици при камерите на водния радиатор - ляв и десен - и в КЛИМАТИК /КЛИМАТРОНИК/, и в ОТОПЛИТЕЛ
2. Един брой датчик за температурата на входящия въздух - и в КЛИМАТИК /КЛИМАТРОНИК/, и в ОТОПЛИТЕЛ
3. Един брой датчик за темп.в купето - зад оребреното прозорче на управлението - САМО КЛИМАТИК /КЛИМАТРОНИК/
4. Два броя вакуумни датчици за темп. в купето /ляв и десен/ - САМО ОТОПЛИТЕЛ
5. Един брой датчик за температурата на изпарителя - САМО КЛИМАТИК /КЛИМАТРОНИК/
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
ивчо написа:А защо си мислиш че и то няма мнение по въпроса ?!
Е, намерих два датчика на корубата и по един в краката на шофера и пасажера, които май също са за жегавото.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Демонтаж на радиатора на парното
alchohol написа:ивчо написа:А защо си мислиш че и то няма мнение по въпроса ?!
Е, намерих два датчика на корубата и по един в краката на шофера и пасажера, които май също са за жегавото.
А баш - намерил си т.1 и т.4.
Ако беше извадил цялото прасе наскоро, щеше да видиш и т.2 най-отзад вдясно.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
The Heartlistener написа:alchohol написа:ивчо написа:А защо си мислиш че и то няма мнение по въпроса ?!
Е, намерих два датчика на корубата и по един в краката на шофера и пасажера, които май също са за жегавото.
А баш - намерил си т.1 и т.4.
Ако беше извадил цялото прасе наскоро, щеше да видиш и т.2 най-отзад вдясно.
Отзад в дясно набарах една голяма букса, сигурно е за този датчик.
Ама не ми стана ясно за какво са ми тия датчици, след като си глася жегата с потенциометрите, респективно директно си управлявам клапаните с напрежение. За евентуално поставяне на климатик/климатроник ли е предвидено?
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Демонтаж на радиатора на парното
Датчикът за темп. на вход. въздух няма букса - представлява нещо като пластмасова пуричка закачена до дясна външна клапа и директно е вързан към управлението.
Именно за корекция на температурата, спрямо зададената по управление. Терморегулаторът в управлението допълнително коригира напрежението към клапаните /отваря-затваря/ спрямо получените данни от датчиците - външен въздух, въздух в камерата и въздух в купето. Не са заготовка за климатик.
Именно за корекция на температурата, спрямо зададената по управление. Терморегулаторът в управлението допълнително коригира напрежението към клапаните /отваря-затваря/ спрямо получените данни от датчиците - външен въздух, въздух в камерата и въздух в купето. Не са заготовка за климатик.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Демонтаж на радиатора на парното
благодарско за информацията. Не очаквах, че баба е толкова технологично развита
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани