Демонтаж на радиатора на парното

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 14 Дек 2015, 22:57

The Heartlistener написа:
akula написа:всичко съм почистил и радиатора напичаше да не може да се барне. и преди да сложа капака на корубата струята беше много гореща. сега на сглобено табло някак си не ми се струва толкоз топло. уж поработи, покарах я да прогреят пласмаси и въздуховодите, ама пак. иначе бимата загрява сравнително бързо, даже доста по бързо от опелицата(нафта), ама веднъж загряла опелицата като че ли дава повече жега.
преди време карах една тоалуетна- фиеста 1.1 бензин. на минус 15 я палех на газ, след 5 мин работа на място парното духаше вряло, и всичко започваше да се топи и тече от зор. не знам от какво зависи, верно 34ката събира 12 кила антифриз, ама нещата са пропорционални- М50ката е тамам два пъти по голям тукмак от моторетката на фиестата- и на размер и на кубици :dunno:

Жегата ти се губи в "мозъчните" клапи на климатроника...Компа получава инфо от всички сензори, като най-важен е тоя за купето /не е задължително да е вярно :D/ и си смята как да напраи въздушната смес по негов "кеф", демек колко да отвори смесителните клапи. За него туй е топло, не дава повече :lol:. Я виж колегата alchohol с чистото парно и новия радиатор ква баня прави.
Ако имаш втори "мозък" от донора, размени ги и виж дали ще има разлика.

нямам мозък, само корубата е.
прав си за клапите, ама тия в корубата. значи средната фронтална духалка духа подчертано топло, но не и жега. днес се сетих да пипна на отворите дето обдухват челното стъкло: лелей, щеше да ми изгори пръста, макар че струята там е по слаба. както и да е, явно вътре в сандъка клапите бъзикат цялата работа, може и нарочно да е така: има логика, по бързо да размрази стъклото, по добре там да е съсродоточена топлината.
обаче друг проблем: днес като погледнах, и видях че казанчето празно: долях към 600-700 грама. :shock: в изпарителя явно имаше въздух, мързеше ме да се занимавам, та я качих на един як баир и дадох няколко пъти 3-4к оборота и се оправи. ама нещо се притесних :paranoid:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 15 Дек 2015, 18:24

И на мен на два пъти ми изчезват по 300-400 мл от казанчето и то на извънградско, а не тече отникъде. Понеже сменях и един маркуч, викам айде първия път не съм обезвъздушил както трябва, ама сега втория път се шокирах. На седмица навивам най-малко по 100 км градско и не мърда, изкарам ли я на магистралата и айдее на минус. Всичко преглеах- маркучи, радиатор, казанче, вътре отникъде не изпуска и егаси и загадката :paranoid: :shock:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 349
Регистриран на: 9.04.2008
Местоположение: Софията
Кара: E34 M5 20 JAHRE
Мечтае да кара: E34 520 на метан

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от sixstraight » 15 Дек 2015, 21:46

И при мен е така с разликата че и градско губя около 50-100 грама на 1000км като често се случва да я карам в по високи обороти
Всички пътища водят към НАДИН :twisted:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 16 Дек 2015, 0:34

alchohol написа:И на мен на два пъти ми изчезват по 300-400 мл от казанчето и то на извънградско, а не тече отникъде. Понеже сменях и един маркуч, викам айде първия път не съм обезвъздушил както трябва, ама сега втория път се шокирах. На седмица навивам най-малко по 100 км градско и не мърда, изкарам ли я на магистралата и айдее на минус. Всичко преглеах- маркучи, радиатор, казанче, вътре отникъде не изпуска и егаси и загадката :paranoid: :shock:

e за това не ми се ровеше в охладителната система, винаги после ядове съм брал. я не се обезвъздуши, я протече от някъде си, недай боже гарнитура и т.н, винаги ме хващат мътните като опре до охлаждането, еле па на бмв. стискам палци колега всичко да е наред- някой път наистина не се обезвъздушава като хората веднага и после трябва да се долее , просто много събира и прави въздушни възглавници по чупките, а и 6 цил блок- по дълъг е :mhihi:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 16 Дек 2015, 6:56

Силно се надявам само блока да е по-дълъг :mhihi: . Ама наистина не изпуска отникъде :paranoid:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от cod-cdbp » 16 Дек 2015, 9:10

Принципно винаги съм мислел, че когато колата позагрее повече (респ. вдигне налягане) това налягане се изпуска през капачката (ако е читава) => губи по мъничко охладителна течност.
При мен конкретно, при чисто нови оригинални маркучи губи по половин литър на около 20-30 хил, което смятам за напълно нормално. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от KPETEH » 16 Дек 2015, 11:05

аве и тоя моя мотор в е34-ката губеше бая, ама в е30-ката не пипа, все некъде поизтича и се изпарява и не може да го видите...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 16 Дек 2015, 21:22

cod-cdbp написа:Принципно винаги съм мислел, че когато колата позагрее повече (респ. вдигне налягане) това налягане се изпуска през капачката (ако е читава) => губи по мъничко охладителна течност.
При мен конкретно, при чисто нови оригинални маркучи губи по половин литър на около 20-30 хил, което смятам за напълно нормално. ;)

aз мисля, че ако всичко по охладителната система ток, не би трябвало изобщо да дига налягане толкоз, че да изтича от капачката. е, от време на време бива ама на 50к км - разход 50-100 грама :dunno:
днес го гледах само нивото, без да я паля- беше ОК. но и колегата кретен също е прав: все има някоя охлабена скоба и пуска по малко, осебено като дигне налягане.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от KPETEH » 17 Дек 2015, 9:49

Ми то тоя мотор грее: дроесел, клапани, радиатор в купето, радиатора отпреде и кутията на филтъра. Половината минават изпод всмукателния колектор и хич не се виждат, а ако сълзи от радиаторчето в упето, оно си отива по тръбите за конденза на климатика некъде около скоростите или се лепи по тавана и прозорците. Веднъж влязло ли е въздух надува маркучите и почва да съска от радиатора и от там още отива в атмосферата. Туриш ли му и газ, веднага стават още неколко маркуча и свръски... Давайте газ и тфа е, водата е без пари...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 17 Дек 2015, 16:10

KPETEH написа:Ми то тоя мотор грее: дроесел, клапани, радиатор в купето, радиатора отпреде и кутията на филтъра. Половината минават изпод всмукателния колектор и хич не се виждат, а ако сълзи от радиаторчето в упето, оно си отива по тръбите за конденза на климатика некъде около скоростите или се лепи по тавана и прозорците. Веднъж влязло ли е въздух надува маркучите и почва да съска от радиатора и от там още отива в атмосферата. Туриш ли му и газ, веднага стават още неколко маркуча и свръски... Давайте газ и тфа е, водата е без пари...

море, при мен фучеше на облаци антифриза от централната духалка, ама и от преди кой знае колко е подлизвало по мокета :banghead: ама си е хубаво охладителната система да си е вред. в руските ръководства м50 го дават много устойчив на прегряване, повече от предишните поколения с по 2а клапана на цил, ама дали е вярно? не ми се иска да проверявам на практика :roll:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 28 Дек 2015, 10:04

След пътуване оня ден напред-назад, викам чакай да проверя как е положението с водите на баба. Повдигнах капака и о чудо, казана пълен до горе, значи наистина не се е била обезвъздушила както трябва. Ама странна работа, то че пробката при термостата е прецакана си е едно на ръка, ама когато сменях големия радиатор преди няколко години, пак така я обезвъздуших, долях малко антифриз на другия ден и готово, а сега :mhihi:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 27 Яну 2016, 20:41

И както е по стара традиция, нова година-нови ядове. Радостта беше краткотрайна-новият радиатор протече :banghead: . Не ми се искаше да вярвам, че от него ми чезне антифриза, докато миналата седмица не измириса зверски в купето, когато пуснах вентилатора. Вчера, с недоверие и голяма доза оптимизъм :mhihi: , се завирах под таблото да гледам да не е от о-пръстените, ама нейсе.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от akula » 03 Май 2016, 20:07

побъркано си е това парно и това си е. вече няколко пъти го прави тоя номер: на загрял мотор пускам вентилатора - духа студено, сичко е ок. отварям врътките,- пуска топло, затварям врътките- понякога струята изстива, някога не. някой път изстива само едната камера, някой път хич. сега гледам, че се е скъсал единия кабел, ( в много лошо състояние са) ама пак веднъж затваря веднъж не. все имам чуството, че самото управление с врътките дава проблеми.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Демонтаж на радиатора на парното

Мнение от alchohol » 03 Май 2016, 21:08

Оправи си кабела, ако ядовете продължават- прегледай клапаните.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook