Въпрос за предварение на м20б20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 17 Яну 2016, 20:14

Здравейте колеги въпроса ми произлиза от факта че при четене на живи данни предварението е 35гр.преди ГМТ на обороти а като подам газ отива до 70гр. и от там нататък чертички до като намалеят оборотите.Та въпроса ми е да ли е нормално това предварение и какво и как се определя и регулира то при този мотор.Благодаря предварително на отзовалите се колеги .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ивчо » 18 Яну 2016, 10:09

Мотроника и датчика на кабела мисля са виновни .. Демек нищо не може да регулираш .
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 18 Яну 2016, 15:27

Кабелите ги смених в комплект със датчика който е на шестия кабел тъй като лулите бяха зле и някои цилиндри не работеха.След около месец при спускане на надолнище започна да пука във ауспуха първо само на газ/обикновена/ но после и на бензин.При последвалата диагностика показа споменатите показания на предварение.Та затова питам дали са нормални тези стойности защото примерно съм закачал и други марки на съшия ДУ но при тях показанията бяха много ниски.Нямам познат с друго като моето БМВ за да го закача и да сравня даните с моите .Ако има някой да знае нормалните стойности нека помогне ще съм благодарен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от zvetiko » 20 Яну 2016, 19:15

ororor10 написа:Кабелите ги смених в комплект със датчика който е на шестия кабел тъй като лулите бяха зле и някои цилиндри не работеха.След около месец при спускане на надолнище започна да пука във ауспуха първо само на газ/обикновена/ но после и на бензин.При последвалата диагностика показа споменатите показания на предварение.Та затова питам дали са нормални тези стойности защото примерно съм закачал и други марки на съшия ДУ но при тях показанията бяха много ниски.Нямам познат с друго като моето БМВ за да го закача и да сравня даните с моите .Ако има някой да знае нормалните стойности нека помогне ще съм благодарен.


Колега, това са напълно несериозни стойности- само си представи положението на буталото на 70гр. преди горна мъртва точка и в този момент да става запалването. Виждал съм живи данни от Autocom CDP Pro с Delphi за работа на ламбда сондата- според него напрежението беше 95V, още малко ще може да задейства и електрическа крушка. ;) Сигурно с нещо подобно сте правили и диагностиката в случая.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 20 Яну 2016, 21:13

Да колега и за мене тези стойност които ми излизат ми се струват твърде високи даже и нереални и затова повдигнах въпроса .Както споменах като взема за сравнение примерно един бензинов голф там на обороти предварението е от 4 до 7-8гр. а при рязко подаване на газ отива до към 28/30гр.А може ли нещо компа да е здал защото както писах по горе на обороти предварението е 30гр.+-5гр. а при рязко подаване на газ отива до ....Да добавя че при работа на място се усеща някаква вибрация и двигателя леко се разклаща.Вибрацията е неравномерна но е постоянна.Започна да ми прави впечетление и нещо друго понякога при подаване на контакт колата леко мръдва сякаш някои цилиндър сработва.Иначе на стартер не бие контра ако мога така да се изразя.Днес научих за едно бракувано БМВ но не знам дали е м20 б20 иначе по моргите в Добрич намерих няколко но са м50б20.Смятам да търся комп като моя и да пробвам как ще работи.Ако някой има читав за продаване да пуска оферта.Утре ще запиша номера на компа и ще пиша.Благодаря и поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ивчо » 20 Яну 2016, 22:32

Да няма накъде вързан аванс процесор ? :conf:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 21 Яну 2016, 18:57

Газовото е обикновено но все пак огледах за някакъв допълнително монтиран модул макар да не знам как изглежда аванс процесора за който споменаваш колега ако може дай повече инфо.Благодаря предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от Jordana » 24 Яну 2016, 19:53

Единствената проверка която е необходима , и може да се направи е проверка на статичния ъгъл на запалване . Със стробоскоп на празен ход се свети шайбата и белега . На празен ход трябва да съвпадат .Друго нищо не може да се регулира , от там нататък мотроника регулира .35 градуса на празен ход ....това не е реално разбира се , освен ако не е нещо на студен мотор при -30 градуса външна температура .Датчика при тия мотори е само за корекция на ъгъла , и опознаваене на 1 цилиндър - останалите 5 искри се изчисляват от мотроника на определен брой зъби на шайбата .Така че механично ако има някакво разминаваен или увеличено разстоние между датчика и шайбата може да има аномалии .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от @2bar » 24 Яну 2016, 20:40

ororor10 написа:Здравейте колеги въпроса ми произлиза от факта че при четене на живи данни предварението е 35гр.преди ГМТ на обороти а като подам газ отива до 70гр. и от там нататък чертички до като намалеят оборотите.Та въпроса ми е да ли е нормално това предварение и какво и как се определя и регулира то при този мотор.Благодаря предварително на отзовалите се колеги .


- предварението не е нормнално
- не се регулира
- сигурно се дължи на грешен скрип (с какво я четеш)

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 24 Яну 2016, 22:52

Колеги благодаря за отговорите.Пуснах два поста но нещо се изгубиха както да е.Четенето го правих с ДУ д..фи.За мен тези данни също са високи и нереални като ги сравня с данни от други коли които съм чел със същия та затова повдигнах въпроса.Също така има и някои симптоми примерно по надолнище при спускане на скорост се чува пукане в ауспуха на газ повече от колкото на бензин.Последно време като подам на контакт и колата леко мръдва все едно някои от цилиндрите сработва.Иначе при въртене на стартер при студен и при загрял двигател не бие контра ако мога така да се изразя.При работа на обороти се усеща лека вибрация и неравномерна работа на двигателя иначе на средни и високи няма проблем форсира се гладко.Тази сутрин запали угасна въртях но само се чуваха леки препалвания и толкоз до сега не беше се случвало да не запали.След някои проверки се стигна до сваляне на свещите бяха мокри след подсушаване и оглед установих че електродите по средата доста са истанели и искрата е слаба и не я подава към страничните електроди а към порцелана и от там към металната част един вид са избили и шесте.Свещите са беру двуполюстни сменени преди около пет хиляди.Утре ще купя нови и ще ги сменя за сега сложих старите от предната смяна които бяха същите бяха на повече от10-12хияди но като ги гледам са в много по добро състояние просто не знам какво става.По същия начин и то на два пъти ми избиваха свещите на мотора(хонда вфр) и на края сложих иридиеви.Може ли заради скапаните свещи и фактически увеличеното растояние да ми пука в ауспуха.Утре като отида до Добрич за свещите ще видя дали някъде мога да намеря някои да измери този статичен ъгъл на запалване.Още един път благодаря колеги.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ивчо » 25 Яну 2016, 11:17

Като за начало си смени и капачка и палец ! Ако не са много зле може и с зачистване да минеш !
А това с мръдването на двигателя при контакт е от газта ! Или я гаси на бензин, или си смени стоп клапана ! Защото остава газ в колектора, и през лошите капачка и палец протича ток и към свещта ! И оттам леко завърта !
Започни за начало да я гасиш на бензин ако не го правиш ! И не за секунда а малко повече да си изгори газта !
Това с паленето и гасненето е от помпата - клапана и по-точно !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от Jordana » 25 Яну 2016, 20:24

За този мотор само свещи с 1 електрод .Нормални , бош /Bosch W8LCR/W8LPR (+)/ или ако ти се дават пари дензо иридий или нжк но с приравнено топлинно число към оригиналните бош 8 .Разстояние на електрода 0.7 , 0.8 максимум .Светването на белезите е единствения читав начин да провериш дали е нормално положението с искрата , ако там е на белег има почти 100% сигурност че всичко е точно .Проблема обаче обикновено е в корозирала капачка на дистрибутора , калпави кабели и свещи което води до много високо пробивно напрежение във веригата , изключително голяма енергия на искрата в следствие на което ерозия на електродите на свещите и конактите на дистрибутора както и пробиви в изолацияна на кабелите и лулите .Кабелите и свещите са ти заминали със сигурност по това което описваш .Не е лошо да се почистят и проверят лулите и да измери съпротивлението на резисторите в капачката и лулите .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 17.11.2011
Местоположение: с.Генерал Киселово
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 89г.
Мечтае да кара: САМО BMW
Детайли за колата: е34м20б20

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от ororor10 » 09 Фев 2016, 19:10

Здравейте колеги нямах възможност и време да пиша то и за колата не остана време успях да сменя свещите(еднополюстни на бош) и да ревизирам капачката и палеца изглеждат добри.Капачката няма нагар и изкопано по пиновете а палеца си дава съпротивление мерно с мултицепт.За сега няма да имам време да се занимавам и ще я карам така.Благодаря на всички за мненията ако има развитие и подобрение в работата на мотора за напред като ми остане време ще пиша.Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Въпрос за предварение на м20б20

Мнение от dreadx » 13 Апр 2016, 22:49

ororor10 написа:.. по надолнище при спускане на скорост се чува пукане в ауспуха на газ повече от колкото на бензин


По принцип, ако се спускаш на скорост, над определени обороти инжекционът преминава в режим на принудителен празен ход - ППХ. Спира се подаването на гориво, но на обикновената газова уредба това не й влияе и двигателят ще продължи да си гълта газ -- колкото успее да засмуче съобразно оборотите на двигателя и вакуума, който се получава от въртенето на двигателя. Не знам това дали е повече, отколкото ако се спускаш по инерция на празен ход (но може би все пак е.) Така винаги през двигателя минава гориво-въздушна смес, но ако няма запалване и сместа не изгаря където би било редно да изгори - в цилиндрите, то като постъпи в ауспуха може да пука, както го описваш.

zvetiko ти е казал, че ъгъл от 70 градуса не е възможен. Престани да се чудиш защо двигателят ти работи с такъв ъгъл. Очевидно софтуерът, с който правиш диагностика, не чете правилно данните от компютъра на точно този модел двг.

Ако двигателят наистина работеше с такива ъгли, то буталото по-скоро щеше се върне, отколкото да превърти.

При даване на контакт се учудвам защо се получава този ефект, който казваш - почти винаги остава някаква гориво-въздушна смес в цилиндрите - ако само при даване на контакт се получаваха и искри, то всички коли щяха да "рипат"..

Колкото до проблемите със свещите и т.н. Виж дали на газ не ти е прекалено бедна сместа. Искрата трудно преминава през прекалено бедна смес. А през компресиран чист въздух хептен не може да премине -- ще се вдигне напрежението от бобината, а искрата ще потърси всякакви заобиколни пътища.
Става въпрос не само за сместа, когато двигателят е в обороти, но и преходният процес в момента, в който започва да се отваря дросел-клапата. Това е проблем на елементарния карбуратор (смесителна плочка) -- че тогава сместа е прекалено бедна. Можеш в голяма степен да компенсираш проблема, като малко намалиш сечението на входящия въздух, или като отвориш винтчето за празен ход на изпарителя -- така че на празен ход сместа да е достатъчно богата и в колекторите да има достатъчно газ.

Понеже си с обикновена газова, бих те посъветвал да си монтираш ламбда-контрол. Сега са супер-евтини, можеш да си намериш за до 50 лв. -- и ще ти отпаднат проблемите свързани с настройката на кранчето. Проблеми от типа: харчи малко, ама с мъка вдига 120 / или лесно върви със 150, ама харчи като змей.

Най-първо се закачи с диагностиката и виж ламбда сондите на газ. Ако софтуерът ти не ги отчита като 95 волта, а нещо в по-реални граници, то виж дали дава богата или бедна смес, и настрой съответно газта.

Това, дето пишеш за треперене на ниски обороти -- на газ, на бензин или на двете го прави? И какви точно обороти държи двигателят?

Ако искаш пробвай да изключиш ламбда сондата и да откачиш акумулатора за 1 час -- така че ЕКУ-то да си нулира паметта.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook