Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
Модератор: Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- drdisp
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 M50B20 1991
Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
Здравейте ,
Имам БМВ Е34 520i M50B20, 150 к.с, което първоначално взех с проблем - неравномерна работа на бензин, притрисане.
Колата има и Г.И BSM 2, с който вървеше без никакви забележки.
Реших да погледна колата и на лаптопа с кабел и софтуер за Г.И - при което забелязах, че синусоидата на ламбда сондата не се чертае (пробвал съм на топъл двигател в работен диапазон). При включване на кабела за настройка към Г.И преди запалване на автомобила се виждат волтовете на ламбда сондата, които постепенно се покачват до 5.00V и спират, което ми се струва нереално.
Имам и друга кола с BSM 2, при която нямам такъв проблем - вижда се динамичната характеристика и графиката, която се чертае в реално време.
Както старият собственик ми каза, колата има проблем с изгоряла ламбда сонда (и сигурно е била с такава в момента на монтажа). При диагностика се установи и проблем с дебитомера, и в последствие закупих нова ламбда сонда (точно за модела) и дебитомер.
Нещото, което ме притеснява е свързването - защото без правилно свързване не може да се направи и правилна пренастройка. Според мен текущата не е много акуратна.
Доколкото съм запознат има 2 начина за свързването на това въпросно кабелче от Г.И - към ламбда сонда и към бензинова помпа, спрямо схемата по-долу.
Имам 2 въпроса:
1) Как да издиря въпросното кабелче от Г.И?
2) Как да го свържа за ламбда сондата без да я режа?
Благодаря!
Имам БМВ Е34 520i M50B20, 150 к.с, което първоначално взех с проблем - неравномерна работа на бензин, притрисане.
Колата има и Г.И BSM 2, с който вървеше без никакви забележки.
Реших да погледна колата и на лаптопа с кабел и софтуер за Г.И - при което забелязах, че синусоидата на ламбда сондата не се чертае (пробвал съм на топъл двигател в работен диапазон). При включване на кабела за настройка към Г.И преди запалване на автомобила се виждат волтовете на ламбда сондата, които постепенно се покачват до 5.00V и спират, което ми се струва нереално.
Имам и друга кола с BSM 2, при която нямам такъв проблем - вижда се динамичната характеристика и графиката, която се чертае в реално време.
Както старият собственик ми каза, колата има проблем с изгоряла ламбда сонда (и сигурно е била с такава в момента на монтажа). При диагностика се установи и проблем с дебитомера, и в последствие закупих нова ламбда сонда (точно за модела) и дебитомер.
Нещото, което ме притеснява е свързването - защото без правилно свързване не може да се направи и правилна пренастройка. Според мен текущата не е много акуратна.
Доколкото съм запознат има 2 начина за свързването на това въпросно кабелче от Г.И - към ламбда сонда и към бензинова помпа, спрямо схемата по-долу.
Имам 2 въпроса:
1) Как да издиря въпросното кабелче от Г.И?
2) Как да го свържа за ламбда сондата без да я режа?
Благодаря!
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
Като за начало, бензиновите времена са ти прекалено високи, м50 с проблемен дебитомер държеше около 3,5 до 4,5 мс.
Поне при мен, не е вързана уредбата за ламда или помпа, тъй като колата работи добре...
Поне при мен, не е вързана уредбата за ламда или помпа, тъй като колата работи добре...
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
на 15 градуса температура и найвероятно с непробити инжектори колко да са .
много неизвестни има тук .
много неизвестни има тук .
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
По въпрос 2 - според мен е по-удачно въпросното кабелче за ламбда контрол от газовия комп да се прокара до буксата на мотроника, да се намери пин 70 от 88-пиновата букса/черно кабелче/, да се заголи малко и да се свърже там. При мен е по този начин. Така се избягват бърникането и рязането по всяка новозакупена ламбда с цял кабел и щекер.
П.П. 70-ти пин е за Бош 3.1, за Сименс MS40 е 73-ти.
П.П. 70-ти пин е за Бош 3.1, за Сименс MS40 е 73-ти.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- drdisp
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 10.06.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 M50B20 1991
Re: Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:на 15 градуса температура и найвероятно с непробити инжектори колко да са .
много неизвестни има тук .
Точно така, колата е още студена тук.
Доколкото знам инжекторите са пробити на 1.6 мм.
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Газов инжекцион и ламбда сонда -> синусоида?
на 1.8 ще да му е по добре , зависи с кой редуктор си .
Като цяло ако си в София може да я закачим да видим какво става.
Като цяло ако си в София може да я закачим да видим какво става.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани