Въпросче...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 3.06.2003

Въпросче...

Мнение от koko » 21 Ное 2003, 20:00

Здравейте!

Автомобилът е :
Model 520i ( 520iM20 )
Body type saloon
Catalog model ECE
Production date 1990 / 02
Engine M20
Transmission Manual
Steering Left
Catalyzer NONE

Имам монтирана газова уредба с автоматично превключване
(винаги пали на бензин и при опредлена температура и обороти на двигателя превключва на газ)

Проблемът е следния:
Един ден останах без бензин в резервора
(не го препоръчвам на никого - може да разсипе бензиновата помпа!!!)
Колата запали на газ (трудно, но запали).
Дори и като загря мотора оборотите бяха ужасни - цялата тресе, трепери и т.н.
Налях бензин , подкарах я на бензин, върнах ръчно на газ и всичко се оправи.
Няма трасене и треперене, не се усеща разлика в работата на мотора.

Какво значи това?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 23.02.2016

Re: Въпросче...

Мнение от Classicbmw520i » 24 Фев 2016, 21:56

Защото колата е замислена да върви на бензин, а газта има различни свойства от бензина- октаноиво число, темп. на възпламеняване и т.н. и затова. За да върви добре на газ без да има отрицателни последствия за двигателя е добре да се пренастрои двг за работа на газ като се направи корекция на степента на сгъстяване така че процеса на горене да протича нормално. Но почти никой не го прави, тъй като изисква значители познания, време и средства.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 8.02.2014
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Alfa Romeo
Мечтае да кара: Alfa Romeo и BMW

Re: Въпросче...

Мнение от pace » 25 Фев 2016, 10:28

Classicbmw520i написа:като се направи корекция на степента на сгъстяване

Да си настрои компресията в цилиндрите :shock: или аз нещо не схванах?

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Въпросче...

Мнение от Митко Стоянов » 25 Фев 2016, 10:39

Викаш като слагаш газ, трябва да промениш степента на сгъстяване??? Имаш ли представа как се прави това? Ти колко коли направи на газ, и на колко от тях направи тази интервенция?
Това, което се променя, за да работи оптимално на газ е ъгъла на запалване, а това става с аванс процесор...

Добре дошъл във форума, колега :bchug:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 23.02.2016

Re: Въпросче...

Мнение от Classicbmw520i » 07 Мар 2016, 11:45

Благодаря много!! Живи и здрави!! Надявам се занапред да обсъждаме различни теми от взаимен интерес и да обменяме важна и полезна информация!! Прав си, при промяна ъгъла на запалване вероятно нещата ще са много по добре. Може би не съм успял да се изразя съвсем правилно в горния пост, но исках да споделя моето мнение и разсъждения по въпроса- тъй като газта и бензина са две различни горива с различни СВОЙСТВА, то е НАПЪЛНО нормално да работи зле на газ ако е настроена да работи на БЕНЗИН, и обратното... Лично според мен е добре при възможност да се кара на горивото, за което е замислена колата при производство. Но това е лично мое предпочитание, всеки си има мнение и свобода на избора!! :) :) :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Въпросче...

Мнение от datchko » 07 Мар 2016, 16:35

Classicbmw520i написа:Благодаря много!! Живи и здрави!! Надявам се занапред да обсъждаме различни теми от взаимен интерес и да обменяме важна и полезна информация!! Прав си, при промяна ъгъла на запалване вероятно нещата ще са много по добре. Може би не съм успял да се изразя съвсем правилно в горния пост, но исках да споделя моето мнение и разсъждения по въпроса- тъй като газта и бензина са две различни горива с различни СВОЙСТВА, то е НАПЪЛНО нормално да работи зле на газ ако е настроена да работи на БЕНЗИН, и обратното... Лично според мен е добре при възможност да се кара на горивото, за което е замислена колата при производство. Но това е лично мое предпочитание, всеки си има мнение и свобода на избора!! :) :) :)

Газта се настройва според мотора, а не обратното. Не трябва да има разлика при работата на газ или бензин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Въпросче...

Мнение от dreadx » 13 Апр 2016, 19:27

Газта е с по-високо октаново число от бензина - без аванс процесор просто няма да се възползваме оптимално от нея.

А съобразно по-високото октаново число, в коя посока препоръчвате да се коригира степента на сгъстяване - да се увеличи, или да се намали?

Какъв е вашият опит - и с какъв вид газови уредби? - в какво се е изразявала по-лошата работа на двигателя?
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Въпросче...

Мнение от ивчо » 13 Апр 2016, 20:29

Точно М20 не знам как ще работи с аванс ..
Има модели двигатели на които наистина има разлика с и без аванс !
Тук обаче нз дали ще стане !
За по-висок октан - повече компресия !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook