Поддръжка и профилактика на мек и твърд таван - Е36 кабрио

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 11 Мар 2009, 22:29

моята любима поговорка е ,че една система е толкова надеждна колкото най-слабото и звено.
При е36тичката както всичко пласмасово така и по гюрука има китайски изработки.
В средната чат на отварянето ,прибирането напрътите е възложено ,на едни жартиерки,който въобще не гният и въобще не засягат датчиците за положение и оттам гюрука започва да работи много надежно,ама с лека мануална помощ :evil:
Общо взето разликата между е36тичката кабрио,Фиатчето Пунто Кабрио,Голфчето Кабрио е само в раположението на двигателните колела :help: Изработката е ис да бест,ово е стандарт караш 8-10 години и фърляш!
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 12 Мар 2009, 1:13

Оффф много болна тема...
Аз направих една глупост, заради която ще ми се наложи май да смъквам целия софт топ и да му разгледам механизма – дръпнах ръчката под задната седалка, както си е разпънат софт топа върху колата.
Та възниква първия въпрос някой знае ли как се оправя това?
Втория въпрос е че ми трябва читав шивач, щото са ми се разшили напречните шевове по самия таван на софт топа и се получава нещо като турболенция като карам зад кола с над 100км/ч, гледам V-max e запознат с шивачите ако може да помогне, ще съм благодарен. :D
Иначе съм решил да разглобя целия механизъм като се затопли още малко и ще пусна снимки и коментари на проблемните зони и DIY наставления как да си подобрите работата на механизма.
Поздрави! :D
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 12 Мар 2009, 10:15

по-скоро не искам да се познавам със шивачите и ще поръчвам нов софт от Германия направо ... Виж , за тапицерите в София мога да кажа някои неща вече , ама колко от тях се навиват гюрука да барат не знам...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 12 Мар 2009, 10:51

nParMaTuK написа:Оффф много болна тема...
Аз направих една глупост, заради която ще ми се наложи май да смъквам целия софт топ и да му разгледам механизма – дръпнах ръчката под задната седалка, както си е разпънат софт топа върху колата.
Та възниква първия въпрос някой знае ли как се оправя това?
Втория въпрос е че ми трябва читав шивач, щото са ми се разшили напречните шевове по самия таван на софт топа и се получава нещо като турболенция като карам зад кола с над 100км/ч, гледам V-max e запознат с шивачите ако може да помогне, ще съм благодарен. :D
Иначе съм решил да разглобя целия механизъм като се затопли още малко и ще пусна снимки и коментари на проблемните зони и DIY наставления как да си подобрите работата на механизма.
Поздрави! :D


Аз до колкото знам, като дръпнеш аварийната ръчка, после трябва да се ходи да се закачи на компютър и да се зададе на моторите да работят пак, но тънкия момент е че трябва и двата мотора да са в нълева позиция, която е с отворен капак и палатка на средата отворена (абе немога точно да го опиша през комп.-а). Та ако няма нужда да дърпате ръчката не я дърпайте че после главоболията идват. И ходи при некой майстор който или е правил такова нещо или е доста запознат, че аз така гледах на едно кабрио (Е36) как не бяха синхронизирани моторите и нема да ти казвам какава "Ювка" се получаваше.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 12 Мар 2009, 14:28

Kris написа:...

Якото инфо, мерси колега :D
Значи да разбирам , че моторите в момента не работят, защото не са синхронизирани? Аз си мислех че единия от тях е изгорял :D
А ако знаеш как става процедурата дали може да удариш едно рамо или поне да пробваме, дали може да се справим? Имам карсофт, само че незнам дали може да го ползваме за зануляване?
Иначе аз ръчката я дръпнах, щото ми се изкриви едната щанга отзад от ляво и гюрука си остана в отворено положение и трябваше да го прибера за да изправя щангата :uups:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 13 Мар 2009, 21:48

Mи кво да ви кажа...
Любимата марка отново доказа че е номер 1 и няма две мнения по въпроса :D Успях да синхронизирам моторите и гюрука работи перфектно (22сек.) без дори да е смазван откакто колата е в мен.
Процедурата я извърших според това клипче: http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI , само че с малка разлика в края на процедурата - натиска се бутона за сваляне на гюрука, дава се на контакт, държи се докато се закопчее капака и накрая като почнат да се вдигат прозорците се връща контакта.
Накрая пуснах една диагностика с карсофт-а, като ми излезе грешка нещо от сорта на: "Затруднен ход на механизма отзад зад шофьора", изчистих я и повече не се появи, а преди синхронизирането си я чистех и тя пак се появяваше :roll:
Иначе търсих из нета къде и с какво е препоръчително да се смазва но нищо интересно не открих :confused:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 14 Мар 2009, 13:10

A az da popitam, move li nyakoy da mi nameri shema na koncite kak tochno se oplitat otstani na mekiq tawan stoto nesto ne sa napraweni kato horata I otstani ot vateshnata strana plata e malko prowisnal a ne opanat kakto tryabva.

P.S.
Sorry za latinicata ama pisha ot GSM-a.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 14 Мар 2009, 14:22

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 15 Мар 2009, 0:04

nParMaTuK написа:...... :mhihi:



Мерси :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 7.11.2008
Местоположение: Иваняне
Кара: корав барутарник
Мечтае да кара: по-корав барутарник

Мнение от Venko » 15 Мар 2009, 20:13

Колеги, бихте ли ми казали колко пара е нов мек таван?

Също така се интересувам каде може да се направи "профилактика" на мек таван, а.к.а сглобки, машинка, "стъкло".

Благодаря!
Митко Павлов - където и да отида анцузите ме преследват

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.10.2006
Местоположение: София

Мнение от bgmade » 16 Мар 2009, 13:24

Колеги,благодаря
за хубавата тема...
Аз миналата пролет
я правих в Дару,
тази профилактика...
Тази пролет
ще видим къде...
:roll:
You'll Never Walk Alone!
Изображение
Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: София, мамо, София...
Кара: BMW

Мнение от Rebel » 16 Мар 2009, 14:20

bgmade написа:Колеги,благодаря
за хубавата тема...
Аз миналата пролет
я правих в Дару,
тази профилактика...
Тази пролет
ще видим къде...
:roll:


защо? От какво не си доволен в Дару? И какво по - точно правиха на колата ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.10.2006
Местоположение: София

Мнение от bgmade » 16 Мар 2009, 18:09

Не че не
съм доволен...
/а какво са
правили-
не знам,
водеше се
профилактика.../
Приемчика,който
ми беше приятел
вече не работи
там...
8)
You'll Never Walk Alone!
Изображение
Изображение

Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 17 Мар 2009, 18:27

^ Колега ,какво плати в "Дару Кар" за профилактиката ? Питам от чисто любопитство ...

Много хубави линкове в youtube-а :yes:


Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.10.2006
Местоположение: София

Мнение от bgmade » 18 Мар 2009, 15:45

Там е въпроса,
че не съм
плащал...!!!
А за тази
пролет-
не съм
проверявал...
You'll Never Walk Alone!
Изображение
Изображение

Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook